В даному матеріалі представлені інтернет-ресурси.
Відтак, наша робота, як педагогів, полягає у тому, щоб сформувати правильне відношення дітей до безмежного світу соціальних мереж, які часто несуть в собі небезпеку. Саме ми маємо навчати дітей тому, що інтернет-ресурси та соцмережі є ефективними і сучасними засобами для отримання знань, вмінь та навичок.
м. Тернопіль Комунальний заклад
Тернопільської міської ради
«Станція юних техніків
«Веб-ресурси, як засіб розвитку
професійної компетентності
керівника гуртка»
Стандрет Галина - керівник гуртка-методист,
керівник гуртків «Початкове технічне
моделювання» та «Орігамі», культорганізатор
Парадигма освітніх інновацій - 2018
Інформаційне суспільство спонукає сучасного педагога працювати на випередження. Учитель повинен бути координатором інформаційного потоку, володіти сучасними методиками та новітніми технологіями. Сучасних дітей уже не задовольняє лише крейда і дошка вони прагнуть інноваційних форм навчання, так чи інакше пов’язаних з електронними матеріалами. Моїми надійними помічниками, які відкрили безліч можливостей для урізноманітнення навчально-виховного процесу стали соціальні мережі а також інтернет-ресурси, створені власноруч. Ми, педагоги, навчаємо учнів, втім іноді забуваємо про те, що і вчителю потрібно вчитись, підвищувати свою кваліфікацію як для себе, так і для учнів, яким цікаво навчатись, використовуючи комп’ютер. Видатний вчений, мислитель і гуманіст Алі Апшероні писав: «Педагоги не можуть успішно когось навчати, якщо в цей же час ретельно не вчаться самі». Мій досвід підтверджує тезу, що найважливішою складовою процесу навчання є не комп’ютери, а вчителі, озброєні методиками застосування комп’ютерних технологій.
Завдяки Інтернет-технології перед керівником гуртка(вчителем) відкриваються безмежні можливості. Вчитель повинен навчитися активно користуватись цим. Педагог має бути не лише на одному рівні з учнями, а й бути на крок попереду від них. Адже вчительська професія вимагає постійного самовдосконалення, саморозвитку, перезавантаження. І лише в результаті спільної діяльності вчителів, учнів, батьків будуть вирішені основні педагогічні завдання, особистісне зростання учнів, що виражається в появі нових навичок і вмінь, необхідних для самонавчання і саморозвитку, професійне зростання самого вчителя. Ще Демократ сказав, що «те тіло, що не рухається саме, не може примусити рухатися інше тіло». Отож, ведення веб-сайтів вчителем дає поштовх до особистісного розвитку, а разом з цим до самореалізації.
Також сучасні інтернет-технології допомагають налагодити стосунки із батьками вихованців, які із педагогами позакласних закладів контактують, мабуть, не менше, аніж із шкільними вчителями своїх дітей. Діяльність учнів у стінах СЮТ можуть оцінити також інші їхні родичі та друзі, адже зараз діти активно користуються соцмережами. Відтак, наша робота, як педагогів, полягає у тому, щоб сформувати правильне відношення дітей до безмежного світу соціальних мереж, які часто несуть в собі небезпеку. Саме ми маємо навчати дітей тому, що інтернет-ресурси та соцмережі є ефективними і сучасними засобами для отримання знань, вмінь та навичок.
Про кожен з інструментів, які я застосовую у роботі для комунікації із своїми вихованцями та їхніми батьками я напишу детальніше.
Блог
У процесі пошуку ідей для свого блогу не використовувала якийсь шаблон, що калькує існуючий сайт, нехай і дуже рейтинговий. Для успішного блогу розробила таку концепцію, при якій я хотіла, щоб мій ресурс надавав би повну відповідь на конкретне питання користувачам мережі інтернет.
Термін «блог» походить від англ. blog (web loggin) — мережевий журнал або щоденник подій. Тобто, простими словами, блог – це звичайний сайт, де публікуються регулярні короткі повідомлення про події, фото звіти та інша інформація в хронологічному порядку.
Завданнями професійного, зокрема вчительського, блогу, як на мене є спілкування та обмін педагогічним досвідом із вчителями-предметниками, надання допомоги учням у навчанні, педагогічна освіта батьківської громадськості, надання психологічної допомоги учням, самовдосконалення і самореалізація вчителя - власника блогу.
Викладаючи у блозі свої матеріали, вчитель заявляє про себе, а підтримуючи (шляхом читання і коментування) блоги колег (як українських, так і зарубіжних), він сприяє утворенню професійної учительської спільноти в Мережі Інтернет. На часі – нові технології, які оптимізують навчальний процес, наближають нас до сучасних учнів, які часто краще за нас обізнані із цими технологіями . Тому блоги вчителів, на мою думку, на даний час стають все актуальнішими.
Для мене «Блог Галини Стандрет» є висвітлення інформації моєї роботи з вихованцями. Найвищою винагородою, безперечно, є авторитет серед гуртківців та їхніх батьків. Якщо вчитель має свій блог чи сайт, він просто виростає в очах своїх учнів. Для учня це означає, що його наставник іде в ногу з часом, цікавиться сучасними технологіями і з ним можна говорити про багато речей на рівних. Учитель не має права відставати від часу, в якому живе. Адже він – не лише основне джерело знань, а й організатор самостійної діяльності учнів.
Свій блог я створила у вересні 2015 року. З того часу опублікувала там 151 публікацію та фото звітів. За моїми даними, інформацією, оприлюдненою в моєму блозі, цікавиться досить багато людей. Мій блог можна знайти за адресою https://halyastandret.blogspot.com/
Канал на YouTube
YouTube - це безкоштовна онлайн-служба для роботи з потоковим відео, яка надає можливість всім бажаючим переглядати та надсилати власне відео. Завдяки простоті та зручності використання YouTube став одним з найпопулярніших сервісів для розміщення відео файлів
Кожне відео супроводжується готовою HTML-розміткою для вставки відео на інші веб-сторінки. Проста техніка "скопіюй і встав" зробила розповсюдження відео з YouTube надзвичайно популярним серед блогерів і користувачів соціальних мереж, а також деяких медіа-ресурсів, адже посилання на відео може бути вставлене в HTML-код будь-якої веб-сторінки.
Найголовнішою характеристикою даного сервісу є те, що він безкоштовний. Завантажувати власне відео можна безкоштовно. Потрібно просто зареєструватись, створити власний акаунт - і у Вас є можливість показувати власні роботи цілому світу.
Для вчителя дана можливість є просто унікальною. Він може створювати навчальне відео, завантажувати на YouTube і показувати його на власному сайті. Цей відеоролик можуть переглядати його учні, а також колеги по роботі. Кожен з них може створювати власне відео, завантажувати його на сервер YouTube, обмінюватись між іншими користувачами такими відео. Можна створити цілу групу освітян, які б створювали такі відеоролики.
Свій канал на YouTube я створила у жовтні 2015 року.
Сучасні технології дозволяють фільмувати цікаві події з життя нашого гуртка. Таке відео за участю дітей воліють мати чи не усі батьки, але не завжди є можливість передати відео всім особисто. Тому канал на YouTube дозволяє усім охочим бачити завантажене мною відео про життєдіяльність дітей у стінах СЮТ.
Буває, що діяльністю гуртка цікавляться журналісти-телевізійники. Відзняті ними сюжети теж потрапляють на мій канал. Втім, я докладатиму зусиль для створення своєрідної відео галереї, яка буде доступною для різних поколінь вихованців СЮТ.
Знайти мій канал на YouTube можна за адресою: https://www.youtube.com/c/ГаляСтандрет
Гугл + Google+, Google Plus
Гугл + Google+, Google Plus (укр.Ґуґл Плюс)— багатомовна соціальна мережа та ідентифікаційна служба котра належить і управляється компанією Google Inc. Це друга за величиною соціальна мережа в світі, після випередження Twitter в січні 2013 року. Вона налічує близько 359 000 000 активних користувачів і в цілому близько 500 мільйонів зареєстрованих користувачів. Що важливо, замість звичного для користувачів інших соціальних мереж єдиного списку «друзів», Google+ пропонує розподіляти контакти за «колами»: родичі, колеги, гурток «Початкове технічне моделювання» тощо. «Кіл» може бути стільки, скільки завгодно буде користувачеві, отже даний ресурс дає змогу охопити більше інтересів моїх вихованців.
Завантажувати відео та фотографії з мобільного телефону Google пропонує за допомогою сервісу «миттєвого завантаження» (Instant Upload). Для цього використовується спеціальна програма, доступна для смартфонів, працюючих як на операційній системі Android, так і на iOS. Цей додаток автоматично переносить фотографії зі смартфону в приватну папку Google+. Для того, щоб показати знімки друзям, користувачеві необхідно лише відкрити до них доступ
В основному, цей ресурс мої вихованці та їхні батьки використовують для того, щоб бути в курсі останніх новин про діяльність нашого гуртка.
У мене є 31 підписник у Google+, з них тих, хто цікавляться діяльністю гуртка – 21. Знайти мою сторінку можна за адресою https://plus.google.com/u/0/+ГаляСтандрет
Facebook - найпопулярніша у світі соціальна мережа, що почала працювати 4 лютого 2004 року як мережа для студентів деяких американських університетів. Засновником та головою сервісу є Марк Цукерберг.
Сьогодні Facebook – не лише місце для знайомств та дружнього спілкування розвитку вчителя та учнів, організації заходів, заведення контактів з людьми зі всього світу, популяризації важливих моментів та подій.
Можна створити спільний чат-обговорення, побачити реакцію дітей та їхніх рідних на ту чи іншу інформацію.
Список зацікавлень вчителя – це окрема стрічка новин, які всі відносяться лише до тієї теми, якою ви узагальнили ваші уподобання. Це може бути група зацікавлень за тематиками: творчість, натхнення, навчальні інструменти, освітня діяльність, подорожі тощо.
У Facebook я зареєструвалася у грудні 2011 року, з того часу у мене з’явилося 248 друзів, серед них – 157 осіб дотичних до діяльності гуртка.
Батьки чи родичі дітей можуть прокоментувати ту чи іншу світлину, висловити свою думку щодо заходу, поділитися своїми роздумами, ідеями чи пропозиціями, при цьому обговорення буде публічним і долучитися до нього зможуть всі охочі.
Мою сторінку у Facebook можна знайти за адресою:
https://www.facebook.com/halyastandret
Skype
Skype – безкоштовна програма, за допомогою якої можна дзвонити як друзям, так і іншим користувачами Skype. Програма дозволяє вільно і, що найголовніше, безкоштовно спілкуватися в мережі Інтернет. Головною особливості засобу є те, що абоненти необмежені часом і відстанню, є чудова якість звуку, робота в Skype можлива на будь-якому комп’ютері без будь-яких додаткових налаштувань програмного забезпечення, завдяки зручному списку абонентів, завжди можна побачити хто в мережі, а хто відійшов.
Для мене головною особливістю програми, звичайно ж, є можливість безкоштовно спілкуватися. При хорошому з’єднанні зв’язок дійсно високої якості. Другий досить важливий плюс – передача файлів з максимально можливою швидкістю. У Skype є можливість організації аудіоконференцій до 5-ти осіб, крім того можна здійснювати передачу текстових повідомлень.
Skype широко застосовується у дистанційній освіті, тому його застосування стало одним із пріоритетних напрямів у роботі з учнями. Skype дозволяє полегшити організацію навчального процесу в різних формах його організації, тому що учень і педагог отримують можливість економії часу і відбувається спілкування «наживо».
Особливої уваги заслуговує проблема домашнього навчання. Для дітей з особливими освітніми потребами комп’ютер дозволяє відчути себе повноцінним членом суспільства.
Крім того, Skype можна використовувати і в індивідуальній педагогічної діяльності. Навіть у найвіддаленішому населеному пункті реально організувати цей вид діяльності із застосуванням Skype.
У Skype я зареєструвалася в 2010 році. З того часу у мене з’явилося 5 вихованців, з якими я можу спілкуватися для передачі їм необхідної інформації. Знайти мій акаунт у Skype можна ввівши нік Галя Стандрет(Мельник)
Смартфон і його можливості для оптимізації навчального процесу
Що найважливіше у можливості застосування інновацій, то це те, що вони завжди зі мною, де б я не перебувала. Якщо уся робоча документація знаходиться в стінах СЮТ, а поряд немає персонального комп’ютера, я все-одно можу працювати, спілкуватися з своїми вихованцями у режимі он-лайн. Маючи смартфон будь-який вчитель буде ближчим із своїми учнями, адже це насамперед сучасний гаджет, який цікавить дітей.
Смартфон (англ. Smartphone - розумний телефон) — мобільний телефон, що перейняв деякі функції персонального комп’ютера.
У «розумних телефонів» відсутня алфавітна клавіатура. Точніше, вона з’являється на екрані на виклик і чуттєва до дотику пальця. Весь екран також сенсорний. Це робить процес роботи з пристроєм швидким і зручним.
Присутня можливість додавати різні програми, необхідні для роботи і навчання.
Смартфон призначений для роботи з електронною поштою, Інтернетом, різними документами, роботи з онлайновими програмами, зокрема – переліченими вище, дає можливість слухати музику, переглядати відео, фото, або їх створювати тощо. Ці можливості я часто використовую проводячи заняття.
Удосконалення, впровадження нових можливостей у сучасні мобільні пристрої, зокрема смартфони, дає нам можливість вважати «розумні мобільні телефони» не лише і не стільки засобами зв’язку, як потужними інтерактивними мультимедійними технічними засобами. Звичайно, смартфони, як і планшети, електронні книжки можуть застосовуватися у навчанні і мають великий потенціал до того аби стати найрозповсюдженішими засобами дистанційного навчання. Вони зручні переважно тим, що дозволяють зробити навчальний процес географічно та ситуаційно незалежним, автономним.
Висновок
Таким чином, у висновку хотілося б відзначити, що створення сайтів педагогів, освітніх установ, продиктована часом і вимогами держави, викладеними у нормативних документах. Можливості використання сайтів ще не достатньо вивчені. Хоча вже сьогодні, без сумніву, можна відзначити, що робота з сайтами дає можливість розвитку інформаційно-комунікаційних компетенцій не тільки учнів, але й самих педагогів. Сайти стають прообразом електронного Портфоліо вчителя, візитною карткою педагога та його педагогічної діяльності. На якому б етапі життєвого і професійного шляху не знаходився вчитель, він ніколи не може вважати свою освіту завершеною, а свою професійну концепцію остаточно сформованою. Участь у роботі по створенню педагогічного сайту - це не просто веління часу, а необхідність для плідної роботи будь-якого керівника гуртка, вчителя-предметника, що працює по впровадженню нових освітніх стандартів у навчальний процес.
Відвідувачі будь-якого із перелічених вище ресурсів зможуть не тільки отримати потрібну для себе інформацію, а й участь в інтерактивних освітніх заходах (тестах, конкурсах і вікторинах), та отримувати індивідуальні рекомендації для продовження освітнього процесу. Коли в групі перед нами сидять гуртківці різного рівня підготовки, різного темпу освоєння матеріалу, то існування електронних версій матеріалів (презентації уроку, відеофільми, лекції, таблиці), які можна знайти на сайті, дозволяє їм, навіть пропустивши навчання через хворобу або інших причин, або дітям, які перебувають на домашньому навчанні, засвоїти матеріали з різних навчальних предметів. Персональний сайт вчителя або блог і сторінки в соцмережах реалізує можливості дистанційного навчання, організовує різні типи взаємодії учасників освітнього процесу. Саме тому дуже актуальним на наш час є наявність у вчителя особистого сайту або блогу.
Завдяки інтернет-технологіям перед вчителем відкриваються безмежні можливості, тому вчитель повинен навчитися активно користуватись цим. Педагог має бути не лише на одному рівні з учнями, а й бути на крок попереду від них. Адже вчительська професія вимагає постійного самоподолання, саморозвитку, перезавантаження. І лише в результаті спільної діяльності вчителів, учнів, батьків будуть вирішені основні педагогічні завдання, особистісне зростання учнів, що виражається в появі нових навичок і вмінь, необхідних для самонавчання і саморозвитку, професійне зростання самого вчителя.
Та для втілення і застосування цих можливостей насамперед необхідне бажання самого вчителя.
1