Відкритий захід
для учнів 4 класу
Гра «Європейського роду, з українського народу»
Мета: прийняти участь в загальношкільних заходах, присвячених Тижню рідної мови; поглибити знання учнів відомостями про рідну мову; показати її красу і багатство, розкрити її необхідність у житті людини; розвивати бажання вивчати українську мову; розвивати зв’язне мовлення дітей, кмітливість; виховувати любов і повагу до рідного слова; сприяти розвиткові творчих здібностей дітей; здійснювати індивідуальний та диференційований підхід; берегти свою національну культуру.
Хід заходу:
Звучить пісня К. Бужинської «Україна»
Учень 1.
Про Україну я пісню співаю,
Кращої в світі для мене нема,
Від небокраю й до небокраю
Навіть шукати дарма…
Нам Україна – мати в калинці.
Нам не забути свою Україну.
Тому, що ми – українці!
Учитель:
Подивіться, будь ласка, у вікно: шепоче замріяний вітер, а день стоїть у шелестах золота та яскравих кольорах осінніх квітів. Обнялися голубе небо і пожовкле колосся безкраїх степів. Такою ми бачимо під осіннім сонцем нашу неньку – Україну. Україна – це наша земля, рідний край, де ми народилися. А ще тихі озера, калинові гаї, народні пісні, наша рідна домівка. Україна – це розкішний вінок із калини, барвінку і м`яти. Україна – це пам`ять про минуле і сучасне. Україна – це земля, де ми живемо, де живуть наші батьки, де жили наші предки.
Учениця 1.
Я - українка! |
Учениця 2:
Я - українка! |
ІІ. Основна частина.
Учитель:
Всі ви знаєте, що в нашій школі зараз проходить Тиждень української писемності та мови. Багата і барвиста мова українського народу. Мова - то краса нашого життя, - наше майбутнє. Рідне слово - невмируще джерело, з якого ми пізнаємо навколишній світ, свою родину, свій народ.
Сьогодні ж ви станете учасниками захопливої мовної гри-квесту, де більше дізнаємося про рідну мову, розширимо знання про український фольклор, зможемо проявити кмітливість та творчість. Хай щастя перемоги випаде тому, хто краще знає українську мову.
Ну що ж, настрій у всіх чудовий? Маршрут у нас пролягатиме по зупинках (таблички-написи сховані) Щоб усі їх пройти, потрібна не лише знання, а й …КМІТЛИВІСТЬ.
Зараз, учні, за допомогою жеребу ви розділитеся на дві команди та виберете собі капітанів, вигадаєте назви команд та приймете участь у вирішенні ігрових завдань. Деякі завдання ви будете виконувати колективно, а певні – вибиратимете делегати для виконання.
1 . Привітання (кожна з команд говорить назву своєї команди та представляє капітана)
2. «Розминка» .- Давайте спочатку спробуємо дібрати відповідні рими.(команди по черзі підбирають риму та озвучують-колективно)
Українська рідна мова,
Мелодійна, світанкова.
Ти від серця йдеш до серця
І дзвениш, як те джерельце.
Ти багата і барвиста,
І дзвінка, і... (промениста, голосиста). -1
І буденна, і святкова
Мова наша... (барвінкова).-2
І свята, і найрідніша,
І для слуху... (наймиліша).-1
І весела, і завзята,
Ти дотепна і... (крилата).-2
3. «Збери прислів’я» - Складіть і запишіть прислів’я про мову.(скласти слова у зв’язне висловлювання-прислів’я, на папері з дотриманням каліграфічних правил записати їх)
Людину, мові, по, пір’ю, а, пташку, пізнають, по.(Людину пізнають по мові, а пташку по пір’ю.)
Теплого, і ,лід , слова ,від, розмерзається. (Від теплого слова і лід розмерзається)
Будь, слову,господарем, своєму (Будь господарем своєму слову)
Ласкавих , утихає ,гнів, слів, від.(Від ласкавих слів утихає гнів)
4. «Відгадай за назвами предмети»- з перших літер відгадок складіть слово.
Підземна міська залізниця.(Метро).
Скляний ящик з водою для риб. (Акваріум).
Рослина з великими жовтими зернами, які зібрано в качани.( Кукурудза).
Смолиста маса, якою заливають дороги і тротуари. (Асфальт).
Всесвіт, який скорили наші космонавти. (Космос).
Установа, в якій виготовляють і продають ліки. ( Аптека).
Додаткові:
Жуйна тварина з одним або двома горбами. (Верблюд).
Приміщення, де відбуваються вистави.( Театр).
Людина, яка проводить польоти в космосі.(Космонавт).
5. Зорові вправи, фізхвилинки.
6. «Скоро мовить скоромовка»
- Скриню зі скарбом знайшли карась із крабом.
- Бобер на березі з бобренятами бублики пік.
7. «Яка Україна?»
У уславлена
К калинова
Р рідна
А активна
солов’ Ї на
Н найкраща
А артистична
8.Бліц-турнір – завдання для капітанів(письмово) «Я знаю свою країну!»
9.«Наші державні символи» - команди виготовляють прапор, малюють герб та на звороті пишуть слова гімну України (на швидкість). Доки команди працюють(завд.8-9), учитель знайомить аудиторію з ЛЕГЕНДОЮ,
ЛЕГЕНДА
Не тільки людина, не тільки сім’я мають властиві їм ознаки – такі зворушливі й неповторні. Кожна держава також має свої розпізнавальні символи. Це прапор і гімн.
З глибини віків дійшла до нас ось така легенда. Жила собі жінка. І мала вона трьох синів. Сини зростали чесними, сміливими, дуже любили свою неньку і готові були віддати за неї своє життя. Виросли сини і розійшлися по світах, прославляючи свою матір. Найстаршому матір подарувала на згадку про себе золоту корону з трьома промінцями. Корона зігрівала людей, вела вперед, показувала шлях до кращого життя. За цю трипроменеву корону люди дали першому синові ім’я Тризуб. Середньому сину мати дала в дорогу блакитно жовтий одяг. Сміливий і сильний був середній син, і прославив він свою матір добрими звитяжними (героїчними) вчинками. Люди запам’ятали його і назвали Прапором. А найменший син отримав у дарунок від матері соловейків голос. І де б він не був, усюди лунала його дзвінка урочиста пісня. За цей голос і величний спів люди дали йому ім’я Гімн. Так і донині по всьому світу золотий тризуб, синьо-жовтий прапор і урочистий гімн прославляють рідну неньку –… Україну. Вони стали державними символами України.
ІІІ. Заключна частина.
Вчитель: Ось і завершився наша гра. Ви всі дуже старалися, ви молодці! (Визначення переможців)
Та не завершується любов людська до рідної мови. Любіть українську мову всім серцем, бо вона наша гордість. Не цурайтесь нашої співучої мови, не соромтеся нею говорити. І поки живе мова , житиме й народ.
Учися, мій друже, відмінником будь, Люби і поля, і діброви! І де б ти не був, де б не жив, не забудь Своєї вкраїнської мови! |
Тож вивчаймо рідну мову |