Тема: Величини. Арифметичні операції. Введення та виведення даних. Умовний оператор
Величина, яка під час виконання алгоритму може набувати різних значень називається змінною.
Кожна змінна має ім'я та значення.
Позначається:
<ім’я змінної><знак присвоєння><значення змінної>
Приклад:
a=5;
Vel_1=7;
a=a+1;
vel_9*=2;
number=(a+6).
Запиши свої приклади змінних:
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Робота з комп’ютером (працюємо в середовищі Python Shell)
*(input — введення даних з клавіатури; print — виведення даних)
1.3.
Що зберігатиметься у змінній b, якщо записати наступні дві інструкції?_____________________________________________________
*Коли змінній присвоюється нове значення, попереднє значення втрачається.
Оператор |
Опис |
Приклад |
Результат |
+ |
Додавання |
10+5 |
|
- |
Віднімання |
55-5 |
|
* |
Множення |
5*10 |
|
/ |
Ділення |
11/2 |
|
// |
Цілочисельне ділення |
11//2 |
|
% |
Остача від ділення |
7%3 |
|
** |
Піднесення до степеня |
2**3 |
Робота з комп’ютером (працюємо в середовищі IDLE)
Вхідні дані:
Тетяна
imya=input('Як тебе звати?')
print ("Радий познайомитися з тобою,", imya)
print ("Сподіваюся, ми будемо друзями!")
Вихідні дані:
Радий познайомитися з тобою, Теяна. Сподіваюся, ми будемо друзями!
Виконаємо експеримент
imya=input(Як тебе звати? ')
print ("Радий познайомитися з тобою,", imya, end=" ")
print (".Сподіваюся, ми будемо друзями!")
Яким буде результат?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
2.2. Виконаємо експеримент
Вхідні дані
1) 3 5
2) 4 р
a1=input('Введи число ')
a2 =input('Введи число ')
sum=a1+a2
print (a1,'+',a2,'=',sum)
Вихідні дані
Висновок:_________________________________________________________
Виправлена програма
a1=int(input('Введи число '))
a2 =int(input('Введи число '))
sum=a1+a2
(a1,'+',a2,'=',sum)
Висновок:_________________________________________________________
Самостійна робота:
____________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
*a% =a/100
наприклад, 15% = 0.15; 3.5%=0.035
Наприклад, заробітна плата становить 2500 гривень.
З неї сплачено податки працівником на суму 465 гривень.
Таким чином працівник отримує 2035 гривень.
Працедавець, крім того, сплатив 919 гривні єдиного соціального внеску.
Отже, загальна сума податків працівника становить 1384 гривень.
Введення даних:
2500
Виведення даних:
2035 1384
Цілі числа (integer, позначаються int) - додатні і від’ємні цілі числа, а також 0. Наприклад, 1, -25, 0, 100,-5689.
Дійсні числа або числа з плаваючою крапкою (позначаються float) - дробові числа (наприклад, 1.45, -3.789654, 0.00453). Примітка: роздільником цілої і дробової частини служить крапка.
Завдання: вкажи тип даних.
Кількість днів у тижні ________________________________
Кількість учнів у класі _______________________________
Середня вага учнів у класі __________________________
Швидкість автомобіля _______________________________
Довжина сторони прямокутника_______________________
Задачі на обчислення:
if - означає "якщо", а else - означає "інакше".
!!!Всі дії записуються на певній відстані від лівого краю відносно операторів if та else, так у Python позначається вкладення одних команд в інші.
якщо |
|
якщо |
|
то |
|
інакше |
||
якщо |
|
якщо відповідь "парне" |
|
то вивести повідомлення "Молодець!:)" |
|
інакше вивести повідомлення "Спробуй ще раз(" |
||
якщо |
|
якщо відповідь "непарне" |
|
то вивести повідомлення "Молодець!:)" |
|
інакше вивести повідомлення "Спробуй ще раз(" |
||
|
||||||||
*import random
Підготовка до використання випадкових чисел
random.random()
Випадкове число [0.0, 1.0)
random.randint(a, b)
Випадкове число a <= N <= b
import random
n=random.randint(1,10)
print(n)
print ("Парне чи непарне?")
you=input("Введи свою відповідь...")
if n%2==0:
if you=="парне":
print("Молодець!")
else:
print("Спробуй ще раз(((")
if n%2!=0:
if you=="непарне":
print("Молодець!")
else:
print("Спробуй ще раз(((")
4.2. Задача «Два числа». Ввести з клавіатури два числа. Визначити котре з них менше, а котре більше.
Результат
4.3. Задача «Хто вищий». Визначити хто із двох учнів вищий та вивести ім'я вищого учня.
Результат
4.4. Задача «Штани». Іван Петрович у нових штанах сів на щойно пофарбовану табуретку. На його штанах з'явилась квадратна пляма з довжиною сторони a см. Виявилось, що в хімчистку беруть одяг, плями на якому не більші n см2. Визначити, чи вдалось Іванові Петровичу врятувати свої штани?
4.5. Задача «Робінзони». На одному маленькому квадратному безлюдному острові зі стороною a метрів перебували k Робінзонів. Чи не порушені їх права на житло, якщо на кожного Робінзона повинно припадати n м2 площі острова?
5.1. (продовження задачі 4.5) Скільком новим Робінзонам ще вистачить місця на острові?
*Потрібно визначити скільки місця потрібно для Робінзонів, які вже живуть на острові.
Далі потрібно порахувати чи є залишок площі.
Останній крок - визначити, скільки Робінзонів можуть поселитись на цьому залишку, відповідно до норм.
Отже, маючи два числа, потрібно визначити цілу частину від ділення а на n, а також остачу від цього ділення (яблука, які залишаться у кошику).
Крім того, варто передбачити ситуацію, коли яблук недостатньо для того, щоб вистачило всім учням.
ввести кількість яблук
ввести кількість учнів
якщо учнів більше, ніж яблук, то
написати, що яблук не вистачає
інакше
визначити кількість яблук на кожного учня
визначити остачу яблук в кошику
надрукувати кількість яблук для учня та остачу в кошику
1