Урок "Я люблю Україну"

Про матеріал
Мета уроку: доповнити і поглибити знання дітей про Батьківщину, формувати уявлення про Україну як суверенну державу з давньою історією, багатою культурною спадщиною; розвивати в учнів творче мислення, уяву , комунікабельність; формувати громадянські якості, патріотизм, людяність, працьовитість; виховувати любов і повагу до Батьківщини – України, її символів, обрядів, традицій; налаштувати учнів на плідну роботу протягом навчального року, налагодити емоційний контакт як із класом, так і учнів між собою. Обладнання:комп’ютер; телевізор; карта України; букви «У», «К», «Р», «А», «Ї», «Н», «А»; карта станцій уроку; конверт; аркуші з запитаннями; відео «7 чудес України»; віночок; кольорові стрічки; квіти з побажаннями.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ukr_dina1.png

 

 

 

 

Підготувала

вчитель початкових класів

ЗОШ І-ІІ ст.№ 8

м.Подільська

Вітрук Ганна Володимирівна

 

 

 

 

 

 

 

Мета уроку: доповнити і поглибити знання дітей про Батьківщину, формувати уявлення про Україну як суверенну державу з давньою історією, багатою культурною спадщиною; розвивати в учнів творче мислення, уяву , комунікабельність; формувати громадянські якості, патріотизм, людяність, працьовитість; виховувати любов і повагу до Батьківщини – України, її символів, обрядів, традицій; налаштувати учнів на плідну роботу протягом навчального року, налагодити емоційний контакт як із класом, так і учнів між собою.

Обладнання:комп’ютер; телевізор; карта України; букви «У», «К», «Р», «А», «Ї», «Н», «А»; карта станцій уроку; конверт; аркуші з запитаннями; відео «7 чудес України»; віночок; кольорові стрічки; квіти з побажаннями.

Перебіг уроку

І.Організація класу. 

Я сьогодні всіх щиро вітаю в  нашій школі, у дружній сім’ї.
І міцного здоров’я бажаю,  й щастя – радості любі мої.
Позбігались до школи діти ,  бо ж до знань усі стежки ведуть .
Сміх і радість повсюди , квіти … Світлі класи давно вас ждуть.
Знов уроки ,нові предмети , добрі друзі ,пісні і сміх.
І відкриються знань секрети ,  що їх школа дає для всіх.

ІІ.Мотивація навчальної діяльності.

Робота з буквами
Гарна назва «Україна»
Сенс значний в собі таїть.

«У» — то урожай в країні,

«К» — то Київ, що стоїть.

«Р» — рівнини під степами,

«А» — то армія міцна,

«Ї» сховалась за лісами,

«Н» — то ненька дорога.

«А» — то аґрус, абрикоси,

І акація струнка, що розпустить свої коси,

Коли прийде вже весна

ІV.Повідомлення теми і мети уроку. 

Ми сьогодні усі зібралися на перший урок у четвертому класі. Ми поговоримо про чарівну, багату і щедру, співочу і сповнену краси, землю, прекраснішої від якої немає у світі. Ми помандруємо просторами нашої неньки – України і відчуємо, що ми справжні українці.

V. Робота над темою уроку

Робота з картою станцій

Діти! Влаштовуємося зручніше і вирушаємо в уявну подорож рідною Батьківщиною. Приготувались! Рушаймо!
(Діти закривають очі)

Ми пролітаємо над густими зеленими лісами, глибокими синіми річками, над широкими степами і зупиняємось у далекому минулому.І зупинилися на першій станції «Історія винекнення української землі!»

«І станція «Історія виникнення української землі»

C:\Users\VIPs\Downloads\954374_html_3077c629.jpg

- Розповім я вам легенду

    Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки кинулися на розподіл пізніше, але землі їм уже не дісталося.

    От вони й пішли до Бога. А він у цей час молився, і вони не сміли йому щось сказати. Стали чекати.

    Через деякий час Бог обернувся, сказавши, що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їх чорну землю. «Ні, - відповіли наші предки, - та муже живуть німці, французи, іспанці, італійці…»

«Тоді я вам дам землю ту, що залишив для раю, там усе є: річки, ліси, степи, море, гори. Але пам’ятайте, якщо будете берегти її, то вона буде ваша, а ні – ворога.»

    Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. А країну назвали Україною.   (карта України)

- Погляньте, діти, на карту України. На ній позначені кордони української землі, де з давніх-давен живе наш народ. Простір землі, заселеної українцями, такий великий, що аби перетнути його пішки із заходу на схід, треба йти 90 днів. Загальна територія займає площу близько одного мільйона квадратних метрів. Тому Україна є однією з найбільших країн світу. Українців близько 42 мільйонів чоловік.

     Україна – це велика й прекрасна країна. Вона має високі Карпати та мальовничі Кримські гори. Її найбільша річка Дніпро тече через усю Україну і впадає у Чорне море. Друга річка теж мальовнича і широка, зветься Дністер. Випливає він із Карпат і тече також у Чорне море. В українських річках та озерах багато риби. В лісах мешкають різні тварини. А в землі є кам’яне вугілля, залізо, нафта, сіль. Найбільші міста України: Київ, Львів, Харків, Одеса.

    Але славиться наша Батьківщина не тільки своїми містами, річками, горами, степами й лісами. Славна вона своїм працьовитим, волелюбним народом, який протягом віків боровся за свою незалежність.


Учень1.Поле широке, небо високе

В променях сонця сія.

Верби. Калина… В даль пісня лине –

То Україна моя.Є у всіх одна країна,

Найрідніша нам усім.То прекрасна Україна,

Нашого народу дім. 

Моя Україно, тебе я кохаю –

Тут дім мій, тут друзі живуть.

Тут мовою рідною пісня лунає

І мальви по селах цвітуть.


Учень 2 .  Я - УКРАЇНКА
Я - українка! Горджуся й радію, 
Що рідною мовою я володію,
Шевченковим словом  умію писати 
Слова мелодійні  і вірші складати.
Я - українка! Живу в Україні, 
На вільній, єдиній  моїй Батьківщині,
Де все мені в радість:  ліси і садки. 
Озера й річки, і глибокі ставки,
Лани неосяжні, і гори, й долини, 
Цвіт білосніжний  у лузі калини. 
В душі моїй солодко грає сопілка, 
Бо я з України,  бо я - українка!            О. Василенко
«Торбинка запитань»

C:\Users\VIPs\Downloads\торбинка.jpg

Гра «Торбинка запитань» (на столі лежить конверт, учні підходять і дістають з конверта аркуші із запитаннями та відповідають на них.)

1) Коли звучить Гімн України? (Під час урочистих подій, а також о 6 годині ранку по Українському радіо.)

2) Хто написав текст Гімну України? (Павло Чубинський.)

3)Хто написав музику нашого Гімну? (Михайло Вербицький)

4) Коли святкують День Незалежності України? (24 серпня.)

5) Що символізує тризуб? (Тризуб символізує волю, славу, силу.)

6)Яке зашифроване слово можна прочитати у нашому тризубі?(Воля)

7)Який основний закон нашої держави?(Конституція)

8) Коли святкують День Конституції України? (28 червня.)

9)Коли святкують День Незалежності України?(24 серпня)

10) Що символізують кольори українського прапора? (Блакитний – небо, жовтий – пшеничне поле.)

11)Яке місце у світі займає українська мова за кількістю носіїв?(26)

12)Скільки років Незалежності  виповнилося нашій Україні цього року? (25)

«ІІІ станція «Це наше і це твоє»

C:\Users\VIPs\Downloads\yUoW34Pef7KgBi3QQl92QmGf87Re5V.img.jpg

«Народ скаже – як зав’яже».

Український народ має свої традиції, культуру. Із покоління в покоління передаються українські народні пісні, казки, загадки, прислів’я. Тож зараз попрацюєте в парах. Необхідно правильно з’єднати  прислів’я і пояснити його зміст.

Без верби і калини … (нема України).

За рідний край … (життя віддай).

Кожному мила … (своя сторона).

Рідна земля  і в жмені … (мила).

Кожному птаху своє … (гніздо миле).

Людина без Вітчизни - … (як соловей без пісні).

-Давайте перевіремо та пояснюємо зміст прислів’я.  Молодці!

Робота з відео

У 2007 році було визначено сім історико – культурних пам’яток України «Кам’янець», м. Кам’янець – Подільський.

Кам'янець-Подільський –місто, що зберегло дух середніх віків.Стара фортеця –

  візитна картка Кам'янця-Подільського, його символ.

 

«Києво-Печерська Лавра», м. Київ.

На високих горбах правого берегу Дніпра розташувалась Києво-Печерська Лавра, велично  увінчана золотими куполами.Колиска чернецтва на Русі і твердиня православної віри.

 

«Софіївка», м. Умань.

Національний дендрологічний парк

Найвидатніше творіння світового садово-паркового мистецтва кінця ХVІІІ — першої половини ХІХ ст. Пам'ятка містобудування й архітектури України

 

 «Софія Київська», м. Київ.

Софійський собор - всесвітньо відома пам'ятка архітектури і монументального живопису ХI століття

Будівничим Cвятої Софії літописці називають великого київського князя Ярослава Мудрого

 

«Херсонес Таврійський», Крим.

Це місто - держава було засноване понад 2500 тисячі років тому на південному заході Криму і є частиною історії Древньої Греції, Древнього Риму та Візантії...

Нині його руїни - одна з найвизначніших пам'яток Севастополя

 

Острів «Хортиця».

Хортиця - острів гарний, мальовничий.Найяскравіші сторінки історії Хортиці пов'язані із запорізьким козацтвом. Острів прославлений поетами, художниками, істориками та краєзнавцями.

 

 «Хотинська фортеця».

Хотин - одне з найдавніших міст України, яке нещодавно відсвяткувало своє 1000-річчя.На початку XI ст. київський князь Володимир Великий створив систему прикордонних фортець на заході й півдні своєї держави, у тому числі Хотин.

Учень 3.

Україно, земле рідна,

Земле сонячна і хлібна,

Ти навік у нас одна,

Ти, як мати, найрідніша,

Ти з дитинства наймиліша,

Наша отча сторона.

 

Учень4.

У рідному краї і серце співає,

Лелеки здалека нам весни несуть,

У рідному краї і небо безкрає,

І ріки-потоки, мов струни течуть.

 

Учень5.

Одна Батьківщина, і більш не буває.

Місця, де родилися, завжди святі.

Хто рідну оселю свою забуває,

Той долі не знайде в житті.

 

 «ІV станція «Народні символи»

C:\Users\VIPs\Downloads\cisafisha_14688414434.jpg

Робота з віночком

   Народні символи – це те, що найбільше любить і цінує народ. Їх вишивають на полотні, про них складають вірші, пісні, легенди, використовують у звичаях та обрядах. Є загальновизнані народні символи. Народні символи України є рослинні і тваринні. До рослинних символів належать калина, верба, дуб, тополя, барвінок, чорнобривці. Вони здавна уособлюють красу нашої України, духовну міць народу, засвідчують любов до рідної землі. Тваринних символів у нас також є багато. У княжі часи улюбленою твариною був тур. У козацькі часи - кінь. У багатьох думах, піснях оспівували козака і тут же згадували його коня. Але найулюбленішими тваринними символами є птахи. Люди вважали, що навесні душі померлих в образі птахів повертаються на землю.

Національні символи та обереги України

Жито – символ життя. Це знак добробуту і злагоди в сім'ї. Барвінок – символ вічності. Калина – символ краси, кохання, щастя. Верба – символ журби. Лелека – символ сімейного затишку і благополуччя. Соловей – символ веселощів, задоволення.

Український віночок – є частиною українського національного костюма. В давнину їх носили тільки дівчата. Плели з живих квітів. Вважалось, що в них є чаклунська сила, здатна захистити від будь-якого лиха. Тому український віночок не просто прикраса, а й оберіг. Традиційно український віночок прикрашали різнокольоровими стрічками. Кожен колір мав свою символіку. Так, коричневий – це символ землі,
жовтий – символ сонця,  синій – символ неба і води, зелений – символ мудрості, рожевий — символ врожаю, малиновий – символ здоров'я, фіолетовий – символ мудрості.

Вишитий рушник – стародавній оберіг дому. З рушником зустрічали гостей, молоді ставали на рушник під час шлюбного обряду. Вважалося, що візерунок вишивки оберігає від лиха та захищає від хвороб. Червоний колір символізує любов, а чорний – журбу.

 

«І станція «Вінок побажань до Батьківщини»

C:\Users\VIPs\Downloads\5.jpg

Робота з картою

Діти, зараз візьміть підготовлену вами квітку, подумайте, чого б ви хотіли побажати рідній Вітчизні (Я бажаю любій Україні добра, миру, безпеки, процвітання, щастя тощо) і по черзі прикріпіть свою квітку по контуру до карти України, озвучуючи своє побажання. Таким чином ми сплетемо вінок для нашої Батьківщини.(Діти виконують завдання).

Учень 6 Яке це щастя, коли мирно всюди,
               І музика чарівна у душі.
               Усміхнені і раді світу люди,
               Тепло ласкаве та ідуть дощі.

Учень7 Краса така, що просто не збагнути,
Уся земля радіє і цвіте.
І це не казка. Так повинно бути
І все неначе добре, а проте
іде війна. Стріляють автомати
І гинуть люди у своїм краю.
І плаче Україна, плаче мати,
Синочки рідні падають в бою...

Учень 8 Я жду вістей, що буде мир в країні,
               Що ворог виведе від нас свої війська.
               І усміхнеться сонечко людині,
               І перемога наша вже близька.
Учень 9 Я сподіваюся, я дуже хочу миру,
              Щоб цвітом вбрались в Україні всі сади.
              А люди заспівали пісню щиру,
              Й не стало в нас ні горя, ні біди.
Учень 10  Я хочу миру! Як я хочу миру!
              Щоб стало тихо-тихо на землі.
              Щоб долітав лиш спів пташок в квартиру,
              В дворі сміялись діточки малі.
Учень 11 А всюди квіти, усмішки і ласка,
               Та аромат веселої весни…
               А світ такий, немов чарівна казка
               І в світі більше вже нема війни…

 

Учень 12.ЛЮБІТЬ УКРАЇНУ

Любіть Україну, як сонце, любіть,

як вітер, і трави, і води…

В годину щасливу і в радості мить,

любіть у годину негоди.

Любіть Україну у сні й наяву,

вишневу свою Україну,

красу її, вічно живу і нову,

і мову її солов їну.

Між братніх народів, мов садом рясним,

сіяє вона над віками…

Любіть Україну всім серцем своїм

і всіми своїми ділами.

 


Учень 13.

Знову вересень ступив на наш поріг,

Святкує свято вся наша країна,

Своє майбутнє, зміну молоду

Благословляє нині Україна!

Перше вересня – день особливий

Для усіх, хто йде до школи.

Дощовий він чи сонячний, може,

Не забути його ніколи.

 

Учень 14

І сьогодні радісний і світлий,

Він відкриє двері Знань для нас.

Школа радо всіх зустріла знову,

Привітно усміхнувся рідний клас!

Я

Підросли ви усі і зміцніли,

І цікавістю очі горять.

Дай вам, Боже, здоров’я і сили,

Щоб багато нового пізнать.

 

Флешмоб-квітка

«У нашому класі діти»

Завантаження...
docx
Додано
6 вересня 2020
Переглядів
1216
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку