Урок "Розв’язування задач на розрахунок тиску рідин»

Про матеріал
Метою уроку є продовження формування в учнів поняття про тиск як фізичну величину; формування вміння розв’язувати задачі на обчислення тиску й застосовуння знань про тиск у повсякденному житті. Сприятиме розвитку логічного мислення, уваги, усному мовленню учнів; вихованню любові до фізики.
Перегляд файлу

Розв’язування задач «Тиск рідин»

Мета уроку: продовжити формування в учнів поняття про тиск як фізичну величину; формувати вміння розв’язувати задачі на обчислення тиску й застосовувати знання про тиск у повсякденному житті; розвивати логічне мислення, уважність, усне мовлення учнів; виховувати любов до фізик, почуття власної безпеки, комунікативні здібності.

Конспект

1. Організаційний момент.

Аутотренінгова вправа. Одного разу відомого мислителя Сократа запитали, що на його думку, найлегше робити в світі. Він відповів, що найлегше повчати всіх, найважче – повчати самого себе. Пізнавайте себе! Витягніть, будь-ласка, руки перед собою. Подивіться, у багатьох долоньки догори. Це значить, що ви відкриті для того, щоб поділитися своїми знаннями; отримати нові знання; ви готові до діалогу й співробітництва.. Сподіваюся, це бажання у вас збережеться до кінця уроку. Зазирніть до себе в середину й запишіть на полях слово, яке описує ваш настрій зараз: роздратований, стривожений, байдужий, спокійний, у радісному передчутті. Наприкінці уроку з’ясуємо, чи змінився ваш настрій.

2. Актуалізація знань

Інтерактивна вправа «Пінг-понг»

Один з учнів виходить до дошки, кидає м’ячик будь-якому з учнів класу й одночасно ставить йому запитання. Звучить відповідь  і м’яч повертається до першого учня. Учитель оцінює якість та оригінальність запитань і правильність відповідей.

Або традиційне фронтальне опитування

1. Що впливає на результат дії сили на тіло?

2. Яке позначення і яка одиниця тиску в СІ?

3. Яка математична залежність між тиском і силою тиску?

4. Від чого залежить тиск в газах?

5. Від чого залежить тиск у рідинах?

6. Як розрахувати тиск у рідині?

7. Сформулюйте закон Паскаля.

8. Яка причина тиску газу?

9. Що таке сполучені посудини?

10. Приклади використання сполучених посудин.

3. Розв’язування задач

Мотивація

У нас сьогодні трішки незвичайний урок: ви будете робити відкриття, розв’язувати задачі, давати відповіді на поставлені питання й під час такої діяльності, можливо, будете робити помилки. Але цього боятися не треба, бо всім вам відомо, що не помиляються тільки ті люди, які нічого не роблять. Давайте за девіз до нашого уроку візьмемо слова Пітера Лоуренса : «Щоб уникнути помилок, треба набувати досвіду. Щоб набути досвіду, треба робити помилки». І я сподіваюся, що, з часом, ви станете дуже досвідченими людьми.

Якісні задачі

- Що таке «кесона хвороба», чому вона виникає? Вона проявляється, якщо дуже швидко підніматися з глибини води. Тиск води різко зменшується і розчинене в крові повітря розширюється. Утворені пухирці закупорюють кровоносні судини, заважаючи руху крові, і людина може загинути. Тому аквалангісти і нирці спливають повільно, щоб кров встигала передати утворені бульбашки повітря в легені.
- Чому гори на Землі не можуть перевищувати висоту 30 км?

(Для Землі критична висота гір – 30 км. Якби земні гори були б вищими, то й тиск був би вищим біля підніжжя гори на стільки, що почали б плавитися породи. А висота гір почала б зменшуватися).

Розрахункові задачі

1. На яку глибину треба занурити в море батискаф, щоб тиск води на його поверхню дорівнював

6190 кПа?

2. Який мінімальний тиск має витримувати вертикальна труба з водою заввишки 12 м?

3. На першому поверсі багатоповерхівки тиск води у водогоні становить 0,2 МПа. Чому дорівнює тиск на 5-му поверсі, якщо висота поверху становить 3 м?

4. У підніжжя водонапірної вежі зірвало водопровідний кран. З якою силою потрібно притискати заглушку до отвору, що утворився, щоб вода не лилася? Висота вежі становить 25 м, площа отвору — 4 см2, густина води — 1000 кг/м3.

5. В акваріум, висота якого 32 см, довжину 50 см і ширину 20 см, налито воду, рівень якої нижче від краю на 2 см. Розрахуйте: а) тиск води на дно акваріума; б) вагу води; в) силу, з якою вода тисне на стінку шириною 20 см.

4. Підсумки уроку. Вправа «Оціни свій настрій»

5. Домашнє завдання. Повторити теорію, скласти і розв’язати задачу на тиск рідини, відповідь якої – 12.

Додаткове завдання: скласти кросворд.

doc
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 27.Гідростатичний тиск
Додано
26 лютого 2020
Переглядів
1308
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку