Тема уроку: Лабораторна робота № 4. Дослідження електричного кола з послідовним з’єднанням провідників.
Мета уроку.
Навчальна: експериментально перевірити, що в разі послідовного з’єднання двох провідників справджуються співвідношення: I=I1=I2; U=U1+U2; R= R1+R2; удосконалювати вміння працювати з електричними колами, користуватися електровимірювальними приладами.
Розвиваюча: розвивати дослідницькі здібності, логічне мислення; формувати вміння робити висновки і узагальнення на основі проведеного дослідження під час виконання лабораторної роботи.
Виховна: виховувати свідоме прагнення до розвитку творчих здібностей та навички самостійної роботи.
Тип уроку: удосконалювання вмінь і навичок.
Обладнання: джерело струму, вольтметр, амперметр, ключ, два резистори, з’єднувальні проводи
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Перевірка виконання домашнього завдання.
Фронтальне опитування поводиться по законах послідовного з’єднання і записується учнями на дошці.
ІІІ. Виконання лабораторної роботи.
Рефлексія діяльності. Обговорюється мета й план роботи.
При виконанні лабораторної роботи учні роблять відповідні записи в зошит для лабораторних робіт (Наталія Струж Зошит для лабораторних робіт Фізика 8 клас Тернопіль. Видавництво «Підручники і посібники»).
Виконання завдання І. Перевірка закону для сили струму.
Записати значення сили струму І1=_______;
І2=_______;
І3=_______;
Порівняти значення сили струму І1; І2; І3.
Виконання завдання ІІ. Перевірка закону для напруги.
Виміряти напругу на окремих провідників та затискачах з’єднанняU1=_______; U2=_______; U3 =_______;
Записати залежність між виміряними напругами
Виконання завдання ІІІ. Перевірка закону для електричного опору.
Обчислити опір першого, другого провідників та загальний опір з’єднання.
R1 == _______ ; R2 = = _______; R = = _______.
Зробити висновок про встановлену закономірність.
Виконання завдання ІV. Дослідження співвідношення між опорами ділянок кола та напруги на цих ділянках.
Обчислити відношення:
=_______; =_______.
Зробити висновок про встановлену закономірність.
Учні оформляють звіт про виконану лабораторну роботу.
ІV. Підбиття підсумків уроку.
V. Домашнє завдання: повторити § 31. Вправа 31 (7).
Розв’язати задачу.
Одна гірлянда складається із 50 послідовно з’єднаних ламп, а інша – із 30 таких самих ламп, з’єднаних послідовно. У скільки разів відрізняються загальні опори гірлянд?