Пояснення до проведення уроку.
Урок узагальнення матеріалу проводився у 8 класі після вивчення теми «Види з'єднання провідників» у формі гри. Тривалість уроку – 80 хвилин.
Клас був розділений на 4 групи по 6 учнів в кожній. У кожній команді був обраний капітан, який виконував функції координатора та фіксував досягнення учнів на бланку роботи групи ( Додаток 5). Правильно виконані завдання учнями оцінювалися як «+», помилкові – як «-», частково виконані або виконані правильно за формулами, але з помилками в обчисленнях отримували оцінку « плюс – мінус».
Етапи уроку, ключові слова, схеми можна написати на дошці або на листах формату А4, також проектувати на екран або інтерактивну дошку. Для зручності роботи учні мають перед собою лист Додатку 2 (врахування вад зору, відблисків дошки, зручності роботи та точності виконання завдання).
Кросворди (Додаток 3)оцінювались учителем, а результат вносився в таблицю роботи групи.
Під час опитування груп групи відповідали по черзі, при неправильній або неповній відповіді право відповіді надавалося іншим групам (учням).
На кожному етапі уроку учителем озвучувалися правила, умови виконання та вид оцінювання ( учитель, самооцінка або взаємооцінка), після кожного етапу відбувався аналіз розв'язку, помилки або нестандартність способу розв'язування завдання. Також учням виділялося 1,5 хвилини часу для внесення результатів роботи на певному етапі.
Оцінювання відбувалося на уроці в межах групи за активністю, правильними розв'язками, результатами опитування та нестандартністю способів розв'язування задач учнями групи (на основі карток – протоколів роботи групи). Учитель міг скорегувати оцінку або погодитися на виставлену групою оцінку при чіткій аргументації групи ( якість роботи, допомога іншим, точність відповідей, активність).
Узагальнюючий урок – гра в 8 класі з теми
«Розв’язування задач на мішане з’єднання провідників»
Чабан Віта Григорівна, учитель фізики
КЗО «Українсько – Американський Ліцей»,
М. Дніпро
Тема: Розв’язування задач на мішане з’єднання провідників.
Мета уроку: Повторити матеріал про електричний струм, закономірності струму під час паралельного та послідовного з’єднання провідників.
Формування навичок аналізу, алгоритмізації, обчислювальних навичок, розвиток навичок письмової та усної мови; вміння аргументувати процес розв’язування, знаходити різні шляхи розв’язування задач.
Розширення світогляду учнів, виховання культури мови та письма.
Обладнання та матеріали для уроку: картки із завданнями для уроку ( тексти задач, схеми для обчислень).
Кросворди для опитування учнів.
Картки для звіту роботи групи (оцінювання).
Хід уроку:
На дошці слова – підказки
Повторити…
Навчитися…
Узагальнити…
А). У мене всередині є кислота, людей це лякає. Але я не можу без неї існувати.
Я – найпоширеніший прилад, я присутній в кожному будинку, оселі.
Маю я дві пластини, які чомусь називають електродами.
Унаслідок хімічних реакцій пластини заряджаються різнойменними зарядами і тривалий час можуть створювати струм. (Гальванічний Елемент)
Б).
У мене є корпус та шкала.
Я є електроприладом.
Є котушка, що розміщена між полюсами магніту.
На моїй шкалі розміщена літера А. (Амперметр)
В).
У мене є брат, дуже на мене схожий.
На електричній схемі мене зображують у вигляді кружечка з улюбленою літерою всередині.
Мої затискачі приєднуються до тих точок кола, між якими треба виміряти напругу.
(Вольтметр)
1.
2. Накреслити схему, в якій лампочка, нагрівач та телевізор (позначити як опір) працюють незалежно один від іншого. Якщо працює хоча б один прилад, горить сигнальна лампочка. При необхідності можна повністю розімкнути мережу загальним рубильником.
ІІ. Обчислення опору з’єднань:
ІІІ. Зобразити еквівалентні схеми:
4. Зобразити еквівалентні схеми з’єднань:
ІУ. Якими є невідомі характеристики електричних кіл на даній схемі?
У. Обчислення розподілу струмів та напруг:
Підведення підсумків роботи в групі: учні заповнюють форму ( Додаток 5).
Звіт про роботу групи:
№ |
Прізвище |
Опитуван кросворд |
Задачі |
Конструкт |
Активність |
Оц. групи |
Оц. Вчит. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Що вдалося на уроці:________________________________________________
Що сподабалось:______________________________________________________ _______________________________________________________
Що треба змінити: _____________________________________________________ ______________________________________________________________________
Задачі з диску №№ 126, 131, 137, 139, 149.
Розділ «Це цікаво!» Правила техніки безпеки при роботі з електроприладами.
Додаток 3 (кросворди)
Кросворд «Електричний струм» № 1.
При правильному заповненні кросворду у виділених клітинках прочитайте слово.
Клітинка із номером питання не є клітинкою для букви невідомого слова!
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
4 |
5 |
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Кросворд «Електричний струм» № 2.
При правильному заповненні кросворду у виділених клітинках прочитайте слово.
Клітинка із номером питання не є клітинкою для букви невідомого слова!
|
|
|
|
|
|
6 |
|
8 |
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
5 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Кросворд «Електричний струм» № 3.
При правильному заповненні кросворду у виділених клітинках прочитайте слово.
Клітинка із номером питання не є клітинкою для букви невідомого слова!
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
1 |
2 |
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Кросворд «Електричний струм» № 4.
При правильному заповненні кросворду у виділених клітинках прочитайте слово.
Клітинка із номером питання не є клітинкою для букви невідомого слова!
|
|
|
|
|
|
6 |
|
8 |
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|