Тема. Японія.
Мета. |
учень/учениця називають основні чинники, які визначають місце країни в міжнародному поділі праці; знаходять, систематизують та аналізують інформацію щодо характеристики країни; називають основні складові секторів економіки; складають комплексну характеристику Японії;
учень/учениця вдосконалюють вміння працювати з статистичними та візуальними джерелами знань; користується Інтернет - ресурсами та програмним забезпеченням Microsoft Office для реалізації та захисту проектної роботи; цікавляться та розуміють процеси в сучасному світі; демонструють толерантне ставлення до культур іншої держави; знають правила поведінки під час відвідування культурних, природних об'єктів; розраховують торгівельне сальдо країни. |
Тип уроку:розвиток компетентностей
Методи й методичні прийоми: словесні (розповідь, бесіда) , наочні (мультимедійні презентації) , практичні (задача), випереджальне завдання.
Форми роботи: колективна (групова), індивідуально-відокремлена, фронтальна.
Обладнання: | дошка, проектор, презентація в Power Рoint; тестові завдання, аудіо для релаксації; прапор держави; робочі аркуші та картки самооцінювання;. |
Тема. Японія.
Мета.
|
учень/учениця називають основні чинники, які визначають місце країни в міжнародному поділі праці; знаходять, систематизують та аналізують інформацію щодо характеристики країни; називають основні складові секторів економіки; складають комплексну характеристику Японії;
учень/учениця вдосконалюють вміння працювати з статистичними та візуальними джерелами знань; користується Інтернет - ресурсами та програмним забезпеченням Microsoft Office для реалізації та захисту проектної роботи; цікавляться та розуміють процеси в сучасному світі; демонструють толерантне ставлення до культур іншої держави; знають правила поведінки під час відвідування культурних, природних об’єктів; розраховують торгівельне сальдо країни. |
|
|
|
|
Тип уроку: розвиток компетентностей
Методи й методичні прийоми: словесні (розповідь, бесіда) , наочні (мультимедійні презентації) , практичні (задача), випереджальне завдання.
Форми роботи: колективна (групова), індивідуально-відокремлена, фронтальна.
Обладнання:
|
дошка, проектор, презентація в Power Рoint; тестові завдання, аудіо для релаксації; прапор держави; робочі аркуші та картки самооцінювання;.
|
Хід уроку
БЛОК «ВХІД»
І. Організаційний етап. Створення сприятливої атмосфери.
Доброго ранку! Як говорив французький письменник та філософ епохи Відродження Мішель де Монтен: «Найкращім доказом мудрості є безперервно хороший настрій». Я бажаю нам, щоб гарний настрій та мудрість не залишали нас протягом сьогоднішнього уроку.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Сьогодні ми розпочнемо подорож по країнам Азії, але перед цим пригадаємо загальну характеристику Азійського регіону.
Перед вами дидактичні картки, виберіть номер, який, на вашу думку, є правильною відповіддю на питання. На цю роботу ви маєте три хвилини.
Дидактична картка.
І варіант |
Відповіді |
ІІ варіант |
1 |
Південна Корея |
9 |
2 |
Кувейт |
8 |
3 |
Туреччина |
7 |
4 |
Китай |
6 |
5 |
Японія |
5 |
6 |
Саудівська Аравія |
4 |
7 |
Філіппіни |
3 |
8 |
Іран |
2 |
9 |
Індія |
1 |
Відповіді
І варіант |
№ питання |
ІІ варіант |
5 |
1 |
5 |
9 |
2 |
1 |
6 |
3 |
4 |
1 |
4 |
9 |
4 |
5 |
6 |
7 |
6 |
3 |
8 |
7 |
2 |
3 |
8 |
7 |
2 |
9 |
8 |
Перед вами знаходиться лист самооцінювання. Підрахуйте кількість правильних відповідей та оцінить себе (максимальна кількість балів = 3):
9 – 3.б.
6 – 2 б.
3 – 1 б.
ІІІ. Мотивація
Першою країною Азії, яка стане сьогодні об’єктом нашого дослідження – є країна «Сонці, що сходить»; її часто називають країною ХХ століття.
За кілька десятиліть вона перетворилась на економічного гіганта, розквітла наче сакура навесні та утримує першість у більшості економічних рейтингах світу. Це країна, окрім того, що вона є країною «економічного дива», має досить давні історичні корені, а традиції її абсолютно не зрозумілі європейцям. Яку, на вашу думку, країну Азії ми будимо вивчати? Так, темою сьогоднішнього уроку є «Японія».
Якщо мене хто-небудь запитає:
„ Яка вона - Японії душа?",
Скажу, що схожа
На квітучих вишень в ранкових горах
Ніжний аромат!
(Мотоорі Норінаґа)
Цілепокладання
Відкрити завісу «Японського дива», познайомитись з традиціями, які є невідомими та не зрозумілими для нас, ми зможемо на сьогоднішньому уроці. Але чому і для чого нам, українцям, потрібно вивчати Японію?
Загальну мету нового уроку ми визначили. Але впевнена , що у кожного з вас є ще власна мета, досягти якої ви будите прагнути впродовж уроку. Я пропоную вам ознайомитися з моєю формулою успіху, на основі якої ви створите свою власну. В кінці уроку ми з вами повернімося до цієї вправи, щоб з’ясувати, чи було досягнено мети.
Цілереалізація
Сьогодні ви станете іноземним журналістами, які заздалегідь отримали завдання скласти опис певної частини умов або життя Японії (за типовим планом). В процесі представлення досліджень пропоную занотовувати цікаві факти в зручному для вас вигляді: таблиці, плані, конспектом. Це знадобиться вам для вирішення завдання наприкінці уроку та при перевірці знань на наступному. Якщо у вас виникнуть запитання зможете їх задати після виступу ваших колег.
БЛОК «ПРАКТИКА»
ІV. Вивчення нового матеріалу
Перше, з чим ми ознайомимося буде візитна картка Японії:
З економіко-географічним положенням нас ознайомить наступна група журналістів:
Для повної характеристики будь-якої країни необхідно знати, якими багатствами вона володіє, що дає змогу країні розвивати своє господарство.
Природно – ресурсний потенціал:
Характеристика населення країни – це характеристика самої країни. Люди – це найголовніше багатство держави, бо від людей залежить, якою буде ця держава:
Японці – це досить цікаві та неординарні особистості. Специфічне географічне положення, історія японської цивілізації призвели до унікальності культури цієї країни. Сьогодні до нас на урок, з дружнім візитом, завітали гості з Японії. Вони познайомлять нас з віковими традиціями свого народу.
Виходячи з особливостей економіко-географічного положення, природно-ресурсного потенціалу та працездатності населення, ми можемо припустити, що Японія це країна - ??? (так, високорозвинена). А так це чи ні, доведе нам наступна група журналістів.
Господарство:
Жодна держава Світу не є ізольованою. Вона має стосунки з іншими країнами. Самим розповсюдженим видом зв’язків між державами є зовнішня торгівля.
Міжнародні зв’язки:
А зараз до нас хоче звернутися представник туристичної фірми та запропонувати відвідати надзвичайні та дивовижні місця Японії:
Працюючи над вивченням вашого питання в групі ви оцінили роботу членів вашої групи при підготовці та презентації ваших досліджень. Бали занесіть до картки оцінювання. Максимальна кількість – 6 балів.
V. Первинне закріплення знань
Порівняти структуру зовнішньої торгівлі Японії, розрахувати сальдо , зробити висновки
Експорт - імпорт = торгівельне сальдо.
624 873 508 120 - 625 568 420 680= - 695млн.$
Сальдо від'ємне
Оцініть правильність відповіді в парі - взаємооцінювання (мах = 3 бали), зазначте в відповідній колонці.
БЛОК «РЕФЛЕКСІЯ»
VІ. Підведення підсумків, рефлексів:
1. Гаразд, тепер давайте підрахуємо ваші бали. Якщо ви задоволені своїми результатами і не проти, підніміть руки хто отримав бали на високому рівні? Хто на достатньому? Середньому? Початковому? Хто задоволений своїм результатом і бажає занести отриманні бали до класного журналу здайте свій лист самооцінювання.
2. Наскільки корисним є вивчений матеріал? Де можна застосувати його на практиці?
3. Чи досягли ви своєї мети? Якщо ні то що цьому завадило?
VІІ. Інформація про домашнє завдання:
7-9 б. - ви маєте опрацювати матеріал параграфу та обміркувати відповідь на запитання (параграф 20) (на електронних носіях);
10-12б. – дослідження «Острови Кюсю і Хоккайдо: контрасти Японії» (за бажанням)