Відкритий урок на тему "Паралельне з'єднання провідників" 8 клас.
Матеріал включає:
1) Чек-лист
2) Роздатковий матеріал
3) План уроку
4) Презентацію до уроку
5) Задачі до уроку
1
Урок 51 Паралельне з’єднання провідників
Очікувані результати:
Познайомити учнів з паралельним з’єднанням провідників і закономірностями, що існують у колі з паралельним з’єднанням провідників.
Тип уроку: комбінований урок
Обладнання: навчальна презентація, комп’ютер, амперметр, вольтметр.
План уроку:
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
V. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
VIІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
Доброго дня, рада вас всіх бачити на нашому уроці. І розпочнемо із перевірки присутніх, а поки повторіть формули.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
(Роздаю листочки) А тепер перейдемо до написання фізичного диктанту
Обмінялися листочками і перевіряємо.
Роздаю чек-листи:
ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Відкрийте свої зошити та перевіримо домашнє завдання. Вам додому було дві задачі, хто їх виконав відразу у чек-лист ставите 1 бал. Якщо виконали лише одну задачу ставите 0,5, якщо не виконали, тоді 0.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
А тепер подивіться на екран, як Ви гадаєте як пов’язані між собою ці три зображення?
Відкриваємо зошити та записуємо
17 березня
Класна робота
Тема: Паралельне з’єднання провідників
І перш, ніж розпочати вивчення нового матеріалу подумайте та дайте відповідь на наступні запитання:
(дають відповіді) Добре до цих запитань ми ще повернемося у кінці нашого заняття.
Роздаю електричні схеми. Отже перед вами є електричні схеми, Вам потрібно кожний елемент кола замінити відповідним позначенням та приклеїти їх на потрібне місце. Там є і зайві елементи.
Перевіряю виконання. Зверніть увагу у нас з’явилися точки розгалуження це А та В.
1. Паралельне з’єднання провідників
При паралельному з’єднанні споживачів (провідників) виводи кожного з них приєднують до спільної для всіх пари затискачів (вузлові точки кола).
Зверніть увагу: якщо одна з паралельно з’єднаних ламп вийде з ладу, то друга продовжить світитися, бо через її нитку розжарення все одно буде проходити струм.
А тепер пригадаємо деякі правила із БЖД погляньте на дошку.
Проведемо дослід
Роздаю QR-код
Ви перед собою бачите QR-код швиденько його відскануйте та перейдіть за посиланням, хто вийде дошки та виконає біля дошки.
Складаємо електричне коло за тією схемою, що у вас на парті.
З яких елементів складається коло?
Замкнемо електричне коло виміряємо напругу на кожній з лампочок та на батареї.
Розглянемо електричне коло, що містить дві паралельно з’єднані лампи, які через ключ з’єднані з джерелом струму. Замкнемо електричне коло та виміряємо напругу на різних ділянках електричного кола.
Загальна напруга на ділянці та напруга на кожному з паралельно з'єднаних провідників є однаковою:
Проведемо ще один дослід
Розглянемо те саме електричне коло але будемо вимірювати силу струму.
У разі паралельного з'єднання провідників сила струму в нерозгалуженій частині кола дорівнює сумі сил струмів у відгалуженнях (окремих вітках):
2. Формула для розрахунку опору
Щоб обчислити загальний опір R ділянки кола, яка складається з двох паралельно з’єднаних ламп, скористаємося співвідношенням:
Позначивши опори ламп як R1 і R2 та застосувавши закон Ома, можемо переписати це співвідношення у вигляді:
В разі паралельного з’єднання:
Одержимо:
3. n паралельно з’єднаних провідників
Отримані співвідношення для напруги, сили струму та опору справджуються для будь-якої кількості паралельно з’єднаних провідників:
n – кількість провідників
V. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
1. Резистори з опором 2 і 5 Ом з’єднані паралельно. Визначте загальний опір ділянки кола.
Дано:
|
Розв’язання
Відповідь: |
|
2. В освітлювальну мережу кімнати ввімкнені паралельно дві електричні лампи, опір яких 200 і 300 Ом. Напруга в мережі 220 В. Визначте силу струму в кожній лампі, силу струму в підвідних проводах, загальний опір обох ламп.
Дано:
|
Розв’язання У разі паралельного з’єднання провідників:
Відповідно до закону Ома:
Сила струму в підвідних проводах:
Відповідно до закону Ома:
Перевіримо чи правильно знайшли загальний опір:
Результати збіглися, отже, задачу розв’язано правильно.
Відповідь:
|
|
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Отже, давайте підведемо підсумок нашого уроку.
Яке з’єднання ми сьогодні розглядали?
Ви перед собою бачите формули з цих формул оберіть для паралельного з’єднання та приклейте на листок А4.
І ми повертаємося до нашого запитання Чому споживачі електроенергії у кабінеті з’єднано паралельно?
VII. Домашнє завдання
Вивчити § 32, Вправа № 32 (2, 3)
Додаткові задачі
3. Амперметр А показує силу струму 1,6 А за напруги 120 В. Опір резистора R1 = 100 Ом. Визначте опір резистора R2 й показання амперметрів А1 і А1.
Дано:
|
Розв’язання
У разі паралельного з’єднання провідників:
Відповідно до закону Ома:
У разі паралельного з’єднання провідників:
Відповідно до закону Ома:
Відповідь:
|
|
1. Резистори з опорами 75 Ом і 300 Ом з’єднані паралельно. Обчисліть загальний опір ділянки кола. У якому з резисторів сила струму більше? Чому?
Дано:
|
Розв’язання У разі паралельного з’єднання провідників:
Відповідь: |
|
2. Який резистор треба з’єднати паралельно з резистором у 300 Ом, щоб одержати загальний опір 120 Ом?
Дано:
|
Розв’язання У разі паралельного з’єднання провідників:
Відповідь: |
|
Чек-лист |
|||
ПІП |
|||
№ |
Назва завдання |
Кількість балів |
Самооцінювання |
1 |
Домашнє завдання (дві задачі) |
1 |
|
2 |
Фізичний диктант |
4 |
|
3 |
Електрична схема |
2 |
|
4 |
Задача №1 |
2 |
|
5 |
Задача №2 |
2 |
|
6 |
Підсумок |
1 |
|
|
Всього |
12 балів |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Резистори з опорами 2 Ом і 5 Ом з’єднані паралельно. Обчисліть загальний опір ділянки кола.
2. В освітлювальну мережу кімнати ввімкнені паралельно дві електричні лампи, опір яких 200 і 300 Ом. Напруга в мережі 220 В. Визначте силу струму в кожній лампі, силу струму в підвідних проводах, загальний опір обох ламп.
1. Резистори з опорами 2 Ом і 5 Ом з’єднані паралельно. Обчисліть загальний опір ділянки кола.
2. В освітлювальну мережу кімнати ввімкнені паралельно дві електричні лампи, опір яких 200 і 300 Ом. Напруга в мережі 220 В. Визначте силу струму в кожній лампі, силу струму в підвідних проводах, загальний опір обох ламп.
1. Резистори з опорами 2 Ом і 5 Ом з’єднані паралельно. Обчисліть загальний опір ділянки кола.
2. В освітлювальну мережу кімнати ввімкнені паралельно дві електричні лампи, опір яких 200 і 300 Ом. Напруга в мережі 220 В. Визначте силу струму в кожній лампі, силу струму в підвідних проводах, загальний опір обох ламп.
1. Резистори з опорами 2 Ом і 5 Ом з’єднані паралельно. Обчисліть загальний опір ділянки кола.
2. В освітлювальну мережу кімнати ввімкнені паралельно дві електричні лампи, опір яких 200 і 300 Ом. Напруга в мережі 220 В. Визначте силу струму в кожній лампі, силу струму в підвідних проводах, загальний опір обох ламп.
1. Резистори з опорами 2 Ом і 5 Ом з’єднані паралельно. Обчисліть загальний опір ділянки кола.
2. В освітлювальну мережу кімнати ввімкнені паралельно дві електричні лампи, опір яких 200 і 300 Ом. Напруга в мережі 220 В. Визначте силу струму в кожній лампі, силу струму в підвідних проводах, загальний опір обох ламп.
1. Резистори з опорами 2 Ом і 5 Ом з’єднані паралельно. Обчисліть загальний опір ділянки кола.
2. В освітлювальну мережу кімнати ввімкнені паралельно дві електричні лампи, опір яких 200 і 300 Ом. Напруга в мережі 220 В. Визначте силу струму в кожній лампі, силу струму в підвідних проводах, загальний опір обох ламп.
1. Резистори з опорами 2 Ом і 5 Ом з’єднані паралельно. Обчисліть загальний опір ділянки кола.
2. В освітлювальну мережу кімнати ввімкнені паралельно дві електричні лампи, опір яких 200 і 300 Ом. Напруга в мережі 220 В. Визначте силу струму в кожній лампі, силу струму в підвідних проводах, загальний опір обох ламп.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|