Урок у 5 – 6 класі
Тема : Міжнародна конвенція про права дитини.
Мета : – Поглибити знання учнів про права дитини.
Тип уроку : Урок практикум .
Обладнання Конституція України, Конвенція про права дитини, відео казок та мультфільмів, презентація про порушення прав дитини, відеоролик «Абетка прав дитини».
Учитель
Ви вже знаєте, що були часи, коли дітей узагалі не сприймали як повноцінну особистість і не зважали на їх потреби. Дітям було нелегко, не було законів, які б оберігали їхнє життя. Пройшло не одне тисячоліття, поки люди не зрозуміли, що діти потребують особливої уваги. Довгі роки на дітей не звертали уваги й нарешті у 1924 році в Женеві прийняли перший документ про потреби дітей – Декларацію прав дитини.
Міжнародна Організація Об’єднаних Націй, що була створена у 1945 році, стала на захисті дітей. До неї увійшли 150 країн світу, які не тільки приймають міжнародні закони, але й намагаються їх контролювати.
У 1959 році була прийнята Декларація про права дитини,а в 1982 році ООН проголосила Конвенцію про права дитини. Права викладені в Конвенції набувають сили тільки в тих державах, які підписали цей документ та зобов’язались їх виконувати. Україна, з набуттям незалежності, також підписала цю Конвенцію у 1991 році.
На жаль, сьогодні є країни, в яких права дітей порушуються, та наша країна прагне, щоб у її юних громадян було щасливе дитинство. Та не завжди це виходить, тому що ми самі часто порушуємо права інших. Упевнитись у цьому нам допоможуть казки уривки з яких ви сьогодні подивитесь.
Сьогодні наш урок пройде у формі гри. Для цього ви повинні розділитись на дві команди методом жеребкування.( діти по черзі беруть листочки на яких зображені кольорові кульки та згідно кольору займають свої місця).
На дошці розміщені плакати з правами дитини згідно Конвенції.
Включається відеоролик «Абетка прав дитини».
Завдання командам: Лідери команд отримують набір карток на яких написані права дитини. Під час перегляду уривку казки чи мультфільму діти повинні,використовуючи картки, сформувати вірну відповідь.
( Приниження гідності та примус до праці).
Крім прав у кожної дитини є ще й обов’язки.
Давайте звернемо увагу, що ж таке обов’язок?
Обов’язок — це те, що ви повинні робити, щоб бути корисними собі та оточуючим.
Найголовніші обов'язки:(Вивішуються на дошці).
Останнє питання до команд.
Наші старшокласники провели соціальне опитування серед дітей школи і зробили висновки, які ви зараз побачите в презентації.
Учитель Ще багато прикладів можна приводити, але нам час підбивати підсумки та для цього треба виконати ще одне завдання. Скласти текст висновку.
Лідери команд отримують конверти в яких знаходяться висновки. Команда відкриває конверт і складає листочки за смислом, а потім зачитує висновки.
( Визначаються переможці)