Урок в 8 класі на тему: "Робота і потужність електричного струму."

Про матеріал
Повторення знань учнів про роботу і потужність електричного струму. Учні вчаться визначати дані величини в споживачах електричної енергії;
Перегляд файлу

Мета: повторити знання учнів про роботу і потужність електричного струму; навчити учнів визначати дані величини в споживачах електричної енергії; вдосконалювати експериментальні навички учнів;

розвивати мислення, вміння спостерігати  та експериментувати; розвивати кмітливість, ерудицію, винахідливість;

          виховувати вольові риси особистості, зацікавленість до предмету фізика.

         Тип уроку: застосування практичних умінь і навичок.

         Обладнання: лампочка, амперметр, вольтметр, ключ, реостат, з’єднувальні проводи, джерело струму, магнітна дошка.

          Методичні поради: даний урок проводиться як закріплення попередньої теми виконанням лабораторної роботи, а також розв’язком якісних задач. Тому робота проводиться і в групах, і в парах. Даний урок є доброю підготовкою до написання контрольної роботи, а також знання даної теми згодяться в житті.

Хід уроку

І.  Організація класу

            Вчитель: вітаю вас усіх на нашому уроці. Кожен урок для вас – це нові знання та несподіванки, радість перемоги над невідомим. Тому давайте присвятимо дане заняття тим, хто ще не підозрює про свою любов до фізики, і хто закоханий в даний предмет. Але кожну роботу, до якої ви приступаєте хочеться виконати якнайкраще, щоб результатом були задоволені ваші батьки, вчителі, друзі. А в якому випадку це відбувається? Ви певно знаєте, це коли приступаємо до виконання певного завдання з хорошим настроєм. Тому давайте налаштуємося на позитив, посміхніться одне одному, вчителеві і безумовно ви отримаєте тільки хороші враження від сьогоднішнього уроку.

           У вас на столі у кожного лежить памятка, давайте зачитаємо її і ви спробуйте її втілити не тільки сьогодні, але і на подальших уроках.

Пам’ятка.

1. Міркуй самостійно, твори і дій наполегливо.

2. Спробуй оцінити себе об’єктивно.

3. Поважай думки та вчинки інших учнів учителя.

4. Експериментуй і виправляй невдалі спроби.            (слайд)

Сподіваюся ви згідні з такими побажаннями

            Понад 2400 років тому великий китайський педагог Конфуцій сказав:

Те, що я чую, забуваю. 

 Те, що я бачу, я пам’ятаю.

  Те, що я роблю, я розумію.

           Виходячи зі слів Конфуція, епіграфом нашого навчання на уроці будуть слова:

 

 

Те, що я чую, я забуваю.

Те, що я бачу і чую, я трохи пам’ятаю.

Те, що я бачу, чую і обговорюю, я починаю розуміти.

Коли я чую, бачу, досліджую і обговорюю, я набуваю знань і навичок.

Коли я передаю знання іншим, я вдосконалююсь.    (слайд)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

          Вчитель: На сьогоднішньому уроці ми маємо з вами продовження вивчення теми «Робота і потужність струму». Знання даної теми всім нам  згодиться не один раз в житті, в побуті, по господарстві. Ви певно і зараз вже стикаєтеся з приладами, споживачами, побутовою технікою, на якій вказані ті, або інші значення потужності. На деякі запитання ви дали відповіді минулого уроку, ну а сьогодні ще більш узагальнимо дану тему.

ІІІ. Проголошення теми                (слайд)

         (Учні записують  в зошиті).

          Вчитель:  давайте з вами разом попробуємо встановити мету уроку, які завдання можна поставити перед собою.(учні називають, вчитель записує завдання на дошці, 3-4 завдання). Мета нашого уроку – це повторити вивчений матеріал, закріпити знання виконавши лабораторну роботу, розв’язуванням задач.

ІV. Повторення домашнього завдання

        Вчитель: Повторимо з вами матеріал минулого уроку. Повторення будемо проводити у вигляді гри «Доміно». Будьте активні на протязі всього уроку, нагорода за активність, звичайно оцінки.

1. Початок. / Що називають потужністю?

2. Потужність – це швидкість виконання роботи. / В яких одиницях вимірюється потужність?

3.  Потужність вимірюється в ватах. / Як визначити потужність через роботу і час?

4. Потужність дорівнює відношенню роботи до часу: P=A/t. / Як визначити потужність через силу струму і напругу?

5. Потужність дорівнює добутку сили струму на напругу: P=UI. / Чому дорівнює робота електричного струму?

6. Робота електричного струму дорівнює добутку напруги на силу струму і час, протягом якого виконувалась робота? / В яких одиницях вимірюється робота електричного струму?

7. Робота вимірюється в джоулях. / Як записується закон Джоуля Ленца?

8. Закон Джоуля Ленца записується в вигляді: Q=I2Rt. / Що визначають за законом Джоуля Ленца?

9. За законом Джоуля Ленца визначаємо кількість теплоти, що виділяється в провіднику зі струмом. / Чому дорівнює 1кВт год. джоулів?

 

10. 1кВт год = 3600000 Дж. / Як записується закон Ома?

11. Закон Ома: сила струму в ділянці кола прямо пропорційна  напрузі на кінцях цієї ділянки і обернено пропорційна її опору:I=U/R.  / Чому дорівнює опір провідника?

12. Опір провідника дорівнює питомому опору помноженому на частку довжини провідника на його поперечний переріз: R=. / Чому дорівнює загальний опір двох послідовно з’єднаних провідників?

13. Загальний опір двох послідовно з’єднаних провідників дорівнює сумі опорів окремих провідників. /  Чому дорівнює загальний опір двох паралельно з’єднаних провідників?

14. Загальний опір двох паралельно з’єднаних провідників дорівнює:     / кінець.

         Вчитель: Теоретичний матеріал ми з вами повторили, але щоб виконати лабораторну роботу, давайте ще розглянемо схеми електричних кіл, а також згадаємо як правильно визначити покази приладів.       (слайд)

V. Виконання лабораторної роботи

Повторити правила техніки безпеки

- прийняти всі зайві речі в сторону;

- переконайтеся, що у вас провідники ізольовані;

- скласти електричне коло з розімкнутим ключем прослідкувавши, щоб клеми на приладах співпадали з полюсами на джерелі струму, послідовність вказана на слайду;    (слайд)

- під наглядом вчителя замкнути ключ.

Діти виконують роботу, вчитель допомагає, записують висновки.

Після лабораторної роботи невеличка розминка.

          Вчитель: давайте ще з вами повторимо кілька термінів, означень у вигляді гри «Так. Ні.». Я читаю вам визначення, якщо ви згідні, тобто «так», то встаєте, а коли не згідні – це «ні», то сидите.

- потужність вимірюється в вольтах. Так чи ні?

- потужність вимірюється в ватах. Так чи ні?

- напруга при паралельному зєднанні однакова. Так чи ні?

- година має 100хвилин. Так чи ні?

- година має 3600секунд. Так чи ні?

- сьогодні в нас 18 листопада. Так чи ні? 

VІ. Закріплення теми розв’язком вправ

           Учні  об’єднуються в групи.

Картка №1.

1 серпня 1892року в Києві став курсувати трамвай по лінії Поділ – Хрещатик. Його двигун споживав найбільшу силу струму 20А при напрузі 500В. яка була потужність двигуна?  (10000Вт=10кВт).  (слайд)

Картка №2.

Двигун сучасного трамвая, працюючи під напругою 550В з повним навантаженням, споживає струм 112А. Яку потужність має двигун трамвая? (61600Вт=61,6кВт).      (слайд)

          Вчитель: Ви прослухали дві майже однакові задачі не просто так, а щоб порівняти як змінюється потужність двигунів з роками. Тому до вашої уваги представляю таблицю, в якій порівнюється потужність деяких побутових приладів, якими користувалися наші батьки і якими користуємося ми в теперішній час.

Потужність різних електричних пристроїв, кВт  (слайд)

 

 

Минуле

Сьогодення

Холодильник

0,11 – 0,16

 

Лампочки

0,015 – 0,2

0,015 – 0,2

Праска

0,3-1

1,8

Пральна машина

0,35 – 0,6

2,3

Пилосос

до 0,6

2,8

Чайник

 

2

 

Картка № 3.

Обчислити вартість електроенергії, використаної електричним двигуном потужністю 4,5 кВт, який працював протягом 10 год. ціна 1кВт год =0,259грн. (11,655 грн.)   (слайд)

Картка № 4.

Електроплитка ввімкнена з напругою 220В, чинить опір 22 Ом. Що покаже електролічильник, якщо електроплитка ввімкнена в електромережу протягом 4 год.  (8,8кВт год).      (слайд)

 

 

Картка № 5.

Збільшиться чи зменшиться потужність електроплитки, якщо відрізати частину нагрівання спіралі?    (P=I2R,    R=,    P=I2,    потужність зменшиться).    (слайд)

Картка № 6.

13 вересня 1838 року перший у світі корабель з електричним двигуном конструкції академіка Б. С. Якобі  вийшов у плавання по Неві. Потужність двигуна – 180 Вт, судно пливло 3 години. Яку роботу виконав двигун за цей час?  (1,9 МДж.)     (слайд)

VІІ. Підсумок уроку

           Вчитель: Найперше давайте зясуємо, чи досягли ми очікуваного результату (учні дають самі відповіді на поставлені на початку уроку запитання). Давайте ще повернемося до пам’ятки, чи дотрималися ми з вами цих побажань (учні відповідають). Виходячи з епіграфу нашого уроку я хочу вам побажати, щоб ви передали набуті сьогодні знання іншим, тим самим вдосконалювались.

            Оцінюються учні, які активно працювали на уроці. Застосувати прийом «Інтервю»:

1. Чого навчилися сьогодні на уроці?

2. Що саме найбільш запам’яталось?

3. Який багаж візьмете на наступні уроки?

4. Чи сподобався сьогоднішній урок?   (слайд)

VІІІ. Домашнє завдання.

         1.Вправа: обчисліть вартість електроенергії витраченої протягом двох – трьох днів за показами домашнього лічильника. Вартість 1кВт год. – 0,259грн.

         2.Запропонуйте свій метод економії електроенергії.

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 33. Робота і потужність електричного струму
Додано
19 вересня 2019
Переглядів
1092
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку