Урок позакласного читання "Подорож у країну "Навпаки"

Про матеріал
Урок позакласного читання. Сучасні літературні казки. Василь Симоненко. "Подорож у країну "Навпаки"
Перегляд файлу

Відділ освіти Бородянської районної державної адміністрації

Клавдіївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

5 клас. Українська література.

Урок позакласного читання

 

 

 

 

Василь Симоненко.

Подорож у країну Навпаки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель-методист української мови

та літератури вищої категорії

Клавдіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Рибалко І.П.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:      Урок позакласного читання.  Сучасні літературні казки

 

 

Василь Симоненко.

 “Подорож у країну Навпаки”

Слайд 1

Мета: 

  • вчити через казкові образи, відчувати слово з його                 
  • найтоншими відтінками;
  • розвивати мовлення, естетичні чуття;
  •    виховувати любов і повагу до рідних і близьких

 

Тип уроку:    застосування знань, умінь і навичок

 

Обладнання:    портрет В.Симоненка,  книжкова виставка видань творів В.Симоненка;

                           словник малознайомих слів,  дитячі малюнки до літературних казок;   

                           роздруковані завдання до уроку (що учні повинні вміти);                     

                           мультимедійна презентація.

 

Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, зарубіжна література, історія, інформатика.

         .

Слайд 2

Учні повинні вміти:

 

  • Виразно читати поезію
  • Пояснити, що таке літературна казка
  • Знати авторів і героїв прочитаних казок
  • Знати відомості з теорії літератури: художній образ, літературний портрет
  • Висловлювати особисте ставлення до зображуваного
  • Проводити аналогії з сучасним життям

 

 

 

Слайд 3

            Епіграф до уроку:

 

На те з нас кожен і людина,

Щоб у житті правдиво йшов,

Щоб зігрівала триєдина

Надія, Віра і Любов.

                                                   Д.Білоус

 

 

 

 

 

Зміст уроку:

 

І.  Повідомлення теми,  мети  і завдань уроку

    

ІІ. Повторення вивченого (розподіл учнів по групах)

 

1. Розв’яжіть декілька тестів:

Слайд 4

1 рівень

 

Вказати, які з цих казок є літературними, а які – народними:

 

  •  “Хуха Моховинка”
  •  “Мудра дівчина”
  •  “Потерчата”
  •  “Лис Микита”
  •  “Близнята”
  •  “Про правду і кривду”

Слайд 5

2 рівень


Пригадайте, про кого з героїв ідеться: (автор і назва казки)

 

“От цар! От добрий! От премудрий! Та за таким царем ми проживемо віки вічні, мов у Бога за дверима.”

“Була вона й сама така пухка, як мох. Мала довгу вовночку, що мов  шовком, вкривала все її тільце.”

“Він приходив кожний вечір – хай чи дощ іде, чи сніг – до голодної малечі і усім приносив сміх.”

Слайд 6

3 рівень

 

Встановіть відповідність: 

 

 

     Назва казки                                 Автор

 

“Фарбований Лис”                      І. Липа

“Хуха Моховинка”                       В. Симоненко

“Близнята”                                     І. Франко

“Цар Плаксій і Лоскотон”         В. Королів- Старий

 

  

ІІІ.  Вивчення нового матеріалу

 

    1.  Учитель: отже, ви виявили гарні знання з теми «Літературна казка». Перевіримо, як ви підготувалися до уроку позакласного читання. Чи всі прочитали казку?

 

Слайди 7, 8, 9, 10 (фото)

 - Що ви знаєте про автора, Василя Андрійовича Симоненка?

- Де він  народився, яку мав родину?

- Як учився майбутній поет у школі?

- А як Симоненко створював свої казки?

 

2. Словникова робота. Щоб краще розповісти, давайте пояснимо  слова:

 

Багно – болото, трясовина

Льох – погріб

Гилка – давня гра в мяч

Гопак – український народний танець

Кигичуть – видають звук «киги»

Мацапура – неохайна людина

Склеп – підземне приміщення для поховань

Слайд 11

3. Робота з текстом казки «Подорож у країну Навпаки»

 

  •     Отже, про що йдеться в казці?
  •     Назвіть героїв казки, зачитайте уривки в особах, чим були незадоволені 

        хлопчики?

  •     Що з ними трапилося далі?

Слайд 12

  •     Чому країну називали «Навпаки?», що там було  не так?

Слайд 13

  •     Чи сподобалося хлопцям, чим саме?

Слайди 14, 15, 16

  •     Якого правила треба було дотримуватися?
  •     Хто і за що покарав  хлопчиків?

Слайд 17

  •     А хто порятував?
  •     Як цар країни Навпаки хотів повернути дітей?

Слайд 18

  •     Про що турбувалися діти?

Слайд 19

  •      Чи щасливий кінець казки?

 

4. Бесіда- узагальнення:

 

  • Чи справедливі були нарікання хлопців?
  • Які  домашні обов’язки маєте ви?
  • Чи сподобалася казка?  Чим саме? З якою метою автор  написав таку казку?
  • Як діти мають ставитися до старших?
  • Що таке художній образ?
  • Що таке літературний портрет?
  • Чого вас навчила казка?
  • Що нового дізналися на уроці?

 Слайд 20

 

5. Пояснення змісту епіграфа.

 .

   На те з нас кожен і людина,

  Щоб у житті правдиво йшов,

  Щоб зігрівала триєдина

  Надія, Віра і Любов.

                           

                                Дмитро Білоус

 

 

 

IV. Підсумок уроку.

Слайд 21

V.  Диференційоване домашнє завдання по групах

 

 

  1. Написати творчу роботу “Хто мій улюблений літературний герой”.

 

  1. Скласти розповідь-пораду неслухняним дітям.

 

  1. Написати листа В. Симоненкові, у якому б ви розповіли, за що подобаються його казки.
docx
Додав(-ла)
Rybalko Iryna
Додано
9 грудня 2019
Переглядів
1021
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку