Урок. Тема: "Стовпчасті та секторні діаграми, їх об’єкти і властивості. Створення та форматування стовпчастих і секторних діаграм у середовищі табличного процесора".

Про матеріал

Сценарій уроку має посилання та скріншоти на виконання інтерактивних вправ, використання віртуальної дошки, створення пазлів, кросвордів, «хмари тегів» тощо. Усі посилання розміщуються заздалегідь у теках, створених на початку року окремо для кожного учня.

Перегляд файлу

Тема: Стовпчасті та секторні діаграми, їх об’єкти і властивості. Створення та форматування стовпчастих і секторних діаграм у середовищі табличного процесора. Аналіз даних, поданих на діаграмі.

 

Цілі:

  • навчальна: сформувати поняття стовпчастої та секторної діаграми, навчити створювати стовпчасті і секторні діаграми засобами табличного процесора, налаштовувати параметри відображення діаграми, поля даних та рядів даних;
  • розвивальна: розвивати образне мислення, створювати ситуації зацікавленості та позитивні емоції по відношенню до навчальної діяльності;
  • виховна: сприяти  підвищенню  інформаційної культури учнів;  вмінню проводити об’єктивну самооцінку.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

 

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підключенні до мережі Інтернет, проектор, підручники, презентація, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника, роздатковий матеріал.

 

Програмне забезпечення. Браузер, Microsoft Excel, інтерактивна online-дошка.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. Повторення правил техніки безпеки.
  2. Представлення домашніх робіт зі створення кросворду до теми «Табличний процесор» за допомогою он-лайн сервісу:

C:\Users\Admin\Downloads\Урок 5.png

 

Учитель демонструє, як розмістити створений кросворд на віртуальній дошці,  у якій вони будуть працювати протягом уроку.

 

 

  1. Відкрити віртуальну інтерактивну дошку:  

C:\Users\Admin\Downloads\5 дошка.png

  1. Учні виконують інтерактивну вправу, розміщену на віртуальній дошці «Правила запису формул у табличному процесорі» на ПК за посиланням:

C:\Users\Admin\Downloads\5 вправа.png 

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учням пропонується розглянути таблицю з курсом долара по відношенню до іншої валюти за перше півріччя 2015 року, провести аналіз курсу (зростання, спадання, стабільний).

Учням пропонується те ж саме завдання з використанням замість таблиці діаграми або графіка.

 

У різних ситуаціях фахівця можуть цікавити як самі числа, наведені в таблиці, так і тенденції до їх зміни, які показують діаграми. Отже, діаграми призначені для графічного відображення числових даних.

За допомогою діаграм, на яких зображені зміни у виробництві, аналізують економічний стан на підприємстві. Аналіз такої інформації дає можливість прийняти правильне рішення і  підвищити конкурентну спроможність продукції, яка виробляється, зробити її дешевшою і якіснішою.

 

В електронну таблицю вмонтовані спеціальні засоби, що носять назву ділової графіки, які дозволяють зобразити табличні дані у графічному вигляді.

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

 Учням демонструється презентація з коментарями вчителя. За відсутності проектора використовується підручник. Робота з підручником:§ 4.6, стор.127. Ведення інформативного словничка у зошиті.

 

Основні тези уроку

 Види  діаграм.  Серед  стандартних  діаграм  і 

графіків  є  такі:  гістограма,  лінійчаста, графік, кругова, крапкова, з областями, кільцева, пелюсткова, поверхнева,

бульбашкова, біржова, циліндрична, конічна, піраміда та більше 20 нестандартних діаграм і графіків.

Кругові  діаграми більш наочно демонструють співвідношення  частин у цілому. На кругову діаграму виводяться співвідношення показників, співвідношення даних вказуються у відсотках від цілого.

Стовпчикові діаграми краще показують кількісні характеристики одночасно в кількох рядках і стовпчиках.

Лінійний графік краще використовувати для зображення змін показників протягом визначеного часу.

Отже, потрібно вибирати певний вид діаграми для конкретного відображення значень.

Як створити діаграму? В електронні таблиці включені спеціальні засоби, названі діловою графікою, які можуть табличні дані зобразити у графічному вигляді.

 В MS Excel 2007 для створення різноманітних діаграм треба:

1.Побудувати таблицю даних.
2.Виділити необхідні дані в таблиці.
3.Вибрати інтерактивну вкладку Вставлення.
4.Обрати потрібний тип діаграми (відповідна кнопка на «стрічці).
5.Обрати вигляд діаграми.
Діаграму можна створити на окремому робочому листі або вставити в уже існуючий.

 Діаграма містить такі елементи:

  • Область діаграми.    
  • Назва діаграми.    
  • Лінії сітки.
  • Осі діаграми.    
  • Легенда.
  • Назви осей діаграми.

 Налаштування опцій діаграм здійснюються за допомогою кнопок «стрічки» або контекстного меню відповідного елементу діаграми.

  1.       Фізкультхвилинка (віртуальна дошка).

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь.

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером. Інструктаж з Т Б. Робота за комп’ютером
  2. Виконати завдання на стор.133 у підручнику.
  3. Відкрити віртуальну дошку та виконати вправи для очей.
  4. Виконати завдання на стор. 136 №1,2 у підручнику.

 

VIІ. Підсумки уроку. Рефлексія.

Відкрити за посиланням віртуальну інтерактивну дошку:  

 

C:\Users\Admin\Downloads\qr-code(1).png

 

 

У віртуальній дошці:

  • виконати завдання 2.

 Ознайомтесь із ключовими поняттями теми, наведеними у «хмарі тегів» та визначте,  у які групи їх можна об'єднати.

  • залиште свій фідбек.

Учні залишають наліпки з написами прізвищ червоним кольором напроти того, що не навчилися роботи, синім кольором – того, що вміють. Для зручності твердження мають нумерацію (ДОДАТОК).

Оцінювання учнів.

За необхідності обговорюються проблеми та помилки, що виникали під час роботи.

VІІI. Домашнє завдання.

  1. Ознайомитися з  даною  темою за підручником  § 4.6 ст. 127-133.
  2. Виконати письмово вправу №11, стор. 119.
  3. Завдання  6* на стор. 137. Переглянути підручники 7 класу і навести приклади застосування діаграм у навчальних предметах.
  4. Знайти  інформацію (статистику),  скільки в Україні, за даними 2017 року, діють сміттєзвалищ, які з них перевантажені, не відповідають вимогам екологічної безпеки, оформити у вигляді таблиці.

 

ДОДАТОК

 

  1. Я знаю,  що таке діаграма
  2. Я можу навести приклади застосування діаграм у житті
  3. Я розрізняю стовпчасті та секторні діаграми
  4. Я можу назвати основні об’єкти діаграми та пояснити їх значення
  5. Я можу створювати діаграми в середовищі табличного процесора MS Excel
  6. Я можу застосувати форматування до діаграми
  7. Я можу налаштувати властивості об’єктів діаграми
  8. Я можу аналізувати дані, подані у діаграмі.

1

 

docx
Додано
7 грудня 2018
Переглядів
637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку