Виховна година для 1-4 класів на тему «Школа минулого, теперішнього і майбутнього…»

Про матеріал

Виховна година для 1-4 класів на тему «Школа минулого, теперішнього і майбутнього…»

Підготувала:

КЗ "Добровеличківське НВО"

вчитель початкових класів

Чоботар Таміла Юріївна

Перегляд файлу

Виховна година для 1-4 класів на тему «Школа минулого, теперішнього і майбутнього…» 

Підготувала:

вчитель початкових класів

Чоботар Таміла Юріївна

D:\Рабочий стол\грудень 14 274.jpg

Тема: «Школа минулого, теперішнього і майбутнього…»

Мета: ознайомити учнів з історією відкриття перших шкіл, їх значенням у житті людини;  ознайомити  учнів  з  історією рідної школи;  виховувати любов до навчання, друзів, повагу до старших;   виховувати  почуття  гордості  за  свою  школу.

Обладнання: проектор, пісня, смішинки, загадки.

 

Хід заняття

І Організаційний момент

  1. Загадка

Чистенькі віконця

 Сміються до сонця.

 Діточки довкола.

 Наша люба …(школа)

  1. Школа очима дітей

D:\Рабочий стол\грудень 14 272.jpg

3.Асоціація про школу

- Діти, що ви знаєте про школу?

- Що означає слово школа?

 Слово «школа» походить від грецького слова «сколе», що означає «дозвілля».

 Слово «педагог» в перекладі з грецького означає «вихователь», «наставник». В обов'язки педагога входило навчати дітей хорошим манерам, стежити за поведінкою дітей на вулиці, проводжати їх до школи.

ІІ Повідомлення теми і мети заняття

  • Сьогодні на виховні годині, ми здійснимо мандрівку в часі, де познайомимося з історією виникнення шкіл. Дізнаємося історію своєї школи. Створимо школу майбутнього.

ІІІ Мандрівка в минуле

1.Історія виникнення шкіл

  • Йшли роки, століття, і стали з'являтися школи. Шумерські школ із історії Стародавнього сходу, які називалися «будинками табличок», де учні писали на глиняних табличках, читали і вчилися по ним. В таких школах діти  читали, множили і ділили,  писали вірші, складали музику, співали  пісні,  вони знали астрономію і багато, багато іншого.
  • Єгипетська школачитися в Єгипті було зовсім не просто. Треба було знати і вміти писати  сім'ю сотнями букв – ієрогліфів. В одних випадках слід було писати зліва направо, в інших - справа наліво, в третіх - зверху вниз.  Учитель диктує, а учні пишуть на своїх табличках.
  • А в Стародавній Греції шкільний день починався із віршів. Учитель читав їх, а учні повторювали. Тривало це до тих пір, поки все не заучать напам'ять досить великий уривок або навіть цілий твір. 

У школі існували свої правила: «Голосно не говори, не клади ногу на ногу, встань, коли входить старший». У програму навчання крім письма і читання входили ще  граматика, риторика, діалектика, арифметика, геометрія, музика й астрономія.

Велика увага приділялася фізичним вправам. З 12 років школярі другу половину дня проводили в палестрі - гімнастичній школі. Її назва «палестра» походить від слова «Пале» - боротьба. Тут учні бігали, стрибали, навчалися  верховій їзді, метали диски.

  • У Стародавньому Римі хлопчиків починали навчати з 7 років, де протягом п'яти років навчалися читати, писати і рахувати.  Заняття проходили під відкритим небом,  де стояв стілець для вчителя і лавка для учнів.  Навчальний день починався рано. Опівдні діти йшли додому пообідати, а потім знову поверталися до школи. Ніяких підручників у них не було, всі записи велися під диктовку вчителя. Власне на початковій школі і закінчувалося навчання дітей бідняків.

Діти заможних батьків початкову школу не відвідували, а ази навчання проходили вдома під керівництвом батька або спеціально найнятих вчителів.

  • Найпершими навчальними закладами Середньовіччя були церковні й монастирські школи. Навчання в них було платним і велося латинською мовою. Відвідувати таку школу могли тільки діти багатих людей. Тут їх навчали читання та письма, найпростішого рахунку, основам християнського віровчення і церковного співу.
  • У Київській Русі школи з'явилися після прийняття християнства (988 р.) князь Володимир наказав віддавати "на книжкове навчання" дітей "кращих людей". Ярослав Мудрий створив бібліотеку. Навчання у школі велося рідною мовою, навчали читання, письма, основам християнського віровчення і рахунку.
  • Хто ж все таки придумав цю набридливу, але  потрібну школу.

Багато хто з учнів, переважно лінивих частенько згадують “лагідними” словами, людину яка придумала цю школу…

 Отже, головним винуватцем можна вважати єпископа протестантської общини Чеських братів – він же великий педагог і гуманіст ХVII століття – Яна Амоса Коменського, який у 1650 році, на той час йому було 58, придумав геніальну систему масового “навчання всіх і всьому”. Тобто, фактично придумав нашу з вами школу.

Він вперше розсортував учнів за віком по класах;

 – Він розрізав все навчання на декілька учбових дисциплін;

 – Він написав перший підручник;

 – Він ввів поняття: “учбовий день”, “урок”, “оцінка”, “вправа”.

 – Він встановив єдиний день початку занять – щоб дітей в школу приймати не коли завгодно, але лише один раз в рік:

 “краще восени… і вести їх весь рік, нікого вже не приймаючи і не відпускаючи”.

-Він придумав і канікули.

  • А чи знаєте ви, чому школярі починають навчатися саме 1 вересня?
  • Чому саме 1 вересня, а не 10, 15 чи 1 жовтня ми розпочинаємо новий навчальний рік?

 Ця традиція прийшла до нас в XV столітті з Візантії, де 1 вересня відзначали настання нового (не тільки навчального) року. У цьому святкуванні був і духовний, і світський зміст. Духовний - тому, що візантійські богослови і мислителі припускали, що Бог приступив до створення світу саме 1 вересня, а значить, з цього дня почався і сам час. Світський  зміст полягав у тому, що до вересня закінчувалися всі польові роботи. Одружившись на останній візантійській принцессі, великий князь Іван III в 1492 році оголосив 1 вересня початком нового року (новоліття), зробивши його офіційним церковно-державним святом.

 Правда, не всі навчальні заклади починали навчальний рік 1 вересня.  У документах трапляються дати 20 та 31 серпня, 15 і 26 вересня, 1 і 15 жовтня, а сільські школи грамоти починали працювати тільки 1 грудня.

  • -Ну а коли ж починають вчитися діти в інших країнах?

 1 вересня відкриваються двері шкіл в Чехії, в Білорусії, в країнах Прибалтики.

 А ось у дітей в Німеччині немає чіткого графіку початку навчального року: у кожній з 16 федеральних земель навчальні заклади починають працювати протягом серпня - вересня.

 В Іспанії також в різних провінціях навчальний рік починається по-різному, в залежності від строків збирання врожаю, проте затягувати пізніше 1 жовтня суворо забороняється.

 В Італії, навпаки, тільки з 1 жовтня починають відвідувати школу.

 У Франції немає чіткого терміну Дня знань. Десь навчальний рік починається 1 вересня, а десь і 15.

 З середини серпня починають вчитися діти в Данії.

 В Англії, Канаді та США навчальний рік завжди починається в перший вівторок вересня.

 У  Японії - вирішили, що початок навчання - це дуже весело, і починають новий навчальний рік ... 1 квітня, якій  триває з 1 квітня по 1 березня. Діти відпочивають всього один місяць(березень).

 Один місяць відпочивають також в Індонезії (у січні) та в Індії (у квітні).

 У Норвегії та Мозамбіку канікули тривають 2 місяці.

 У Аргентині, Еквадорі, Панамі, Сіднеї учні відпочивають аж 4 місяці.

  • У різних країнах існують різні системи оцінки знань учнів. Якщо в Росії, Угорщині і Югославії 5 – найвища оцінка, а 1 – найнижча, то в Чехії все навпаки.
  • У школах Голландії та Румунії ставлять оцінки від 1 до 10.
  •  У Франції в ліцеях введена 20-бальна шкала оцінювання.

ІV  мандрівка в теперішній час

  1. Історія рідної школи

25 серпня 1956 року першою на Кіровоградщині трудовою політехнічною школою-інтернат з виробничим навчанням стала школа в Добровеличківці.

Такий вигляд мала школа в 1961 році.

У 1959 році розпочалося будівництво  трьохповерхового гуртожитку, в якому брали участь не лише будівельники, а й старшокласники.

       З 1956 року школу очолив колишній воїн, педагог-гуманіст, заслужений вчитель УРСР Василь Якович Нога, який віддав 23 роки життя Добровеличківській загальноосвітній школі-інтернату, за успіхи в роботі отримав звання Заслуженого вчителя України, а також нагороджений орденами Трудового Червоного Прапора, «Знак пошани», «Відмінник народної освіти України», «Відмінник народної освіти СРСР».

 У школі працювали швейна і столярна майстерні, де діти здобували професійні навички.  У вільний від навчання час кожен вихованець школи-інтернату працював у господарстві, у якому було 50 га землі, 20 корів, більше 300 свиней, власна пасіка, 6 автомашин, трактори і автобус.  Учні школи-інтернату трудилися досить ефективно. Збирали  буряки,  кукурудзу , доїли корови.  Всі прибутки використовувалися для зміцнення матеріальної бази школи, харчування дітей, придбання одягу. Завдяки збереженим коштам  учені  та вчителі мали можливість побувати в Києві, Каневі, Москві, Ленінграді, Кишиневі, Волгограді.

  Інтелектуальна сила педагогічного колективу була настільки високою, що всього за декілька років навчальні кабінети стали взірцем для шкіл області. Василь Якович запрошував у школу-інтернат найкращих педагогів, майстрів своєї справи. Змістовне життя школи організовували В.В. Чоботар, К.Б.Добрицька, Г.М.Федорова, В.В.Трикіна, О.В.Грон та багато інших наставників.

    В різні роки очолювали школу та турбувалися за її добробут та процвітання Гетьманець Віталій Антонович, Пальоний Олександр Іванович, Стрілець Лариса Іванівна,  Грон Євген Степанович, Турта Олександра Антонівна.  

Не одне покоління вихованців вдячні їм за материнську ласку, доброту, людяність.

Ось уже 9 років директором нашої школи є Ковальська Катерина Борисівна, яка разом із вчителями та вихователями працюють над розквітом нашої школи.  Школа стала  конкурентно спроможною серед закладів району, збільшилась кількість дітей, якість знань, змінились приорітети роботи.

2.Символіка нашої школи

3.Смішинки про школу

                                 Максимко  думає

Батько розгорнув щоденник і запитує:

  • Максимко, а чому це мене викликають до школи?
  • Не знаю.
  • А ти хіба не читав, що вчителька тут написала?
  • То ж тобі написала...
  • Ну тоді слухай. Тут написано: „Ваш син неуважний на уроках”.
  •  Ти мабуть пустуєш у школі?
  • Ні.
  • Слухаєш, що пояснює вчителька?
  • Слухаю.
  • А сам, мабуть, думаєш про щось інше?
  • Та ні, про урок думаю.
  • Про урок?
  • Ага. Коли ж він закінчиться.

 

Двійки.

А ти, тату в школі вчився?

Учився.

А це правда, що ти одержував двійки?

Було таке траплялося…

Тоді мама правду каже, що я в тебе вдалася.

Миколка

- Миколко, ти чому спізнився?

- По дорозі в школу на мене напали бандити й пограбували

-І що ж вони в тебе взяли?

- Зошит з домашнім завданням.

V Школа майбутнього

  1. Створення колажів школи майбутнього

D:\Рабочий стол\грудень 14 279.jpg

D:\Рабочий стол\грудень 14 281.jpg

 Підсумок  заняття

          Джерела:

  1. Інтернет-ресурси;
  2. Вікіпедія (Веб-сайт);
  3. Історична довідка.

 

docx
Додано
20 липня 2018
Переглядів
1526
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку