Урок "Я, Ти, Він, Вона..." - година спілкування з елементами тренінгу

Про матеріал
Прийшовши у цей світ, почавши свою життєву дорогу, людина хоче гідно заявити про себе. Кожен рік життя додає їй усе нових сподівань, надій та мрій. Досягти ж бажаного комусь вдається легко і швидко, інші отримують омріяне з великими труднощами. Звісно, сам результат – це важливо та, мабуть не меншої ваги і те, як ми йшли до наміченої цілі, долали труднощі, раділи перемогам. Ми всі такі різні. Я, Ти, Він, Вона…. І тема сьогоднішньої години спілкування саме така: «Я, Ти, Він, Вона». Звертаюся до вас мої учні! • Як ви розумієте формулювання теми заняття? • Чи зумовлена потреба говорити про себе і тих хто поруч? (щоб краще пізнати себе, зрозуміти інших) Учитель. Ми всі різні у класі за характером, уподобаннями, але щоденно бачимося, спілкуємося, і нам потрібно краще знати один одного, щоб уникнути конфліктних ситуацій, непорозумінь. Відомо, що людина - величезна загадка і таємниця, ніким до кінця не розгадана. Говорячи про те, якими ми є, можливо, ми почнемо розгадувати цю загадку. (учні діляться своїми думками). Учитель. Ось ви й самі окреслили цілі сьогоднішнього заняття. Давайте спробуємо стати учнями великого мислителя Сократа і під час нашого спілкування будемо дотримуватися правил Сократівської бесіди. ( учитель пропонує учневі прочитати запис на дошці) Правила Сократівської бесіди: • Не можу мовчати….. • Поважаю співрозмовника…. • Платон мені друг, а істина дорожча….. • Заговори, щоб я тебе почув…. ІІ. Усвідомлення змісту заняття. Учитель. Розпочнемо нашу бесіду з розминки, мета якої – активізувати думки. Відповіді можуть бути різні. Така форма бесіди називається «рондо». (Посміхаючись один одному учні беруть папірці із капелюха, уголос читають запитання).
Перегляд файлу

Година спілкування з елементами тренінгу.

Тема: Я, Ти, Він, Вона….

Після цієї години спілкування учні зможуть:

Краще розуміти і пізнати себе;

  • Проявляти свої  людські якості:
  • Толерантність, взаєморозуміння, щирість, співчуття;
  • Нести відповідальність у взаєминах з  однокласниками;
  • Налагоджувати доброзичливі стосунки.
  • Сприяти поліпшенню психологічного клімату в класі.

Обладнання:  записи-аплікації на дошці ( правила Сократівської бесіди; «Ромашка» із запитаннями; асоціативна схема «Я»; колаж «Я – особистість»); аркуші ватману; фломастери; індивідуальні картки –інформатори, тестові завдання.

Хід заняття

І. Вступне слово.

Учитель. Прийшовши у цей світ, почавши свою життєву дорогу, людина хоче гідно заявити про себе. Кожен рік життя додає їй усе нових сподівань, надій та мрій. Досягти ж бажаного комусь вдається легко і швидко, інші отримують омріяне з великими труднощами. Звісно, сам результат – це важливо та, мабуть не меншої ваги і те, як ми йшли до наміченої цілі, долали труднощі, раділи перемогам.

Ми всі такі різні. Я, Ти, Він, Вона…. І тема сьогоднішньої години спілкування саме така: «Я, Ти, Він, Вона».

Звертаюся до вас мої учні!

  • Як ви розумієте формулювання теми заняття?
  • Чи зумовлена потреба говорити про себе і тих хто поруч?

(щоб краще пізнати себе, зрозуміти інших)

Учитель. Ми всі різні у класі за характером, уподобаннями, але щоденно бачимося, спілкуємося, і нам потрібно краще знати один одного, щоб уникнути конфліктних ситуацій, непорозумінь.

Відомо, що людина - величезна загадка і таємниця, ніким до кінця не розгадана. Говорячи про те, якими ми є, можливо, ми почнемо розгадувати цю загадку. (учні діляться своїми думками).

Учитель.  Ось ви й самі окреслили цілі сьогоднішнього заняття. Давайте спробуємо стати учнями великого мислителя Сократа і під час нашого спілкування будемо дотримуватися правил Сократівської бесіди.

( учитель пропонує учневі прочитати запис на дошці)

Правила Сократівської бесіди:

  • Не можу мовчати…..
  • Поважаю співрозмовника….
  • Платон мені друг, а істина дорожча…..
  • Заговори, щоб я тебе почув….

ІІ. Усвідомлення змісту заняття.

Учитель. Розпочнемо нашу бесіду з розминки, мета якої – активізувати думки. Відповіді можуть бути різні. Така форма бесіди називається «рондо».

(Посміхаючись один одному учні беруть папірці із капелюха, уголос читають запитання).

Запитання.

  1. Чого я недодаю людям?
  2. Чи достатньо у мене друзів?
  3. Чи хотів би я мати такого друга, як сам?
  4. Чого більше я приношу людям: неприємностей чи приємних хвилин?
  5. Я звик керувати чи слухняно виконувати все, що скажуть інші?
  6. Якщо я лікар, то чи довірив би собі своє здоров’я?
  7. Чи можу я сам виховати себе?
  8. Що важливіше: стати іншим заради себе чи когось?
  9. Чого я чекаю від людей, які мене оточують?
  10.  Чи віддав би я дорогу річ для мене другові?
  11.  Хто прийшов би мені на допомогу в скрутну хвилину?
  12.  Як  часто я кажу ніжні слова мамі? Чи потрібно це?

 

Учитель.  Відповідаючи на запитання, ви, мабуть по новому подивилися на себе і тих хто поруч, впізнали себе і друзів. А тепер відгадайте слово, заховану під знаком питання. (запис на дошці).

СХЕМА

 

?

Люблю своїх рідних                                       Навчаюся у школі

Маю друзів                                                       Люблю грати на комп’ютері

Учитель.  Підніміть руку хто відповідає цій характеристиці. Ви всі однакові?

А, якщо я зміню одну з карток?  Наприклад: Катаюсь на скейті.

(учні  ми маємо багато спільного, але кожен з нас – особистість, тобто індивід – неповторна, яскрава особистість).

Учитель: щоб переконатися у тому. Які ви різні, зараз ви створите свій психологічний портрет. У кожного на парті чистий аркуш паперу. Завдання. У будь якому місці і будь якими літерами ви пишете літеру «Я», так само пишете слова  «мама», тато, друг , сестра, Я, класний керівник.

( Пропоную послухати розшифровку записів. Розмір букви означає значущість думки про самого себе, близьких оточуючих. Чим більша буква тим вища оцінка. Розміщення на аркуші – самооцінка. Зверху – завищена; посередині- адекватна; внизу – занижена. Розміщення Я з іншими словами – бажана позиція відносин.)

Учитель. А  тепер спробуємо оцінити , що власне кажучи, нам у нас подобається, а що -  ні. Умовно поділіть чистий аркуш паперу. Зліва поставте знак + - тут ви запишете свої позитивні якості, справа – «-« негативні. Позначте ті плюси і мінуси, які компенсують одне одного. Відзначте, що потрібно розвивати, від чого позбутися насамперед.

Те, що ми зробили з вами психологи називають рефлексією. Що дала нам ця вправа?

(Коли людина розуміє себе, вона зможе оцінити свої  риси, вчинки, від чогось уберегтися. Ми зможемо керувати своїми вчинками, досягти поставленої цілі. Творити себе, адже людина - це господар своєї долі).

Учитель. Ви переконались, що кожен із вас не схожий на інших .

Давайте підсумуємо, чим же ми відрізняємося.( вивішуємо на дошку картки з написами «зовнішність», «Захоплення», «Характер», «звички».)

Учні самостійно працюють з картками- інформаторами. (обговорення).

Учитель. Мабуть, у повсякденному спілкуванні, на уроках ви не раз чули, Як важливо знайти себе у житті, реалізувати, незалежно від зовнішності, характеру, звичок.

Діти, як ви розумієте вираз «Знайти себе»? ( вибрати до душі справу, професію. Жити чесно, відкрито. Постійно вдосконалювати себе).

ІІІ. Рефлексія.

Учитель.  Себе, як неповторну особистість потрібно творити, будувати, як зводять будівлі. Тож давайте побудуємо Будинок – Особистості.

Робота в групах. ( на аркуші ватману учні малюють контури стилізованого будинку. Його цеглини – фундамент, вікна і двері – грані людського характеру. Після закінчення роботи спікер групи презентує Будівлю – особистості.)

Учитель. Ким ви будите у цьому будиночку, який пливтиме на хвилях життєвого моря – капітаном. Рульовим чи пасажиром.

За допомогою психологічного тесту визначте хто ви є?! (учні виконують тестування, роздаю тест 1 на парту).

Учитель. Сьогодні ви вчилися розуміти, пізнавати себе і оточуючих, проявляти своє Я. і на годині спілкування народжувалася особлива духовна атмосфера, підвищувалась культура взаємин і культура особистості. Ви вчилися жити серед людей і дарувати себе людям. Бо ми – люди. Про те, які ми всі і яким кожен повинен бути , гарно сказано рядками поезії.

Учень. Ти людина в цьому світі,

І тому ти за все в одвіті:

І за те, чи родить пшениця,

І  за те, чи чиста криниця,

Чи літає в небі пташина,

Чи сміється дзвінко дитина,

Чи буяють під сонцем квіти,

Ти за все, ти за все в одвіті.

Ти добро лиш твори повсюди,

Хай тепло твої сповнить груди.

Ти посій і доглянь пшеницю,

Ти вкопай і почисть криницю.

Волю дай, нагодуй пташину,

Приголуб і навчи дитину.

Бо людина у цьому світі

Лиш добро повинна творити.

Учитель.  Пам’ятайте добро і творіть добро.

У царя Соломона була каблучка, на якій вирізьблено слова «Усе минає». Пам’ятайте про це. Мабуть, що так життя смугасте, і в ньому чергуються успіхи й невдачі, злети і падіння. Можна забути того з ким сміявся. Але ніколи не забувайте того з ким плакали. Самі робіть людям добро, не чекайте віддачі. Пам’ятайте, що все повертається бумерангом.

Учитель.

 Уміймо прощати.    Діти!

Пильнуймо за своїми думками, вони стають словами.

Пильнуймо за своїми словами, вони стають вчинками.

Пильнуймо за своїми вчинками, вони стають звичками.

Пильнуймо за своїми звичками, вони стають характером.

Стежимо за своїм характером, бо він визначає нашу долю.

Найкоротша відстань між людьми – усмішка.

Давайте усміхнемось і подаруємо один одному комплімент .  Ми такі різні, але в нас багато спільного. Ми ж бо люди. ( учні  по черзі говорять один одному компліменти).

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 січня 2021
Переглядів
408
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку