Відділ освіти Бородянської районної державної адміністрації
Клавдіївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
5 клас. Українська література.
Урок позакласного читання
Василь Симоненко.
Подорож у країну Навпаки
Учитель-методист української мови
та літератури вищої категорії
Клавдіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Рибалко І.П.
Тема: Урок позакласного читання. Сучасні літературні казки
Василь Симоненко.
“Подорож у країну Навпаки”
Слайд 1
Мета:
Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок
Обладнання: портрет В.Симоненка, книжкова виставка видань творів В.Симоненка;
словник малознайомих слів, дитячі малюнки до літературних казок;
роздруковані завдання до уроку (що учні повинні вміти);
мультимедійна презентація.
Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, зарубіжна література, історія, інформатика.
.
Слайд 2
Учні повинні вміти:
Слайд 3
Епіграф до уроку:
На те з нас кожен і людина,
Щоб у житті правдиво йшов,
Щоб зігрівала триєдина
Надія, Віра і Любов.
Д.Білоус
Зміст уроку:
І. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
ІІ. Повторення вивченого (розподіл учнів по групах)
1. Розв’яжіть декілька тестів:
Слайд 4
1 рівень
Вказати, які з цих казок є літературними, а які – народними:
Слайд 5
2 рівень
Пригадайте, про кого з героїв ідеться: (автор і назва казки)
“От цар! От добрий! От премудрий! Та за таким царем ми проживемо віки вічні, мов у Бога за дверима.”
“Була вона й сама така пухка, як мох. Мала довгу вовночку, що мов шовком, вкривала все її тільце.”
“Він приходив кожний вечір – хай чи дощ іде, чи сніг – до голодної малечі і усім приносив сміх.”
Слайд 6
3 рівень
Встановіть відповідність:
Назва казки Автор
“Фарбований Лис” І. Липа
“Хуха Моховинка” В. Симоненко
“Близнята” І. Франко
“Цар Плаксій і Лоскотон” В. Королів- Старий
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1. Учитель: отже, ви виявили гарні знання з теми «Літературна казка». Перевіримо, як ви підготувалися до уроку позакласного читання. Чи всі прочитали казку?
Слайди 7, 8, 9, 10 (фото)
- Що ви знаєте про автора, Василя Андрійовича Симоненка?
- Де він народився, яку мав родину?
- Як учився майбутній поет у школі?
- А як Симоненко створював свої казки?
2. Словникова робота. Щоб краще розповісти, давайте пояснимо слова:
Багно – болото, трясовина
Льох – погріб
Гилка – давня гра в м’яч
Гопак – український народний танець
Кигичуть – видають звук «киги»
Мацапура – неохайна людина
Склеп – підземне приміщення для поховань
Слайд 11
3. Робота з текстом казки «Подорож у країну Навпаки»
хлопчики?
Слайд 12
Слайд 13
Слайди 14, 15, 16
Слайд 17
Слайд 18
Слайд 19
4. Бесіда- узагальнення:
Слайд 20
5. Пояснення змісту епіграфа.
.
На те з нас кожен і людина,
Щоб у житті правдиво йшов,
Щоб зігрівала триєдина
Надія, Віра і Любов.
Дмитро Білоус
IV. Підсумок уроку.
Слайд 21
V. Диференційоване домашнє завдання по групах