Виховна година «Дружба»

Про матеріал
Виховна година з теми «Дружба» Мета: розкрити значення дружби в житті людини; навчити дітей правильно вибирати друзів, знайомитися, спілкуватись і товаришувати; сприймати різні життєві ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з них; виховувати правильне ставлення до таких понять, як «друг», «дружба»; розвивати в учнів загальнолюдські чесноти.
Перегляд файлу

Виховна година з теми «Дружба»

Мета: розкрити значення дружби в житті людини; навчити дітей правильно вибирати друзів, знайомитися, спілкуватись і товаришувати; сприймати різні життєві ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з них; виховувати правильне ставлення до таких понять, як «друг», «дружба»; розвивати в учнів загальнолюдські чесноти.

Обладнання: Крилаті вислови про дружбу і товаришування, малюнки дітей,

картки для роботи в групах та в парах, слайди, музичні записи, дошка

Хід заняття

І. Організаційний момент

Вчитель: Ось і продзвенів дзвінок, починаємо урок. Діти, я рада вас всіх бачити. Сподіваюсь, ми отримаємо радість і задоволення від спілкування. А будь-яке спілкування розпочинається з посмішки. Тож поверніться один до одного, подивіться один одному у вічі й подаруйте свої найприємніші, найщиріші посмішки.

ІІ. Оголошення  теми

Вступне слово. Сьогоднішня тема виховної години є вкрай важливою. Ми поговоримо про одне з найбільших багатств, що може мати людина. Воно потрібне всім і дорослим і малим. Воно потрібне кожній людині, родині, класу, країні, всій планеті.

 Відгадайте які слова зашифровані в клітинках.

    а

    к

    д

     и

     у

     с

      к

   м

    и

    р

     н

     а

     о

      л

   д

    п

    у

     ф

     ь

     і

     ж

   к

    р

    ж

     з

     н

     я

     ш

   с

    в

    б

     ш

     т

     є

     х

   з

    л

    а

     г

     о

     д

     а

 

Вчитель: Молодці! А тепер відгадайте, що дорожче за золото, сильніше за бурі, міцніше за сталь?
 

Ж

А

Р

Д

Б

У

4

6

2

1

5

3

 

Діти: Дружба! (всі разом)

Вчитель: Так, сьогодні ми з вами поговоримо про дружбу. Про дружбу написано тисячі сторінок, сотні віршів, поем, романів. Говорять, що дружба потрібна людині тільки трішечки менше, ніж їжа та повітря.

Зараз усі ви школярі.  Переступаючи поріг нашої школи, ви кожного дня зустрічаєтесь у класній кімнаті. У вас спільні завдання, інтереси, радощі і тривоги. Усі називають вас класом. Щоб клас був дружний потрібно допомагати один одному, говорити гарні і добрі слова, допомагати товаришеві у складній ситуації.

Отже, тема нашої виховної години «Дружба - найцінніший скарб» - це, діти, не просто слова, це народна мудрість.

ІІІ. Робота за темою виховного заходу

Вчитель: Ви мабуть помітили, що у кожного на парті лежать гілочки. Діти, як ви думаєте що з цим може бути пов’язано?  

( Діти висувають свої припущення та варіанти. )

Вчитель: Ви всі молодці. Тепер давайте пригадаємо казку «Батьківський заповіт».

Учень: У казці розповідається про батька, який перед смертю покликав своїх синів, дав їм по гілочці в руки та попрохав переламати. Сини виконали батькову волю, переламавши ці гілочки. Тоді батько зібрав ті гілочки докупи, перев’язав їх і знову попросив зробити те саме, але сини не змогли переломити цей оберемок. Батько сказав: «Ось так і в житті: кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, то ніякі вороги вас не зламають, і всі негаразди ви легко здолаєте».

Вчитель: Давайте зберемо гілочки в оберемок. Хай він стане символом єдності нашого класу, символом дружби.

( Діти зв’язують в оберемок гілочки червоною стрічкою. )

Вчитель: То що ж таке дружба?

Учень: Дружба — це близькі стосунки, засновані на взаємній допомозі, прихильності, спільності інтересів, смаків, поглядів, життєвих цілей. Це активна зацікавленість один в одному. Без друзів у наш час важко жити на світі.

Вчитель: Діти, а як ви думаете чи добре мати друзів? Чому ви так думаете?

( Діти висувають свої припущення та варіанти. )

Вчитель: Справді, мати вірного друга — це щастя. А як знати, що ця людина — саме той друг, якого ти хочеш мати, що ця людина допоможе, зрозуміє, підтримає. Зараз усі ви — школярі. Вам ще довго доведеться крокувати з класу в клас пліч-о-пліч. Перед вами буде виникати безліч проблем, але я сподіваюся, що ви пронесете у своїх серцях довіру до людей, добро, уміння дорожити дружбою.

 

Гра «Кошик»

Вчитель:  Учні, давайте з вами пограємо у гру «Кошик». Ваше завдання — підібрати синоніми до слова «дружба».

(Можливі відповіді: співробітництво, взаєморозуміння, злагода, чуйність, братерство, єдність, співчуття, добросусідство, товариськість, взаємовиручка, турбота, повага, ввічливість, чуйність, допомога та ін.)

 

Вчитель: Дружба — це стосунки між людьми на основі взаємної довіри, взаєморозуміння, спільних інтересів, прив'язаності. Буває так, що у друзів при розмові може виникнути суперечка. Це звичне явище, проте, важливо розуміти, що будь-яку суперечку можна вирішити завдяки дискусії. Сьогодні ми з вами спробуємо подискутувати. А щоб дискусія була відвертою,треба створити в класі атмосферу довіри і взаємоповаги. Досягти цього можна, зокрема, посилаючись на «Правила дискусії». Давайте спробуємо їх створити.

( Діти висувають свої припущення та варіанти. )

 

Правила дискусії

  • Якщо хтось говорить — слухай.
  • Кожен говорить по черзі, а не всі водночас.
  • Якщо хочеш висловитись, підніми руку.
  • Не перебивай того, хто говорить.
  • Не смійся, коли хтось говорить (тільки якщо хтось жартує).

 

Вчитель: Зараз ми з вами розглянемо деякі ситуації, де між друзями стаються різні непорозуміння та спробуємо вирішити їх конфлікти та подискутувати.

Ситуація 1

 

До Ігоря додому прийшов Володя.

Володя. Вмикай телевізор, наші грають!
Ігор. Не можу. На завтра не підготував українську літературу. 
Володя. Облиш ти свої уроки, пропустимо ж перший тайм!
Ігор. Вибач, Володю, але не можу. Вибач!
Володя. Бач, який ти, а ще другом називаєшся.

Вчитель: Чи правильно вчинив Ігор? А що б ви зробили на його місці?

( Роздуми учнів. )

 

Ситуація 2

 

У класі хтось розмалював парту. Коли класний керівник помітив це, почав вимагати від учня, який за нею закріплений, пояснень: хто і коли це зробив? Учень сказав: «Я знаю, хто розмалював парту, але не можу сказати тому, що не хочу зрадити друга. Я сам її вимию».

Вчитель: Скажіть, як би ви вчинили на місці учня, який зробив це? Хіба справжній друг учинить так? Хто має вимити парту?

( Роздуми учнів. )

 

Ситуація 3

 

Учениця. Ми з подругою товаришуємо з дитинства, живемо в одному під’їзді, на одному поверсі. Нещодавно я дізналася, що вона за моєю спиною глузує з мене і говорить, що товаришує зі мною тільки тому, що у дворі більше немає дівчат. А найприкріше те, що вона всім говорить, буцімто мені не можна довіряти. Зараз ми з нею не розмовляємо. Порадьте, як мені поводитись з нею, щоб вона мене не використовувала.

Вчитель: Діти, щоб ви порадили цій дівчинці? Як ми їй зможемо допомогти?

( Роздуми учнів. )

 

Вчитель: Діти, запам’ятайте, що Дружба – це близькі стосунки, засновані на взаємній допомозі, прихильності, спільності інтересів, смаків, поглядів, життєвих цілей. Дружба – це взаємодопомога, тому справжній друг завжди готовий вам допомогти. 

 

Гра «Знайти пару»

Вчитель: Давайте пограємо у гру «Знайди пару» і пригадаємо прислів’я про

дружбу.  Кожен з вас отримає половинку сердечка на якому буде написано початок або кінець прислів’я. Потрібно знайти свою другу половинку і прочитати його голосно.

    Дерево міцне корінням,                                        а людина друзями.

    Один у полі                                                             не воїн.

    Дружні сороки                                                        орла заклюють.

    Дружба –                                                                 велика сила.

    Друга шукай,                                                           а знайдейш – тримай.

    З добрим дружись,                                                 а лихого стережись.

    Сила птаха – у крилах,                                           а людини – у дружбі.

    Людина без друзів,                                                 мов дерево без коріння.

    Нових друзів май,                                                   а старих не забувай.

 

( Діти шукають свою пару та голосно читають. )

 

Вчитель: Чи всі прислів’я ми з вами згадали?
Учні: Ні! Їх багато.

Вчитель: Правильно, про дружбу люди придумали багато прислів’їв. Може хто з вас ще назве які знає ?

( Учні називають відомі їм прислів’я. )

Прислів’я:

  • У лиху годину пізнаєш вірну людину.
  • Міцну дружбу і вогонь не спалить.
  • Добрий друг підніме людину, а лихий погубить.
  • Людина з друзями – степ з квітами, а людина без друзів – жменя попелу.
  • Без вірного друга – велика туга.
  • Вірного друга народ прославить, бо він товарише не оставить.
  • Яку дружбу заведеш, таке й життя поведеш.
  • Матимеш щирого друга, то матимеш ще одну голову.

                                                       

Вправа «Гронування»

Вчитель: Яким би ви хотіли бачити свого друга (подружку)? Серед особистісних якостей виберіть потрібні.

ДРУГ

 

Якості:


  • привітний
  • заздрісний     
  • агресивний   
  • вірний 
  • хитрий
  • чуйний 
  • жадібний
  • спокійний 
  • лінивий
  • справедливий
  • щедрий
  • надійний
  • байдужий  
  • пихатий
  • відвертий
  • глузливий

( Учні називають потрібні якості. )

 

Вчитель: Кожен з нас хоче, щоб його друг був найкращим та володів найкращими якостями, але потрібно не забувати й про відповідне ставлення до ваших друзів. Ваше шанобливе ставлення до друзів викличе відповідне ставлення й до вас. Друзі цінуватимуть вас за доброту, чуйність, чесність, справедливість. Для того щоб не нашкодити своєму другові та знайти як поводитьсь з друзями використовують та дотримуються правил дружби. Дотримуйтесь правил дружби і вас називатимуть справжнім другом, у вас буде багато друзів, а ваше життя стане радісним. Давайте з вами також складемо закон про дружбу.

( Діти підіймають руку, оголошують свій варіант відповіді, а потім записують його на дошці. )

 

Правила дружби:

- завжди прислухатися одне до одного;

 - не брехати одне одному;

 - не кривдити та не обзивати одне одного:

 - завжди підтримувати одне одного;

 - не залишати одне одного в біді;

 - завжди чинити по справедливості;

 - завжди поступатися одне одному;

- допомагати одне одному

VІ. Підсумок уроку.

Підсумкова бесіда.

Вчитель: Мені дуже сподобалось, як ви працювали. Молодці! Скажіть, а чи справдились ваші очікування? Мої очікування справдились, бо ви намагались висловлювати свої думки точно й красиво, злагоджено працювали в групах та вчились дружнім стосункам.

 

Гра «Мікрофон»

Давайте по-черзі спробуємо підбити підсумки нашого заняття. Дайте відповіді на запитання:

      Що нового ви дізнались і чому навчилися на уроці?

      Що таке дружба? Що означає дружити?

( Учні передають маркер один одному висловлюючи свої думки. )

Висновок: Отже, давайте будемо дружіми і берегти та цінувати своїх друзів. Друг – це та людина, яка хвилюється і радіє за свого друга, тобто відповідає за іншого. Кожен з нас сьогодні щось зрозумів, чомусь навчився, чимось зацікавився. На згадку про наш урок кожен учень отримує пам’ятки.

Пам’ятка!

1. Дружба — це правда і чесність кожного.

2. Поважай тих, з ким дружиш.

3. Що вимагаю від друга, насамперед вимагаю від себе.

4. Ніколи нікого не обманюй, не ображай.

5. Ні до кого не чіпляйся, грай чесно, не дражнись.

6. Будь терплячим, не засмучуйся через невдачу.

7. Ти не кращий за всіх, але і не гірший за всіх!

8. Якщо вмієш добре грати, то навчи іншого.

9. Успіху можна досягти тільки разом, в колективі.

 Частіше кажи: «Нумо дружити», «Нумо грати!».

10. Ходи до школи. І хай вона буде тобі на радість!

 

1

 

doc
Додано
11 квітня 2020
Переглядів
1062
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку