Величини. Арифметичні операції. Введення та виведення даних. Умовний оператор

Про матеріал
Ворбук для тих, хто вивчає Python в 7 класі. В ньому поданий теоретичний матеріал з теми "Величини. Арифметичні операції. Введення та виведення даних. Умовний оператор", завдання для експерементів, а також задачі для самостійного опрацювання.
Перегляд файлу

Тема: Величини. Арифметичні операції. Введення та виведення даних. Умовний оператор

 

  1.               Величина

C:\Users\lenovo\Desktop\7cayzRMcA.pngВеличина, яка під час виконання алгоритму може набувати різних значень називається змінною.

Кожна змінна має ім'я та значення.

Позначається:

<ім’я змінної><знак присвоєння><значення змінної>

Приклад:

a=5;

Vel_1=7;

a=a+1;

vel_9*=2;

number=(a+6).

Запиши свої приклади  змінних:

__________________________________________________________________

 __________________________________________________________________

C:\Users\lenovo\Desktop\KTnoRGqEc.png

Робота з комп’ютером (працюємо в середовищі Python Shell)

 

*(input  — введення даних з клавіатури; print — виведення даних)

 

  1.            x=105 (змінній x присвоїли значення 105).
  2.            age=input("Скільки тобі років?") 

https://2.bp.blogspot.com/-JqvuQcb_o9g/XFAfjkc8oFI/AAAAAAAACEU/xQir6l_D1BY6hTBE6TOXTNsfQtygzMtwACLcBGAs/s1600/%25D0%2597%25D0%25B0%25D0%25BF%25D0%25B8%25D1%2581%25D0%25B0%25D1%2582%25D0%25B81.PNG

 

 

https://2.bp.blogspot.com/-bku_ggigPDE/XEi6koSTpqI/AAAAAAAAB-o/3p3atSY78PcOPWntVCqfbncIkRLGwfYhwCLcBGAs/s1600/9.PNG1.3.

 

 

 

 

 

Що зберігатиметься у змінній b, якщо записати наступні дві інструкції?_____________________________________________________

 

*Коли змінній присвоюється нове значення, попереднє значення втрачається.

2.                      Арифметичні операції

C:\Users\lenovo\Desktop\7cayzRMcA.png

Оператор

Опис

Приклад

Результат

+

Додавання

10+5

https://4.bp.blogspot.com/-xfsCYECYVVU/XEjTXuZoYzI/AAAAAAAACAQ/4Hi55WRPnlEzZD_ZmzuLCy7dGt93JF_xACEwYBhgL/s1600/12.PNG

-

Віднімання

55-5

https://3.bp.blogspot.com/-VJpQW6W9NYk/XEjTXr837iI/AAAAAAAACAo/wmBVz7Dno8k4efRY2SRvwMGmJALsBe3zACEwYBhgL/s1600/13.PNG

*

Множення

5*10

https://3.bp.blogspot.com/-AnliJqH0J3A/XEjTXqKrPYI/AAAAAAAACAk/2ZPyXdJSz2obdjPXuwBk-4mWD_K9m0etQCEwYBhgL/s1600/14.PNG

/

Ділення

11/2

https://4.bp.blogspot.com/-kWdb6JxVDOo/XEjTYkcZ9KI/AAAAAAAACAo/yLvAzAono9k3xI8vsIj2Nouk3Rzt1KuUACEwYBhgL/s1600/15.PNG

//

Цілочисельне ділення

11//2

https://1.bp.blogspot.com/-tVctxTkZmVQ/XEjTZIW9ykI/AAAAAAAACAw/ATBKygb9q_4uDwuH_wnNgcX8EOfPwCPaQCEwYBhgL/s1600/16.PNG

%

Остача від ділення

7%3

https://2.bp.blogspot.com/-DWZuMjlzWXU/XEjTZdfBjHI/AAAAAAAACAs/-N2PWmTU-ek5Ir_FNISa_QAP8v3Ut6QLACEwYBhgL/s1600/17.PNG

**

Піднесення до степеня

2**3

https://2.bp.blogspot.com/--Nv8oaoGmCA/XEjTZiAKvGI/AAAAAAAACAw/5jcp23DfX5YTGh4ouqQZULCNKFoNmSohgCEwYBhgL/s1600/18.PNG

C:\Users\lenovo\Desktop\KTnoRGqEc.png

Робота з комп’ютером  (працюємо в середовищі IDLE)

  1.            Програма "Знайомство"

Вхідні дані:

Тетяна

imya=input('Як тебе звати?')

print ("Радий познайомитися з тобою,", imya)

print ("Сподіваюся, ми будемо друзями!")

Вихідні дані:

Радий познайомитися з тобою, Теяна. Сподіваюся, ми будемо друзями!

 

C:\Users\lenovo\Downloads\xTg6aGeXc.jpgВиконаємо експеримент

imya=input(Як тебе звати? ')

print ("Радий познайомитися з тобою,", imya, end=" ")

print (".Сподіваюся, ми будемо друзями!")

 

Яким буде результат?

____________________________________________________________________________________________________________________________________

C:\Users\lenovo\Downloads\xTg6aGeXc.jpg

 

2.2.  Виконаємо експеримент

Вхідні дані

1) 3  5

2) 4  р

a1=input('Введи число ')

a2 =input('Введи число ')

sum=a1+a2

print (a1,'+',a2,'=',sum)

Вихідні дані

  1.            35
  2.           

Висновок:_________________________________________________________

 

Виправлена програма

a1=int(input('Введи число '))

a2 =int(input('Введи число '))

sum=a1+a2

   (a1,'+',a2,'=',sum)

Висновок:_________________________________________________________

C:\Users\lenovo\Downloads\pngwing.com.png

Самостійна робота:

 

  1. Напиши програму «Добуток чисел»,  яка б обчислювала добуток двох довільних чисел.

____________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Програма «Розклад уроків».  Склади  програму, яка дозволяє дізнатися у твого друга, який буде наступний урок по розкладу.

____________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.                   Програма "Зарплата”. Працівник сплачує із своєї заробітної плати податки: 15% прибуткового податку та 3,6 % у пенсійний фонд. Працедавець крім того сплачує єдиний соціальний внесок розміром 36,76% від заробітної плати працівника. З клавіатури вводимо заробітну плату працівника, потрібно порахувати виплачену заробітну плату та суму податків із неї.

*a% =a/100

наприклад, 15% = 0.15; 3.5%=0.035

Наприклад, заробітна плата становить 2500 гривень.

З неї сплачено податки працівником на суму 465 гривень.

Таким чином працівник отримує 2035 гривень.

Працедавець, крім того, сплатив 919 гривні єдиного соціального внеску.

Отже, загальна сума податків працівника становить 1384 гривень.

 

Введення даних:

2500

Виведення даних:

2035  1384

 


  1.                   Типи даних

C:\Users\lenovo\Desktop\7cayzRMcA.pngЦілі числа (integer, позначаються int) - додатні і від’ємні цілі числа, а також 0. Наприклад, 1, -25, 0, 100,-5689.

 

C:\Users\lenovo\Desktop\7cayzRMcA.pngДійсні числа або числа з плаваючою крапкою (позначаються float) - дробові числа (наприклад, 1.45, -3.789654, 0.00453). Примітка: роздільником цілої і дробової частини служить крапка.

 

Завдання: вкажи тип даних.

C:\Users\lenovo\Downloads\pngwing.com.pngКількість днів у тижні ________________________________

Кількість учнів у класі _______________________________

Середня вага учнів у класі __________________________

Швидкість автомобіля _______________________________

Довжина сторони прямокутника_______________________

 

 

C:\Users\lenovo\Desktop\KTnoRGqEc.png

Задачі на обчислення:

  1.            Програма "Кімната”. З клавіатури вводимо довжину та ширину кімнати. Знайти її периметр та площу
  2.            Програма "Учень”. Учень-невдаха Левко сів виконувати домашнє завдання і просидів за столом 2 години. З них х хвилин він чухав потилицю і дивився у вікно, у хвилин шукав у письмовому столі гумку, щоб стерти у підручнику з англійської мови карикатуру на свого товариша, на малювання якої він витратив перед цим z хвилин. Решту часу Левко перекладав англійські слова. Скільки слів він встиг перекласти, якщо переклад одного слова у нього займав 5 хвилин?
  3.            Програма "Дівчатка”. Якщо на одну шальку терезів посадити Даринку, яка важить d кг, і Наталю, яка важить на 5 кг більше, а на іншу насипати k кг цукерок, то скільки кілограм цукерок доведеться з'їсти кожній дівчинці, щоб шальки терезів врівноважились?


  1.                   Умовний оператор мовою Python

 

https://2.bp.blogspot.com/-ktN0V10eBSE/XFmlCA9dAPI/AAAAAAAACGw/m2rXTAX0tXgfUOum1h2H8mQX093NCHmCQCLcBGAs/s1600/42.PNGif - означає "якщо", а else - означає "інакше".

!!!Всі дії записуються на певній відстані від лівого краю відносно операторів if та else, так у Python позначається вкладення одних команд в інші.

 

Приклади. 

  1.            Відгадай число "Парні та непарні числа". Нехай n - загадане число.

 

якщо

  

якщо

  

то

 

інакше

якщо
n%2==0

  

якщо відповідь "парне"

  

то вивести повідомлення "Молодець!:)"

 

інакше вивести повідомлення "Спробуй ще раз("

якщо
n%2!=0

  

якщо відповідь "непарне"

  

то вивести повідомлення "Молодець!:)"

 

інакше вивести повідомлення "Спробуй ще раз("

 

*import random

Підготовка до використання випадкових чисел

random.random()

Випадкове число [0.0, 1.0)

random.randint(a, b)

Випадкове число a <= N <= b

import  random

n=random.randint(1,10)

print(n)

print ("Парне чи непарне?")

you=input("Введи свою відповідь...")

if n%2==0:

    if you=="парне":

        print("Молодець!")

    else:

         print("Спробуй ще раз(((")

if n%2!=0:

    if you=="непарне":

        print("Молодець!")

    else:

         print("Спробуй ще раз(((")   

4.2.  Задача «Два числа». Ввести з клавіатури два числа. Визначити котре з них менше, а котре більше.

 

Результат

https://1.bp.blogspot.com/-EZ7f13dM8b8/XFoMxlN8pAI/AAAAAAAACI0/KHzo-bRn9DoYdiGgii_-Ng4iOMLCNwXYwCEwYBhgL/s1600/00010.PNG

4.3.  Задача «Хто вищий». Визначити хто із двох учнів вищий та вивести ім'я вищого учня.

 

Результат

https://3.bp.blogspot.com/-yXTndBj0oXg/XFoYD-a6aFI/AAAAAAAACJU/IzApnEF7SVYCvTxmPP6iluMqySIQA1-SACLcBGAs/s1600/00012.PNG

 

4.4. Задача «Штани». Іван Петрович у нових штанах сів на щойно пофарбовану табуретку. На його штанах з'явилась квадратна пляма з довжиною сторони a см. Виявилось, що в хімчистку беруть одяг, плями на якому не більші n см2. Визначити, чи вдалось Іванові Петровичу врятувати свої штани?

C:\Users\lenovo\Downloads\pngwing.com (3).png4.5. Задача «Робінзони». На одному маленькому квадратному безлюдному острові зі стороною a метрів перебували k Робінзонів. Чи не порушені їх права на житло, якщо на кожного Робінзона повинно припадати n м2 площі острова?

 


  1. Перевіряємо вивчене

5.1. (продовження задачі 4.5) Скільком новим Робінзонам ще вистачить місця на острові?

*Потрібно визначити скільки місця потрібно для Робінзонів, які вже живуть на острові.

Далі потрібно порахувати чи є залишок площі.

Останній крок - визначити, скільки Робінзонів можуть поселитись на цьому залишку, відповідно до норм.

 

  1.            Задача «Яблука». В кошику лежать а яблук. Їх потрібно поділити між т учнями, кожен з яких отримує однакову кількість цілих яблук. Надрукувати кількість яблук, які отримує кожен учень, а також кількість яблук, які залишились у кошику.

Отже, маючи два числа, потрібно визначити цілу частину від ділення а на n, а також остачу від цього ділення (яблука, які залишаться у кошику).

Крім того, варто передбачити ситуацію, коли яблук недостатньо для того, щоб вистачило всім учням.

ввести кількість яблук

ввести кількість учнів

якщо учнів більше, ніж яблук, то

  написати, що яблук не вистачає

інакше

 визначити кількість яблук на кожного учня

  визначити остачу яблук в кошику

 надрукувати кількість яблук для учня та остачу в кошику

 

  1.                           Програма "Кафе”. Троє друзів отримали в кафе рахунок на суму n гривень, який вони вирішили розділити порівну. Скільки повинен заплатити кожен з них, якщо чайові складають 10% від суми рахунку?

 

 

 

1

docx
Додано
7 травня 2021
Переглядів
731
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку