Урок узагальнення знань "Електричний струм в різних середовищах"

Про матеріал
Урок узагальнення та систематизації знань з теми "Електричний струм в різних середовищах". Урок вимагає попередньо підготувати оціночний лист для учнів, який видається індивідуально кожному учню перед початком уроку та презентацію вчителя для «здійснення» мультимедійної подорожі країною Електрика протягом уроку.
Перегляд файлу

Урок підготувала вчитель фізики Кукушкіна І.В. для учнів 8-х класів загальноосвітніх навчальних закладів. Урок вимагає попередньо підготувати оціночний лист для учнів, який видається індивідуально кожному учню перед початком уроку та презентацію вчителя для «здійснення» мультимедійної подорожі країною Електрика протягом уроку. Дані матеріали є в додатках.

Тема уроку: Електричний струм в різних середовищах. Узагальнення та систематизація знань з теми.

Мета уроку:

дидактична: узагальнити й систематизувати знання учнів про електричний струм в різних середовищах; закріпити знання теоретичних положень даної теми; розширити кругозір учнів шляхом розв’язування завдань;

розвивальна: розвивати уміння застосовувати набуті знання у стандартних та нестандартних умовах, уміння працювати в групах; сприяти активізації творчого мислення учнів, пробуджувати в них пізнавальний інтерес; стимулювати розвиток ініціативи, кмітливості;

виховна: виховувати прагнення поглиблювати свої знання; виховувати самостійність, охайність, відповідальність.

Тип уроку: систематизація й узагальнення знань, умінь і навичок.

Методи: «фізичний футбол», логічні пари, логічний ланцюжок, вправа «вилучи зайве», метод «лідерства і взаємодопомоги», метод «мікрофон».

План уроку

І. Організаційний етап (1 хв)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності (1 хв)

ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку(1 хв)

ІV. Актуалізація опорних знань (5 хв)

V. Розв’язування вправ (30 хв)

VІ. Підбиття підсумків уроку. Домашнє завдання (2 хв)

 

Хід уроку

 

  Девіз уроку:                                               «Жодної хвилини без руху вперед»

«Ніщо так сильно не руйнує людину,

як тривала фізична бездіяльність»

Арістотель

І. Організаційний етап

Привітання з учнями, організація робочого місця.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вступне слово вчителя. Світ, що нас оточує,- це світ фізики. Тож давайте пізнавати його! Сьогодні, у нас урок – подорож в загадкову країну „Електрики”. Ми ознайомимося із маршрутом та завданнями, які необхідно буде виконати на кожній зупинці маршруту. Нехай девізом кожного з нас будуть слова «Жодної хвилини без руху вперед!». Пам’ятайте! Дорогу долає той, хто йде.

Переможе та команда, яка не лише дасть правильні відповіді, але й покаже ерудицію, кмітливість та винахідливість. Поїхали!!!

ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

Постановка завдань уроку, розкриття загальної мети та плану проведення уроку, основних форм роботи учнів на уроці.

ІV. Актуалізація опорних знань

Перша зупинка -  „Розминка”. Туристам пропонується пограти у фізичний футбол.

Під час фронтального опитування за низкою запитань учитель вибирає для відповіді першого учня, а далі учень, який відповідає, вибирає наступного. Тобто умовно «дає пас» у «фізичному футболі».

Запитання (пропонуються на екрані )

  1. На які групи поділяються речовини за своїми електричними властивостями? (провідники, діелектрики, напівпровідники)
  2. Чому не можна торкатися голими руками неізольованих проводів під напругою?
  3. Як рухаються електрони провідності в металевому провіднику, коли в ньому: а) немає електричного поля; б) створене елек­тричне поле?
  4. Чи можуть при дисоціації утворитися іони одного знака? Чому? (Ні)
  5. Які речовини називаються електролітами? Наведіть приклади
  6. Наведіть приклади металів, які можна одержувати електро­літичним способом.
  7. З якою метою металеві вироби покривають тонким шаром іншого металу (нікелем, хромом, міддю тощо)?
  8. Яка провідність у напівпровідників і металів?
  9. Рухом яких заряджених частинок створюється електричний струм у газах?
  10. Які носії заряду є основними в напівпровіднику n-типу, p-типу?
  11. Що називають іонізацією газів?
  12. Якими способами можна іонізувати атоми газу?
  13. Наведіть приклади практичного використання газового роз­ряду.
  14. Чому говорять, що блискавка може знаходити зариті під землею скарби?
  15. Чому в альпіністів існує правило: ночуєш високо в горах – усі металеві предмети збери й поклади подалі від табору?

V. Розв’язування вправ

Друга зупинка. У місті Кмітливих.

Логічні пари

А) Встановити відповідність «вид самостійного газового розряду – пристрій, у якому він застосовується»:


А Іскровий

Б Дуговий

В Тліючий

Г Коронний

1 Лампа денного світла

2 Свічка запалювання бенз. двигуна

3 Прожектор

4 Фен

 

 

5 Блискавковідвід


Б) Встановити відповідність «вид самостійного газового розряду – умова його виникнення»:

А Іскровий     1 Висока температура

Б Дуговий     2 Низький тиск

В Тліючий     3 Висока вологість повітря

Г Коронний    4 Сильне електричне поле

      5 Висока напруга

 

Третя зупинка. У місті Логіка

Скласти логічний ланцюжок з тексту

А) З’єднати стрілками фрагменти тексту в такій послідовності, щоб утворилося два правильних твердження:

 

 

 

 

 

 

Б) З’єднати стрілками фрагменти тексту в такій послідовності, щоб утворилося два правильних твердження:

 

 

 

 

 

 

 


 


Четверта зупинка

Вправа «вилучи зайве»

А) Йонізація, електризація, рекомбінація, дисоціація.

Б) Діод, тріод, резистор, транзистор.(Завдання 1, 2  та 3  для кожного учня на картках, які здаються для перевірки).

П’ята зупинка – Валеохвилинка.

Учням пропонується виконати фізичні вправи на зняття м’язової напруги.

Шоста зупинка - У місті Ерудитів.

Кожна команда виступає із заздалегідь приготованою презентацією на одну з тем: 1. Ел. струм в металах

  2. Ел. струм в електролітах

  3. Ел. стум в напівпровідниках

  4. Ел. струм в газах

  5. Безпека людини під час роботи з електричними приладами

На захист кожній групі дається 3 хв. Потім, за планом, учні заповнюють порівняльну таблицю основних характеристик струму в різних середовищах.

Середовище, у якому виникає електричний струм

 

 

Носії зарядів

 

Утворення носіїв зарядів

 

Вольт-амперна характеристика

 

Застосування

Метали

 

 

 

 

Електроліти

 

 

 

 

Напівпровідники

 

 

 

 

Гази

 

 

 

 

 

Сьома зупинка – У місті Законів.

Розв’язування задач методом «Лідерства і взаємодопомоги»

Учні розв’язують задачі в групі. Лідер, що першим розв’язав задачу, записує своє прізвище на дошці навпроти номера розв’язаної задачі. Після цього пояснює розв’язання решті учням групи. Таким чином, всі учні класу опрацьовують всі задачі.

Задача 1. Визначте масу міді, яка виділилася на катоді під час електролізу купрум сульфату, якщо електроліз тривав 15 хв при силі струму 1,5 А.

Задача 2. При срібленні  виробу за 2 год на катоді виділяється 4 г срібла. Визначте силу струму при срібленні.

Задача 3. Визначте  електрохімічний еквівалент свинцю, якщо за 5 год електролізу при силі струму 5 А на катоді виділяється 97 г свинцю.

Задача 4. Нікелювання металевого виробу, площа поверхні якого 120см2, тривало 5 год при силі струму 0,3 А. Визначте товщину шару нікелю.

Задача 5. Визначте потужність, яку витрачено під час електролізу розчину сірчаної кислоти, якщо протягом 25 хв виділено 150 мг водню, а опір електроліту 0,4 Ом. Електрохімічний еквівалент водню 0, 0104 мг/Кл.

 

VІ. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія

В процесі  бесіди з учнями підбити підсумки уроку. Дати оцінку роботи класу та окремих учнів на кожному етапі уроку.

Рефлексія. Метод «Мікрофон»

 На сьогоднішньому уроці я навчився (- лася)…

Домашнє завдання

1. Підготуватися до контрольної роботи.

2. Підготувати за бажанням творче завдання (кросворди, вірші, тестові питання).

Висновки.

Даний урок проводився з учнями 8-го класу наприкінці вивчення теми «Електричний струм в різних середовищах». Проведення уроку сприяло узагальненню та систематизації знань учнів про електричний струм в різних середовищах; закріпленню знань теоретичних положень даної теми; розширенню кругозору дітей шляхом розв’язування завдань.

Учні із задоволенням прийняли активну участь у підготовці до мультимедійного уроку і презентували власні презентації до однієї з підтем в ході уроку. Також їм до вподоби були інтерактивні завдання та представлена можливість самооцінки, що сприяло формуванню навичок самоконтролю та підвищення власної самооцінки і створенню ситуації успіху на уроці.

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
Підбиваємо підсумки розділу 2
Додано
1 березня 2023
Переглядів
650
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку