Клас. 4-А
Тема«. Зовнішність» Урок вивчення нових лексичних одиниць.
Мета: формування предметних компетентностей: формувати вживання лексичних одиниць з теми «Зовнішнісь», формувати навички монологічного мовлення з опорою на малюнок та діалогічного мовлення за заданою ситуацією, формувати уміння усної взаємодії та навички читання, ,формувати уміння сприймати на слух та навички писемного продукування;
формування ключових компетентностей : формувати уміння логічно обґрунтовувати висловлену думку, організовувати свій час і навчальний простір, формувати усвідомлення того, що вивчаючи іноземну мову, ми збагачуємо рідну, співпрацювати з іншими на результат, формувати креативність, толерантність у спілкуванні з іншими, комунікабельність та ініціативність, уміння самостійно оцінювати власні навчальні досягнення.
очікувані результати : здобувачі освіти зможуть описувати свою зовнішність та обличчя друзів, використовуючи лексичні одиниці з теми.
Обладнання : роздатковий матеріал, картки, презентація.
Structure of the lesson.
I. Greeting.
- Good morning! Let’s greet each other! ( video “Hello! How are you)
https://youtu.be/rqjaFw0ES8M?si=zRYqcaBT8HFd4zX7
Take your sit. How are you today? ( I’m fine, I’m good, I’m in a good mood…).
II. Warm-up
Let’s play a game. Look at the screen, name number, open the window and anwer the question.
III. Introduce the topic.
Teacher gives information about the topic and the goals of the lesson.
IVThe main part of the lesson
Inroduce the vocabulary
Look at the screen and repead our todays words.( Introduce new vocabulary with presentation)
Group work.
- Let’s train our ears
Devide our class in four group( hair,eyes, ears, mouth and nose). If you hear name of your group, you stand up.
Writing
SB Ex.3,p.54(devide the words into the groups)
Stand up. Let’s have a rest. Sing a song “Head and Shoulders”.
https://youtu.be/WX8HmogNyCY?si=klOPTqRMVKgqbCAB
Wtiting
SB Ex.4,p.54( put the missing letter )
Listening and reading.
SB Ex.4,5,p.54( listen and put the number, after that read and check)
Physical warm-up.
Stand up, hands up, hands down, hands on hips, clap your hands, step your feet, sit down).
Speaking and writing.
Look at the screen. Who are they? (Barbie and Ken)
Every group describe only one part of face( group hair-describe hair and so on). Girls describe Barbie and write on pink sheets of parer. Boys describe Ken and write on blue sheets of paper)
Summarizing.
What have we done? What did you like?
Saying goodbye.
https://youtu.be/9tCSl_2ykgs?si=YjPymEqLHUQhlqUG
The lesson is over. Good bye!