Урок . "Тема: Досліджуємо повітря та його властивості".

Про матеріал
Досліджуємо повітря та його властивості. З’ясувати властивості повітря і значення повітря в природі; учити досліджувати властивості повітря, проводити досліди, дотримуватися інструкцій і правил техніки безпеки під час проведення демонстраційних дослідів; виховувати пізнавальний інтерес.
Перегляд файлу

Тема: Досліджуємо повітря та його властивості.

Мета: з’ясувати властивості повітря і значення повітря в природі;

учити досліджувати властивості повітря, проводити досліди,  дотримуватися інструкцій  і  правил техніки безпеки під час проведення демонстраційних дослідів; виховувати пізнавальний інтерес.

Обладнання: целофанові кульки, ємність з водою, трубочки, камінці, набори LEGO, листки з завданнями.

Хід уроку

  1. Вступна частина
  1. Ранкова зустріч

 Тема тижня « Космос»

  1. Повідомлення теми уроку
  • Відгадайте загадку.

Куди ступиш – всюди маєш,

Хоч не бачиш, а вживаєш. ( Повітря)

  • Звичайно це повітря.
  • Що ви знаєте про повітря?
  • До якої природи належить повітря?
  • З яким словом асоціюється слово повітря? ( небо , вітер, вітряки, літак, бульбашка, кулька)
  • А хотіли б дізнатися чи є у нього колір, запах, смак, навіщо і кому воно потрібне?
  • А щоб дати на ці всі запитання відповіді, ми як справжні вчені будемо проводити досліди.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Бесіда
  • Допомагати знаходити відповіді на наші запитання буде наша гостя, яка буде головним героєм нашого уроку.

Я м’яка , надувна,

Як повітря  легка.

Міцно мотузок тримай.

Та мене не відпускай ! ( Повітряна кулька)

  • Знайомтеся – це повітряна кулька, а звуть її - Космокуся.
  • Вона прилетіла до нас на урок і підготувала завдання, за кожну правильну відповідь ми будемо одержувати барвисту пелюсточку.
  1. Практична робота « Властивості повітря»
  • Дослід 1
  • Візьміть на парті віяло і махніть ним перед обличчям. Що ви відчуваєте? ( Рух повітря)

Висновок: Повітря рухається

  • Дослід 2
  • Тепер подивіться, навколо нас скрізь повітря. Але ми все рівно  бачимо один одного. Отже повітря яке? (Прозоре.)

- Як ви думаєте, а повітря можна спіймати? Давайте спробуємо.

Діти беруть мішечки і « ловлять» повітря, скручують збоку отвору.

 – Що ви спостерігаєте?( Утворилася повітряна «подушечка», мішечок став пружним)

Висновок:     Повітря безбарвне, прозоре, воно пружне

  • Дослід 3
  • Давайте перевіримо чи має повітря запах. Закрийте очі. Понюхай повітря, чим пахне? А тепер візьміть мішечки і понюхайте.( У кожної групи в мішечку різні матеріали : кава, м’ята, часник, парфуми, лимон)  А зараз?

Висновок: Повітря не має запаху

  • Дослід 4
  • У вас на партах стоять стаканчики з водою і трубочками. Подуйте в трубочку , не виймаючи її. Що побачили? ( Повітря перетворилося на бульбашки і піднімається на поверхню)
  • А якщо ми опустимо в ємність з водою повітряну кульку. Що сталося? Чому вона не тоне?

Висновок: Повітря легше за воду

  • Дослід 5

Робота в групі

Опустіть у воду шматочок крейди, або камінь.  Що ми бачимо?

Висновок : Повітря є у воді і найменших шпаринках камінчика.

  • Дослід 6
  • Спробуйте затримати дихання . Що ви відчули?
  • Повітря відноситься, до неживої природи, але потрібне всім живим організмам. Без їжі людина проживе декілька тижнів, без води – кілька днів, а ось без повітря – кілька хвилин.

Висновок : Без повітря все живе довго не проживе.

  1. Фізхвилинка
  2. Тренувальні вправи
  1. Дидактична гра « Що не може прожити без повітря».

Робота в групах

Діти отримують картки із зображенням об’єктів живої та неживої природи.

  • Обведіть об’єкти, що не можуть існувати без повітря.
  1. Технологія « Крісло автора»
  • Розкажіть про значення повітря для рослин, тварин і людини.
  1. Робота в зошиті.
  1. Заключна частина. Рефлексія
  1. Гра « Так-ні» LEGO
  • Повітря належить до неживої природи. ( Так)
  • Повітря немає навколо нас. (Ні)
  • Без повітря людина може прожити кілька годин (Ні)
  • Повітря заповнює всі порожнини (Так)
  • Повітря не має запаху (Так)
  • Повітря солодке (Ні)
  • Отже, назвіть мені ще раз властивості повітря.
  1. « Кулька настрою»
  • Наша гостя Космокуся задоволена вашою роботою і для вас приготувала кульки- розфарбовки. Якщо вам все вдалося і сподобалось, розфарбуйте кульку  зеленим кольором, якщо було важко , не зрозуміло, розфарбуйте червоним кольором.

 

 

 

docx
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
1037
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку