Урок з курсу "Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти" 5 клас на тему: "Що таке традиція. як у традиціях відображаються звичаї та обряди."

Про матеріал
На уроці з курсу "Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти" учні /учениці 5 класу МАЮТЬ НАВЧИТИСЯ: - пояснювати, що таке традиції та яку роль відіграють звичаї та традиції у житті суспільства - наводити приклади традицій та пояснювати їхній вплив на повсякденне життя - розповідати про зміни в традиціях святкування як про свідчення впливу історії на людину та суспільство - навчитися краще працювати з текстами та зображеннями
Перегляд файлу

1

 

Тема 9. Заняття, звичаї і традиції українців у минулому і тепер.

№36. ЩО ТАКЕ ТРАДИЦІЯ. ЯК У ТРАДИЦІЯХ ВІДОБРАЖАЮТЬСЯ  ЗВИЧАЇ ТА ОБРЯДИ.                                                                 5 кл. - НУШ

УЧНІ МАЮТЬ НАВЧИТИСЯ:

  •        пояснювати, що таке традиції та яку роль відіграють звичаї та традиції у житті суспільства
  •        наводити приклади традицій та пояснювати їхній вплив на повсякденне життя
  •        розповідати про зміни в традиціях святкування як про свідчення впливу історії на людину та суспільство
  •        навчитися краще працювати з текстами та зображеннями

ПРОПОНОВАНІ ВИДИ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ:

  •        робота з текстами та зображеннями
  •        знаходження у тексті визначень понять
  •        створення розповіді про традиції родини

ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ: ритуал, звичай, традиція

НАВЧАЛЬНО МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УРОКУ: підручники, презентація.

ТУ: комбінований, урок засвоєння нових знань, умінь, навичок та формування компетентностей.

Хід уроку:

І. Оргмомент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

А. ПРЕДСТАВЛЕННЯ Д/З (з.5 ( с.155))– 2-3 учня, решта – здають зошити на перевірку.

ІІІ Оголошення теми, очікуваних результатів. СЛАЙД №1

А.ЕВРИСТИЧНА БЕСІДА/ПІДРУЧНИК.

1. Чого ми маємо навчитися на уроці?

2. На які питання будемо шукати відповіді?

СЛАЙД №2Б.ЗАПИС ТА ПОЯСНЕННЯ Д/З. §22, з.5 ( с.162) – п., повт. §20

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1.Що таке традиція. Чому традиції важливі?

А. БЕСІДА:

Що означає поняття «нематеріальна культурна спадщина»? – с.144 –

СЛАЙД № 3 це усна народна творчість, народні традиції, звичаї, свята, обряди, народна виконавська майстерність (музична, пісенна, танцювальна, театральна); традиційні ремесла; знання, навички та світогляд українського народу, що стосується природи і всесвіту (народна медицина, народний календар, національне кухарство, народний одяг тощо), що передаються від покоління до покоління, постійно відтворюються спільнотами та формують у них почуття самобутності та наступності, сприяючи таким чином повазі до культурного розмаїття і творчості людини. – URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Нематеріальна_культурна_спадщина_України

2. Чому люди прагнуть зберегти спосіб відзначення знаменних подій чи свят?

Б. ПІДРУЧНИК - §22, п.1 - покроково

В. ЗАВДАННЯ УЧНЯМ: виписати визначення понять: ритуали, звичаї, традиції.

В-1. ПЕРЕВІРКА У ЗАГАЛЬНОМУ КОЛІ:

СЛАЙД №4

 

 

 

 

 

 

 

СЛАЙД №5

 

 

 

 

 

 

 

 СЛАЙД №6 –                         

 

 

 

 

 

Г. ПІДСУМОК

1. На які запитання ми шукали відповіді, працюючи з п.1 §22?

2. Дайте відповіді на ці запитання.

 

2.Що традиції розповідають про минуле народу і країни.

А. з.1,2 ( с.157)

ПИТАННЯ УЧНЯМ: а яке свято ви любите найбільше за все? Чому? – ПРОГНОЗОВАНА ВІДПОВІДЬ:Новий рік – приготування, подарунки, очікування на краще.

Б. ПІДРУЧНИК – с. 158 + з. 11

В. УЧИТЕЛЬ – про традиції святкування Нового року на українських землях – дивись с.159

Г. МАЛЮНКИ – с.159-160: ПИТАННЯ УЧНЯМ про що нам розповідає новорічна іграшка?

3.Як виникають нові традиції.

А. БЕСІДА: ми говорили про традиції, які виникли давно чи дуже давно. А чи з’являються нові традиції? Наведіть приклади.

2. Чому вони виникають?  - ПРОГНОЗОВАНА ВІДПОВІДЬ : як наслідок подій , що викликали сильний емоційний відгук у суспільстві, через зміни у житті країни ( Слава Україні – Героям слава!) або просто випадково ( день вишиванки - 2006 році запропонувала студентка факультету історії, політології та міжнародних відносин Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича Леся Воронюк. До цього спонукав її друг Ігор Житарюк, який прийшов на пару у вишиванці. Леся запропонувала одногрупникам та іншим студентам обрати один день і всім разом одягнути вишиванки. Спочатку вишиванки одягнули кілька десятків студентів та кілька викладачів факультету. Та вже протягом наступних років свято розрослося до всеукраїнського рівня, до нього почала долучатися українська діаспора по всьому світу, а також прихильники України )

3. Чи є якісь традиції, пов’язані зі шкільним життям?

4. А чи є у вас родинні/сімейні традиції?

5. Вони виникли давно чи нещодавно?

V. Рефлексія.

СЛАЙД № 7-8А. НЕЗАКІНЧЕНЕ РЕЧЕННЯ

 

 

 

 

 

 СЛАЙД № 9VІ. Домашнє завдання. §22, з.5 ( с.162) – п., повт. §20

VІІ. Завершення уроку.

Похвала учнів за те, що …

Оголошення оцінок.

Зібрати зошити з письмовим д/з.

 

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА:

* Кафтан М.В. Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти / М.Ф.Кафтан, О.Г,Козорог, І.А.Костюк, В.В.Селіваненко, І.А.Цеунов. - Київ: Світич, 2022.

*Вікіпедія:

*URL:https://uk.wikipedia.org/wiki/Нематеріальна_культурна_спадщина_України

– URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Всесвітній_день_вишиванки

 

docx
Додано
23 березня
Переглядів
70
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку