Урок узагальнення знань з теми «Взаємодія тіл. Сили»

Про матеріал
удосконалити знання про види сил та їх утворення – сили тяжіння, сили пружності, сили тертя, сили всесвітнього тяжіння, ваги тіла рівнодійної сили; перевірити набуті вміння знаходити силу при рішенні задач, знаходити силу на практиці; формувати впевненість в широкому використанні теоретичних знань по даній темі на практиці;розвивати логічне мислення;виховувати вміння відчувати насолоду від індивідуальної і колективної роботи, пов’язаної з процесом мислення.
Перегляд файлу

Урок узагальнення знань з теми «Взаємодія тіл. Сили»

Мета: узагальнити і систематизувати знання про види сил та їх утворення – сили тяжіння, сили пружності, сили тертя, сили всесвітнього тяжіння, ваги тіла рівнодійної сили; перевірити набуті вміння знаходити силу при рішенні задач, знаходити силу на практиці; формувати впевненість в широкому використанні теоретичних знань по даній темі на практиці;
розвивати логічне мислення;
виховувати вміння відчувати насолоду від індивідуальної і колективної роботи, пов’язаної з процесом мислення.

Обладнання: на партах (окремій) заходиться обладнання для виконання експериментальних задач: динамометр, брусок, лінійка, терези; пелюстки «КВІТКА - СИЛА»; картки з тестовими завданнями

Тип уроку: системно-узагальнюючий модуль

                                        Хід уроку

Слайд 1   (Читає вчитель)

І. Організаційний момент

Вчитель     Доброго дня,діти ! У нас сьогодні на уроці гості, привітайте їх. Дівчата,хлопці, сідайте. Чергові, скажіть хто сьогодні  відсутній.

 

 Вчитель    На уроці ми перевіримо  знання, де кожен  покаже свої успіхи при розв’язуванні задач, виконані практичних завдань, а підсумок буде  зібрана фізична мозаїка.

 

Вчитель Тема нашого уроку зашифрована у ребусі,   ( слайд 2) який Ви бачите на  екрані ( діти  відгадують ребус).

 

        слайд 2

     

                   

Вчитель  От же (слайд 3) записуємо число і тема нашого уроку :«Взаємодія тіл. Сила.»

 

        слайд 3

       

 

 

Вчитель Почнемо наш урок

Вчитель Зверніть увагу! На дошці Ви бачите  «КВІТКУ- СИЛА» - пелюстки різного кольору, з зворотної сторони якого написані види сил:  треба відірвати пелюстку   (слайд 4)  і по плану, розповісти про дану величину

слайд 4

План  зачитує вчитель

  1.                   Визначення фізичної величини.
  2.                   Явища чи властивості, які характеризуються даною величиною.
  3.                   Якою буквою позначається і одиниці вимірювання.
  4.                   Формули, що поєднують цю величину з іншими величинами.
  5.                   Засоби її вимірювання.

 

Вчитель      З поняттям сили в буквальному значенні ми стикаємося на кожному кроці. Задовго до цього уроку ви чули такі вирази: «силач», «сильні почуття», «сильний вітер», «сильний мороз» тощо.

 

Що ж таке сила з точки зору фізики?

  Жовтий               Рівнодійна сила  -

  Червоний           Сила пружності -

  Зелений              Сила тяжіння -

  Синій                  Вага тіла -

  Фіолетовий        Сила тертя -

Вчитель Для перевірки, як засвоєний матеріал  ми з Вами напишемо Фізичний диктант

Слайд 5

(Учні виконують фізичний диктант)

ТЕКСТ ДИКТАНТУ

1.  Сила – це фізична величина, що є мірою …

2.  Силу позначають символом …, одиницею сили в СІ є …

3.  Зміну форми та  (або) розмірів тіла називають …

4.  Розрізняють такі види деформацій…

5. Поблизу поверхні Землі прискорення вільного падіння становить приблизно …

6.  Закон Гука діє тільки для (яких)… деформацій.

7.   Залежність між силою тяжіння і масою тіла можна

подати у вигляді формули …

8.  Які види тертя ви знаєте?

9.  Знайдіть рівнодійну силу 5Н,9Н,12Н , якщо  сили спрямовані в одну сторону.

10. Визначте вагу тіла масою 650г

11. Переведіть 450 см³ в м³  

 

Вчитель А тепер  обміняйтесь зошитами і перевіримо роботи .

(правильні відповіді на екрані)  

 

Слайд 6    (Перевірка фізичного диктанту)

 

Вчитель

     Підніміться будь ласка у кого всі відповіді правильнідобре

            у кого 1 помилка  -  добре

            у кого 2-3 помилки  - добре

            у кого 4 і більше – зверніть увагу, де Вам требо ще попрацювати над матеріалом .

 

слайд 7

 

Вчитель    читає загадку

 

Вчитель А тепер  пригадайте які види сили тертя Ви знаєте:

(відповіді учнів : Розрізняють три види тертя і відповідні сили тертя.

Сила тертя ковзання

Сила тертя кочення

Сила тертя спокою

 

Сила тертя ковзання — це сила, яка виникає в разі ковзання одного тіла по поверхні іншого і напрямлена протилежно напрямку руху тіла.

Сила тертя кочення – це сила, яка виникає, коли одне тіло котиться вздовж поверхні іншого.

    Сила тертя спокою — це сила, яка виникає між двома контактними тілами в разі спроби зрушити одне тіло відносно іншого.

 

Вчитель  А тепер трохи фізичної розминки слайд 8

 

Піднімаємо руки вгору:

 

                 • праву -   тертя ковзання

                • ліву -      тертя кочення

               • обидві руки - тертя спокою

 

слайд 8

 

 

Отже, з яким видом тертя ми маємо справу в наступних випадках?

 

 

слайд 9

 

 

Вчитель   Для вміння знаходити любу силу, потрібні «експериментатори».

 

слайд 10

 

               

 

 

Вчитель Зараз ми з Вами попрацюємо в групах, де Ви будете експериментаторами і виконаєте наступні завдання і нам в нагоді стане «КВІТКА – СИЛА». По черзі відірвіть пелюстку, там знайдете  своє завдання і Вашій групі треба знайти своє обладнання для виконання експерименту.

 

 

Слайд 11

 

(Вчитель зачитує експериментальні задачі)

1    За допомогою лінійки визначити силу тяжіння, що діє на дерев’яний брусок з дуба.

2   За допомогою динамометра і тягарця визначити силу пружності, утвореній у пружині.

3   За допомогою динамометра визначити силу тертя, що виникає при русі бруска.

4   За допомогою динамометра визначити масу тіла і перевірити на терезах.

5   За допомогою терезів визначити  силу тяжіння  групи.

 

( Учні  працюють біля  фліпчартів ( де записують розв`язання задач) і виконують практичні завдання. Перевірка  завдань.)

 

Слайд 11

H:\відкритий урок\03. Великий трикутник. Сили в природі_page-0001.jpg

Вчитель: А тепер закріпимо наші знання про види сил і перевіримо їх склавши фізичну мозаїку « СИЛИ В ПРИРОДІ»

 

Слайд12    Підсумок уроку

І як завжди у кінці уроку поділіться своїми враженнями:

НА УРОЦІ ПРАЦЮВАВ –  активно чи пасивно H:\відкритий урок\depositphotos_8943042-stock-photo-okay-smiley.jpg

МАТЕРІАЛ ДЛЯ МЕНЕ БУВ –  легким  чи важкимH:\відкритий урок\depositphotos_8587116-stock-photo-thinking-smiley.jpg

МІЙ НАСТРІЙ СТАВ -  кращим чи гіршимH:\відкритий урок\smail8.jpg

Слайд 13

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
Додано
13 грудня 2021
Переглядів
2205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку