Автор розробки: Скуратівська Марина Олегівна, вчитель німецької мови, вчитель вищої категорії,
спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 250 з поглибленим вивченням математики, м. Київ
За підручником: Німецька мова (1-й рік навчання) : підруч. для 5 кл. закл. загал. серед. освіти (з аудіосупроводом) / С.І. Сотникова, Г.В. Гоголєва. – Харків : Видво «Ранок», 2022. – 191 с. : іл.
ТЕМА УРОКУ: WAS LERNEN WIR? ЩО МИ ВЧИМО?
Основні навчальні цілі: вивчити назви шкільних предметів; засвоїти нові структури: Mein Lieblingsfach ist…; Meine Lieblingsstunde ist …; Mir gefällt …; Mir gefallen meine …stunden; вдосконалювати вміння читання діалогів; вчитися створювати власні діалоги за зразком; індивідуальна творча робота – створити та презентувати свій розклад уроків німецькою мовою.
Ключові компетентності, над розвитком яких працюємо на даному уроці:
• вільне володіння державною мовою,
• здатність спілкування рідною та іноземними мовами,
• математична компетентність,
• навчання впродовж життя,
• громадянські та соціальні компетентності,
• екологічна компетентність, • компетентності у галузі природничих наук, техніки та технологій.
Хід уроку:
1. Повторення вивченого:
1.1. Мотиваційний діалог – Як справи?
Вчитель запитує у учнів Wie geht es dir? Wie geht’s? Учні відповідають використовуючи сигнальні картки – смайлики.
Es geht mir prima. Sehr gut. Super. Danke, gut. Gut, danke. Es geht. Nicht sehr gut.
1.2. Повторити німецький алфавіт.
1.3. Повторити усно числа у діапазоні 1-100.
1.4. Вправа-ланцюжок: учитель ставить запитання учню (Wie heißt du? Wie alt bist du? Wie ist dein Familienname? Wie heißt deine Mutter? Wie heißt dein Vater? Ist deine Familie groß?). Учень відповідаєна питання і повторює це питання для іншого учня. Учні продовжуть по черзі далі запитувати та відповідати.
2. Повідомлення теми уроку:
На дошці записано слово – тема нашого уроку. Пригадайте німецьку абетку та підставте пропущені літери, як вони ідуть в алфавітному порядку.
PQR_ AB_ FG_ ST_ JK_ CD_
(зашифровано слово SCHULE)
Сьогодні ми вивчимо з вами назви шкільних предметів, складемо німецькою мовою свій розклад уроків на тиждень та поговоримо про свої улюблені уроки в школі.
3. Презентація нового навчального матеріалу: 3.1. Фонетична зарядка: (впр. 1 с. 46 підручника) Прослухайте та повторіть такі слова:
Die Kunst, das Muster, ist, hast.
Die Stunde, die Musikstunde, die Lieblingsstunde. Sport, das Spiel, spielen, sprich.
3.2. Прослухайте та повторіть: (впр. 2 с. 46 підручника)
3.3. Погляньте на дані фото та спробуйте упорядкувати назви уроків відповідно до малюнків. (впр. 3 с. 46 підручника) Зразок: Bild Nummer 1 ist Kunst.
3.4. Давайте спробуємо створити німецькою мовою наш розклад уроків на тиждень. Спробуйте заповнити назви уроків.
4. Практика у використанні нових структур:
4.1. Розкажіть за зразком, які уроки та як часто вони є в школі. (впр. 4 с. 47 підручника)
Kunst habe ich einmal pro Woche.
Deutsch habe ich zweimal pro Woche. … habe ich einmal/zweimal/dreimal/viermal/ … pro Woche.
4.2. А тепер давайте опрацюємо нові структури, які допоможуть нам назвати свій улюблений урок в школі. Для цього є різні варіанти:
Mein Lieblingsfach ist Deutsch.
Meine Lieblingsstunde ist Deutsch.
Mir gefällt Deutsch.
Meine Lieblingsfächer sind Deutsch und Englisch.
Meine Lieblingsstunden sind Deutsch und Englisch. Mir gefallen meine Deutschstunden.
4.3. А тепер розкажіть про свій улюблений предмет в школі. Утворіть діалог за зразком:
Зразок:
Was ist dein Lieblingsfach?
Mein Lieblingsfach ist Sport.
Was ist deine Lieblingsstunde?
Mir gefällt Mathe. (учні працюють в парах, ставлять один одному питання та відповідають на них).
4.4. У цей же час декілька учнів (група «експертів») отримують завдання уважно слухати відповіді учнів та підсумувати почуте, створити рейтинг найулюбленіших уроків у класі: (впр. 9 с. 48 підручника)
Застосування на уроці здоров’язберігаючих технік:
Фізкультхвилинка німецькою мовою (Musikpause):
Діти прослуховують пісню “Lieblingsfach“ (джерело – youtube-ресурс). За другим прослуховуванням учні підспівують, танцюють, відтворючи рухи відповідно до руханки у відео до пісні.
5. Узагальнення, систематизація та закріплення вивченого матеріалу:
5.1. Прочитайте діалог впр. 5 с. 47 підручника:
5.2. Розіграйте даний діалог удвох.
5.3. Побудова власних усних діалогів за зразком:
Завдання: створіть за зразком впр. 5 власні діалоги. Використайте подані у впр.
6 c. 47 підручника структури:
5.4. Вправа «Живі речення»: учні отримують на картках окремі слова. Завдання: утворити зі слів речення, використати прямий та зворотний порядок слів у реченні. Зразок карток:
ICH |
LERNE |
DEUTSCH. |
|
MEINE MUSIKLEHRERIN |
HEIßT |
ANNA PETRIWNA. |
|
HEUTE |
HABEN |
WIR |
SPORT. |
UKRAINISCH |
IST |
MEIN |
LIEBLINGSFACH. |
DIE SCHULE |
BEGINNT |
UM |
8 UHR. |
6. Підсумки уроку: Учитель просить учнів підсумувати, над чим працювали на уроці, що найбільше сподобалося, що було новим, чи було щось складним для розуміння тощо.
7. Оголошення оцінок за роботу на уроці. Використання технік формувального оцінювання. Учні оцінюють свою роботу на уроці за допомогою сигнальних карток.
8. Повідомлення домашнього завдання: виконати впр. 10 с. 48 підручника – зробити допис для форуму про улюблені уроки твого класу.
Використані джерела:
1. Німецька мова (1-й рік навчання) : підруч. для 5 кл. закл. загал. серед. освіти (з аудіосупроводом) / С.І. Сотникова, Г.В. Гоголєва. – Харків : Вид-во «Ранок», 2022. – 191 с. : іл. – С. 46-48.
2. Платформа для створення фотографій за допомогою штучного інтелекту – leonardo ai.
3. Тематична руханка-пісня „Was ist dein Lieblingsfach?“ – youtube-ресурс:
https://www.youtube.com/watch?v=39UDZMgPg5k
Даний урок було проведено як відкритий урок вчителем Скуратівською М.О.
13.11.2023 р. у 5-В класі ЗЗСО 250 м. Києва.
ДОДАТОК ДО РОЗРОБКИ:
МЕТОДИЧНІ ТА РОЗДАТКОВІ МАТЕРІАЛИ ДО УРОКУ:
1
3
4