Урок-узагальнення "Поведінка тварин"

Про матеріал
Матеріал дозволяє узагальнити та повторити знання здобувачів освіти про поведінку тварин, яка дозволяє їм пристосуватися до різних умов довкілля життя, щоб розвинути свої пізнання оточуючого світу
Перегляд файлу

Тема: Поведінка тварин

Мета уроку :   повторити та узагальнити матеріал з теми, оцінити знання учнів;  розвивати вміння аналі­тично і логічно мислити, знаходити інформацію в різних джерелах, користуватися мережею Інтернет;  виховувати позитивне ставлення до живих організмів, вміння спілкуватися і виробляти колективні рішення у розв’язанні практичних завдань .                                                                                                                       Тип уроку: перевірка знань учнів.                                                                                        Методи та методичні прийоми: словесні(бесіда); наочні (демонстрація малюнків, слайдових презентацій, відеофрагментів); репродуктивні (відтворення інформації з науково-популярної літератури); пошукові (робота в малих групах, мережа Інтернет

                                                        Хід уроку:

Організація класу. Вітання, перевірка відсутніх, об’єднання в малі групи.

Актуалізація опорних знань:

Сьогодні ми повинні з вами узагальнити та повторити наші знання про поведінку тварин, яка дозволяє їм  пристосуватися  до різних умов довкілля життя, щоб розвинути свої пізнання оточуючого світу

1.Учитель: Ми проводимо наше повторення у формі гри з використанням  презентацій та відео фрагментів.

2. Питання для узагальнення

     1) Перед вами фото певних поведінкових актів різних тварин. Яка це поведінка: вроджена чи набута? (Набута)

http://novyny.ostriv.in.ua/images/publications/4/10929/1329067817.jpg

http://udivitelno.com/images/stories/udivitelnaja_druzhba_zhivotnyh/%D1%88%D0%B8%D0%BC%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D0%B7%D0%B5%20%D0%B8%20%D1%82%D0%B8%D0%B3%D1%80.jpg

http://samogoo.net/uploads/b1/b1c1de3146bfdd2300c35c48086ef471_2014-12-20_04-09-48.jpg

http://ru2.anyfad.com/items/t1@42057ff0-83d0-404e-86b7-4a499f96f5d9/Cirk-na-arene-dressirovannye-zhivotnye.jpg

 

 

       2)  Птахи вигодовують своїх пташенят червами та комахами. І лише у голубів воло у період вигодовування пташенят виділяє своєрідну поживну речовину з пере-травленого зерна і насіння. Від цього походить назва відомого кондитерського виробу. Назвіть цей виріб (Цукерки «Пташине молоко»)

       3) Тритони і саламандри весною пищать і шиплять, жаба-бик несамовито кричить, квакші співають подібно до коників, або пищать, як курчата, або скриплять, неначе немазаний віз. Сіра жаба співає, немов флейта, а кумка стогне. Як називається така поведінка земноводних? (Шлюбна)

       4) Плазуни та земноводні – холоднокровні тварини, температура їх тіла залежить від температури довкілля. Плазуни годинами гріються на сонці, щоб підвищити температуру свого тіла і забезпечити належну швидкість перебігу всіх процесів життєдіяльності. А чому жаби ніколи не гріються на сонці? (Їх шкіра не може пересихати, бо забезпечує дихання).

        5) У  людини особини жіночої статі більше турбуються про свою зовнішню привабливість. А чому у птахів і ссавців самці більші за розмірами та мають яскраве і привабливе забарвлення , а самки – непримітні? (Маскування заради збереження потомства)

А

Б

В

Г

2

3

4

1

       6) Розмістіть приклади (малюнки) відповідно до зазначених типів міграцій

А - пасивні

Б - активні

В - регулярні

Г - нерегулярні

 

 

 

1

2

3

4

http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/321/5109/2696788/1/locusts-540x380.jpg

http://www.chem-astu.ru/weblog/pictures/zooplankton-picture_blue.gif

http://img1.liveinternet.ru/images/attach/c/5/86/973/86973511_Zebrasherd1.jpg

http://romankiuru.ru/wp-content/uploads/2010/09/gusi.png

 

