Тема: Досліджуємо повітря та його властивості.
Мета: з’ясувати властивості повітря і значення повітря в природі;
учити досліджувати властивості повітря, проводити досліди, дотримуватися інструкцій і правил техніки безпеки під час проведення демонстраційних дослідів; виховувати пізнавальний інтерес.
Обладнання: целофанові кульки, ємність з водою, трубочки, камінці, набори LEGO, листки з завданнями.
Хід уроку
-
Вступна частина
-
Ранкова зустріч
Тема тижня « Космос»
-
Повідомлення теми уроку
Куди ступиш – всюди маєш,
Хоч не бачиш, а вживаєш. ( Повітря)
-
Звичайно це повітря.
-
Що ви знаєте про повітря?
-
До якої природи належить повітря?
-
З яким словом асоціюється слово повітря? ( небо , вітер, вітряки, літак, бульбашка, кулька)
-
А хотіли б дізнатися чи є у нього колір, запах, смак, навіщо і кому воно потрібне?
-
А щоб дати на ці всі запитання відповіді, ми як справжні вчені будемо проводити досліди.
-
Вивчення нового матеріалу.
-
Бесіда
-
Допомагати знаходити відповіді на наші запитання буде наша гостя, яка буде головним героєм нашого уроку.
Я м’яка , надувна,
Як повітря легка.
Міцно мотузок тримай.
Та мене не відпускай ! ( Повітряна кулька)
-
Знайомтеся – це повітряна кулька, а звуть її - Космокуся.
-
Вона прилетіла до нас на урок і підготувала завдання, за кожну правильну відповідь ми будемо одержувати барвисту пелюсточку.
-
Практична робота « Властивості повітря»
-
Візьміть на парті віяло і махніть ним перед обличчям. Що ви відчуваєте? ( Рух повітря)
Висновок: Повітря рухається
-
Тепер подивіться, навколо нас скрізь повітря. Але ми все рівно бачимо один одного. Отже повітря яке? (Прозоре.)
- Як ви думаєте, а повітря можна спіймати? Давайте спробуємо.
Діти беруть мішечки і « ловлять» повітря, скручують збоку отвору.
– Що ви спостерігаєте?( Утворилася повітряна «подушечка», мішечок став пружним)
Висновок: Повітря безбарвне, прозоре, воно пружне
-
Давайте перевіримо чи має повітря запах. Закрийте очі. Понюхай повітря, чим пахне? А тепер візьміть мішечки і понюхайте.( У кожної групи в мішечку різні матеріали : кава, м’ята, часник, парфуми, лимон) А зараз?
Висновок: Повітря не має запаху
-
У вас на партах стоять стаканчики з водою і трубочками. Подуйте в трубочку , не виймаючи її. Що побачили? ( Повітря перетворилося на бульбашки і піднімається на поверхню)
-
А якщо ми опустимо в ємність з водою повітряну кульку. Що сталося? Чому вона не тоне?
Висновок: Повітря легше за воду
Робота в групі
Опустіть у воду шматочок крейди, або камінь. Що ми бачимо?
Висновок : Повітря є у воді і найменших шпаринках камінчика.
-
Спробуйте затримати дихання . Що ви відчули?
-
Повітря відноситься, до неживої природи, але потрібне всім живим організмам. Без їжі людина проживе декілька тижнів, без води – кілька днів, а ось без повітря – кілька хвилин.
Висновок : Без повітря все живе довго не проживе.
-
Фізхвилинка
-
Тренувальні вправи
-
Дидактична гра « Що не може прожити без повітря».
Робота в групах
Діти отримують картки із зображенням об’єктів живої та неживої природи.
-
Обведіть об’єкти, що не можуть існувати без повітря.
-
Технологія « Крісло автора»
-
Розкажіть про значення повітря для рослин, тварин і людини.
-
Робота в зошиті.
-
Заключна частина. Рефлексія
-
Гра « Так-ні» LEGO
-
Повітря належить до неживої природи. ( Так)
-
Повітря немає навколо нас. (Ні)
-
Без повітря людина може прожити кілька годин (Ні)
-
Повітря заповнює всі порожнини (Так)
-
Повітря не має запаху (Так)
-
Повітря солодке (Ні)
-
Отже, назвіть мені ще раз властивості повітря.
-
« Кулька настрою»
-
Наша гостя Космокуся задоволена вашою роботою і для вас приготувала кульки- розфарбовки. Якщо вам все вдалося і сподобалось, розфарбуйте кульку зеленим кольором, якщо було важко , не зрозуміло, розфарбуйте червоним кольором.