Урок "Складові комп’ютерів та їх призначення. Апаратна і програмна складові інформаційної системи"

Про матеріал
Розробка уроку, яка розподілена на дві частини: для класу, та дітей з особливими освітніми потребами. До розробки уроку додаються додатки з практичними завданнями.
Перегляд файлу

5 клас

Урок з інформатики з інклюзивним навчанням

                     Клас                                                                           (інклюзія)

Тема: Складові комп’ютерів та їх призначення. Апаратна і програмна складові інформаційної системи                     

Основні пристрої, що входять в склад комп'ютера (системний блок, монітор, клавіатура, миша) знайомство з термінами (назвами), їх призначення.

 

Мета:

навчальна: ознайомити учнів зі схемою роботи комп’ютера, розглянути  будову  комп'ютера,  його  складові  частини, їх призначення  та характеристики; навчити учнів розрізняти пристрої введення, виведення, та зберігання даних;

розвивальна: розвивати уміння спостерігати та аналізувати, розвивати пізнавальний інтерес;

виховна: виховувати інтерес до вивчення предмета,  працелюбність та наполегливість, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.

навчальна: дати уявлення про роботу комп’ютера розглянути складові комп’ютера, їх призначення, навчити розрізняти між собою;

розвивальна: розвивати уміння спостерігати та аналізувати, розвивати пізнавальний інтерес;

 виховна: виховувати інтерес до вивчення предмета,  працелюбність та наполегливість, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.

Обладнання: підручник, картки, мультимедійний проектор.

Тип уроку: урок вивчення й первинного закріплення нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІI. Мотивація навчальної діяльності.

(фронтально)

  1. Проблемне питання

-Що таке комп’ютер ?

(відповіді учнів)

1. Робота з карткою (додаток 1). Ознайомитись зі складовими.

   «Комп’ютер і його складові»  

 

  1. Повідомлення теми уроку
  • Як ви думаєте, про що ми будемо говорити сьогодні?
  • Правильно.

IІІ. Вивчення нового матеріалу.

Комп'ютер – це електронний пристрій, призначений для опрацювання даних різного типу. Термін «комп'ютер»  походить від латинського слова computo – лічу, обчислюю.

 Інформаційною  системою  називають  сукупність  взаємопов’я­заних  засобів, які здійснюють зберігання  та обробку  інформації. Інформаційну систему поділяють на дві складові:  апаратну та програмну. Тобто на технічні пристрої і програми.

Апаратне забезпечення

Комп’ютер складається з багатьох частин і пристроїв.

Можна виділити основні пристрої, тобто такі, без яких комп’ютер працювати не може:

1) системний блок;

2) монітор;

3) миша;

4) клавіатура.

Розглянемо їх детальніше.

Системний блок

Системний блок можна назвати найголовнішим пристроєм комп’ютера. Від його характеристик залежить швидкодія комп’ютера,  його надійність та інші властивості. Зазвичай системний блок є найдорожчою частиною комп’ютера. Системний  блок  зовні  схожий  до  металевий  ящик. У ньому містяться процесор, пам’ять, вінчестер  (жорсткий  магнітний  диск),  DWD-привід (пристрій для роботи з лазерними дисками).

Пристрої, що розташовані поза  системним  блоком, ще називають  периферійними.  Є  багато  пристроїв  та приладів. Часто  їх  об’єднують у групи для  зручності  вивчення  та класифікації. Звичайно, описати навіть частину пристроїв за урок неможливо.  Тому розглянемо найголовніші.

Пристрої введення даних

Пристрій введення — пристрій для внесення даних до комп’ютера під час його роботи. До пристроїв введення належать миша та клавіатура, джойстик, мікрофон, веб-камера, сканер, тачпад, скан-камера тощо Саме  клавіатура  є  основним  пристроєм  введення  символів  та команд у комп’ютер. Мишу здебільшого використовують для введення команд.

Пристрої виведення інформації

Щоб  користувач  міг  побачити  результати  роботи  комп’ютера,  їх потрібно подати у вигляді візуальної та звукової інформації. Для цього призначені пристрої виведення, серед яких найпоширеніші — монітор, звукові колонки та принтер, навушники

Монітор - На  екрані  монітора  з’являється  інформація про роботу,  яку виконує комп’ютер. Можна сказати, що монітор —  це пристрій для виведення інформації.

Існують монітори  різних  типів:  на  основі  електропроменевої трубки (схожі за формою на телевізор), LCD, плазмові. Головною характеристикою для більшості користувачів є розмір  екрана по діагоналі. Проте не слід забувати, що кольоропередача, яскравість, частота і навіть зовнішній вигляд є досить важливими факторами.

Клавіатура

Це клавіатура.  На ній  є клавіші  із  зображеннями цифр,  букв та інших символів.  За допомогою клавіатури в комп’ютер вводять інформацію. Клавіатури розрізняють за різноманітними характеристиками: зручність, кольорове оформлення, наявність додаткових мультиме­дійних можливостей тощо. Останнім часом набуває популярності проекційна клавіатура

Миша

 Миша (точніше маніпулятор типу  «миша») слугує для керування комп’ютером. Миші бувають з різною роздільною здатністю,  різних типів та форм. Багато сучасних мишей, особливо ігрових, обладнані додатковими кнопками.

Принтер дає змогу віддрукувати результати роботи комп’ютера на папері. Сьогодні найпоширенішими є принтери двох типів: струменеві (як правило,  їх використовують для кольорового друку) та лазерні (використовують для чорно-білого друку).

Фізкультурна хвилинка

Раз-два. Всі присіли. Потім вгору підлетіли.

Три-чотири. Нахилились, зі струмочка гарно вмились.

П’ять-шість. Всі веселі, крутимось на каруселі.

Сім-вісім. В потяг сіли, ніжками затупотіли.

Дев’ять-десять! Відпочили і за парти дружно сіли.

 

ІV. Первинне закріплення знань.

1. Опитування для учнів.

1. Назвіть основні складові комп’ютера.

2. На чому записують інформацію, яку хочуть зберегти?

3. Який пристрій друкує на папері?

4. Який пристрій виводить зображення на екран?

5. Які ви можете назвати пристрої для введення даних?

6. Які ви можете назвати пристрої для виведення даних?

1. Робота з картками( додаток 2)

Учневі даються картки на яких зображені складові комп’ютера і інші предмети.

Завдання: вибрати із карток основні пристрої, що входять в склад комп'ютера

  1. На комп’ютері зображені малюнки пристроїв потрібно підписати їх назви.(додаток 3)

2.З’єднати на комп’ютері пристрої з відповідними визначеннями. (додаток 4).

 

V. Підсумок уроку.

Продовжити речення, замінюючи три крапки.

Учні говорять:

-Сьогодні я на уроці дізнався … Тепер я знаю, що… Найбільше мене вразило… Своїм рідним я розповім про… Я хочу дізнатися про …

 

Домашнє завдання

  1. Опрацювати відповідний параграф підручника, конспект уроку

Автор підручника Морзе Н. В., Барна 0. В., Вем-бер В. П., Кузьмінська 0. Г., Саражинська Н. А. (ст.38-43)

2. Завдання за підручником № 5,6 (ст.45-46)

 


Додаток 1

Картинки по запросу складові комп'ютера

Додаток 2

https://myslide.ru/documents_3/c1029fd00b488a00b6ba2653d2ac82eb/img15.jpg

Додаток 3.

http://ped-kopilka.com.ua/images/artikl06/0-3%2811%29.jpg

Додаток 4.

http://edufuture.biz/images/c/c2/Inf2_3_prezzzz2.jpeg

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 5 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
18 лютого 2020
Переглядів
1963
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку