Виховна година "Доброта – велика сила!"

Про матеріал
 збагатити знання дітей про внутрішній світ людини;  вчити вихованців прислухатися до своїх почуттів, емоцій, об’єктивно оцінювати власні вчинки;  вчити учнів характеризувати власні позитивні і негативні якості та пояснювати їх;  розвивати творче мислення, увагу, мовлення, пам'ять, фантазію;  виховувати в учнів прагнення бути добрим, чуйним, виявляти у стосунках з оточуючими великодушність, приязність.
Перегляд файлу

Тема: Доброта – велика сила!

 

Мета:

  • збагатити знання дітей про внутрішній світ людини;
  • вчити вихованців прислухатися до своїх почуттів, емоцій, об’єктивно оцінювати власні вчинки;
  • вчити учнів характеризувати власні позитивні і негативні якості та пояснювати їх;
  • розвивати творче мислення, увагу, мовлення, пам'ять, фантазію;
  • виховувати в учнів прагнення бути добрим, чуйним, виявляти у стосунках з оточуючими великодушність, приязність.

Обладнання: відеоматеріал, роздатковий матеріал, папір, олівець, дерево.

 

Хід заняття

  1. Організація класу.

Сьогодні у нас незвичайний урок.

У світ фантазії зробимо ще один крок.

А з творчістю ми вже стрічались не раз,

І знову вона завітала до нас.

 

  1. Мотивація роботи. Повідомлення теми і мети заняття.

 

  1. Робота з таблицею.
  • Діти подивіться на дошку. Ви бачите таблицю. В кожному рядку таблиці є букви, вам треба знайти тільки ті букви, які не мають пари. І отримаємо ключове слово нашого заняття.

Д А В А В

  У О У Ю Ю

С С Б Ц Ц

Ь Ь Ф Р Ф

 С Х С Х О

 

  • Яке ж слово Ви отримали? (Добро)
  • Діти, це дивовижне, чарівне слово буде в центрі нашої уваги протягом усього заняття. Ми спробуємо розкрити таємницю природи добра. Спробуємо дізнатися, чому так важко прожити на світі без добра.

 

 

  1. Робота над темою заняття.
  1. Робота над текстом:

Легенда про добро і зло

Жили на вулиці двоє сусідів. Одного разу один зробив іншому велике зло. Ображений чоловік, прагнучи відповісти помстою, вирушив до мудреця за порадою. Що ж мудрець йому запропонував? Відповісти зловмиснику добром! Сусід послухався, а у відповідь знову був «нагороджений» злом. Мудрець і тут порадив не шкодувати добра. Сусід ще раз послухався, віддячив добром. Але через деякий час у відповідь отримав зло. Сусід прийшов до мудреця і той знову йому сказав віддячити добром.

  • Але я вже стомився віддячувати йому добром, — заперечив сусід.
  • Якщо зловмисник не стомився від зла, то чому ти стомився від добра? — відповів йому мудрець.

Мудрець сказав:  живи, добро звершай

                  Та нагород за це не вимагай.

                  Лише в добро і вищу правду віра

                  Людину відрізня від мавпи й звіра.

                  Нехай ця істина стара:

                  Людина починається з добра.

 

  • Хто головні герої легенди?
  • Чим сусід «нагороджував» сусіда?
  • Що, на те, сказав мудрець?

 

  1. Розповідь вчителя з елементами бесіди.

 

  • Доброта – це слово із сонечком схоже. Воно зігріває, огортає теплом душі живої істоти, робить життя ясним, світлим радісним.
  • Особливо людської доброти потребують наші друзі – тварини, яких ми приручили вдома або дружимо з ними в природі. Ось дивіться скільки їх у нас! Називайте їх: білочка, мишка, зайчик, їжачок, котик, собачка.
  • Нам необхідно не лише милуватися ними, гратися, відпочивати з ними, а й доглядати їх; годувати, поїти, мити, чесати, водити на прогулянку, лікувати жаліти, поводитися бережно, ніжно. Тоді засяють очі тварини яскравими вогниками до вас, радісно замахає вона хвостиком, притулиться до вас, лизне язичком, подасть лапку.
  • Людина, яка дружить із живою природою, й сама стає кращою.
  • Діти, підкажіть, доброта – це якість людини, що дається при народженні, чи її потрібно виховувати? Я також довго думала над цим питанням і дійшла до висновку, що людина повинна постійно удосконалювати себе на протязі життя.
  • Давайте спробуємо з’ясувати що таке добро? Як Ви гадаєте?

 

 

 

  • Добро – внутрішній стан людини, все позитивне, корисне і потрібне в житті людей.
  • Добра людина – та, яка в різноманітних життєвих ситуаціях, свідомо вибираючи між добром і злом, здатна поступитись власними інтересами, бажаннями, комфортом заради інших.
  • Доброта – найбільша цінність нашого життя. Так, це саме та якість, що коштує так дешево, але цінується так дорого. Її не можна купити ні за які гроші, вона по краплиночці виховується змалечку.

 

  1. Створення  асоціативного  куща.
  • З поданих слів, потрібно вибрати ті слова, які найбільше відповідають до слова добро. (Впертість, щедрість, доброзичливість ,заздрість, привітність ,         вдячність, хитрість, чесність, працелюбність , милосердя, злість, любов, байдужість , справедливість )

Доброта

 

щедрість       доброзичливість           привітність          вдячність

 

чесність                           працелюбність                         милосердя

 

        любов                                                справедливість

  • Добро, доброта – слова, у яких узагальнюються найкращі риси людини.
  • Добро – корисна справа, вчинок.
  • Доброта – чутливе, дружнє ставлення до людей.

 

4.Робота з прислів’ями

  • Доброта людини - у її погляді, лагідних очах, щирій посмішці. А ще в доброму привітному слові. Часом, нам так не вистачає його. Кажуть, що словом можна і ранити боляче, якщо воно зле і безсердечне, і вилікувати, оживити, якщо воно чуйне та сповнене безмежної турботи. Бути добрими та чуйними, ставитися до людей з теплом вчить нас українська мудрість- прислів’я та приказки.

 

Робота з прислів’ями. (вчитель роздає учням роздруковані картки з частинами прислів’їв. Один учень читає першу частину, а інші підбирають закінчення.

Кожна пара отримує по три прислів'я.

 Краще добро робити, ... (ніж гарно говорити).

 Злий не вірить, ... (що є добрі люди).

 Не одяг красить людину, ... (а добрі діла).

 Добре діло твори ... (сміливо).

 Добрі діла тихо ходять, а злі ... (як дзвони дзвонять).

 Від добра добра ... (не шукають).

 Хто людям добра бажає, той ... (і собі має).

 Добрі вісті ... (не лежать на місці).

 Без доброго діла немає ... (доброго імені).

 Роби добро скільки можеш - від цього ... (не занеможеш).

 Добрий чоловік … (надійніше кам'яного мосту).

 Все добре переймай…( а зла уникай).

 До доброї криниці…(стежка утоптана).

 3 добрим дружись…( а лихих стережись).

 Про добро пишуть на піску…( а про зло на камені).

 

  • Фізкультхвилинка (музична)

https://youtu.be/RW0gEVOgHFY

5.Гра «Так і не так»

Зараз я буду називати добрі і погані справи. Коли ви почуєте добру справу – плескайте в долоні, погану – тупочіть ногами.

 

  • Допомагати мамі мити посуд.
  • Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить.
  • Не вмиватися.
  • Берегти рідну природу та охороняти її.
  • Шанувати працю інших людей.
  • Галасувати, коли хтось відпочиває.
  • Обманювати, хвалитись.
  • Насміхатись з чужого горя.
  • Добре вчитись, багато читати.
  • Не слухати батьків.
  • Бути вихованим, стриманим.
  • Допомагати друзям у біді.
  • Ділитися тим, що в тебе є.
  • Ображати інших.
  • Захищати слабкого.
  • Спати на уроках.
  • Красти чужі речі.
  • Любити своїх батьків.

 

6.Гра: «Продовж речення…»

-Що треба робити, щоб бути:

  • добрим? Робити добрі вчинки.
  • ввічливим? Завжди поводитися ввічливо.
  • працьовитим? Не лінуватися.
  • щедрим? Ділитися з друзями.
  • розумним? Бути уважним, багато читати, виконувати завдання вчителя.
  • чесним? Не обманювати, говорити правду.

 

7. Малювання «Дерева Доброти».

- У вас у кожного на парті лежить дерево, намалюйте на ньому стільки плодів, скільки добрих людей у вашому житті ви згадаєте.

- Подобається вам наше дерево? А які добрі справи ви зробили?

 

8.Анкетування учнів:

  • А зараз пропоную вам відповісти на невеличку анкету. Відповідати на неї треба «так» або «ні».

 

 Чи можна примусити людину бути доброю?

 Чи згодні ви з думкою, що «добротою світ живе»?

 Чи можна ставати добрим лише на деякий час?

 Чи потрібно виявляти доброту у ставленні до будь-кого?

 Чи можна сказати, що доброта – найбільша окраса душі?

 Чи легко бути добрим?

 Чи можна доброту порівняти з сонцем?

 Чи є у вас бажання творити добрі справи?

 

  • Порахуйте, яких відповідей у вас виявилося більше: «так» чи «ні». Якщо більше відповідей «так», то ви прагнете чинити добро. І це дуже правильно, адже воно приносить радість оточуючим. Доброта, як чарівні ліки, здатна вилікувати від суму, скрути, безпорадності. Я впевнена , що ви у своєму житті вже встигли зробити чимало добрих справ, про які ви зараз згадаєте.

 

  1. Підсумок заняття.
  1. Бесіда:
  • Що вам запам’яталось?
  • Що було цікаво?
  • Чи потрібна доброта людям?
  • Чи варто бути добрими?

 

Ти живеш серед людей. Не забувай, що кожен твій крок, твоє бажання, відображається на оточуючих тебе людях.  Роби так, щоб людям біля тебе було добре. Умій бути добрим.

 

 Старайтесь робити добро –

День і ніч, і у кожну хвилину,

Щоб серденько, як сонце, цвіло.

Це хорошою робить людину.

Хай душа буде світлою в вас

Й промениться завжди добротою!

Йдіть робити добро! В добрий час!

І живіть в цьому світі з красою!

  1. Перегляд відеоролика про добро.

https://youtu.be/rYwbjUYGXec

 

Анкета

 

 Чи можна примусити людину бути доброю?

 Чи згодні ви з думкою, що «добротою світ живе»?

 Чи можна ставати добрим лише на деякий час?

 Чи потрібно виявляти доброту у ставленні до будь-кого?

 Чи можна сказати, що доброта – найбільша окраса душі?

 Чи легко бути добрим?

 Чи можна доброту порівняти з сонцем?

 Чи є у вас бажання творити добрі справи?

 

 

 

 

Анкета

 

 Чи можна примусити людину бути доброю?

 Чи згодні ви з думкою, що «добротою світ живе»?

 Чи можна ставати добрим лише на деякий час?

 Чи потрібно виявляти доброту у ставленні до будь-кого?

 Чи можна сказати, що доброта – найбільша окраса душі?

 Чи легко бути добрим?

 Чи можна доброту порівняти з сонцем?

 Чи є у вас бажання творити добрі справи?

 

docx
Додано
15 листопада 2020
Переглядів
1466
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку