Урок "Різноманітність тварин. Губки.

Про матеріал
Опорний конспект сучасного компетентнісного зорієнтованого уроку НУШ 7клас на тему:"Різноманітність тварин. Губки."(до підручника авт.:Балан П.Г.,Кулініч О.М.,Юрченко Л.П.)
Перегляд файлу

Урок біології 7 клас НУШ

Тема: Різноманітність тварин. Губки.

Мета: сформувати поняття про примітивні багатоклітинні організмами на прикладі губок; дати їм загальну характеристику та визначити роль у природі;  розвивати уміння порівнювати будову та процеси життєдіяльності одноклітинних і багатоклітинних тварин; розвивати пам’ять, увагу, спостережливість, уяву; виховувати бережливе ставлення до оточуючих організмів, до живої і неживої природи, до їх єдності та взаємозалежності.

Очікуванні результати: учні описують різноманітність тварин за групами, дають їм коротку характеристику, вміють їх розрізняти, називають представників, усвідомлюють необхідність у вивченні різноманітності тварин  та вмінні визначати їх роль , самостійно мислять, досліджують, розвивають уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, критичне мислення, вільно спілкуються; зіставляють почуте з власним досвідом; систематизують та узагальнюють необхідну інформацію; наводять аргументи на захист власної думки та ілюструють її прикладами; презентують свою роботу.

Формування ключових компетентностей: саморозвитку й самоосвіти - створення проблемних ситуацій, уміння розв’язувати завдання; інформаційної – відпрацювання вмінь робити висновки й узагальнення; соціально-трудової – вміння, спираючись на отримані знання, самостійно працювати, розвивати гнучкість отриманих знань; комунікативної – вміння працювати в групі, екологічна грамотність і здорове життя.

Наочність та обладнання: електронні зображення різних видів губок, відеофільм «Губка»

Тип уроку: урок     засвоєння    нових  знань

Міжпредметні зв’язки: медицина, географія

Базові поняття та терміни:

губка, бодяга, устя, підошва, амебоїдні клітини, ектодерма, ентодерма, мезоглея, організми-фільтратори, регенерація.

                                                  

                                                    Хід уроку

  1. Організаційний етап уроку:.

  Щоб урок ми провели цікаво,щоб збагатилися ви новими знаннями, опрацьовуючи     навчальний матеріал, прошу зібрати всю енергію думки, вміння і навички та бути активним на уроці.

Налаштування учнів на успішний урок. Вправа «Я бажаю тобі……» Учні бажають    один одному успішного, вдалого уроку.

  1. Актуалізація опорних знань і чуттєвого досвіду учнів.

Пригадайте, які ми знаємо Царства? Вправа «Асоціативний кущ»

 

  1. Повідомлення теми уроку:

Тема уроку «Різноманітність тварин та Губки. 

(Слайд №2). Особливу увагу, хочу звернути  на те, що Царство Тварини значно перевищує видову різноманітність рослин та грибів, дуже цікаво, що серед групи тварин, особливо вирізняються комахи, вони займають найбільшу частину Землі, це пояснюється тим, що вони найадаптованіші до умов навколишнього середовища.

Тварин поділяють на групи за наявністю тканин:

                                       

 

                                        ТВАРИНИ

 

Не формують тканин                                   Формують тканини

       (Губки)                                      (більшість безхребетних та хордових тварин

 

 

                                          ТВАРИНИ

 

Безхребетні                                                                   Хордові

       ( внутрішній осьовий                                                (закладається внутрішній осьовий

         скелет – хорда- не                                                          скелет – хорда)

          закладається)

       На уроці ми розглянемо основні типи Губок, їх будову, особливості розмноження та середовище існування. ( слайд 3,4)

       Губки – це давні предстаники багатоклітинних організмів, що існують з давніх часів. Їхня будова мало відповідає уявленням про тварин, довгий час їх називали тварина-рослина, і тільки в 1825 році Губки було визнано таринами.

  1. Середовище існування:

    - моря

    - прісні водойма

    - прикріплений спосіб життя

    - не мають симетрії тіла.

Прийом «Дивуй» ст. підручника 168 рубрика «Цікаво знати»

  1. Будова Губки

Характерною ознакою губок є їх пориста, губчаста, скелетна будова, що надає їм унікальні фізичні властивості. .

Губки - це одні з найпростіших багатоклітинних організмів, що складаються лише з кількох типів клітин.

Тіло губок  має келихоподібну форму. (слайд 5)На нижній частині тіла є підошва — пристосування до прикріплення до підводних предметів. На протилежному — верхньому кінці тіла губок є отвір (устя), який слугує для виведення води з неперетравленими рештками.

Тіло складається з двох шарів клітин — ектодерми (зовнішній покрив) й ентодерми (внутрішній покрив, на якому є джгутики), між якими міститься драглиста речовина — мезоглея; майже завжди є внутрішній скелет (вапняковий чи кремнієвий), утворений спікулами, він виконує опорну функцію.

Живлення, дихання та виділення (слайд 6) у губок здійснюються за допомогою      безперервного потоку води крізь тіло. Завдяки ритмічній роботі джгутиків хоаноцитів вода нагнітається в пори, потрапляє в атріальну порожнину і через устя виводиться назовні. Захоплення поживних частинок відбувається шляхом фагоцитозу. Розчинений у воді кисень проходить через поверхню тіла.

Розмноження (слайд 7) губок може відбуватися як статевим, так і нестатевим    шляхом.    Статеве розмноження передбачає утворення чоловічих та жіночих статевих клітин, а нестатеве - формування бруньок або фрагментів тіла. Личинки губок здатні плавати та осідати на дно, проходячи складний процес метаморфозу.

Губки є природними фільтруючими організмами,(слайд 8) що живляться мікроорганізмами та органічними частинками, які виділяють з води.

                   (Відео)

  1. Роль губок у природі та житті людини.(слайд 9) Самостійна робота з підручником ст.170, доповнити схему.

                                        Роль Губок

      у природі                                                у житті людини

4.Узагальнення знань: Вправа «Вірю не вірю»

1.Губки  належать до найпримітивніших багатоклітинних тварин

2. Губки живуть...у прісних та морських водоймах

3. Губки ведуть ..активний спосіб життя

4 Тіло губки складається з .двох шарів клітин..

5.Більшість губок фільтратори

6.Розмноження у губок тільки нестатеве

             5.Рефлексія     Вправа "Плюс  - мінус – цікаво»

 

                  +

що цікавим було, що сподобалось?

 

                -

що було нецікаво чи непотрібним; що залишилось незрозумілим?

 

Цікаво

що зацікавило, що ще хотіли б дізнатись з теми?

 

 

 

 

 

6.Домашнє завдання: (слайд 10)

Обов’язково:

               опрацювати матеріал підручника § 40,

 дати відповідь на запитання, рубрика «Поміркуйте»(ст.170)

               На вибір:

              підготувати « Цікавинки » про Тип Губок

поміркувати над запитанням №1 ст. 170

знайти відповідь: якщо пропустити губку через сито, то можна отримати фільтр, який містить живі відокремлені клітини. Ці клітини зберігають життєздатність декілька днів і за допомогою псевдоподій активно переміщуються й збираються в групи, ці групи через 6 -7 днів перетворюються на маленькі губки. Це явище називається...

docx
Додано
1 жовтня
Переглядів
223
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку