Узагальнення та систематизація знань
з теми «Вступ. Різноманітність тварин (Безхребетні)».
Варіант І.
Рівень 1 (1 завдання – 0,5 бала)
1.Яка наука вивчає тварин?
А) Ботаніка;
Б) Зоологія;
В) Мікологія.
2. Якої структури НЕ має тваринна клітина?
А) Ядро;
Б) Мітохондрії;
В) Клітинна стінка.
3.Як називається система, яка складається із органів, які забезпечують газообмін?
А) Травна;
Б) Опорно-рухова;
В)Дихальна.
4. Сукупність особин, подібних між собою за будовою, процесами життєдіяльності, які вільно схрещуються між собою в природі, дають плідних нащадків і населяють певну територію це:
А) Рід;
Б) Царство;
В) Вид.
5. На які дві групи поділяють кишковопорожнинних?
А) Ракоподібні і Комахи;
Б) Плоскі і круглі черви;
В) Медузи і поліпи
6. Частини тіла деяких тварин, розташовані вздовж тіла один за одним це:
А) Сегменти;
Б) Блоки;
В) Джгутики.
7. Яка речовина надає міцності кутикулі членистоногих?
А) Хітин;
Б) Целюлоза;
В) Крохмаль.
8. Як називаються органи дихання ракоподібних?
А) Легені;
Б) Повітряні пазухи;
В) Зябра.
9. Скільки пар ХОДИЛЬНИХ кінцівок мають павукоподібні?
А) Дві;
Б) Чотири;
В) Шість.
10. Вкажіть три відділи на які поділене тіло комах.
А) Голова, груди, черевце;
Б) Голова, черевце, хвіст;
В) Голова, головогруди, черевце.
11. Вкажіть молюсків, які мешкають у прісних водоймах:
А) Виноградний слимак, голий слизун;
Б) Ставковик, жабурниця;
В) Мідія, кальмар;
12. Які гельмінти мають два присоски – ротовий і черевний, якими прикріплюються до тканин хазяїна?
А) Стьожкові;
Б) Сисуни;
В) нематоди.
Рівень 2 (1 завдання – 1 бал)
Дайте визначення поняттям:
13. Амфібіонти - ___________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
14. Гетеротрофи - __________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
15. Прямий розвиток - ____________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
16. Охарактеризуйте роль ракоподібних у житті людини.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка __________________
Узагальнення та систематизація знань
з теми «Вступ. Різноманітність тварин(Безхребетні)».
Варіант ІІ.
Рівень 1 (1 завдання – 0,5 бала)
1. Яка наука вивчає птахів?
А) Орнітологія;
Б) Іхтіологія;
В) Унтомологія.
2. Яку функцію НЕ виконує глікокалікс?
А) Захисну;
Б) Запасаючу;
В) Транспортну.
3. Як називається система органів, яка складається зі скелета і мускулатури?
А) Травна;
Б) Опорно-рухова;
В)Дихальна.
4. До безхребетних тварин НЕ належать:
А) Риби;
Б) Медузи;
В) Комахи.
5. Як називаються організми тіло яких нагадує мішок, на верхньому полюсі якого розташований ротовий отвір, оточений щупальцями?
А) Медузи;
Б) Поліпи;
В) Молюски.
6. Які кільчасті черви розпушують грунт?
А) Дощові;
Б) Гнойові;
В) Каліфорнійські червоні.
7. Як називається утворення яке заповнює проміжки між внутрішніми органами членистоногих?
А) Жирове тіло;
Б) Водне тіло;
В) Білкове тіло
8. Які організми НЕ належать до ракоподібних
А) Дафнія, циклоп, щитень;
Б) Водяний віслючок, бокоплави, мокриця;
В) Восьминіг, медуза, гідра.
9. Скільки ПАР очей зазвичай мають павукоподібні?
А) Чотири;
Б) Шість;
В) Вісім.
10. Який тип ротового апарату має хрущ?
А) Сисний;
Б) Колючо-сисний;
В) Гризучий.
11. Вкажіть молюсків, які мешкають у морях:
А) Виноградний слимак, голий слизун;
Б) Ставковик, жабурниця;
В) Мідія, кальмар;
12. Які гельмінти мають на передньому кінці свого тіла головку з органами прикріплення : присосками, хоботком, гачками тощо, а за нею – тіло поділене на окремі членики?
А) Стьожкові; Б) Сисуни;
В) Нематоди
Рівень 2 (1 завдання – 1 бал)
13. Синантропні види - _____________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
14. Паразити- _____________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
15. Ентомологія - __________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Рівень 3 (1 завдання – 3 бали)
16. Охарактеризуйте роль молюсків у природі та житті людини.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка________________