Виховна година для 1-4 класів на тему «Школа минулого, теперішнього і майбутнього…»
Підготувала:
КЗ "Добровеличківське НВО"
вчитель початкових класів
Чоботар Таміла Юріївна
Виховна година для 1-4 класів на тему «Школа минулого, теперішнього і майбутнього…»
Підготувала:
вчитель початкових класів
Чоботар Таміла Юріївна
Тема: «Школа минулого, теперішнього і майбутнього…»
Мета: ознайомити учнів з історією відкриття перших шкіл, їх значенням у житті людини; ознайомити учнів з історією рідної школи; виховувати любов до навчання, друзів, повагу до старших; виховувати почуття гордості за свою школу.
Обладнання: проектор, пісня, смішинки, загадки.
Хід заняття
І Організаційний момент
Чистенькі віконця
Сміються до сонця.
Діточки довкола.
Наша люба …(школа)
3.Асоціація про школу
- Діти, що ви знаєте про школу?
- Що означає слово школа?
Слово «школа» походить від грецького слова «сколе», що означає «дозвілля».
Слово «педагог» в перекладі з грецького означає «вихователь», «наставник». В обов'язки педагога входило навчати дітей хорошим манерам, стежити за поведінкою дітей на вулиці, проводжати їх до школи.
ІІ Повідомлення теми і мети заняття
ІІІ Мандрівка в минуле
1.Історія виникнення шкіл
У школі існували свої правила: «Голосно не говори, не клади ногу на ногу, встань, коли входить старший». У програму навчання крім письма і читання входили ще граматика, риторика, діалектика, арифметика, геометрія, музика й астрономія.
Велика увага приділялася фізичним вправам. З 12 років школярі другу половину дня проводили в палестрі - гімнастичній школі. Її назва «палестра» походить від слова «Пале» - боротьба. Тут учні бігали, стрибали, навчалися верховій їзді, метали диски.
Діти заможних батьків початкову школу не відвідували, а ази навчання проходили вдома під керівництвом батька або спеціально найнятих вчителів.
Багато хто з учнів, переважно лінивих частенько згадують “лагідними” словами, людину яка придумала цю школу…
Отже, головним винуватцем можна вважати єпископа протестантської общини Чеських братів – він же великий педагог і гуманіст ХVII століття – Яна Амоса Коменського, який у 1650 році, на той час йому було 58, придумав геніальну систему масового “навчання всіх і всьому”. Тобто, фактично придумав нашу з вами школу.
– Він вперше розсортував учнів за віком по класах;
– Він розрізав все навчання на декілька учбових дисциплін;
– Він написав перший підручник;
– Він ввів поняття: “учбовий день”, “урок”, “оцінка”, “вправа”.
– Він встановив єдиний день початку занять – щоб дітей в школу приймати не коли завгодно, але лише один раз в рік:
“краще восени… і вести їх весь рік, нікого вже не приймаючи і не відпускаючи”.
-Він придумав і канікули.
Ця традиція прийшла до нас в XV столітті з Візантії, де 1 вересня відзначали настання нового (не тільки навчального) року. У цьому святкуванні був і духовний, і світський зміст. Духовний - тому, що візантійські богослови і мислителі припускали, що Бог приступив до створення світу саме 1 вересня, а значить, з цього дня почався і сам час. Світський зміст полягав у тому, що до вересня закінчувалися всі польові роботи. Одружившись на останній візантійській принцессі, великий князь Іван III в 1492 році оголосив 1 вересня початком нового року (новоліття), зробивши його офіційним церковно-державним святом.
Правда, не всі навчальні заклади починали навчальний рік 1 вересня. У документах трапляються дати 20 та 31 серпня, 15 і 26 вересня, 1 і 15 жовтня, а сільські школи грамоти починали працювати тільки 1 грудня.
1 вересня відкриваються двері шкіл в Чехії, в Білорусії, в країнах Прибалтики.
А ось у дітей в Німеччині немає чіткого графіку початку навчального року: у кожній з 16 федеральних земель навчальні заклади починають працювати протягом серпня - вересня.
В Іспанії також в різних провінціях навчальний рік починається по-різному, в залежності від строків збирання врожаю, проте затягувати пізніше 1 жовтня суворо забороняється.
В Італії, навпаки, тільки з 1 жовтня починають відвідувати школу.
У Франції немає чіткого терміну Дня знань. Десь навчальний рік починається 1 вересня, а десь і 15.
З середини серпня починають вчитися діти в Данії.
В Англії, Канаді та США навчальний рік завжди починається в перший вівторок вересня.
У Японії - вирішили, що початок навчання - це дуже весело, і починають новий навчальний рік ... 1 квітня, якій триває з 1 квітня по 1 березня. Діти відпочивають всього один місяць(березень).
Один місяць відпочивають також в Індонезії (у січні) та в Індії (у квітні).
У Норвегії та Мозамбіку канікули тривають 2 місяці.
У Аргентині, Еквадорі, Панамі, Сіднеї учні відпочивають аж 4 місяці.
ІV мандрівка в теперішній час
25 серпня 1956 року першою на Кіровоградщині трудовою політехнічною школою-інтернат з виробничим навчанням стала школа в Добровеличківці.
Такий вигляд мала школа в 1961 році.
У 1959 році розпочалося будівництво трьохповерхового гуртожитку, в якому брали участь не лише будівельники, а й старшокласники.
З 1956 року школу очолив колишній воїн, педагог-гуманіст, заслужений вчитель УРСР Василь Якович Нога, який віддав 23 роки життя Добровеличківській загальноосвітній школі-інтернату, за успіхи в роботі отримав звання Заслуженого вчителя України, а також нагороджений орденами Трудового Червоного Прапора, «Знак пошани», «Відмінник народної освіти України», «Відмінник народної освіти СРСР».
У школі працювали швейна і столярна майстерні, де діти здобували професійні навички. У вільний від навчання час кожен вихованець школи-інтернату працював у господарстві, у якому було 50 га землі, 20 корів, більше 300 свиней, власна пасіка, 6 автомашин, трактори і автобус. Учні школи-інтернату трудилися досить ефективно. Збирали буряки, кукурудзу , доїли корови. Всі прибутки використовувалися для зміцнення матеріальної бази школи, харчування дітей, придбання одягу. Завдяки збереженим коштам учені та вчителі мали можливість побувати в Києві, Каневі, Москві, Ленінграді, Кишиневі, Волгограді.
Інтелектуальна сила педагогічного колективу була настільки високою, що всього за декілька років навчальні кабінети стали взірцем для шкіл області. Василь Якович запрошував у школу-інтернат найкращих педагогів, майстрів своєї справи. Змістовне життя школи організовували В.В. Чоботар, К.Б.Добрицька, Г.М.Федорова, В.В.Трикіна, О.В.Грон та багато інших наставників.
В різні роки очолювали школу та турбувалися за її добробут та процвітання Гетьманець Віталій Антонович, Пальоний Олександр Іванович, Стрілець Лариса Іванівна, Грон Євген Степанович, Турта Олександра Антонівна.
Не одне покоління вихованців вдячні їм за материнську ласку, доброту, людяність.
Ось уже 9 років директором нашої школи є Ковальська Катерина Борисівна, яка разом із вчителями та вихователями працюють над розквітом нашої школи. Школа стала конкурентно спроможною серед закладів району, збільшилась кількість дітей, якість знань, змінились приорітети роботи.
2.Символіка нашої школи
3.Смішинки про школу
Максимко думає
Батько розгорнув щоденник і запитує:
Двійки.
А ти, тату в школі вчився?
Учився.
А це правда, що ти одержував двійки?
Було таке траплялося…
Тоді мама правду каже, що я в тебе вдалася.
Миколка
- Миколко, ти чому спізнився?
- По дорозі в школу на мене напали бандити й пограбували
-І що ж вони в тебе взяли?
- Зошит з домашнім завданням.
V Школа майбутнього
VІ Підсумок заняття
Джерела: