Урок: «Розв’язування компетентнісних задач за допомогою табличного процесора»

Про матеріал
розробка уроку інформатики в 7 класі з теми: «Розв’язування компетентнісних задач за допомогою табличного процесора»
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку з інформатики

З теми «Розв’язування компетентнісних задач

за допомогою Табличного процесора»

7 клас

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Н.О. Дроздова

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «Розв’язування компетентнісних задач за допомогою Табличного процесора»

Тип уроку: урок систематизації вмінь і навичок учнів за темою «Електронні таблиці»

Вид уроку: ділова гра

 

Завдання уроку:

Освітні:

  • повторення і закріплення основних понять за темою;
  • закріплення практичних умінь і навичок при роботі з вивченим ПЗ;
  • демонстрація тісного зв'язку інформатики й економіки (Фінансової грамотності), а також застосування знань із цих областей у багатьох професійних сферах нашого життя

 

Розвивальні:

  • розвивати навички групової практичної роботи;
  • розвивати навички логічно мислити та робити висновки на основі отриманих результатів;

 

Виховні:

  • виховувати комунікативні навички, вміння слухати, висловлювати свою точку зору;
  • підвищення інтересу до вивчення наступних предметів: інформатика, математика, економіка

 

Програмне забезпечення:

відповідне програмне забезпечення (MS Excel)

Обладнання:

проектор, екран, ноутбук, презентація по темі, файли-заготовки для розв’язання задачі, учнівські комп’ютери

Дидактичний матеріал та наочні посібники:

картки з завданнями, картки-лото

 

План уроку

  1. Організація учнів до уроку
  2. Оголошення теми і мети уроку
  3. Актуалізація опорних знань
  4. Мотивація навчальної діяльності
  5. Практичне завдання
  6. Підсумок уроку
  7. Домашнє завдання

 

Хід уроку:

Епіграфом сьогоднішнього уроку буде вислів Петронія (давньоримського сенатора та письменника)  «Чому б ти не навчався, ти навчишся для себе»

 

  1. Організаційний момент (мотивація, ознайомлення з правилами поведінки у кабінеті інформатики)

Кожен працівник:  чи то вчитель , чи  учень, чи повар, чи лікар повинен дотримуватись правил  поведінки на своєму робочому місці. Нагадаємо правила поведінки у кабінеті інформатики та правила з ТБ на уроці. 

  • Чи можна без дозволу вчителя включати ПК?
  • Чи можна торкатися тилу системного блоку та монітору, проводів?
  • Чи можна робити за ПК мокрими руками або в вологій одежі?
  • Чи можна без дозволу вчителя вставати з міста та ходити по класу?
  • Що потрібно зробити, якщо зламається ПК або ви почуєте запах гарі?

 

  1. Ознайомлення з темою уроку, актуалізація опорних знань.

Дуже добре. Приступимо до уроку. Сьогодні у нас з вами не звичайний урок, а ділова гра. В чому буде полягати незвичайність ви побачите далі. А зараз ми перевіримо як ви знаєте дану прикладну програму.

 

  1. Актуалізація опорних знань

 

Сучасний світ бізнесу вимагає професійного знання інформаційних технологій. Яку прикладну програму ми з вами зараз вивчаємо?

(Електронні таблиці)

Області застосування електронних таблиць різноманітні, без них не може обійтися практично жоден сучасний фахівець.

Назвіть галузі діяльності людини, в яких широко застосовують електронні таблиці.

(Приблизні відповіді учнів - наука, виробництво, бухгалтерія, торгівля, статистика, проектування, моделювання).

Пропоную вам пригадати основні поняття з теми «Електронні таблиці», розв’язавши кросворд на тему «Електронні таблиці».

Робота з кросвордом, створеним в середовищі Excel (на комп’ютері)

 

 

 

 


До речі, створення кросвордів – це ще одне призначення електронних таблиць. В старших класах ви теж навчитеся робити такі кросворди.

- Ми з вами вже з’ясували, що головним призначенням електронних таблиць є обробка даних. Проте, є ще одне незвичайне застосування електронних таблиць – це цифровий живопис.

Квіти сакури в Excel

Сьогодні мало кого здивуєш зображеннями, створеними за допомогою спеціальних комп'ютерних програм. Роботи 73-річного японського художника Тацуо Хоріучі (Tatsuo Horiuchi) цілком могли б залишитися непоміченими в світі мистецтва, якби не одне «але»: вони створені не за допомогою графічних редакторів Adobe Photoshop або Corel Painter, а з використанням Microsoft Excel.

Цифровий живопис у сучасному мистецтві набуває все більшу популярність. Картини Tatsuo Horiuchi в цьому ряду стоять окремо.

При виді ніжних квіток сакури або традиційних японських гірських пейзажів складно собі навіть уявити, як можна створити подібну красу, використовуючи суху математичну точність Excel.

Вражаюче, але до того, як малювати картини, Тацуо не вмів користуватися програмою Excel, але бачив, що його колеги нерідко використовували її для створення графіків. Вийшовши на пенсію, винахідливий японець вирішив освоїти цифровий живопис, купивши для цього комп'ютер. В Excel художника підкупила можливість автоматично зменшувати розмір аркуша до того, щоб роздрукувати зображення на папері формату A4. Вже понад 10 років він створює чудові картини, зарекомендувавши себе як самобутній і неординарний художник.

А для того щоб налаштуватися на роботу ми проведемо гру «Знайди відповідний інструмент».

(Роздати учням картки-лото)

Правила гри:

Ви отримали картки де написані терміни з теми «Табличний процесор». Я зараз зачитуватиму визначення, а ви на картці закреслите відповідний термін та поставите його номер. Успіхів вам. Розпочнемо.

Питання до гри:

  1. Найменший елемент електронної таблиці. (Комірка)
  2. Група комірок електронної таблиці. (Діапазон)
  3. Вираз, що описує обчислення в комірках. (Формула)
  4. Вбудована в ЕТ формула для деяких обчислень. (Функція)
  5. Для знаходження максимального значення з діапазону використовують… (МАХ)
  6. Графічне відображення інформації, що записані у таблиці. (Діаграма)
  7. Визначає місцезнаходження комірки в ЕТ. (Адреса)
  8. Для знаходження мінімального значення з діапазону використовують… (МИН)
  9. Назва документу табличного процесору Excel. (Книга)
  10. Полегшує виконання операції знаходження суми значень сусідніх комірок. (Автосумма)
  11. Полегшує операцію заповнення сусідніх комірок даними. (Маркер автозаповнення)
  12. Для знаходження середнього значення даних у комірках використовують… (СРЗНАЧ)

(Всі картки мають однаковий вигляд, але терміни написані в розкид)

Діапазон

Функція

Формула

МАХ

Комірка

Діаграма

Адреса

СРЗНАЧ

МИН

Книга

Автосумма

Маркер автозаповнення

 

Молодці.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності

 

Уявіть, що ви маєте власний бізнес і виконуєте підрахунок кількості, вартості продукції і отриманого заробітку. Якщо продукції небагато, то це можна зробити і без комп’ютера, за допомогою калькулятора. А якщо у вас велика фірма, багато різноманітної продукції – це вже складно. Табличний процесор дає можливості автоматично проводити різні математичні обрахунки з великою кількістю даних. У такому випадку достатньо зробити обрахунок для однієї одиниці товару, а для решти – це буде зроблено автоматично. Як наслідок – швидкість, надійність і зручність обрахунків.

Постановка задачі.

Розповім про наші плани на сьогодні. Що ж до нашої незвичайності, то сьогодні ми попрацюємо не так як завжди, а спробуємо себе в ролі бухгалтерів та кондитерів у своєму власному бізнесі. Я зараз не вчитель, а ви не учні. Сьогодні я замовник, і хочу замовити тістечка у маленьких приватних кондитерських.

 

  1. Практичне завдання. Ділова гра.

Завдання для розрахункового відділу.

Ви сьогодні повинні розрахувати такі показники:

  • Витрати
  • Вихід тістечок
  • Собівартість
  • Ціна
  • Дохід
  • Прибуток

Всі дані до практичної роботи знаходяться на Робочому столі учня у папці ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА. Кожен з учнів відкриває той документ з даними який отримав від учителя. Точніше те завдання яке отримав згідно жеребкування.

Повторюємо правила ТБ при роботі за комп’ютером.

Приклад оформлення роботи

Показати роботи учнів вчителю.

Гаразд. Сьогодні ви добре попрацювали, впоралися з поставленим перед вами завданням, а також показали гарні навички роботи в середовищі електронної таблиці.

Спасибі всім за хорошу роботу. Молодці!

Фізкультхвилинка для очей та Релаксація.

 

  1. Підсумки уроку

 

(ПІДРАХУНОК КАПІТАЛУ)

Перед вами скринька з коштовностями. Уявіть собі, що це наш сьогоднішній урок, а коштовності  - це ваші отримані знання. Пропоную кожному розповісти про те, що він взяв з цієї скриньки з сьогоднішнього уроку, тобто що сьогодні дізнався, чи чому навчився на уроці.

Висловите свої думки щодо фрази «Я вважаю, що треба навчатися роботі з табличним процесором».

 

  1. Домашнє завдання. Повторити матеріал Табличний процесор, підготуватися до тематичного оцінювання. Виставлення оцінок.
docx
До підручника
Інформатика 7 клас (Пилипчук О.П., Ріпко Н.А., Шестопалов Є.А.)
Додано
17 лютого 2022
Переглядів
643
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку