Сценарій уроку має посилання та скріншоти на виконання інтерактивних вправ, використання віртуальної дошки, створення пазлів, кросвордів, «хмари тегів» тощо. Усі посилання розміщуються заздалегідь у теках, створених на початку року окремо для кожного учня.
Тема: Стовпчасті та секторні діаграми, їх об’єкти і властивості. Створення та форматування стовпчастих і секторних діаграм у середовищі табличного процесора. Аналіз даних, поданих на діаграмі.
Цілі:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підключенні до мережі Інтернет, проектор, підручники, презентація, електронні матеріали (ФАЙЛИ-ЗАГОТОВКИ) до підручника, роздатковий матеріал.
Програмне забезпечення. Браузер, Microsoft Excel, інтерактивна online-дошка.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Учитель демонструє, як розмістити створений кросворд на віртуальній дошці, у якій вони будуть працювати протягом уроку.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Учням пропонується розглянути таблицю з курсом долара по відношенню до іншої валюти за перше півріччя 2015 року, провести аналіз курсу (зростання, спадання, стабільний).
Учням пропонується те ж саме завдання з використанням замість таблиці діаграми або графіка.
У різних ситуаціях фахівця можуть цікавити як самі числа, наведені в таблиці, так і тенденції до їх зміни, які показують діаграми. Отже, діаграми призначені для графічного відображення числових даних.
За допомогою діаграм, на яких зображені зміни у виробництві, аналізують економічний стан на підприємстві. Аналіз такої інформації дає можливість прийняти правильне рішення і підвищити конкурентну спроможність продукції, яка виробляється, зробити її дешевшою і якіснішою.
В електронну таблицю вмонтовані спеціальні засоби, що носять назву ділової графіки, які дозволяють зобразити табличні дані у графічному вигляді.
IV. Вивчення нового матеріалу.
Учням демонструється презентація з коментарями вчителя. За відсутності проектора використовується підручник. Робота з підручником:§ 4.6, стор.127. Ведення інформативного словничка у зошиті.
Основні тези уроку
Види діаграм. Серед стандартних діаграм і
графіків є такі: гістограма, лінійчаста, графік, кругова, крапкова, з областями, кільцева, пелюсткова, поверхнева,
бульбашкова, біржова, циліндрична, конічна, піраміда та більше 20 нестандартних діаграм і графіків.
Кругові діаграми більш наочно демонструють співвідношення частин у цілому. На кругову діаграму виводяться співвідношення показників, співвідношення даних вказуються у відсотках від цілого.
Стовпчикові діаграми краще показують кількісні характеристики одночасно в кількох рядках і стовпчиках.
Лінійний графік краще використовувати для зображення змін показників протягом визначеного часу.
Отже, потрібно вибирати певний вид діаграми для конкретного відображення значень.
Як створити діаграму? В електронні таблиці включені спеціальні засоби, названі діловою графікою, які можуть табличні дані зобразити у графічному вигляді.
В MS Excel 2007 для створення різноманітних діаграм треба:
1.Побудувати таблицю даних.
2.Виділити необхідні дані в таблиці.
3.Вибрати інтерактивну вкладку Вставлення.
4.Обрати потрібний тип діаграми (відповідна кнопка на «стрічці).
5.Обрати вигляд діаграми.
Діаграму можна створити на окремому робочому листі або вставити в уже існуючий.
Діаграма містить такі елементи:
Налаштування опцій діаграм здійснюються за допомогою кнопок «стрічки» або контекстного меню відповідного елементу діаграми.
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь.
VIІ. Підсумки уроку. Рефлексія.
Відкрити за посиланням віртуальну інтерактивну дошку:
У віртуальній дошці:
Ознайомтесь із ключовими поняттями теми, наведеними у «хмарі тегів» та визначте, у які групи їх можна об'єднати.
Учні залишають наліпки з написами прізвищ червоним кольором напроти того, що не навчилися роботи, синім кольором – того, що вміють. Для зручності твердження мають нумерацію (ДОДАТОК).
Оцінювання учнів.
За необхідності обговорюються проблеми та помилки, що виникали під час роботи.
VІІI. Домашнє завдання.
ДОДАТОК
1