       7)  В тексті виправте помилки. У дужках зазначено кількість виправлень:

 

1. У статевому відношенні ссавці – гермафродити.(1)

2. У самців в парних залозах розвиваються яйцеклітини, а у самок – сперматозоїди.(2)

3. Зародок  через піхву отримує вуглекислий газ для дихання та поживні речовини, які доставляються  лімфатичними судинами.(3)

 

        8)  А тепер згадаємо одну історичну подію, пов’язану з поведінкою тварин:

І сказала жорстока княгиня Ольга древлянам : «Я вже тричі помстилася за смерть чо-ловіка свого Ігоря і більше не хочу помсти. Тепер бажаю лише взяти з вас невелику данину, укласти мир і піти геть. Я знаю, що ви зараз зубожіли від війни і не можете сплатити мені ні медом, ні воском, ні шкірами. Так дайте мені хоча б якусь дрібницю, наприклад по три голуби і по три горобці з кожного двору, і мені цього буде цілком достатньо, щоб переконатися у вашій покірності.»  Ледве згустилися сутінки, княгиня Ольга роздала кожному своєму воїну по птаху, звеліла прив'язати до лапок соломинку, підпалити її і випустити птахів. На які поведінкові акти птахів розраховувала княгиня і що трапилося після цього? (Птахи повернулися до своїх гнізд в помешканнях людей і місто було спалене)

 

1

2

3

В

Г

А

  9) Для багатьох тварин  комунікації здійснюються переважно   органа-ми звукосприйняття. Встановіть відповідність між цими органами у зазна-чених тварин.

А - вібриси

Б - крила

В - кінцівки

Г – внутрішнє вухо

 

 

 

1

2

3

http://ic.pics.livejournal.com/molly_inside/47891125/10591/original.jpg

http://go2.imgsmail.ru/imgpreview?key=635929d2d94c2525&mb=imgdb_preview_840

http://img2.goodfon.ru/wallpaper/big/6/9a/evropeyskaya-koshka-dikiy-kot.jpg

 

4

2

5

1

3

 10) Розмістіть тварин за зростанням їх розумової діяльності:

 

1

2

3

4

5

http://det-gorodok.com.ua/images/detskaya%20str/Dolphin.jpg

http://900igr.net/datai/geografija/Voprosy-po-Avstralii/0020-024-Kenguru.jpg

http://www.novostimira.com.ua/images/news/1341051659_339.jpg

http://woman-project.com/uploads/users/c2dfe3604b46d3.jpg

http://gym1505.ru/sites/default/files/styles/inner-page/public/pages/vorona_seraya.jpg?itok=qFFUY4a7

 

Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів:

 

Підбиття підсумків уроку та виставлення оцінок.

 

Домашнє завдання:  

Література для вчителя:                                                                                                                       1. Грин Н., Стаут У., Тейлор Д. Биология: в 3-х т., Т.2.: Пер.с англ../Под ред.. Р.Сопера, -М.: Мир,1993.-376 с.,ил.                                                                                                                 2. Жизнь животных. В 7-ми т./Гл.ред. В.Е.Соколов. Т.7,под..ред.М.С.Гилярова, Ф.Н.Правдина. – 2-е узд.перераб. –  М.: Просвещение, 1984. – 463 с.,ил.                                                                                                   3. Соболь В.І. Біологія: підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл./ Валерій Соболь. – Кам”янець-Подільський: Абетка, 2015. – с.203 - 244. 4. Шуліка К.С. Інтерактивні уроки біології тварин. 7 клас. – Х.: Вид. група «Основа», 2015. – 109 с.: іл.., схеми, табл.. – (Б-ка журн. «Біологія»; Вип. 6(150))                                                                                                         5. Інтернетресурси.                                                                                                

docx
Додано
15 лютого
Переглядів
62
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку