Сьогодні ми продовжимо знайомство із сервісами Інтернету.
Завдяки сучасним технологіям і сервісам, що надаються за допомогою мережі Інтернет, можна створювати, редагувати, зберігати і здійснювати спільну роботу над різними документами на відстані.
Таку можливість надають хмарні сервіси.
Тема нашого уроку - «Хмарні сервіси. Онлайнові-перекладачі.».
Предмет: Інформатика 7 клас (підручник Й.Ривкінд, Т.Лисенко)
Тема уроку: «Хмарні сервіси. Онлайнові-перекладачі.»
Підготувала: Дриживецька С.В учитель інформатики
Мета уроку:
Тип уроку: Комбінований
Основні терміни і поняття: хмарні технології, Google Doc, Програмне забезпечення як сервіс, аккаунт.
Обладнання та наочність: проектор, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер
Міжпредметні зв’яки:
комп’ютерні мережі та системи – «Основи роботи в Інтернет»,
Наочність:
Технічні засоби навчання:
Хід уроку.
І. Організаційний момент
Ми починаємо урок.
Так як ми знаходимося у комп’ютерному кабінеті, про що ми повинні з вами пам’ятати? (Дотримуйтесь правил техніки безпеки). Яких саме? (відповіді учнів)
ІІ. Актуалізація знань
- Чи можете ви сьогодні уявити життя без комп'ютера, Інтернету та IT технологій? (відповіді учнів)
- Звичайно, ні. Сучасні люди не уявляють своє життя без Інтернету з його соціальним спілкуванням та інформаційними ресурсами.
ІІІ. Повідомлення теми та мети.
Сьогодні ми продовжимо знайомство із сервісами Інтернету.
Завдяки сучасним технологіям і сервісам, що надаються за допомогою мережі Інтернет, можна створювати, редагувати, зберігати і здійснювати спільну роботу над різними документами на відстані.
Таку можливість надають хмарні сервіси.
Тема нашого уроку - «Хмарні сервіси. Онлайнові-перекладачі.».
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Давайте з’ясуємо, що таке хмарні технології, і хто їх винайшов.
(Розповідаю учням новий матеріал з демонстрацією презентації на мультимедійному проекторі)(Додаток 1)
Очікувані відповіді учнів: далеко, недосяжно, легкість тощо
Хмарні технології - це технології розподіленої обробки даних, в якій комп'ютерні ресурси і потужності надаються користувачеві як Інтернет-сервіс.
А також є поняття хмарні обчислення – це новий підхід до організації обчислювального процесу, що передбачає розподілену віддалену обробку та зберігання даних. Хмарні технології мають багато видів модулів.
При застосуванні хмарних технологій немає необхідності встановлювати на всіх комп'ютерах дорогі програмні продукти.
Зручними у використанні є хмарні сервіси Google:
Диск Google – це більше, ніж просто сховище файлів.
Завдяки використанню Диску Google можна зберігати файли, ділитися ними з іншими користувачами, синхронізувати файли з різних пристроїв. Цей сервіс підтримує близько 30 форматів файлів.
В Google Диску ви можете безкоштовно зберігати до 15 ГБ даних. Максимальний розмір файла, який можна закачати на диск – 2 Гб.
Документи Google – це безкоштовний набір веб-сервісів. Він дозволяє легко створювати, спільно використовувати і змінювати документи в Інтернеті.
Документи, що створюються, зберігаються на спеціальному сервері Google. Це одна з ключових переваг програми, оскільки доступ до введених даних може здійснюватися з будь-якого комп'ютера, підключеного до Інтернету (при цьому доступ захищений паролем).
Для того, щоб користуватися хмарним сервісом Google Docs, необхідно створити свій аккаунт.
Аккаунт - це обліковий запис, в якій зберігається персональна інформація користувача для входу на сайт.
Тепер будьте дуже уважними, бо я показую, як треба завантажувати дану хмарну технологію. Перше, що потрібно зробити – це увійти в свій аккаунт. Ввести адресу електронної пошти і пароль. Потім натискаємо кнопку Сервіси. Натискаємо на слово Більше і вибираємо Документи.
Інтерфейс Google Docs складається:
Щоб створити новий документ в Google Docs, необхідно за допомогою меню вказуємо необхідний нам тип документа (наприклад: презентація).
Вікно програми для створення презентацій в Документах Google нагадує інтерфейс програми Microsoft PowerPoint. Тому працювати з даним сервісом досить просто.
У хмарних технологій є одна особливість.
Однією з особливостей хмарних технологій є можливість спільної роботи над документом групою користувачів.
(я демонструю, відкриваю «спільний доступ» для даного документа, надаю іншим користувачам можливість переглядати або редагувати його.)
Користування хмарною системою зберігання даних надається у вигляді інтернет-сервісу. Зростання попиту користувачів на такі сервіси зумовлено зручністю користування інформацією, зокрема:
Але користувачу доведеться пам'ятати пароль доступу, без якого дані назавжди залишаться у хмарному сховищі під замком. Найпростішим хмарним сховищем можна вважати скриньку електронної пошти, на яку можна відправляти дані самому собі.
Хмарні технології забезпечують мобільність користувача, без прив'язки до конкретного місця його знаходження, до конкретного комп'ютера, надають можливість мати постійний доступ до своїх ресурсів через Інтернет у будь-який час, економити кошти на обслуговуванні мереж і комп'ютерного обладнання, на придбанні програмного забезпечення.
До недоліків використання хмарних сервісів слід віднести:
Діти відкрийте підручники на сторінці 30 та прочитайте про Google Перекладач
V Практичне завдання.
Завдання1. Створіть сховище для зберігання файлів у персональному навчальному середовищі засобами Google Диск.
Примітка. Реєстрація акаунта Google нагадує реєстрацію електронної скриньки на звичайному поштовому сервері.
Завдання2.
Завдання 3. Онлайнові перекладачі
Переклад тексту. Перекласти набраний вірш. Додати переклад до текстового документу
Приклад використання онлайн-перекладача
Робота за комп’ютером
VI. Оцінювання результатів роботи.
Діти у вас на партах розкладені Qr-код візьміть телефони зчитайте код та виконайте інтерактивну вправу.
Підрахування балів отриманих за урок.
VII. Підсумки уроку. Рефлексія.
Давайте повернемося до проблеми, яка була озвучена на початку уроку.
1. Що таке хмара?
2. Які переваги мають хмарні сховища?
3. Які недоліки хмарних сховищ?
4. Назвіть найпопулярніші хмарні середовища.
6 Що нового ви дізналися?
7 Що вас здивувало?
8 Що зацікавило?
9 Про що б ви хотіли продовжити розмову?
На цьому урок закінчений. Спасибі за роботу. До побачення.
VІІI. Домашнє завдання
Опрацювати параграф 1.4 ст.27
ІХ Оцінювання роботи учнів