Виховна година " День пам'яті жертв Голодомору"

Про матеріал
Виховна година " День пам'яті жертв Голодомору" яка присвячена історичної пам'яті про голодомор 1932 - 1933 років;
Перегляд файлу

 

 

Виховна година на тему: «День пам’яті жертв Голодомору»

 

Мета:

Освітня:

  • формувати у здобувачів освіти ціннісних орієнтацій до держави;
  • сприяти поверненню історичної пам'яті про голодомор 1932 - 1933 років;
  • формувати уздобувачів освіти повагу до подій тих часів, виховувати почуття співпереживання, поваги до минулого України.

Методична:

  • вдосконалити методику проведення виховних заходів у контексті національно-патріотичного виховання і розвитку особистості, що володіє основами знань про голодомор.

Виховна:

  • виховувати у студентів почуття патріотизму, любові до рідного краю;
  • виховувати у студентів необхідності бути корисними своїй державі.

Обладнання: ноутбук, проектор, плакат  день пам’яті жертв голодомору 1932-1933 рр», стіл з тематичною композицією, свічки, відео «Голодний дух», мультимедійна презентація «Голодомор 1932-1933 рр.: геноцид українського народу». 

 

ПЛАН

  1. Вступне слово викладача.
  2. Розповіді здобувачів освіти про знайомих і рідних які пережили  геноцид.
  3. Історична довідка.
  4.  Відео «Голодний дух»  (3хв45 с)
  5. Хвилина мовчання.
  6.  Заключне слово

 

 

 

Хід заходу.

Протягом тривалості заходу транслюється презентація«Голодомор 1932-1933 рр.: геноцид українського народу». 

 

  1. Вступне слово викладача

     У світісталосябагатотрагедій. Страшнихтрагедій.Так, булирізнівійни, катастрофи, які забирали життя людей.Коли гинуть люди відстихійного лиха, аваріїлітакачи потягу, виверження вулкану – цеодне. Коли люди гинуть на війні, захищаючисвоюБатьківщинувідворогів, - це друге. А коли люди гинуть від голоду – цезовсімінше. Особливо – голоду, який створили навмисно. Ви вжезнаєте, що в Україніродючіземлі і вона багатахлібом. ЩенашуУкраїнуназивали «житницею Європи».Хібаможнауявити, що народ – хліборобпомираєвідголоду?Хібаможнауявити, щолюдиназбирала урожай, радувалась, щозможепрокормити свою родину, своїхдітей, а на наступний день влада все забирала, не лишаючианізернини, анікартоплини.

В тічаси жертвами ставали не окремі люди, винищувалисьцілі села. Від голоду помирали і старі, і молоді. Найстрашніше – помирали діти. У вересні 1933 року за шкільніпарти не сілиблизько 2/3 учнів. Вони не дожили до свогопершогодзвоника.

Саме так владапоступила з мільйонамиукраїнців у тідалекі 30-ті роки минулогостоліття.

Людей свідомо морили голодом. Цезлочинпротилюдини. Цезлочинпроти народу. Цезлочинпротиусьоголюдства.

А чи так давно цесталося? Ні. Щедосіживісвідки тих часів. Серед них можуть бути вашібабусі, дідусі.

  1. Розповіді здобувачів освіти про знайомих і рідних які пережили  геноцид.

Здобувачі освіти висловлюються чи розповідали їм рідні і знайомі про ті страшні часи

  1. Історична довідка.

Голодомор став ціною, яку заплатив український народ за прагнення до свободи. Цебулареакціякомуністичного режиму на відродження нашим народом власноїдержави, духовнепіднесеннячасівУкраїнськоїреволюції 1917–1921 років. Українськийнаціональнийрухбільшовикирозглядали як найбільшузагрозуіснуваннютоталітарного режиму. За спробиукраїнціввідстоятиособисту свободу їхзвинуватили в підготовціантикомуністичногоповстаннянавесні 1933 року та вдалися до голодного терору.

Голодомор – злочин геноциду протиУкраїнського народу. Керівництво ВКП(б) та уряд СРСР у 1932–1933 роках організувалиштучниймасовий голод. Вінспричинивзагибельмільйонівукраїнців на територіїУкраїнської СРР та Кубані. Насильно вилучалипродовольство, влаштували блокаду сіл і цілихрайонів, забороняливиїжджати за межіУкраїни, припинилисільськуторгівлю. Цимтоталітарна система створила для українцівумови, спрямовані на фізичнезнищення. Такаполітика режиму – злочинпротилюдяності за визначеннямКонвенції ООН від 9 грудня 1948 року “Про запобіганнязлочину геноциду і покарання за нього”.

ТривалаборотьбаУкраїнськоїНародноїРеспубліки йповстанськихзагонівпротибільшовиківсформувала у комуністичноїверхівкинепримиренність до українськогонаціональногоруху. ІменемлідераУкраїнськоїреволюції Симона Петлюрибільшовики означили образ українськогобунтівника. “Петлюрівець” лякаврадянськувладу і в 1930-ті роки, і в часи Голодомору.

Україна, саме тому, щомаладосвідвласноїдержавності, найактивнішеопираласястановленню й утвердженнюкомуністичногототалітарного режиму;

У 1920-х рокахтоталітаризм в Українізміцнювався, але йому не вдавалосяпридушитидуховнийспротив. У культуріопірмобілізувало гасло МиколиХвильового «ГетьвідМоскви». В науці – економічнатеоріяМихайлаВолобуєва, яка спростовувалаєдністьукраїнської і російськоїекономік. Українізаціявийшла далеко за визначені режимом рамки. Напочатку 1930-х комуністичнекерівництвоусвідомилохисткість становища в Україні і ризикинаціональноговиступуукраїнства.

І в 1932, і в 1933 роках у різнихкуточкахУкраїни режим змушенийбувпридушуватимасовівиступи – «волинки» – які ставали відчайдушнимиспробамидоведених до межі голоду українських селян не стількивідстояти права, як просто вижити. За перші 7 місяців 1932 року органи ҐПУ (главное политическое управление) зафіксували в УСРР 930 масовихпротестіввиступів, що становило понад 56 % усіхантивладнихвиступівв СРСР за цей час.

Упершійполовині 1932-го в Україні з колгоспіввийшли десятки тисячселянськихгосподарств, якіпрагнуливідновленняекономічноїсвободи. Незважаючина  тискпартійних і державнихорганів, майже 500 сільських рад ризикуваливідмовлятисявіднереальнихпланівхлібозаготівель.

Цейстихійнийспротивокупаційнавлада назвала підготовкоюантикомуністичного  повстання, яке начебто мало вибухнутинавесні 1933-го і використала як виправданнявбивства голодом.

Головна ж причина вчиненнязлочину Голодомору полягала у тому, щоукраїнськанація, друга за чисельністю в СРСР, мала величезний культурно-історичнийспадок, власніславетнітрадиціїдержавотворення, досвіднаціонально-визвольноїборотьби. Україна стояла на завадіствореннятоталітарноїкомуністичноїімперії.  Широкі кола інтелектуалівтаекономічносамостійне селянство не сприймалиполітикикомуністичногокерівництва. Тому режим поставив за мету знищитиукраїнців як політичнунацію, котра рано чипізно могла поставитипитання про створеннянезалежноїдержави. Для досягненняцієї мети бувобранийжахливийінструмент – вбивство голодом.

Голодомор бувспеціальноспланованою і ретельнозамаскованоюкаральноюоперацією.

Внаслідок умисного створення умов, несумісних із життям, за менш ніж календарний рік (зима 1932 – літо 1933) в Україні загинули мільйони людей. На жаль, страшні обставини злочину та свідома заборона ведення статистики смертності унеможливлюють встановлення точної кількості й вичерпного поіменного списку жертв.

Голод став зброєюмасовогобіологічногознищенняукраїнців. Він на довгідесятиліття порушив природний та політичнийрозвитокукраїнців як спільноти, призвів до морально-психологічнихзмін у свідомостінації, наслідкицієїкатастрофивідчуваємо і понині.

Як засвідчують соціологічні опитування останніх років, три чверті громадян України погоджуються, що Голодомор був геноцидом, вчиненим комуністичним тоталітарним режимом проти Українського народу.

  1. Відео «Голодний дух»  (3 хв 45 с)

Пропоную вам переглянути коротке відео Голодний дух

Розкажіть про свої почуття після перегляду відеоролику

  1. Хвилина мовчання

Здобувачі освіти вшановують загиблих хвилиною мовчання (горять свічки)

  1. Заключне слово

Голодомор став найбільшою трагедією за всю історію українського народу. За масштабом, жорстокістю, цинізмом і організованістю з боку влади та наслідками для майбутніх поколінь він не має аналогів в історії людства. Демографічна катастрофа посіяла в душах мільйонів людей фізіологічне почуття страху, необоротно вплинула на генофонд нації. (Згідно з Указом Президента України, починаючи з 2000 р. у четверту суботу листопада в нашій державі щорічно відзначається День пам'яті жертв Голодомору і політичних репресій.)

Життя продовжується. Країна наша квітне. Народжується нове покоління – майбутнє нашої держави. Тож, нехай у кожному місті й селі, в кожній оселі, в кожній родині схилять голову перед пам’яттю невинно-убієнних голодом - геноцидом, поставлять свічку перед образом Божим і помоляться за їхні душі.

 

https://telegraf.com.ua/files/2012/11/web.jpg

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дидык Светлана
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 листопада 2023
Переглядів
14392
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку