ВИХОВНА ГОДИНА 4 КЛАС ТЕМА :"ЯК ЗУСТРІЧАЮТЬ НОВИЙ РІК У РІЗНИХ КРАЇНАХ"

Про матеріал
Мета. Розширити знання про визначення свята Нового року в різних країнах світу;виховувати любов і повагу до народних звичаїв і традицій,розвивати творчі здібності,збагачувати словниковий запас;пробуджувати у дітей творчий ентузіазм,бажання співати,декламувати вірі;формувати дружні стосунки в класі та інтернаціональні почуття.
Перегляд файлу

ВИХОВНА ГОДИНА 4 КЛАС

 

ТЕМА :ЯК ЗУСТРІЧАЮТЬ НОВИЙ РІК У РІЗНИХ КРАЇНАХ

 

Мета. Розширити знання про визначення свята Нового року в різних країнах світу;виховувати любов і повагу до народних звичаїв і традицій,розвивати творчі здібності,збагачувати словниковий запас;пробуджувати у дітей творчий ентузіазм,бажання співати,декламувати вірі;формувати дружні стосунки в класі та інтернаціональні почуття.

 

Обладнання: малюнки,магнітофон,ігрове приладдя,мультимедійний проектор.

 

На порозі рік Новий-

Добрий,світлий,чарівний.

Щастя,злагоди-усе,

Хай до хат усім несе!

Під зелену,під ялинку

Ставить Дід Мороз корзинку:

В ній і іграшки,й пакунки,

Ще й солодкії дарунки.

І для цуцика сюрприз-

Кістку Дід Мороз приніс!

За вікном сніжок мете,

Рік Новий до нас іде.

Тож ялинку довгождану

Прикрашати нам пора.

 

1. Актуалізація опорних знань.

 

   На яке свято ми з вами чекаємо?Новий рік-одне із найзагадковіших свят,тому що його очікування і святкування пов’язане зі святом добрих казок і магії,та,звичайно,подарунків.

  Це свято протягом століть щорічно відзначається людьми у всіх країнах і на всіх континентах.

   У більшості народів початок Нового року асоціювався з початком весняного відродження природи і тому його святкування в перші весняні дні. Символом Нового року була квітуча вишня,яку прикрашали різними стрічками. Пізніше свято було перенесено на 1 вересня.

    У нас Новий рік стали визначати згідно з указом Петра І з 1 січня 1700 року. Він і запровадив традицію прикрашати будинки та кімнати ялинковими чи сосновими гілками. Звичай ставити ялинку в приміщенні прийшов пізніше.

   Спочатку у вічнозелені красуні з’явилися в палацах Франції,Німеччини, Англії. Прикраси на ялинці були лише їстівні:яйця,солодощі,горіхи.

А з XVII століття прикраси почали виготовляти з інших матеріалів: використовувати паперові квіти, штучні вироби з вати  та срібної фольги.

Діти, скажіть,які слова-родичі можна дібрати до слова ялинка?

( Ялиночка, ялиновий,ялинник)

У наш час  традиція зустрічати та святкувати Новий рік стала настільки стійкою,що на землі навряд чи є країна,або народ, які б не були зацікавлені в цих святкових подіях.

 

2. Мотивація навчальної діяльності.

 

(Мікрофон)

Чому саме сьогодні говоритимемо про це свято?

Що нового ви хочете дізнатися про свято Нового року?

 

3. Повідомлення тем та мети заняття.

 

Отже, помандруємо світом,поцікавимося звичаями та традиціями народів світу,тож тема сьогоднішнього нашого заняття:

“Як зустрічають Новий рік у різних країнах”.

Скажіть без якого героя -чарівника не обходиться жодне новорічне свято?

А тепер послухайте ось такий цікавий віршик-загадку:

Він в дім приносить подарунки,

На склі малює візерунки,

Річки заковує  у лід,

Як зветься цей казковий дід?

 

4. Робота творчої групи.

 

Тепер науково-пошукова група доповість нам,які відомості вони відшукали про Діда Чародіїв; які імена вони мають в інших країнах.

(Учень тримає плакат з гербом та іменем Чародіїв)

5 Розповідь про Снігуроньку.

Нашому Діду Морозу пощастило більше за інших.

У нього є мила помічниця-онука Снігуронька. Вона допомагає йому в усьому.

 

6. Фізкультхвилинка.

 

А без чого ще не обходяться зимові свята?Відгадайте загадку:

З неба зірочки летять,

Землю укривають,

А коли прийде весна-

Всі вони розтануть.      (Сніжинки)

Ми не можемо уявити зиму без веселих сніжинок. Тож відпочиньмо і уявімо себе сніжинками та політаймо навколо ялинки.

 

7. Розповідь учителя про новорічні прикраси.

 

Звичайно Новий рік не обходиться без головної прикраси. Це-ялинка

 

За сніжинкою сніжинка,

Сніг лягає на ліси,

Там в бору росте ялинка

Неповторної краси.

Одяглась,мов наречена!

Гляньте скільки намистинок -

Діамантових крижинок Її сукню прикрашає-

На всі боки так і сяє!

І стоїть висока,рівна,

Всього лісу королівна,

Навіть пташки здивувались:

”Це куди ж вона зібрались?”

Та сказали їм зачата:

 -Новий рік!

В ялинки ж свято!

 

8. Пісенька про ялинку.

 

Тож заспіваймо пісню про новорічну красуню-ялинку.

 

9. Розповідь про зустріч Нового року в різних країнах.

 

Новорічні свята в різних країнах подібні: це прощання з новим роком,сподівання,що неприємності залишаться в минулому,а в новому році все зміниться на краще.

Проте кожна країна дотримується своїх традицій. Зараз ми дізнаємося ,як відзначають новорічне свято у різних країнах, а допоможуть нам у цьому учні з науково - творчої групи.

(Мультимедійка)

У Румунії в новорічні пироги прийнято запікати маленькі сюрпризи монетки,каблучки,

стручки перцю.

Знайдена в солодощах каблучка має принести багато щастя.

У Польщі на новорічному столі можна нарахувати 12 страв. Обов’язково- риба,бо вона є символом сімейного щастя та благополуччя.

У Франції (з історією та культурою якої ми ознайомлюємося)запікають у пряник біб(на щастя)

А як зустрічають Новий рік у нашій країні?

На стіл ставиться багато м’ясних страв та випічок,бо, за звичаєм,багата їжа забезпечує добробут на весь рік. Однак,оригінальним і бажаним є порося з хроном.

 

10. Новорічні ігри.

 

Чи знаєте,ви,як ваші ровесники з різних країн готуються до Нового року?

А як готуєтесь ви? В які ігри граєтеся взимку?

Зараз я увімкну веселу музику,а перша і друга групи почнуть кидати сніжки.

Через деякий час я вимкну музику і всі почнуть їх збирати.

Чия команда назбирає більше,та й перемогла.

У цю гру полюбляють бавитися діти Франції.

 

11. Розповідь про подарунки.

 

У ніч на 1 січня приблизно 1 млн.900тисяч людей святкують Новий рік і,звичайно,чекають його.

Французькі малята,як і всі діти світу,страшенно полюбляють подарунки і ,щоб отримати їх у новорічну ніч,виставляють свої черевички біля каміна з надією,що Пер Ноель наповнить їх гостинцями. Втім, подарунки отримують лише слухняні діти.

У Франції вірять,що до бешкетників приходять Пер Фустар. Він відшукає неслухняних дітей, які погано поводилися протягом року, і дарує їм замість ласощів та іграшок звичайну вуглинку.

А хто приносить подарунки нам?

 

12. Написання листів Дідові Морозу.

 

А чи пишете ви листи Дідові Морозу?

То ж розповімо йому у своїх листах про наші мрії та побажання,а я зберу ваші листи до цієї скриньки і відправлю адресату.

 

13.Виготовлення подарунків

 

Подарунки приємно не тільки отримати,а й дарувати. Зараз і ми зробимо ось такі чудові казкові ялинки.(Виготовлення ялинок)

 

14.Новорічні дивацтва у різних країнах.

 

Що роблять в інших країнах напередодні Нового року?

В Італії прийнято викидати старі речі й купувати замість них нові.

На Кубі в Новий рік годинник б’є тільки 11 разів. Оскільки 12 удар припадає саме на Новий рік. Відтак годиннику дають відпочити і спокійно зустріти свято разом з усіма.

У Франції символом благополуччя і сімейного добробуту  є велике поліно, яке спалюють у каміні.

А в південних селищах Франції існує ще й такий цікавий звичай:господиня,яка перша набрала води із джерела у новому році,залишає там булочку,друге бере цю булочку і на її місце кладе свою,наступна робить те саме. Таким чином усі господині селища обмінюються хлібом.

 

15.Підсумок заняття.

 

Що нового ви дізналися про Новий рік?

В якій країні святкування Нового року вам сподобалося найбільше?

doc
Додано
30 січня 2019
Переглядів
3696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку