Урок "Василь Симоненко. Життя і творчість".

Про матеріал

Проектна діяльність-одна з найпопулярніших форм організації роботи з учнями, що забезпечує досягнення зазначеної мети.

Навчальний проект - це організаційна форма роботи, яка орієнтована на засвоєння навчальної теми або навчального розділу.
На сучасному етапі реформування шкільної освіти виникла проблема відродження методу проектів. Оскільки рушійною силою процесу навчання є інтерес учнів до предмета, то доцільно використовувати міні-проекти під час уроків. Розробка уроку «Василь Симоненко. Життя і творчість» ілюструє , як можнавикористати міні-проект на уроці літератури.

Тип проекту - ознайомлювально-інформаційний.

Нетривалий – за тривалістю (протягом 1 уроку)

Парний – за кількістю учасників

Внутрішній – за характером контактів

Тип уроку: урок – дослідження.

Методи і прийоми: випереджувальні завдання ( міні - проект для пар); робота в парах ( презентація досліджень з теми); рольова гра; складанняузагальнюючої таблиці - схеми; музичний супровід; виразне читання поезій; складання сенкану, індивідуальна робота.

Обладнання уроку: портрети С. Симоненка та поетів – «шістдесятників», узагальнююча таблиця; виставка творів поета.

Перегляд файлу

Українська література, 11 клас

Урок на тему: Василь Симоненко ( 1935 – 1963). Життя і творчість.

Мета: формування предметних компетентностей: допомогти учням зрозуміти творчу особистість Симоненка – людини, патріота; дослідити    проблематику творчості; удосконалювати вміння працювати в парах; засобами художнього слова і музики  розвивати образне мислення, творчі здібності, формувати навички  дослідницької роботи; виховувати повагу до особистості митця, почуття патріотизму громадянську свідомість та високу духовність.

Очікувані результати: учень розуміє  літературне явище «шістдесятництво», називає поетів -  «шістдесятників», визначає і коментує основні мотиви поезій, висловлює власні судження, усвідомлює значення самоствердження людини у сучасному світі.

НЛ- 2, ключова компетентність – соціальна та громадянська компетентності.

Тип уроку: урок – дослідження.

Методи і прийоми: випереджувальні завдання ( міні - проект для пар); робота в парах ( презентація досліджень з теми); рольова гра; складання   узагальнюючої таблиці - схеми; музичний супровід; виразне читання поезій; складання сенкану, індивідуальна робота.

Обладнання уроку: портрети С. Симоненка та поетів – «шістдесятників», узагальнююча таблиця; виставка творів поета.

 

                                                  План

І.  Організаційний момент. Перевірка готовності до уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.                                                                                                                                                                 Оголошення  теми і мети уроку. Робота з  епіграфом уроку.

Слово вчителя: «Любити все прекрасне і земне і говорити правду...»– так, роздумуючи про громадське покликання письменника, стверджував       В. Симоненко. Неповторний поет, талановитий журналіст, з життям і творчістю якого ми сьогодні ознайомимося. Його чесне і щире слово несло людям художню правду про людину і світ, тому й тривожить душу, вчить любові до рідної землі й поваги  до національної історії, а ще – людської гідності, порядності, відповідальності за  все, що відбувається довкола.

Яким чином ми ознайомимося із письменником чи поетом? Як правило, читаючи скупі рядки біографії. Чи цього досить? Ні. Ми повинні бачити не тільки митця, а перш за все людину – з її мріями, переживаннями, болями і радощами.

Епіграфом до нашого уроку  будуть слова великого педагога                                        В. Сухомлинського: «Людина – це сила духу». Наше завдання – поглянути на поета з різних сторін, і лише тоді ми матимемо уявлення і про його життя, і про його творчість.

«Життя людського строки стислі. Немає часу на поразку», - писала Ліна Костенко. А доля до поета була невблаганною – подивіться на дати, неповних 29 літ. А на  літературну творчість випало  не більше десяти. Та і цих літ вистачило, щоб залишити по собі пам’ятний слід.

Ви ознайомилися із скупими рядками  такої короткої біографії, готувались до уроку парами. Вам дано було випереджальне завдання – підготувати міні – проекти.

ІІІ. Основний зміст роботи. Опрацювання біографії  ті творчості поета.                                               

Хочу звернути увагу на виставку творів.  «Із забуття в безсмертя»,                                           М. Сом «Із матір’ю на самоті», Українське слово  т. 4.

МІНІ – ПРОЕКТ  1.

1.   «Художники» – зробили добірку фотографій     «Історія у фотографіях»                                                       ( Дмитренко К.)

2.Надаємо слово «Історикам». Вони готували історичну довідку про особливості 60 – х років ХХ століття. (Бузнікова Н.)

3. Виступ «істориків»).

4. Перевірка  знання  фактів біографії поета.

5.Робота пари, презентація «Біографів». Складали літературно – хронологічний диктант про життя  і творчість поета. (Бардакова А.,  Семененко Т.).

МІНІ – ПРОЕКТ 2.

5.«Актори» підготували уявне інтерв’ю  з поетом ( презентація роботи пари                    Петрухнова Л. – Капустін Р.).

7. Людина живе доти, поки про неї пам’ятають                                                                               «Дослідники» знайшли спогади про Василя Симоненка. Запрошуємо їх до слова.

( пара Городнича А. Сумець К.).

Фізкульт. хвилинка.

8. «Актори» – підготували пісню на слова С. Симоненка «Виростеш ти сину,…» на музику А. Пашкевича.

( виконує під гітару Яновська Інна).

9. Закріплення вивченого

Слово вчителя.

- Чому вірш має назву «Лебеді материнства»?

- Про що мріє мати над колискою сина?

- Які образи – символи  мають охороняти синову колиску?

- Що має вибрати  син на всю життєву дорогу?

10. «Літературознавці» підготували повідомлення про творчу діяльність.  ( пара Яценко В. Волошина Н.).

11. «Декламатори»  готували поезії, які ілюструють тематичне розмаїття творчості поета.

( Пивовар О., Сіновоз М.  і Олексина М., Поручіков С., Курочка В. ,Медведєва В.).

Індивідуальне завдання Лозовому С., учню, що має початковий рівень навчання - (самостійно скласти хронологічну таблицю життя і творчості поета).

Завдання: в зошитах записати  теми, які піднімав  і своїй творчості Симоненко   ( самостійно під час прослуховування).

12. «Критики» підготували узагальнюючу таблицю про В. Симоненка. представляє Дмитренко К.  Учні занотовують у зошити.

ІV. Підсумок уроку.

Який же образ  поета виник у вас після ознайомлення? Чи дійсне твердження, що  «Людина – це сила духу»?

Відповіді учнів. Вправа «Мікрофон».

Інтерактивна вправа – складання сенкану ( п’ятирядка). Робота в парах.

  1.               Симоненко
  2.               Людяний, творчий
  3.               Любить, ненавидить, творить
  4.               Василь Симоненко – велетень духу.
  5.               Людина і поет.

Представлення роботи пар ( виголошення сенканів).

Заключне слово вчителя

Поет не помирає. Кличе земля його тіло в свої обійми, відлітає у вічність його душа, а поет зостається. Зостається у слові під високим небом для завтрашнього, для прийдешніх поколінь. Поети є посланцями небес, яким визначено жити словами незалежно від того, скільки століть минуло від миті їх засіву.

Виставлення і мотивація оцінок за роботу.

VІ. Домашнє завдання .

 1.Підготувати поезії із хрестоматії поезії для аналізу с. 309

 2. Вірш «Лебеді материнства» вивчити напам’ять.                                    

 

 

 

 

                                                                        Додаток

«Художник – оформлювач»  - Дмитренко Катерина. Галерея портретів відомих «шістдесятників». Узагальнююча таблиця «Василь Симоненко»

 

 

                                                    

 

 

«Біографи» презентують хронологічний диктант

(Бардакова А. і Семененко Т.)

 

                                           

 

 

 

 

 

«Журналіст» Петрухнова Лідія   бере інтерв’ю у  Василя Симоненка

( Капустін Роман)

 

 

                           Історичну довідку виголошує Бузнікова  Наталія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виступ Яновської Інни не залишив байдужим нікого. Учениця виконує  пісню на слова Василя Симоненка «Лебеді материнства»

 

Учні самостійно розподілили ролі, підготували урок і провели його. Право вибору завдання дозволив учням повною мірою розкрити свій потенціал і забезпечив високу ефективність уроку

 

doc
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
1082
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку