1
Урок № _______
Дата __________
Тема. Тиск газів і рідин. Закон Паскаля
Мета:
Тип уроку: урок вивчення нового навчального матеріалу.
Обладнання: навчальна презентація, комп’ютер.
План уроку:
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
II. Перевірка домашнього завдання
1. Від чого залежить результат дії сили?
2. Дайте означення тиску.
3. Назвіть одиницю тиску в СІ.
4. Дайте означення одиниці тиску.
5. Як можна збільшити тиск? Як можна зменшити тиск? Наведіть приклади.
III. Актуалізація опорних знань
Основні положення молекулярно-кінетичної теорії:
IV. Вивчення нового матеріалу
Перегляд відеоролика демонстраційного експерименту з кулькою.
? Поясніть, чому повітряна кулька роздувається і тоді, коли ми її надуваємо, і тоді, коли відкачуємо повітря ззовні.
Тиск газу створюється ударами його частинок, тому збільшення як кількості, так і сили ударів на певну поверхню спричинить збільшення тиску газу.
Зменшення тиску газу буде відбуватися в разі зменшення густини або температури газу.
Перегляд відеоролика демонстраційного експерименту з рідиною.
Закон Паскаля:
Тиск, створюваний на нерухому рідину, передається рідиною однаково в усіх напрямках.
Майже те саме можна сказати й про гази.
Перегляд відеоролика демонстраційного експерименту.
На законі Паскаля ґрунтуються дія системи гальмування багатьох транспортних засобів, дія домкратів, насосів та інших гідравлічних машин.
Гідравлічний прес – це найпростіша гідравлічна машина, яку використовують для створення великих сил тиску.
|
Сила, що діє з боку рідини на великий поршень, є більшою від сили, що діє на малий поршень, у стільки разів, у скільки разів площа великого поршня більша від площі малого:
|
Відношення – це виграш у силі. |
V. Закріплення нових знань та умінь
Вправа 23 (1-3) усно.
Вправа 23 (10) письмово.
VI. Підбиття підсумків уроку
Контрольні запитання:
VII. Домашнє завдання
Опрацювати §23
Вправа 23 (8, 9)