Урок "ЖИТТЯ ЛЮДИНИ – НАЙВИЩА ЦІННІСТЬ"

Про матеріал
Розробка виховної години для здобувачів освіти 10-11 класів "ЖИТТЯ ЛЮДИНИ – НАЙВИЩА ЦІННІСТЬ".
Перегляд файлу

 

Розробка виховної години для здобувачів освіти 10-11 класів.

Швецова Вікторія Савеліївна,

викладач іноземної мови

спеціаліст вищої категорії

 педагогічне звання «старший викладач»

 

         Тема: ЖИТТЯ ЛЮДИНИ – НАЙВИЩА ЦІННІСТЬ

Мета:

Навчальна: формувати усвідомлене розуміння учнів понят­тя «життя», його унікальності, цінності, значу­щості для кожної особистості; визначити своє місце в ньому; спонукати їх до роздумів над важливими життєвими проблемами; ставлення до власного життя та життя інших лю­дей, як до найвищої цінності; формувати ціннісні судження про гармонійне життя; виховувати наполегливість у досягненні поставленої мети.

Виховна: сприяти вихованню в них людяності, чесності, працьовитості, відповідальності, любові до людей, до рідної землі. 

 Розвивальна: розвивати допитливість, інтерес до навколишнього життя, майбутньої професії, прагнення з'ясовувати, доводити, міркувати; розвивати вміння.

 

Форма проведення: дискусія, філософський стіл.

Обладнання: комп`ютер, мультимедійний проектор, екран.

Оформлення: відеоролики про цінність життя, вірші, вислови видатних людей про життя; роздатковий матеріал: анкети, пам`ятки, картки з завданнями; таблиці, плакати; мультимедійна презентація.

 

Хід класної години.

Вступ.

Дорогі мої учні! Сьогодні я пропоную вам прийняти участь в дискусії. А про що ми будемо говорити ви скажете мені самі. Давайте прочитаємо епіграфи нашого уроку.

Епіграфи уроку.

Найдорожче в людині — це життя. Воно дається один раз, і прожити його потрібно так, щоб не було нестерпно боляче за безціль­но прожиті роки, щоб не палила ганьба, за підленьке і дріб'язкове минуле...

       М. Островський

Пам 'ятай! Життя є дар, великий дар,

І той, хто його не цінує,

Цього дарунка не заслуговує.

Леонардо да Вінчі

 

 Отже, хто мені підкаже тему нашої бесіди?

 (Відповіді учнів).

– Так, майже вгадали, а наша тема звучить так: життя людини – найвища цінність. Сьогодні ми спробуємо разом знайти відповідь на питання: «У чому унікальність, цінність та сенс життя? Що потрібно для того, щоб знайти своє місце у житті і бути щасливим?»

 

Основна частина.

 

Найцінніше, що є у людини, — це її життя. Во­но дається їй тільки раз і кожній — своє. На 80 % залежить саме від людини яким воно буде. Довге чи коротке, неповторне чи звичне, радісне чи сумне, солодке, як мед, чи гірке, як полин, воно триває лише від народження до смерті, і його не можна прожи­ти двічі.

Таємниця життя... Вона хвилювала людей завж­ди з того часу, як вони усвідомили себе живими істотами. Чи має життя якусь мету і сенс, і в чому вони? Хто керує людським життям? Чи можна зробити його кращим і щасливішим? Чи має людина право піти з життя або позбавити іншу людину? Ці й багато інших подібних питань у всі часи привертали увагу не тільки філософів, а й письменників, художників, учених і навіть пе­ресічних людей — кожного, хто хоч раз замислю­вався над таємницею свого життя. Зараз послухайте одну цікаву історію.

Один східний володар захотів пізнати всю історію людства. Мудрець приніс йому 500 томів. Зайнятий державними справами, цар відіслав йо­го, наказавши викласти все це в більш стислій формі. Через 20 років мудрець повернувся. Історія людства займала тепер 50 томів, але цар був уже занадто старий, щоб подолати стільки товстих книг і знову відіслав мудреця. Пройшло ще 20 років, і постарілий, посивілий мудрець приніс володарю один-єдиний том, який вміщав усю премудрість світу, яку той прагнув пізнати. Однак цар лежав на смертельному одрі і у нього не залишилось часу, щоб прочитати навіть одну цю книгу. Тоді мудрець виклав йому історію людства в одному рядку: людина народжується, старіє і помирає.

Тож для чого людина приходить у цей світ? Щоб помучитись, постраждати і безслідно піти у забуття? Який смисл у цьому всьому? В чому сенс життя?

Відповідь на ці, та багато інших запитань про цінність життя шукали люди у всі віки, у всі часи.

З античних часів людство користується прави­лом, сформульованим давньогрецьким філософом Протагером: «Людина є мірилом усіх речей, а цінність людського життя є найвищою суспільною цінністю». В сучасному світі головним законом є Конституція держави, Конституцією України визначено, що найвищою соціальною цінністю є людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека.

Зараз я пропоную вам послухати притчу, а потім спробувати дати свою відповідь на питання про сенс життя: Перегляд відео №1

 Отже, яка головна думка притчі та у чому, по-вашому, сенс життя, хто готовий дати відповідь?

 

(Відповіді учнів)

 

– Так, ми можемо зробити висновок, шо сенс життя полягає у тому, шоб просто навчатися жити та насолоджуватися життям і бути щасливим. І сенс життя у кожного свій, який буде змінюватися відповідно до знань та досвіду набутими людиною.

Юність — це пік вашого життя. Зараз ви робите найвеличніше своє відкриття — відкриваєте самих себе. А відкриття самого себе — найпрекрасніше, що може відчувати людина. У цих пошуках — глибокий зміст: кожен може розкрити свої реальні, досі незнані можливості. Щоб виявити і розкрити їх, щоб знайти себе, треба себе пізнати, тобто вивчити і змогти оцінити. А це дасть можливість будувати, творити своє «Я». Отже, збери своє життя сам!

Найскладніше у житті – це познати себе. Тому я пропоную вам перелік якостей які повинна розвивати у собі кожна людина, яка хоче бути щасливою. Хлопцям – чоловічі якості, дівчатам – жіночі. Оцініть за 5 бальною шкалою развинутість нижчеперелічених якостей в собі.

 

 (Учні виконують завдання)

 

– Зараз подивіться як ви себе оцінили і зробіть висновки, чи готові ви віддати стільки добра та любові скільки потребуєте? Чи ставитесь ви до всіх так, як ви хотіли би, щоб ставилися до вас? Давайте будемо чесними з собою! Пам`ятайте: для повноцінного життя необхідно розвивати в собі такі якості які слабо розвинуті або не розвинуті зовсім. Повинна бути повна рівновага, якщо одна якість не до розвинута, вона тягне вниз всі інші добре розвинуті якості. Збережіть цей список якостей, він буде нагадувати вам над чим ще потрібно працювати.

Пошук змісту життя — проблема складна! Нерідко вона пов'язана з певними невдачами, роз­чаруваннями в собі і в людях. Але ніколи неможна зупинятися і ми завжди повинні керуватися життєвими цінностями. Пам`ятаєте, ми говорили про них під час виховної години про сім`ю. В анкеті зазначе­ний перелік загально-людських цінностей, біля яких ви повинні пос­тавити цифру за рівнем значимості для вас. Нап­риклад: здоров'я, гроші, цікава робота, гарна зовнішність, сімейне життя, щастя. Давайте ще раз кожний задумається що для нього є найголовнішим у житті.

 

(Діти працюють з анкетою. Обговорення)

 

– Що ж є головним у житті? Давайте зараз послухаємо ще одну притчу.

Перегляд відео № 2

  • Який висновок можна зробити?  

(Відповіді учнів)

Отже, треба бути щасливим. Життя для людини має зміст і цікаве тоді, коли людина знаходить себе в ньому. І, як бачите, щастя людини залежить саме від правильно розставленних цінностей. Поміркуйте ще раз чи правильно розставленні ваші цінності!

А що ж таке щастя, що означає бути щасливим і що для цього потрібно? Щоб бути щасливим потрібно думати про інших? Чому?

 Давайте спробуємо розібратися і спочатку звернемось до філософського визначення поняття «щастя».

Щастя – це внутрішня якість або стан людини, стан радості, яке не залежить від зовнішних обставин та не має зовнішних причин.

Як досягти цього стану? А що робити, якщо немає відчуття радості, одне тільки розачарування світом? За статистикою, майже у кожної людини були думки підти з життя, але чи варто це робити? Що буде після цього, чи замислювалися ті люди, які позбавили себе життя? Давайте подивимось наступний уривок:

Перегляд відео №3.

– Життя треба цінувати, треба радіти всьому, що ми маємо і бути благодарними за цей безцінний дар. А всі труднощі, що трапляються на шляху, це просто дрібниці або уроки життя і їх потрібно вирішувати спокійно та з розумінням того, що все буде тільки так як вирішиште ви. Як казав Конфуций: «Життя на 90% залежить від того, як ви реагуєте на навколишній світ і тільки на 10% від обставин». Давайте пригадаємо притчу про «Тисячу дзеркал». Хто зможе зачитати її?

Учень читає: Много лет назад одна собака посетила находящийся в Индии храм, в котором была тысяча зеркал. Она добралась до храма, совершив утомительное путешествие, длившееся много недель. Поднялась по ступенькам храма, вошла в него – и оказалась в святилище, украшенном тысячей зеркал. Оглядевшись вокруг, собака увидела в зеркалах тысячу собак и, испугавшись, оскалила зубы.

Поджав хвост, она выскочила из храма, уверенная в том, что мир является скопищем злых собак. С тех пор собака больше никогда не переступала порог этого храма.

Месяц спустя к храму с тысячью зеркал пришла другая собака. Она также поднялась по ступеням храма, вошла в него и, взглянув в зеркала, увидела тысячу дружелюбных и миролюбиво настроенных собак. Она покинула храм с уверенностью, что мир полон дружелюбных собак.

– Дякую. Отже, обирати вам. Який світ буде навколо вас, все залежить від вас саміх, від ваших вчинків і відношення до цього світу. Послухайте чудовий вірш Едуарда Асадова про щастя.

Перегляд відео №4.

– Цінуйте кожну мить життя і вмійте насолоджуватись ним! Життя — це ваша таємниця, проте ви повинні реалізувати себе, свої можливості, свою суть, пройшовши всі етапи, запрограмовані його віковими особливостями: людина повинна пройти молодість, зрілість, залишити спадщину, тобто по­садити дерево, збудувати дім, виростити дитину. Ви повинні пам’ятати, що істинне призначення людини — жити, а не існувати. (Джек Лондон).

 

– Отже, як бачимо, людина – суспільна істота і, щоб бути щасливою, вона повинна цінувати життя, а це значить: піклуватися про своє здоров`я, а щоб життя було цікавим, потрібно навчатися, тобто постійно прибувати у стані розвитку, знайти своє місце у житті, стати професіоналом свого діла, щоб бути потрібним людям. Давайте повернемось до наших питань, що саме думаєте ви?

  • А що таке щастя, що означає бути щасливим?
  • Щоб бути щасливим потрібно думати про інших? Чому?
  • Що саме вам потрібно для щасливого життя?

 

(Відповіді учнів)

 

– По даним соціологічного опитування та статистики, можна визначити основні показники щастя людини – представника сучасного суспільства:

1) Здоров`є моє і моєї сім`ї;

2) Любов і свобода;

3) Матеріальний добробут;

4) Доброзичливі, ровні та поважні відносини зі всіма людьми, які зустрічаються у житті;

5) Творча реалізація;

6) Масштабність мислення;

7) Реалізація в соціумі;

8) Вміння радіти.

 

Образ щасливої людини можна представити собі у вигляді ромашки. Пелюстки цієї квітки являються важливими складовими щастя людини. Заповніть, будь ласка, РОМАШКУ-ЩАСТЯ! Які основні показники щастя, ти вважаєшь, важливими для себе? Впишить їх в пелюстки ромашки-щастя.

Пам`ятайте, що людина сама – володар свого життя. Як ми думаємо, так ми и живемо! Для того, щоб вписані вами показники щастя дійсно мали місце у вашому житті, нагадаю алгоритм реалізації задуманого:

 

Спочатку з`являється мрія (образ думки, нечітка форма)

Потім

з`являється думка (думка – чітка форма)

Далі з`являється слово (матеріальна думка)

Потім з`являється ДІЯ (реалізована думка)

Що принесло тобі кожне із подій – радість чи горе? Чому?

Бажаю сьогодні подарувати радість мамі.

Гарно було б помити підлогу або приготувати вечерю, та ще б отримати атестат з відзнакою

Помию підлогу, приготую вечерю, зроблю уроки.

 

 

Помив підлогу, приготував вечерю, зробив уроки, отримав «12» з англійської мови.

Мрія, думка, слово і дія співпали. Мені радісно думати про те, що моя мрія здійснилась та принесла чудовий настрій мені та іншим.

Бажаю, щоб сьогодні був веселий, гарний, радісний день.

Гарно було б підти з друзями на дискотеку або в кіно.

Зателефоную друзям, запропоную піти на дискотеку або в кіно.

Зустрічаюся з друзями, весело проводжу час.

 

Отже, Житице не означає дихати, це означає — діяти. (Ж.-Ж. Руссо). Прочитайте, будь ласка, цитати на плакаті і скажіть, як ви їх розумієте: Ницше: «TO DO IS TO BE», Кант: «TO BE IS TO DO», Ф. Синатра: «Do, be, do, be, do, be…».  

Давайте подивимось маленький уривок із фільму чому саме так.

Перегляд відео №5

 

– Як бачимо, щоб бути щасливою, людина повинна постійно розвиватися та думати про навколишній світ, вивчати його, вчитися жити у ньому, тому що вона є частиною цього світу.

 

Рефлексія.

Наша класна година  підходить до кінця. Давайте підведемо підсумки:

  •  Як ви думаєте, чи може кожна людина жити так, як вона хоче, і що для цього потрібно?
  •  Що складніше і важливіше — будувати жит­тя чи пристосовуватись до нього?
  •  Для чого людина живе на Землі?
  •  Що зробити для того, щоб наше життя було прекрасним?

 — Що з почутого сьогодні вам запам'яталося?
— Що ви взяли для себе із сьогоднішньої виховної години?
— Що сподобалося, що ні?

(Відповіді учнів)

 

 Підсумок.

Життя неповторне й у кожного своє. Людина від природи має певні, притаманні тільки їй обдарування, вона наділена розумом, то­му здатна творити свою долю, але для цього потрібно працювати над собою, формувати харак­тер, волю, набувати хороші звички, різноманітні вміння і навички, вдосконалювати дух і тіло, мати активну життєву позицію.

Життя є дар Божий. Ми повинні бе­регти цей дар, як святиню

Запам 'ятайте, наші діти,

Що мить безцінно дорога.

Що нам дано не просто жити —

Не просто так горить зоря.

Кожна утрачена хвилина —

Ой, як важлива у житті!

На жаль, не позбираєш днини

Отак змарновані в путі.

А на завершення нашого уроку давайте послухаємо пісню і ще раз задумаємося про цінність нашого життя.

Перегляд відео №6

А тепер візьміться за руки та передайте тепло надії один одному.

Дякую всім! Класна година завершена.

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Афанасенко В. Філософія: Підруч. для вищої школи / Василь Григорович Кремень (заг.ред.), Микола Іванович Горлач (заг.ред.). — 3.вид., перероб. та доп. — Х. : Прапор, 2004. — 735с.

2. Бех І. Д. Проблема життєтворчості особистості у наукових пошуках В. О. Сухомлинського / І. Д. Бех // Рідна школа. – 2013. – № 8-9 (серпень – вересень).– С. 9–11.

3. Білодід Ю. Філософія: Український світоглядний акцент: Нав-чальний посібник/ Юрій Білодід,. -К.: Кондор, 2006. -355 с.

4. Головкін Б. М. Злочинність неповнолітніх як суспільна проблема / Б. М. Головкін // Проблеми законності. – 2016. – Вип. 133. – С. 204–217.

5. Жизнь как ценность / отв. ред. Л. И. Фесенкова. – М. : ИФРАН, 2000. – 270 с.

6. Матюхіна О. А. Життя як найвища цінність буття – провідна ідея філософії Альберта Швейцера / О. А. Матюхіна // Вісник Національного авіаційного університету. – 2013. – № 2. – (Серія "Філософія. Культурологія"). С. 47–51.

7. Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи [Електронний ресурс] : Міністерство освіти і науки України. — 2016.

8. Підготовка вчителів до розвитку життєстійкості/стресостійкості у дітей в освітніх навчальних закладах : навч.-метод. посіб. / Богданов С. О. та ін. ; заг. ред.: Чернобровкін В. М., Панок В. Г. — Київ: Унів. вид-во Пульсари, 2017.

9. Поліція розповіла про нові суїцидальні флешмоби серед підлітків [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://nv.ua/ukr/ukraine/events/politsija-rozpovila-pro-novi-sujitsidalni-fleshmobi-sered-pidlitkiv-725613.html.

10. Сімейні цінності: навчально-методичний посібник до навчальної програми «Сімейні цінності» [для педагогічних працівників] / В.І. Прит, З.В. Охрименко, Л.В. Корецька / видання друге доповнене з додатком. – Івано-Франківськ: НАІР, 2014. – 284 с.

11. Сохань Л. В. Искусство жизнетворчества. Предназначение. Жизнетворчество. Судьба: Социологические очерки, социально-психологические эссе, интервью, глоссарий. – К.: Издательский Дом Дмитрия Бураго, 2010. – 576 с.

12. Толкачова Л.І. Арсенал вихователя: Навчально-методичний посібник з методики виховної роботи. – Донецк, 2011.

13. Швейцер А. Культура и этика /Альберт Швейцер; пер. с нем. Н. А. Захарченко и Г. В. Колшанского. – М.: Прогресс, 1973. – 343 с.

14. Щорічна державна доповідь про становище дітей в Україні за підсумками 2014 року "Дотримання прав дітей в умовах збройного конфлікту" / Держ. ін.-т сімейної та молодіжної політики; [авторський кол.: Аксьонова С. Ю., Вакуленко О. В., Васильєв О. А. та ін.]. – К., 2015. – 160 с.

 

 

ДОДАТКИ

А

Життєві цінності:

  • Хобі - __
  • Гроші - __
  • Гарна зовнішність - __
  • Любовь - __
  • Здоров'я - __
  • Рід, родина - __
  • Цікава робота - __
  • Я - __
  • Я+Я (пара) - __
  • Друзі - __
  • Домашні улюбленці - ___
  • Дім (сімейний затишок) - __

 

Б

 

Жіночі якості

Оцініть за 5 бальною шкалою развинутість  нижчепереліченних якостей в собі

п/п

Жіночі якості

Кількість балів

 

Спільні якості для чоловіків та жінок

Кількість балів

 

1

2

3

4

5

 

1

2

3

4

5

1

Берегиня

 

 

 

 

 

 

Мудрість

 

 

 

 

 

2

Уважність

 

 

 

 

 

 

Любов (уміння любити)

 

 

 

 

 

3

Інтуіція

 

 

 

 

 

 

Свобода

 

 

 

 

 

4

Душевність

 

 

 

 

 

 

Чесність

 

 

 

 

 

5

Лагідність, кротость (прийняття, згода, довіра)

 

 

 

 

 

 

Здоров`я (фізичне, психічне, духовне)

 

 

 

 

 

6

Прагнення до гармонії

 

 

 

 

 

 

Привабливість

 

 

 

 

 

7

Щирість

 

 

 

 

 

 

Почуття гумору

 

 

 

 

 

8

Ніжність

 

 

 

 

 

 

Творчість (уміння творити)

 

 

 

 

 

9

Загадковість

 

 

 

 

 

 

Культура

 

 

 

 

 

10

Уміння захоплюватися

 

 

 

 

 

 

Масштабність (я+сім`я+рід+нація)

 

 

 

 

 

11

Легкість

 

 

 

 

 

 

Гідність

 

 

 

 

 

12

Спонтанність

 

 

 

 

 

 

Доброта

 

 

 

 

 

13

М`якість

 

 

 

 

 

 

Усвідомленність

 

 

 

 

 

14

Чуттєвість

 

 

 

 

 

 

Сучасний світогляд

 

 

 

 

 

15

Уміння радіти (жінка-свято)

 

 

 

 

 

 

Унікальність

 

 

 

 

 

16

Уміння створювати затишок, господиня

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17

Краса в усьому (єдість зовнішньої і внутрішньої краси)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18

Уміння надихати

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19

Скромність

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20

Дбайливість

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21

Уміння співчувати

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Необхідно розвивати в собі ті якості, які розвинуті слабо або не розвинуті зовсім. Повинна бути повна рівновага якостей: якщо кілька якостей нерозвинуті повністю, то вони тягнуть за собою всі інші якості і знову відбувається дісбаланс у житті, з`являються проблеми та апатія. Отже, збережи цей список якостей, він буде нагадувати тобі над чим ще потрібно працювати.             

Девіз жінки: «Моя особлива якість – кротость, тобто вміння творити життя, добро, радість у стані Любові. Я є любов і ділюся любов`ю!».  Справжня жінка ніколи не сперечається, не намагається керувати ситуацією, так як вона знає, що все у світі створено для неї. Вона тонко сприймає гармонію світу і створює її. Вона любить і розуміє навколишній світ, так як знає, що саме він будує умови для втілення її мрії. Поряд з такою жінкою чоловіки виявляють свої найкращі якості.

В

 

Чоловічі якості

Оцініть за 5 бальною шкалою развинутість  нижчепереліченних якостей в собі

п/п

Чоловічі якості

Кількість балів

 

Спільні якості для чоловіків та жінок

Кількість балів

 

1

2

3

4

5

 

1

2

3

4

5

1

Великодушність

 

 

 

 

 

 

Мудрість

 

 

 

 

 

2

Ніжність (джентельмен)

 

 

 

 

 

 

Любов (уміння любити)

 

 

 

 

 

3

Сила духу, волі

 

 

 

 

 

 

Свобода

 

 

 

 

 

4

Сила фізична

 

 

 

 

 

 

Чесність

 

 

 

 

 

5

Активна життєва позиція

 

 

 

 

 

 

Здоров`я (фізичне, психічне, духовне)

 

 

 

 

 

6

Хоробрість

 

 

 

 

 

 

Привабливість

 

 

 

 

 

7

Надійність

 

 

 

 

 

 

Почуття гумору

 

 

 

 

 

8

Щедрість

 

 

 

 

 

 

Творчість

 

 

 

 

 

9

Відповідальність

 

 

 

 

 

 

Культура

 

 

 

 

 

10

Цілеспрямованість___

Логічність

_

_

_

_

_

 

Масштабність (я+сім`я+рід+нація)

 

 

 

 

 

11

Завзяття (рвение, упорство, усердие, задор, азарт)

 

 

 

 

 

 

Гідність

 

 

 

 

 

12

Оптимізм

 

 

 

 

 

 

Доброта

 

 

 

 

 

13

Хазяйновитість

 

 

 

 

 

 

Усвідомленність

 

 

 

 

 

14

Самостійність

 

 

 

 

 

 

Сучасний світогляд

 

 

 

 

 

15

Інтелігентність

 

 

 

 

 

 

Унікальність

 

 

 

 

 

16

Винахідливість, діловитість

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17

Працьовитість

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18

Упевніність у собі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19

Терплячість, витривалість

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20

Благородність

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21

Дослідницька натура

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Необхідно розвивати в собі ті якості, які розвинуті слабо або не розвинуті зовсім. Повинна бути повна рівновага якостей: якщо кілька якостей нерозвинуті повністю, то вони тягнуть за собою всі інші якості і знову відбувається дісбаланс у житті, з`являються проблеми та апатія. Отже, збережи цей список якостей, він буде нагадувати тобі над чим ще потрібно працювати.             

Девіз чоловіка: «Ніколи не пробував, але зможу!». Чоловік – це творець. І він стає ним, коли усвідомлює це і відповідно діє: реалізує і постійно розвиває й удосконалює свої кращі чоловічі якості. Творець завжди прагне нового. Він не копіює і не повторює, а вивчає і бере тільки краще і на цій основі створює щось нове, своє. Чоловік постійно розвиває свою масштабність – від малих справ до великих, як зовні, так і усередині. Він знає, що потрібно змінити, що прибрати, а що додати. Чоловік творить за принципом: «Кожна моя думка та дія приносять щастя і радість мені, моїй сім`ї, роду, нації та світу у цілому»

 

Г

«Тисячу дзеркал»

 

Много лет назад одна собака посетила находящийся в Индии храм, в котором была тысяча зеркал. Она добралась до храма, совершив утомительное путешествие, длившееся много недель. Поднялась по ступенькам храма, вошла в него – и оказалась в святилище, украшенном тысячей зеркал. Оглядевшись вокруг, собака увидела в зеркалах тысячу собак и, испугавшись, оскалила зубы.

Поджав хвост, она выскочила из храма, уверенная в том, что мир является скопищем злых собак. С тех пор собака больше никогда не переступала порог этого храма и всячески избегала встречи с другими собаками.

Месяц спустя к храму с тысячью зеркал пришла другая собака. Она также поднялась по ступеням храма, вошла в него и, взглянув в зеркала, увидела тысячу дружелюбных и миролюбиво настроенных собак. Она покинула храм с увереностью, что мир полон дружелюбных собак.

Д

Основні показники щастя людини – представника сучасного суспільства:

1) Здоров`є моє і моєї сім`ї;

2) Любов і свобода;

3) Матеріальний добробут;

4) Доброзичливі, ровні та поважні відносини зі всіма людьми, які зустрічаються у житті;

5) Творча реалізація;

6) Масштабність мислення;

7) Реалізація в соціумі;

8) Вміння радіти;

Є

Картинки по запросу большая цветная ромашка

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гобова Людмила Юріївна
    Корисний, добре підібраний матеріал. Є додатки з практичним матеріалом. Дякую. Сьогодні планую його використати на занятті. Хотілося б мати ще посилання на відео.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 липня 2019
Переглядів
6822
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку