Методична розробка виховного заняття "Безпечний Інтернет та соціальні мережі"

Про матеріал

Методична розробка виховної години «Безпечний Інтернет та соціальні мережі»

Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ДЕРЖАВНИЙ ВИЩИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«ПРИАЗОВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ»

МАРІУПОЛЬСЬКИЙ МЕХАНІКО-МЕТАЛУРГІЙНИЙ КОЛЕДЖ

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

відкритої виховної години

«Безпечний Інтернет та соціальні мережі»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019

Методична розробка виховної години «Безпечний Інтернет та соціальні мережі» - підготувала Шеремета І.С. викладач кваліфікаційної категорії «спеціаліст другої категорії» Маріупольського механіко-металургійного коледжу ДВНЗ «ПДТУ» 2019р.

 

 

 

 

 

 

Викладено методику проведення  виховної години за  темою «Безпечний Інтернет та соціальні мережі»

 

 

 

 

 

 

Для викладачів вищих навчальних закладів 1-2 рівнів акредитації

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розглянуто та схвалено на засіданні циклової комісії економічних дисциплін. Протокол № 2  від 08.10. 2019р

Голова комісії______________Григоренко Т.Г.

Вступ

 Ми  живемо у цифровому світі. Ви знайомі з мобільними телефонами, смартфонами, планшетами, ноутбуками та іншими гаджетами. Використовуючи все це, ви можете перейти від навчання,  інформації, почутої з вуст викладача або з підручника, до навчання через пошук інформації в Інтернеті. Сьогодні набагато важливішим є вміння самостійно знаходити відповіді на запитання в мережі Інтернету.

Для мільйонів людей у світі обмін інформацією через Інтернет став легким, швидким і зручним, став традиційним способом спілкування. Сьогодні більшість людей світу не уявляють свого життя без використання Інтернету, а кількість користувачів Всесвітньої мережі стрімко зростає, а кожні 72 години кількість інформації збільшується вдвічі. Ви також постійно користується Інтернетом для своїх потреб за допомогою комп'ютера або смартфона.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План виховної години                

Тема: Безпечний Інтернет та соціальні мережі.

Мета: 

дидактична: Ознайомлення студентів з безпечної роботи у мережі.

розвиваюча:  розвивати вміння спілкуватись, аналізувати, працювати в команді.

виховна: Виховувати інформаційну культуру поведінки, та дотримуватися правил особистої безпеки  в Інтернеті

Тип виховної години: інформаційна з елементами бесіди

Форми та методи проведення: мультимедійна презентація, бесіда

Технічні  засоби: екран, мультимедійний проектор, презентація, ватман, маркери, червоні та зелені картки.

 

Хід виховної години

 

  1. Організаційний момент

1.1 Привітання студентів 

1.2 Підготовка аудиторії до заняття, перевірка наявності студентів

     2.   Мотивація

     3.   Розкриття теми

           3.1. Вступне слово викладача

3.2. Бесіда зі студентами

3.3  Видеоролік  Небезпечній Інтернет, та 10 правил безпеки

3.4. Мозковий штурм в групах

3.5 Вправа «Шлях до безпеки в Інтернеті»

3.6 Видеоролік Загрози в мережі

    3.7 Цікаві факти з історії розвитку найпопулярніших соціальних мереж

      

       4.   Заключне слово викладача

 

 

 

Зміст та хід виховної години

 

  1. Організаційна частина: привітання студентів; перевірка до готовності студентів, аудиторії, обладнання

 

  1. Мотивація: (Додаток А)

 Сьогодні ми з вами поговоримо про Інтернет та соціальні мережі, про їх переваги та існуючи небезпеки.

 Викладнання теми

3.1.  Вступне слово викладача

Викладач: В даний час важко уявити наше життя без мобільного телефону, комп'ютера і звичайно мережі Internet, а разом з цим і соціальних мереж.  Попит на соціальні мережі росте з кожним днем, затягуючи у свої обійми все більше людей самої різної вікової категорії. З одного боку – це дуже спрощує життя сучасної людини, але далеко не кожен розуміє ту ступінь небезпеки, яку несе в собі онлайн-спілкування. Давайте спробуємо сьогодні розберемося в цьому питані.

3.2 Бесіда зі студентами:

  • Що таке Інтернет? (Відповідь: Інтернет – дуже потужний ресурс, який значно полегшує життя людини та відкриває майже необмежені можливості для самореалізації та саморозвитку юної особистості, спілкування, навчання, дозвілля. Але разом з тим, в Інтернеті приховано досить багато небезпек. Знання цих небезпек дозволить їх уникнути.
  • Що можна робити за допомогою Інтернету? (Відповідь: За допомогою Інтернету можна навчатися, відшукувати дані про людей, події, товари, послуги; читати та замовляти потрібні книжки, відео, музику, фото; листуватися із друзями та колегами; брати участь у відеоконференціях; купувати різні товари, переглядати оголошення, розміщувати рекламу).
  • Що таке соціальна мережа – (Відповідь: Інтерактивний багатокористувацький веб-сайт, контент якого наповнюється самими учасниками мережі). 
  • Для чого потрібні соціальні мережі? (Відповідь: Для спілкування, завантажувати улюблену музику або відео, складати фотоальбоми, дізнаватися останні новини; грати в ігри, та багато іншого)

 

Часто при пошуках цікавої інформації, або при роботі з Інтернет ресурсами нас донімають рекламою, кіберхуліганством, спамом та іншим. Давайте  ми зараз детальніше розглянемо все це за допомогою відеоролика. 

При перегляді відеоролика зверніть увагу на безпечні та небезпечні сторони Інтернету та запам’ятайте їх.

3.3 Відеоролик «Небезпечній Інтернет, та 10 правил безпеки»

3.4 Мозковий штурм Безпечні та небезпечні сторони Інтернету.

А зараз проведемо Мозковий штурм. Група була поділена на команди. Кожна з команд повинна придумати собі хештег (#).  На обговорення 1 хвилину. Студент з першої та другої  команди напишуть нам на дошці свій хештег (#).

Всі завдання які ви будете виконувати команда суперників буде оцінювати лайками. На прикидці заняття ми підрахуємо яка з команд набрала більшу кількість лайків та отримує приз. Перша команда записує: «Безпечні сторони Інтернету», а друга команда «Небезпечні сторони Інтернету». Перед вами лежать ватман з маркерами.

 На виконання завдання відводиться  7 хвилин.

Безпечні сторони Інтернету

Небезпечні сторони Інтернету

 

 

 

А зараз кожен студент із першої команди назвуть нам безпечні сторони Інтернету які вони згадали, а небезпечні сторони озвучить нам студенти другої команди.

Безпечні сторони Інтернету: пошук цікавої інформації, музики, фільмів; листування та спілкування зі знайомими; можливість навчатись, читати книжки, використовувати корисні інформаційні джерела, веб-портали, інтернет-бібліотеки, грати в розвиваючі ігри, дізнатись про останні новини у світі.

Небезпечні сторони Інтернету: неправдива реклама, спам, агресивні, невиховані чи психічно хворі люди, віруси, шкідливі програми, сайти для дорослих, неперевірені дані, Інтернет шахраї, спілкування з незнайомими людьми, агресивні ігри, реклама.

 

Викладач. З цим завданням ви впоролись відмінно.

Викладач. Аби небезпека під час Інтернет серфінгу не встигла вас з зненацька давайте виконуємо вправу яка називається  «Шлях до безпеки в Інтернеті».

 

3.5 Вправа «Шлях до безпеки в Інтернеті»

(Студенти  дають відповіді за допомогою червоних та зелених карток)

Зараз я буду зачитувати твердження, а ви, якщо вважаєте, що дане твердження є правильним – показуєте зелену картку. Якщо вважаєте, що дане твердження є неправильним, то покажіть червону картку. Кількість вірних відповідей членів команди надає  відповідно кількість лайків цій команді.

Твердження:

1 Намагайтеся як можна детальніше розказувати про себе. Особливо в соціальних мережах (правильна відповідь: ні);

2 Ніколи не відкривайте вкладення, надіслані з підозрілих і невідомих Вам адрес (правильна відповідь: так);

3 Пароль можна розказувати найближчим друзям, тим, кому найбільше довіряєш (правильна відповідь: ні);

4 Можна розміщати фото з друзями без їх дозволу (правильна відповідь: ні);

5 На зустріч з Інтернет-другом необхідно обов’язково іти з декількома друзями (батьками) та призначити зустріч в людному місці (правильна відповідь: так);

6 При реєстраціях на різноманітних чатах, форумах, он-лайн іграх краще не використовувати справжнє ім’я (правильна відповідь: так);

7 Копіювання чужої музики, комп’ютерних ігор та програм не є крадіжкою (правильна відповідь: ні, це крадіжка);

8 Всі матеріали в Інтернеті є правдивими (правильна відповідь: ні);

9 Не варто додавати незнайомих людей до себе в соціальну мережу (правильна відповідь: так);

10 Якщо ти отримав неочікуваний електронний лист, в якому тобі пропонується надзвичайно вигідна пропозиція, вірогідність того, що це шахрайство, дуже велика (правильна відповідь: так);

11 Потрібно завжди слідкувати за інформацією, яку Ви викладаєте в Інтернет (правильна відповідь: так);

12 Я не несу відповідальності за свої висловлювання в Інтернеті (правильна відповідь: ні).

 

Викладач: Молодці, всі добре впорались із завданням.

 

Викладач: У сучасному світ все швидко змінюється і виникає все  більш нових видів загроз.  До них можна віднести таки як кібербулінг, грумінг, грифери, шантаж, фішинг, фармінг, та інші. А зараз переглянемо відео у якому детальніше розповідається про ці загрози.

При перегляді відеоролика зверніть увагу та запам’ятайте їх.

3.6 Відеоролик «Загрози в мережі»

Викладач: Зараз кожна з команд отримує по 2 твердження  які потрібно підтвердити чи скасувати відповідно до вашого ставлення. Свою відповідь потрібно аргументувати.  А команда суперників повинна бути  оцінити вірність вашої відповіді. Якщо вони з нею згодні то поставлять Вам лайк. На виконання завдання 3 хвилину.

ТВЕРДЖЕННЯ

1. У булінгу та кібербулінгу немає нічого серйозного. Це просто дражнилки.

2. Якщо над кимось знущаються, він сам винен у цьому.

3. Дехто з тих, над ким знущалися, може почати ображати інших.

4. Коли ти бачиш, що з когось знущаються, найкраще вдати, ніби нічого не

помічаєш.

ВІДПОВІДІ

1. Міф. Жертви булінгу переживають важкі емоції - почуття приниження та сором, страх, розпач і злість. Інколи така ситуація може заподіяти людині непоправну шкоду.

2. Міф. Ні з кого не можна знущатися! Кривдник несе повну відповідальність за свої дії.

3. Факт. На жаль, деякі люди, які зазнали приниження, згодом так само зганяють свою злість на інших.

4. Міф. Не існує поняття «невинний спостерігач». Якщо ти бачиш, що над кимось знущаються, і нічого нікому про це не кажеш, то не розв’язуєш проблему, а певною мірою стаєш співучасником булінгу.

Ви можете: 1) виступити проти булінга (дати йому зрозуміти, що такі його дії оцінюєте негативно),

2) підтримати жертву (особисто чи в публічному віртуальному просторі висловити думку про те, що кібербулінг — це погано; цим Ви надаєте емоційну підтримку, що дуже потрібно жертві); 3) повідомити близьким дорослим та адміністрації сайту про факт некоректної поведінки в Інтернеті.

Викладач: Молодці, всі добре впорались із завданням.

 

Викладач: Кожна сучасна людина не уявляє свого життя без соціальних мереж. З ранку ми прокидаємося і перевіряємо надходження нових повідомлень. Продовж дня ми знайомимося або дивимося відео. А вечері перевіряємо оновлення пабликів на які ми підписані.  Одні люди втрачають там час даремно, інші ж, навпаки, проводять його з користю для себе.  На сьогоднішній день блогер це найбажаніша професія молоді яка дозволяє не тільки реалізувати свої таланти але і заробляти в мережі. А завдячені її існуванню ми самє завдяки соціальним мережам. Пропоную зараз згадати історію виникнення соціальних мереж. 

Кожній із команд було запропоновано самостійна робота знайти цікаві факти з історії розвитку найпопулярніших соціальних мереж.  А якість наведених фактів команда суперників оцінити лайком.

3.7  Цікаві факти з історії розвитку найпопулярніших соціальних мереж

Цікаві факти про Facebook

1 Якщо вам раптом необхідно перемкнути мову відображення Facebook, то зробити це можна в налаштуваннях соціальної мережі. Серед безлічі поширених на землі мов тут з якоїсь причини присутній також піратський і англійська перевернутий (всі букви догори ногами).

C:\Users\Иринка\Desktop\2015-12-20-185925_1450630874-630x315.png

2 Facebook є третім за популярністю додатком на смартфонах після електронної пошти і браузера. 79% користувачів Facebook перевіряють свої сторінки в протягом 15 хвилин після ранкового підйому. Кожен день середньостатистичний користувач відвідує цю соціальну мережу близько 14 разів.

 3 Існує теорія про те, що кожна людина знайомий з будь-яким іншим жителем планети через ланцюжок спільних знайомих, в середньому складається з п'яти чоловік (шість рукостискань). У соціальній мережі Facebook ця дистанція ще коротше. Дослідження Міланського університету довело, що двох будь-яких користувачів Facebook відокремлює ланцюжок, що складається з 3,74 людини.

4 Після чергового перегляду стрічки Facebook відчули роздратування або смуток? Ви не самотні. Згідно з дослідженнями Берлінського університету імені Гумбольдта, кожен третій користувач Facebook відчуває невдоволення своїм життям після відвідування цієї соціальної мережі.

 5 У Facebook можна заздалегідь подбати про те, що станеться з вашим аккаунтом після смерті. Для цього слід в налаштуваннях призначити так званого зберігача, тобто людину, якій ви довіряєте управління своїм акаунтом після вашої смерті. Зробити це можна в налаштуваннях безпеки облікового запису.

 6 За час існування Facebook компанію намагалися купити не менше 10 разів. Перше речення Марк Цукерберг отримав вже через чотири місяці після запуску. Серед потенційних покупців були такі широко відомі компанії, як Viacom, MySpace, Yahoo, AOL, Microsoft і навіть Google. Проте кожного разу думка Цукерберга про вартість його дітища не погоджувалося з пропозиціями потенційних покупців. Судячи з усього, він мав рацію.

«Мой хранитель» в Facebook

 

 

 

Цікаві факти про Твіттер

1 Спочатку автори мікроблога створювали веб-ресурс для публікації аудіозаписів. Але через повільне зростання і невдоволення інвесторів, вони змушені були змінити напрямок діяльності. Всього за один день мозкового штурму розробникам вдалося знайти нову ідею. І ось ми святкуємо її 12-річчя

2 На логотипі Twitter зображена пташка, звуть Лари Берд. Її назвали на честь однойменного баскетболіста, який виступав в НБА за Бостон.

3 Спочатку проект збиралися назвати Twitch або Jitter. Але Оксфордський словник вчасно опинився під рукою. Однак команда ще довго сумнівалася в правильності вибору. Адже Twit в перекладі з англійської означає «дурень».

4  BM підказує час очікування в великих аеропортах за допомогою твітів.

5 Вчені можуть з досить великою точністю визначити не тільки вашу національність, але й місцевість, в якій ви живете, просто проаналізувавши слова, які ви використовуєте в публікаціях.

6 У 2011-му році Ісландія використовувала Твіттер як один з джерел обговорень з приводу змін у своїй конституції.

7 Кожен твіт з першого дня роботи Твіттер був за архівований в цифровому форматі в Бібліотеці Конгресу. Компанія IBM планує нанести їх на спеціальну інтерактивну карту в Вікіпедії.

8 У Твіттері є акант, який в режимі реального часу розповідає про події Другої світової.

Цікаві факти про Instagram.

В літку 2010 року творець Instagram Кевін Сістром так захопився продумуванням концепції свого дітища, що зовсім забув відпочити. Прагнучи виправити ситуацію, що склалася і загладити провину перед своєю дівчиною, Ніколь Шутц, якої давно вже обіцяв спільну подорож,  Сістром організував поїздку в мексиканське село Тодос-Сантос. Під час вечірнього променаду Ніколь несподівано заявила Кевіну, що не стане користуватися додатком, над яким він працює.  Причина була вельми прозаїчна: дівчина вважала, що у неї ніколи не вийде фотографувати так само круто, як один їх загальний друг. Сістром уточнив: «Ти ж знаєш, чому у нього виходять такі класні фото?» «Він просто хороший фотограф. Від природи», - наполягала Ніколь. «Не-а, він проганяє свої знімки через фільтри», - парирував Кевін. «Тоді, хлопці, і вам потрібні фільтри», - зауважила дівчина. «Хм, а це ідея ...» - задумливо мовив Сістром. Через два роки ця ретроспективна ідея зробила Сістрома мультимільйонером.

C:\Users\Иринка\Desktop\nrsnlkdnlkx-1024x584.jpg

Магія фільтрів Instagram надає знімкам з телефону стильний вигляд.

Один дотик до екрану перетворює банальний захід у листівку з тропіків, робить зворушливим недоїдений гамбургер або викликає ностальгію від знімка старого велосипеда. Кевін Сістром одним з перших довів тезу про те, що цифрова економіка в наш час розвивається набагато швидше і приносить прибуток набагато більшу, ніж реальний сектор.

2 Хештег в Instagram - важливий інструмент, яким потрібно вміти користуватися. Ви можете придумати теги самостійно, а можете брати ті, що є, благо вибір по кожній темі просто величезний. Нижче - найпопулярніші хештеги в цілому. Тег номер один - це, звичайно ж, #love. А ще - #instagood #photooftheday #tbt #beautiful #cute #me #selfie #tagforlikes #happy #followme #fashion #summer #picoftheday # like4likes #fun #art #friends #instadaily #girl #smile.

Цікаві факти про Ютуб

1 Спочатку YouTube замислювався як сайт знайомств, в якому користувачі могли б використовувати для подання не тільки свої фотографії, але і невеликі відеоролики. Пізніше розробники саме на цій функції і вирішили зосередитися. Додатковим поштовхом до наслідування сервісу в відеохостинг послужив випадок, коли Чад і Стів не змогли поділитися відео зі своєю вечірки через обмеження поштових служб на розмір вкладень.

Перше відео завантажив Джавід Карім 23 квітня 2005 року. Його тривалість становила всього 19 секунд, під час яких Джавід просто щось бурмоче біля клітки зі слоном. Першим коментатором цього ролика (і взагалі на YouTube) став користувач з ніком COBALTGRUV, який написав глибокодумне «Interesting ....». Саме так стартувала індустрія он-лайн нового відео, яка сьогодні на рівних конкурує з телебаченням і кіно.

3 У перший місяць новий сервіс відвідало близько 3 мільйонів користувачів. Через півроку це число збільшилося в 10 разів і склало приблизно 30 мільйонів чоловік. До кінця першого року сайт удостоїли присутністю вже 38 мільйонів. А в жовтні 2006 року, тобто всього через півтора року після запуску, компанія Google придбала YouTube за 1,65 мільярда доларів.

4 Найдовше відео, коли-небудь завантажене на YouTube, триває 596 годин, 31 хвилину і 21 секунду. Воно було завантажено 14 грудня 2011 року користувачем під ніком MoldytoasterMedia. Це відео, до речі, має більше двох мільйонів переглядів, тільки навряд чи хто-небудь додивився його до кінця. На каналі цього користувача є й інші твори в «великому жанрі».

 5  П'ятірка найбільш переглядаються роликів сервісу YouTube на сьогоднішній день виглядає наступним чином. Перше місце як і раніше займає корейський репер Psy, але, з огляду на динаміку зростання, скоро можна очікувати зміни лідера.

 

 

 

 

 

 

6 Кожну хвилину на YouTube завантажується 100 годин відео. Якби хтось вирішив переглянути всі наявні на даний момент ролики, то йому знадобилося б для цього 1700 років.

Підсумок: А зараз підрахуємо яка з команд набрала більшу кількість лайків.

4. Заключне слово викладача. Інтернет може бути цікавим і корисним засобом для навчання, відпочинку і спілкування з друзями. Але, як і реальний світ, він теж може бути небезпечним! Бажаю вам бути активними користувачами мережі, але поки маєте можливість не промінюйте реальне спілкування з близькими і друзями на віртуальне.

docx
Додано
31 травня 2021
Переглядів
972
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку