24 червня о 18:00Вебінар: Практика створення матеріалів для оформлення та зонування класного приміщення в НУШ

Виховна година для 5-го класу "Моя сім’я, моя родина – це і є моя маленька Батьківщина"

Про матеріал

Виховна година розрахована для учнів 5-го класу спеціальних навчальних закладів. Під час виховної години учні знайомляться з такими поняттями, як: «сім'я», «рід», «родина», «родовід», «родовідне дерево».

Перегляд файлу

1

 

 

Комунальний заклад «Куп’янський спеціальний навчально-виховний комплекс» Харківської обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

ВИХОВНИЙ ЗАХІД

«МОЯ СІМ'Я, МОЯ РОДИНА – ЦЕ І Є МОЯ МАЛЕНЬКА БАТЬКІВЩИНА»

 

 

 

                          Вихователь: Ткаченко Світлана Леонідівна

Кваліфікаційна категорія «Спеціаліст вищої категорії»

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «Моя сім’я, моя родина – це і є моя маленька Батьківщина»

(слайд 1)

Мета: Ознайомити учнів з поняттями: «сім’я», «рід», «родина», «родовід», «родовідне дерево». Закласти в учнів бажання виявляти увагу й повагу до рідних, творити добро. Зацікавити учнів пошуками коріння свого родоводу. Виховувати повагу до членів сім’ї, історії, традицій свого народу.

Форма проведення: виховна година

Обладнання: мультемідійна дошка, малюнки «Моя сім’я», вислови про сім’ю, фонограми з пісень, презентація

Девіз:

                                                          «Ми всі – одна сім’я, єдина ми родина.

Мільйони різних «я», а разом – Україна».

І. Організаційний момент (слайд 2)

Добрий день, діти! Добрий день, шановні колеги та батьки! Дуже приємно, що ми сьогодні зібрались у нашому родинному колі. Хай буде вам затишно, тепло, мов у хаті своїй, хай щира розмова і бесіда мудра розквітає у наших з вами  думках.

 

ІІ. Мотивація виховної діяльності

(Учні виходять по черзі на середину класу)

Сьогодні у цій класній кімнаті,

Ми дуже раді всіх вітати!

 І, сподіваємось, що кожен

Для себе щось узяти зможе.

 

Хтось настрій добрий запозичить

 Бо посмішка усім нам личить.

Хтось - слову доброму зрадіє,

Бо про добро усі ми мрієм.

 

Та починати вже нам час,

Сюди запросили ми вас,

Аби всім разом у дружнім колі,

В домівці нашій – рідній школі –

Сердечно й щиро Вас вітати.

 

ІІІ. Оголошення теми, мети виховного заходу

А тему нашого заходу ви мені підскижите самі, прослухавши легенду.

(Звучить мелодія, під неї зачитується легенда) (слайд 3)

Ніч. Тишина.

В тихім шелесті трав

Адам у Єви запитав:

- Кохана, люба, мила, чарівна,

Скажи мені, єдина,

Хто буде дарувать життя,

А потім доглядать дитя?

-  Я.

- Варити, прати, прибирати,

Сімейне вогнище оберігати?

- Я.

- Постійно радість дарувати,

Усіх теплом обігрівати?

- Я.

А ти, мій милий, неповторний,

Скажи мені, єдиний,

Хто буде рід наш берегти,

І множить покоління?

- Я.

- Хто дбатиме усе життя

Про щасливе майбуття?

- Я.

- Дітей навчати лиш добра,

І боронити від лиха й зла?

- Я.

- Кохати буде до забуття

І поруч буде все життя?

- Я.

І так сім раз

Звучало я, я, я.

Ось так створилась  сім’я.

Про що говорилося в легенді? (відповіді учнів)

Отже, сьогодні мова буде йти про сім’ю, і темою нашої виховної години буде:  «Моя сім’я, моя родина». Ми познайомимося з такими поняттями, як «сім’я», «родина», «рід», «родовідне дерево». Навчимося цінувати все, що пов’язує нас з сім’єю, родиною, батьківською хатою.

Девізом нашого заходу будуть слова:

 «Ми всі – одна сім’я, єдина ми родина.

Мільйони різних «я», а разом – Україна».

Зверніть увагу на дошку. У нас працює довідкове бюро.

Довідкове бюро:

Сім’я –  це група людей, яка складається із чоловіка, жінки, дітей та інших близьких родичів, які живуть разом під одним дахом.

Родина –  це група людей, що складається з батьків, дітей, внуків і близьких родичів.

Рід –  це низка поколінь, які походять від одного предка.

Родовід – це історія поколінь.

І як завжди під час нашого спілкування будуть діяти правила, пропоную звернути увагу на них. (слайд 7)

 

Правила:

Думати швидко;

працювати творчо;

відповідати чітко;

запам’ятовувати міцно;

працювати дружно.

Сім’я! Яке красиве слово! Сім’я, як гріє душу! Воно нагадує ласкавий голос мами, дбайливу  суворість  батька. В сім’ї ти бажана дитина. Тут тобі подарували ім’я, а скільки в слові «сім’я» загадок та повчаючих відкриттів! 

Наприклад, слово «сім’я» можна поділити на два слова – «сім» і «Я». І тоді воно  каже нам: «Сім’я – це семеро таких же, як я». (слайд 8)

Говорять, що число сім – магічне. Мабуть це і справді так. Бо у світі багато чого позначено числом сім. (слайд 9)

  • сім днів у тижні;
  • сім раз відміряй, а раз відріж – каже народна мудрість;
  • сім смертних гріхів, які посилаються людині, щоб вона їх переборола;
  • а ще є сім чудес світу;
  • а ще від щастя людина буває на сьомому небі;
  • і книга за сімома печатями є;
  • найкраще запам’ятовується те, що повторюється сім разів!

Мабуть, ще багато чогось іншого позначається числом сім. Саме тому воно і є магічним. А чому б і ні?

А мені найбільше подобається веселка, у якій виграє дивовижних сім кольорів. Ці кольори утворюють веселковий міст на все небо і по ньому хочеться пробігтися, бо він неодмінно приведе у чарівну казку.

 

Гра-розминка «Сім’я – яка вона» (слайд 10)

Підберіть сім прикметників до слова сім’я.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Я + Я+ Я+Я+Я+Я+Я» = щаслива, дружна, надійна, вірна, творча, щедра, весела СІМ'Я»

 

 

Як ви думаєте, чому ми підбирали саме сім прикметників? (відповіді учнів)

Хто входить до складу сім’ї?

Розкажу вам, друзі, я

Що таке моя сім’я
Разом дружно проживаємо:

Люба матінко моя –

Як пишаюсь нею я.

Тато сильний і завзятий,

Він – господар в нашій хаті.

Дід і бабуся  у пошані –

Вони праці ветерани.

Є у мене ще  й брати –

Кращих в світі не знайти.

Ось і вийшло: всіх сім «я»

Знайте, це і є моя сім’я.

Так сім’я – це звичайно мама, тато, сестра і брат, бабуся і дідусь.

Сім’я – це пристань і гавань,

Сюди повертаєшся знов

Із мандрів далеких і плавань,

Тут вічно панує любов.

 

Тебе тут завжди пам’ятають,

Куди б ти не їхав, не йшов,

На тебе постійно чекають

Увага, турбота, любов.

Сім’я -  це група людей, яка складається із чоловіка, жінки, дітей та інших близьких родичів, які живуть разом під одним дахом. (слайд 11)

15 травня Міжнародний день сім'ї (слайд 12)

Колись на Україні жили великими сім’ями. Послухайте промовку.

 (слайд 11)

У нашого Омелька – невелика сімейка.

Тільки він та вона, та старий, та стара.

Та дві дівки косаті, та два парубки вусаті.

Та дві Христі у намисті, та дві ляльки у колисці.

То велика чи мала сімейка у дядька Омелька?

Як можна назвати всіх членів однієї сім’ї? (родина)

Родина – це група людей, що складається з батьків,дітей, внуків і близьких родичів. (слайд 12)

Тест незакінчене речення. (слайд 13)

Моя родина — це...

У кожного з нас є своя родина. Це найдорожчі нам люди ,які нас найбільше люблять. І ми їх найбільше любимо, бо без них не уявляємо свого життя.

Вірш «Моя родина»

Нема краще, ніж родина -

Знає кожна хай дитина.

Татко – гроші заробляє,

Про добробут сім’ї дбає.

Мама – наша берегиня,

Дуже добра господиня.

А сестра моя школярка,

Теж вже добра господарка.

Мій дідусь теж не ледачий –

Влітку трудиться на грядці.

Все у нього до ладу

І в горді, і в саду.

І бабуня не сидить,

Кізку і гусей глядить.

Я їй теж допомагаю,

Цю роботу добре знаю.

Ну й щаслива я дитина,

Що така в мене родина!

(слайд 14)

 Серед усіх геніальних винаходів людства одне з найважливіших місць займає сім’я, родина. Це – найдорожче для кожної людини.»З родини  йде життя людини», «Без сім’ї немає щастя на землі» - говорить українська народна мудрість.

Тут людина робить свої найперші кроки, звідси вона виходить у широкий світ. У сім’ї вона навчається любові і добра, тут вона вчиться шанувати свій рід, свою землю, берегти пам’ять свого роду.

                   «Три біди є у людини: смерть, старість і погані діти», - каже народна мудрість. Старість неминуча, смерть невблаганна, перед нею не можна зачинити двері свого дому. А від поганих дітей дім можна вберегти, як від вогню.

Шанувати своїх батьків – це один з найсвятіших обов’язків людини.

  І ось, як писав великий український поет, Т.Г.Шевченко

 «І чужому научайтесь і свого не цурайтесь,

Бо хто матір забуває, того Бог карає»

Шанувати – це значить любити їх, турбуватися про них, допомагати їм.

Послухайте притчу та легенду. Запитання до дітей.

 А  чи знаєте ви слова. Які пов’язані зі словом родина?

Рід – це низка поколінь, що походять від одного предка. (слайд 15)

Родовід – це історія поколінь певного роду.

Що ж таке «родовідне дерево»? (відповіді учнів) (слайд 16)

Родовідне дерево – це історія роду

Так це ваша родина.

Свій маленький листочок на цьому дереві має кожен з вас. Гілки – ваші батьки, їхні сестри і брати. Стовбур – дідусі і бабусі. Відростки їхні брати і сестри. Коріння – батьки ваших дідусів і бабусь. Чим міцніше дерево – тим більше є рід.

 Родина, рід, які слова святі

Вони потрібні кожному в житті

Бо всі ми з вами ніжні гілочки,

На дереві, що вже стоять віки

Це дерево – наш славний родовід

Це – батько й мати, прадід твій і дід.

Кожна людина з великим  трепетом згадує те місце де народилася, де минуло її дитинство. Маленька батьківщина кожної людини  - це те родинне вогнище де живуть мама, тато, сестра, брат, дідусь, бабуся. І якщо скласти маленькі батьківщини кожного з нас вийде велика, могутня  держава – Україна.

(Діти працюють з картою Харківської області) (слайд 17)

 

Немає України без калини,
Як і нема без пісні солов’я.
А ми народ – зернина до зернини,
В біді і в щасті ми – одна сім’я.

 

Родина, родина – від батька до сина,
Від матері - доні добро передай.
Родина, родина – це вся Україна
З глибоким корінням, з високим гіллям.
Тож шануйте своє коріння.

 Любіть і бережіть свої родини!

 

ІV. Пальчикова гімнастика.

Одним із правил нашого заходу було правило працювати творчо. І зараз наступила та мить.

 

І група (хлопці)  «Скласти прислів’я»

Шануй батька й неньку – буде тобі гладенько

Який дуб – такий тин, який батько – такий син

 

ІІ група (хлопці) «Продовж прислів’я»

Щасливо там жити, де сім’єю робити

Добрі діти – батькам вінець, а злі батькам кінець

 

ІІІ група (дівчата)  «Склади слово»

Із поданих букв складіть слова на тему «Сім’я».

Р Д О А И Я І М Б С Т Н  (родина, рід, сім’я, баба, рідня, мама, син, доня, дід, тато).

Продовжити речення:

  • Дочка моєї мами – то моя ( сестра)

 

  • Найбільше пестить і голубить свою дитину ( мама)
  • Своїх онуків розуму навчає старенький ( дідусь)
  • Твою матусю донечкою кличе твоя ( бабуся)
  • Син мого дідуся – мій ( тато)
  • Дочка моєї бабусі - моя ( мама)
  • Тато мого тата – ( дідусь)
  • Онук чи онучка мого дідуся - це (я)

 

V. Підсумок

 Словесна рефлексія
« Я дізнався, що…»
«Я зрозумів, що…»
«Я запам’ятав, що…»

Вправа «Родовідне дерево класу» 

     Отже, сьогодні мова йшла про?

Правильно, про родину. Ми з вами в класі – це теж одна велика родина: батьки, вчителі, діти. Тому давайте створимо зараз «Дерево свого класу» і будемо жити великою дружною сім’єю: батьки, вчителі, а ви, діти, - квіточки на цьому дереві, прикріпіть їх і загадайте щось для своєї сім’ї, родини, для себе і наше дерево розквітне.

Які поняття навчилися розрізняти?

Що таке сім’я, рід, родина, родовідне дерево?

Пригадайте слова, які позначають слово сім’я?

Чи можна сказати, що наш клас одна сім’я, родина?

Щиро дякую всім за те, що взяли участь у нашому заході. І хочу побажати всім – дорослим і дітям – завжди пам’ятати про тих, хто дав нам життя, цінувати їх і шанувати.

 

Шануйте всі батьків, поки живі,

Поки ще є кому сказати слово «тату», «мамо»

Поки ще можна стомлених повік

При зустрічі торкнутися губами.

Вже потім не повернуться з пітьми

Ні їхній погляд, а ні голос віщій.

Ми доти можем зватися дітьми

Поки батьки ще наші живі.

 

Бажаю вам всім любові від батьків, поваги від дітей, а щастя й здоров’я від Бога.

А тепер візьміть ліву долоньку, вона ближче до серденька, покладіть на неї ті знання, добро і любов, які у вас є. А тепер візьміть праву долоньку і покладіть на неї ті знання, які ви отримали сьогодні. З’єднайте разом ваші долоньки і покладіть все до своєї душі. (слайд)

Пам’ятайте: завжди перемагають добро, краса і любов.

 

Залишайтесь добрими, красивими і любіть своїх ближніх.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Вознюк Наталія Миколаївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
Додано
6 лютого 2018
Переглядів
3209
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку