Конспект для факультативного вивчення польської мови, збагачення словникового запасу учнів. З метою удосконалювати навички читання, перекладу, засвоєння та відтворення тексту, сприяти вживанню лексики в мовленнєвій діяльності, формувати монологічне і діалогічне мовлення на основі вивченої лексики, розвивати пам'ять, мислення, творчу уяву, комунікативні здібності, створюючи ситуації з реального життя з метою заохочення учнів висловлювати думки, виховувати чуття мови, вміння самостійно розв'язувати поставлені завдання.
Тема: Sprzęty domowe.Technika i wynalazki.
(Побутова техніка для дому. Різноманітні винаходи)
Мета: збагатити словниковий запас учнів, удосконалювати навички читання, перекладу, засвоєння та відтворення тексту, сприяти вживанню лексики в мовленнєвій діяльності, формувати монологічне і діалогічне мовлення на основі вивченої лексики, розвивати пам'ять, мислення, творчу уяву, комунікативні здібності, створюючи ситуації з реального життя з метою заохочення учнів висловлювати думки, виховувати чуття мови, вміння самостійно розв’язувати поставлені завдання.
Обладнання: тексти для читання, картки із завданнями, аудіозаписи.
Тип уроку: формування знання, умінь та навичок.
Przebieg lekcji
I. Faza wprowadzająca
1. Powitanie i sprawdzenie listy obecności.
Był już dzwonek, a to znaczy czas na lekcję, czas do pracy.
-Dzień dobry! Proszę siadać. Sprawdzamy obecność.
II. Sprawdzanie wiedzy z poprzedniej lekcji.
Перевірка домашнього завдання. «Словесний пінг-понг»
III. Wprowadzenie do nowego tematu. Zapoznanie uczniów z tematem lekcji.
Тема нашого уроку… Мета нашого уроку - вивчити нові слова, удосконалювати навички читання, перекладу, засвоєння та відтворення тексту, сприяти вживанню лексики в мовленнєвій діяльності, формувати монологічне і діалогічне мовлення на основі вивченої лексики.
- A czego państwo oczekuje od dzisiejszego zajęcia?
III. Opracowanie i utrwalanie nowego materiału.
1. Połącz wyrazy z odpowiednimi rysunkami
1 |
Lodówka |
B |
6 |
Robot kuchenny |
F |
|
2 |
Kuchenka elektryczna |
A |
7 |
Odkurzacz |
C |
|
3 |
Zmywarka do naczyń |
E |
8 |
Pralka |
G |
|
4 |
Czajnik elektryczny |
J |
9 |
Suszarka do włosów |
H |
|
5 |
Żelazko |
I |
10 |
Mikrofalówka |
D |
|
2. Daj odpowiedź. W jakim celu kupujemy te sprzęty? Proszę wybrać jedną poprawną odpowiedź.
3. Proszę uzupełnić zdania, wpisując odpowiednią nazwę urządzenia.
4. Proszę dać odpowiedź.
- Jakie sprzęty masz w domu?
- Których sprzętów nie mieli twoi rodzice i dziadkowie?
5. Rozumienie ze słuchu.
Proszę wysłuchać wypowiedzi tych osób, a następnie dać odpowiedź na takie pytania.
|
Małgosia |
Renata |
Jan |
Jest mu/jej potrzebny/potrzebna/potrzebno |
|
|
|
Ma, ale rzadko korzysta |
|
|
|
Nie jest mu/jej potrzebny/potrzebna/potrzebno |
|
|
|
6. Praca z tekstem.
7. Daj odpowiedź na pytania ankiety.
8.
IV. Kontrola osiągnięć uczniów.
- Proszę odgadnąć zagadki.
1. To urządzenie lubię i cenię, bo w nim miksuję zdrowe jedzenie (Mikser)
2. Bajkę w nim obejrzysz i w tygodniu i w niedzielę, tata mecz i wiadomości a mama telenowelę. (Telewizor)
3. Biała szafa w środku chłód, co w niej schowasz zmieni w lód. (Lodówka)
4. Słyszysz słowa cioci Andżeliki, która dzwoni prosto z Ameryki. (Telefon)
5. Szumi, warczy, syczy, dmucha, wciąga z kątów kurz do brzucha. (Odkurzacz)
6. Gdy wodę naleję do niego, na herbatę zaproszę Cię kolego. (Czajnik)
7. Do koszuli się tuli, gładzi kołnierz, mankiety, gdy je bierzesz uważaj! może parzyć niestety. (Żelazko)
- Чи здійснилися ваші очікування від уроку?
V. Zadanie domowe.
Вивчити нові слова.
- Bardzo dziękuję za uwagę. Bardzo mi było przyjemnie pracować z wami na tym zajęciu. Do zobaczenia w następnym tygodniu. Miłego dnia!