«В родинному колі ми усі єдині»

Про матеріал
Мета: виховувати в дітей почуття любові й поваги до своєї родини; дати можливість відчути комфорт і радість від родинного оточення і спілкування; учити взаєморозуміння, взаємодопомоги, усвідомлення своїх обов'язків; закласти в учнів бажання виявляти увагу й повагу до рідних, творити добро, нести красу в дім своїми думками й вчинками; сприяти розумінню необхідності міцних родинних зв'язків, важливості родинного єднання; формування відчуття гордості за свою велику українську родину. Корекційна: корекція розвитку мовлення здобувачів освіти, збагачення їх словникового запасу.
Перегляд файлу

Тема: «В родинному колі ми усі єдині»

Мета: виховувати в дітей почуття любові й поваги до своєї родини; дати можливість відчути комфорт і радість від родинного оточення і спілкування; учити взаєморозуміння, взаємодопомоги, усвідомлення своїх обов'язків; закласти в учнів бажання виявляти увагу й повагу до рідних, творити добро, нести красу в дім своїми думками й вчинками; сприяти розумінню необхідності міцних родинних зв'язків, важливості родинного єднання; формування відчуття гордості за свою велику українську родину.

Корекційна: корекція розвитку мовлення здобувачів освіти, збагачення їх словникового запасу.

Хід виховної години

І. Організаційний момент.

- Доброго дня, всім! Дуже приємно, що ми сьогодні зібрались у такому родинному колі. Хай буде вам затишно, тепло, мов у хаті своїй, хай щира розмова і бесіда мудра розквітає у наших з вами  думках.

       І як завжди під час нашого спілкування будуть діяти правила, пропоную звернути увагу на них.

Правила:

  •              думати швидко;
  •              працювати творчо;
  •              відповідати чітко;
  •              запам’ятовувати міцно;
  •              працювати дружно.

Епіграф записаний надошці

Ми всі – одна сім’я,

 єдина ми родина.

Мільйони різних «я»,

 а разом – Україна.

А. Матвійчук

 

Вихователь

Тема нашої виховної години «В родинному колі ми усі єдині».

       Питання

-         Як ви розумієте поняття щастя?

(Учні  по черзі відповідають на поставлене питання).

Можливі відповіді:

Щастя – це коли мені всі посміхаються.

Щастя – це коли я живу з татом і мамою.

Щастя – це коли у мене все є.

Щастя – це коли тато з мамою не сваряться.

Питання

-         Як ви розумієте поняття «родина»?

Можливі відповіді:

Родина  – це люди, які проживають в одному будинку.

Родина – тато, мама і я.

Родина – це тато, мама, бабуся, дідусь і сестричка.

Родина – це мільйонна частинка нашої держави – України.

 Слово вихователя.

Давайте звіримо наші відповіді із записами на дошці.

(Учні читають вголос записані на дошці поняття).

Родина – це не лише батьки, родичі, але й школа, вищий навчальний заклад, трудовий колектив.

Щастя – почуття цілковитого задоволення життям.

Про спокій, мир та злагоду в своєму домі мріє кожна родина. У сім’ї прагнемо знайти спокій, затишок, захист, хочемо мати свій дім за оберіг від усього лихого в цьому житті.

Здобувач освіти

Сім’я – це пристань і гавань,

Сюди повертаєшся знов

Із мандрів далеких і плавань,

Тут вічно панує любов.

Тебе тут завжди пам’ятають,

Куди б ти не їхав, не йшов,

На тебе постійно чекають

Увага, турбота, любов.

Сімейний вогонь палає

Теплом наповнивши дім.

Хай тато маму кохає,

Хай щастя не зраджує їм.

 

Метод «КОРАБЕЛЬ» (робота в групах)

Вихователь:

У вихованні дітей поруч з сім’єю йде і школа. Сім’я та школа – це берег і море. На березі дитина робить свої перші кроки, отримає свої перші уроки життя, а потім перед нею відкривається море знань, а курс у цьому морі, прокладає школа.  Це не означає що вона повинна зовсім відірватися від берега.

Ви бачите на дошці корабель під назвою «Дитина», а всі фактори що впливають на її  виховання – це вітрила. Ці основні цінності – незакінчені речення.

(Учням роздаються кольорові  картки, на яких написані визначення:

- сім’я це….

- батьки це……

- щаслива родина це…..

- школа це…..)

 

C:\Users\Наталия\Desktop\работа фото\media-share-0-02-0a-deed5741336b93ed1674ff4ea48bd4eb3b56fb79180a7f737da68ae173d45476-eabf2d43-ddcf-435e-b8fe-c72d227f9acc.jpgC:\Users\Наталия\Desktop\работа фото\media-share-0-02-0a-f82e113e69453b3a863aa1fa4bcf2a107d17ef16abbfa2b46db1866d14f40bbd-b2d42f50-5ea7-4069-82d3-03a865477fb8.jpg

Бесіда

    Вихователь:

У вашому підлітковому віці часто виникають суперечки з батьками.

Як ви вважаєте  ЧОМУ?

(відповіді дітей)

МОЖЕТЕ НАДАТИ ПРИКЛАДИ КОНТРОЛЮ?

(відповіді дітей)

На вашу думку ЧОМУ ВОНИ ПОСТІЙНО ВТРУЧАЮТЬСЯ У ВАШЕ ЖИТТЯ?

(відповіді дітей)

Вихователь:

     Я зрозуміла, що ви прагнете самостійності і не бажаєте щоб батьки втручалися у ваші справи, але послухайте притчу і потім ви зробите для себе висновки.

(під фон музики зачитується притча)

 В одній сільській сім'ї був єдиний син. Батьки тішилися ним, виконували всі його забаганки, в усьому догоджали йому. Тому він ріс не дуже доброю дитиною, а пізніше зустрічався з товаришами, які мали погану репутацію, тобто став на злочинний шлях. Залишив батьків і подався по світу. Не давав про себе ніякої звістки тільки від чужих людей батьки дізнавались щось про сина, оплакували ночами свою одиноку старість. А через декілька років, набідившись у чужій стороні, скуштувавши лихої долі, син згадав про батька й матір. Написав їм листа, в якому сповістив, що зрозумів свої помилки, просить у них пробачення й хотів би повернутися. І ще написав, що розуміє, яким поганим сином був, то знає, що батьки можуть його не простити і не прийняти. Він пам'ятає, що в їхньому селі на зупинці є дерево. Якщо батьки прощають йому, то нехай почіплять на те дерево білу хустину, а син проїздом через село, дізнається як йому бути. Батьки вчинили інакше. І ось син їде автобусом. Чим блище наближався до села, тим більше тремтіло його серце, а в голові не давала спокою думка: «А що, коли… не пробачили, не одержали листа…». І ось зупинка. Дерево повністю обвішали білими хустинками, а біля дерева – батько й мати. Настала хвилина зустрічі. Коли син спитав, для чого вони так багато хустинок почіпили, якщо він просив тільки одну. Батьки відповіли, що боялися, що однієї хустинки син не помітить і пройде село, та більше його ніколи не побачать. Які милосердні батьки.

Які висновки ви для себе зробили?

Родина, родинні стосунки, виховна роль родини — усе це покладено в основу багатьох наших українських народних прислів'їв та приказок.

Давайте знову зберемось у групи і з двох половинок складемо приказки та  прислів'я про родину.

Гра «Збери прислів'я»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Шануй батька й неньку — буде тобі скрізь гладенько.

2. Добрі діти — батькам вінець, а злі діти — батькам кінець.

3. Яке дерево — такі й квіти, які батьки — такій їхні діти.

4. Яка сім'я — такий і я.

5. Який дуб — такий тин, який батько — такий син.

6. Який кущ — така й калина, яка мати — така й дитина.

7. Мати одною рукою б'є, а другою гладить.

8. Батько краще догляне семеро синів, ніж семеро синів — батька.

9. Добре дитя, коли добрі батько й мати, коли в хаті лад.

10. При сонці тепло, при матері добре.

11. До людей по розум, до матері по серце.

12. У сокола і діти — соколята.

Підсумок

Дякую Вам, учні, за щирі слова, за мудру бесіду. І хай Бог допомагає вам у свій час створити міцні сім’ї, де буде панувати добро, любов, мир, злагода, взаєморозуміння.

docx
Додано
21 травня 2020
Переглядів
568
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку