Урок у 5 – 6 класі Тема : Міжнародна конвенція про права дитини.

Про матеріал
Урок у 5 – 6 класі Тема : Міжнародна конвенція про права дитини. Поглибити знання учнів про права дитини. • Ознайомити учнів з нормативно правовими актами щодо прав дитини. • Сприяти формуванню правової свідомості, виховувати високу правову культуру.
Перегляд файлу

Урок у 5 – 6 класі

Тема : Міжнародна конвенція про права дитини.

Мета :  – Поглибити знання учнів про права дитини.

  • Ознайомити учнів з нормативно правовими актами щодо прав дитини.
  • Сприяти формуванню правової свідомості, виховувати високу правову культуру.

 Тип уроку : Урок практикум .

Обладнання  Конституція України, Конвенція про права дитини, відео казок та мультфільмів,  презентація про порушення прав дитини, відеоролик «Абетка прав дитини».

Учитель

   Ви вже знаєте, що були часи, коли дітей узагалі не сприймали як повноцінну особистість і не зважали на їх потреби.   Дітям було нелегко, не було законів, які б оберігали їхнє життя. Пройшло не одне тисячоліття, поки люди не зрозуміли, що діти потребують особливої уваги. Довгі роки на дітей не звертали уваги й нарешті у 1924 році в Женеві прийняли перший документ про потреби дітей – Декларацію прав дитини.

    Міжнародна Організація Об’єднаних Націй, що була створена у 1945 році, стала на захисті дітей. До неї увійшли 150 країн світу, які не тільки приймають міжнародні закони, але й намагаються їх контролювати.

     У 1959 році була прийнята Декларація про права дитини,а в 1982 році ООН проголосила Конвенцію про права дитини. Права викладені в Конвенції набувають сили тільки в тих державах, які підписали цей документ та зобов’язались їх виконувати. Україна, з набуттям незалежності, також підписала цю Конвенцію у 1991 році.

   На жаль, сьогодні є країни, в яких права дітей порушуються, та наша країна прагне, щоб у її юних громадян було щасливе дитинство. Та не завжди це виходить, тому що ми самі часто порушуємо права інших. Упевнитись у цьому нам допоможуть казки уривки з яких ви сьогодні подивитесь.

    Сьогодні наш урок пройде у формі гри. Для цього ви повинні розділитись на дві команди методом жеребкування.( діти по черзі беруть листочки на яких зображені кольорові кульки та згідно кольору займають свої місця).

На дошці розміщені плакати з правами дитини згідно Конвенції.

Включається відеоролик «Абетка прав дитини».

Завдання командам: Лідери команд отримують набір карток на яких написані права дитини. Під час перегляду уривку казки чи мультфільму діти повинні,використовуючи картки, сформувати вірну відповідь.

  1.                    Казка «Золотий ключик»  назвіть усіх персонажей, які скоювали порушення прав дитини. (Карабас Барабас, Кіт Базіліо, Лисиця Аліса).
  2.                    Які тварини в цій казці виконували роль правоохоронних органів? (Собаки).
  3.                    Які права дитини  були порушені при затриманні Буратіно? (Йому не дозволили говорити) .
  4.                    Казка Г.К. Андерсена «Дюймовочка» Які злочини були вчинені проти Дюймовочки? (Утримання під замком, примушення до одруження).
  5.                    Російська народна казка «Колобок» . яке порушення учинив Колобок? (Без дозволу пішов з дому).
  6.                    Яке право Колобка було порушено і ким? (Право на життя всіма звірами, а Лисиця вчинила злочин).
  7.                    Казка «Попелюшка» Які права Попелюшки були порушені?

( Приниження гідності та примус до праці).

  1.                    Казка  Г.К. Андерсена «Гидке каченя» Яке право каченяти було порушено? ( Право на рівність незалежно від походження).

Крім прав у кожної дитини є ще й обов’язки.

Давайте звернемо увагу, що ж таке обов’язок?

 Обов’язок — це те, що ви повинні ро­бити, щоб бути корисними собі та оточуючим.

Найголовніші обов'язки:(Вивішуються на дошці).

  • Старанно вчитися
  • Дотримуватись правил школярів
  • Поважати старших, батьків, учи­телів
  • Дбати про своє здоров’я
  • Оберігати природу і пам’ятки куль­тури

Останнє питання до команд.

  1.                    Які обов’язки не виконували герої казок.( Не слухали батьків, залишали домівку без дозволу, не хотіли вчитися,не берегли своє здоров’я,  дуже рано намагалися стати дорослими).

Наші старшокласники провели соціальне опитування серед дітей школи і зробили висновки, які ви зараз побачите в презентації.

Учитель  Ще багато прикладів можна приводити, але нам час підбивати підсумки та для цього треба виконати ще одне завдання. Скласти текст висновку.

Лідери команд отримують конверти в яких знаходяться висновки. Команда відкриває конверт і складає листочки за смислом, а потім зачитує висновки.

 ( Визначаються переможці)

 

doc
Додано
2 березня 2020
Переглядів
844
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку