Урок № дата:___________ клас:___
Тема: …
Мета: Навчальна: дати здобувачам освіти з порушеннями слуху поняття про…; сформувати навички самостійно працювати з різноманітними джерелами інформації; удосконалювати вміння здобувачів освіти з порушеннями слуху працювати з картою;
Розвиваюча: розвивати логічне мислення здобувачів освіти з порушеннями слуху через проведення таких операцій як аналіз, порівняння, систематизація; розвивати мовну і слухову пам’ять; підвищувати стилістичну культуру мовлення; розвивати зв’язне усне й писемне мовлення, творчу уяву.
Коригуюча: покращити навички читання текстів з розумінням, коригувати вимову учнів.
Виховна: виховувати в здобувачів освіти з порушеннями слуху національну свідомість, самосвідомість та ментальність, провідні риси громадянина своєї держави, любов до рідної країни, до української мови, до свого народу, старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.
Очікувані результати.
Після уроку здобувачі освіти з порушеннями слуху зможуть:
Наводить приклади…
Дотримується правил поводження з…
Демонструє…
Формувати такі ключові компетентності: спілкування українською мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрові компетентності, соціальну і громадянську компетентності, екологічну грамотність.
Реалізовувати змістові наскрізні лінії: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність»
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: підручник, посібник, учнівські повідомлення, диференційовані завдання, роздатковий матеріал, ілюстративний матеріал, завдання на картках.
Основні поняття та терміни:
Хід уроку
І. Організаційний момент
Перевірка наявності слухових апаратів та стану слуху.
Як ти мене чуєш? (Я чую добре).
Перевірка готовності учнів до уроку (чергові учні)
Емоційне налаштування на урок.
Вправа: «Банка позитиву»
На столі стоїть банка, на партах в учнів стікери на яких вони пишуть позитивні слова, які починаються на першу літеру їхнього імені.
Вправа «Палітра емоцій»
Мета: аналіз емоційного стану на початку та в кінці уроку, налаштованість учнів до роботи.
Вправа «Кошик для сміття»
Запишіть на аркуші непотрібні, марні почуття або свою невдачу, яких ви хочете позбутися. « Я боюся…», « я не вмію…», «Мені не вдалося…». Зімніть папірець і викиньте в кошик для сміття.
Вправа «Палітра емоцій»
Із поданого переліку потрібно вибрати три слова, які відповідають вашому настрою в цю хвилину.
Слова для вправи: замріяність, співчуття, захоплення, спокій, переживання, радість, легенький смуток, журба, розчарування, світла печаль, умиротворення, інше
Мовна зарядка
Складання асоціативного куща
«Закарпаття»
Вправа «Зима»
Яка тепер пора року?
Скільки місяців триває зима?
Назвіть зимові місяці?
Яка погода переважає взимку?
Які опади випадають взимку?
Сьогодні на дворі паде …?
Температура …?
Вправа «Україна»
Хто ми є за національністю?
Яка наша рідна мова?
Назвіть державні символи України?
Які ви знаєте народні символи України?
Яка столиця України?
Скільки областей є в Україні?
З якими державами межує?
Які річки Закарпаття ви знаєте?
«Місто, в якому я вчуся»
«Моя сім’я»
Вправа «Весна»
Яка тепер пора року?
Скільки місяців триває весна?
Назвіть весняні місяці?
Яка погода переважає навесні?
Які опади випадають на весні?
Сьогодні на дворі паде …?
Температура …?
IІ. Актуалізація опорних знань
Вправа «Відкритий мікрофон»
Гра «Сюрприз»
Учні тягнуть жеребки, на яких написано :
«учитель » - дати відповідь на запитання вчителя;
«товариш» - дати відповідь на запитання товариша;
«сам» - висловити твердження з домашнього завдання , що найбільше сподобалося;
«сюрприз» - додаткові бали до уроку учневі.
Бліц – опитування «ланцюжком»:
Учні по черзі ставлять один одному запитання.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вправа «Прогулянка галереєю.
У кабінеті висять малюнки, тексти, фото, які стосуються теми. Учні розглядають їх.
Вправа навчить системно аналізувати інформацію, співпрацювати, переосмислювати висновки інших. Якщо ви хочете, аби школярі проаналізували зображення, вказавши їх характеристики, то зверніться до цього прийому.
Вправа чудово відповідає вимогам візуального та кінестетичного стилю навчання.
«Відстрочена відгадка»:
На початку уроку вчитель ставить запитання, відповісти на які можна в кінці уроку.
ІV.Повідомлення теми, завдань уроку.
Проблемна ситуація, пізнавальне завдання, попередній запис плану на дошці, загадки, асоціативний кущ, дерево передбачень, мозковий штурм, таблиця «З-Х-Д» тощо.
V. Сприйняття й первинне усвідомлення учнями нового матеріалу.
Читання й узагальнення в парах, групах, карта понять, Т-таблиці, читання з маркуванням та інше.
Розповідь вчителя, бесіда
Робота з картою, підручником
Проблемне питання.
VІ. Фізкультхвилинка
Зарядка для очей
Дихальні вправи
Руханки
Раз – піднялись, потягнулись
Два – зігнулись, розігнулись
Три – в долоні три хлопки
Головою три кивки
На чотири – руки ширше
П’ять руками – помахали
Шість – за парти всі сідають.
Швидко встали – посміхнулись
Вище – вище підтягнулись
Нумо: плечі розімніть,
Вправо – вліво поверніться
Рук колінами торкніться.
Сіли встали, сіли встали
І на місце дружно сіли.
VІІ. Узагальнення і систематизація знань.
Вправа «Логічний ланцюжок»
Перший учень починає розв'язувати задачу, далі на будь-якому місці його відповідь припиняється вчителем і слово передається другому учневі, потім третьому і т.д.
Робота в парах, запитаймо один в одного, виконання завдань з теми тощо.
Використаня платформ:
Вправи:
Тести:
Рефлексія після виконання вправ (прийоми «Знаки», «Потяг», «Світлофор», «Смайлики», «чарівна лінієчка» (оцінна шкала)
VІІІ. Підведення підсумків уроку
Моя діяльність на уроці ( три дієслова )
Передати зміст своєї діяльності на уроці за допомогою трьох дієслів.
Приклад:
Вправа «Квітка засвоєння».
На дошці прикріплений центр (коло), здобувачі освіти прикріплюють до кола пелюстки квітки:
- Зелені – все зрозуміло;
- Сині – майже все зрозуміло;
- Жовті – зрозуміло наполовину;
- Оранжеві – дещо зрозуміло;
- Червоні – нічого не зрозуміло.
Рефлексія
Рефлексія (підбиття підсумків уроку) (вправи «Плюс — мінус — цікаво», «Мікрофон», «З-Х-Д», «П‘ять пальців», «Рюкзак» «Світлофор знань», «Сонце і хмари», «Кубик Блума», сенкан та інші).
ІХ. Повідомлення домашнього завдання
Повідомити учням зміст домашнього завдання, пояснити методику його виконання.