Виховна година "Культура спілкування"

Про матеріал
Ця виховна година розрахована для учнів початкової ланки.Її метою є продовжувати формувати уявлення про культуру спілкування, вчити встановлювати зв’язки між конкретними вчинками і ставленням людей, наводити конкретні приклади; показати учням значення добрих взаємин, ознайомити їх із поняттям «дискусія» та методами її ведення; учити практичному використанню отриманих знань; розвивати вміння аргументовано доводити власну думку та підбирати аргументи для визначеної позиції; виховувати інтерес до предметів, розвивати вміння володіти собою; виховувати культуру спілкування.
Перегляд файлу

 Тема. Культура спілкування. Практична робота «Складання правил ведення дискусії.»

Дискусія :«Чи буває насправді Коло радості  ?».              

Мета.   Продовжити формувати уявлення про культуру спілкування, вчити встановлювати зв’язки між конкретними вчинками і ставленням людей, наводити конкретні приклади; показати учням значення добрих взаємин, ознайомити їх із поняттям «дискусія» та методами її ведення; учити практичному використанню отриманих знань; розвивати вміння аргументовано доводити власну думку та підбирати аргументи для визначеної позиції; виховувати інтерес до предметів, розвивати вміння володіти собою; виховувати культуру спілкування.

Обладнання.    Пам’ятка,  презентація, картка для дослідження, шість «капелюшків» (визначених кольорів).

 

                                                           Хід уроку

1.  Організаційний момент

Результат пошуку зображень за запитом "девізи до уроків у початковій школі"

2. Актуалізація опорних знань.

Як назвати одним словом події, які ви бачите на картинці

( Спілкування, розмова, бесіда, дискусія, доведення, порозуміння, контактування, взаємодія, комунікація)

3. Повідомлення теми, мети, мотивація навчальної діяльності.

Оголосіть самі тему уроку. Можна скористатися зашифрованими словами.

Тема. Культура спілкування. Практична робота «Складання правил ведення дискусії.»

Дискусія :«Чи існує насправді коло радості  ?              

4. Сприймання і засвоєння нової навчальної інформації.

- Що таке спілкування ? ( монітор )

Культура – це дотримання чого ? Норм, які встановлені суспільством.

Який основний засіб спілкування? Це – мовлення.

Мовлення складається з чого ? Зі слів .                                                                                Слайд «Словом людським можна зсунути гору з місця» поясніть вислів.

Слово — найбільш змістовний, об'ємний, виразний" засіб людського спілкування.

Уміння говорити, слухати — важ­ливі умови взаєморозуміння.

Немає у світі зброї, сильнішої за слова. 

Словами борються, словами люблять, словами ненавидять, словами вбивають, словами творять величезні справи в історії людства.

Спілкування з іншими людь­ми розглядається як «обробка людей людьми», виходячи з цього, суть спілкування із самим собою можна визна­чити як «обробку людиною самої себе». ( Робота в групах, що корисного людина отримує від спілкування)

Навчає, виховує, інформує, переконує, закликає, допомагає, підтримує, заохочує, відволікає, налаштовує, приборкує, врозумляє, надоумлює, запевняє, перевіряє,

Існує мистецтво образотворче, музичне мистецтво. Чи існує мистецтво спілкування?

Мистецтво спілкування — одна з найбільших здібностей людини, вона піднімає її над усім живим і робить людиною!

 Слайд 8 Про вміння користуватися словом писали ще в давню давнину. У «Повчанні синам» Володимира Мономаха гово­риться: «При старих мовчати, мудрих слухати, старшим коритися, з рівними собі й молодшими... без лукавого на­міру розмовляти і більше вдумуватися, не шаленіти словом, не осуджувати мовою».

Фізкультхвилинка

Спілкування не може обмежуватися тільки тим, про що сьогодні йшла мова. Ми спілкуємося в транспорті, за сто­лом, в театрі, у сім'ї, у колі друзів. Покажи, чого треба дотримуватися, а   чого прагнути уникати  під час спілкування. Якщо погоджуєшся – встань, не погоджуєшся сядь :

·        спілкуватися ввічливо;

·         хвилюватися і  боятися.

·           вміти ставити запитання;

·        голосно і нетактовно говорити;

·        уміти вчасно промовчати;

·         керувати своїм настроєм;

·        прагнути до доброзичливості, справедливості;

·         говорити багато;

·         докучати повчанням;

·        не говорити про свої хвороби, біди, нещастя;

·        не бути людиною настрою;

·        не говорити з іншими про те, що їх не цікавить;

·         критикувати співрозмовника.

·        не зловживати часом.

Практична робота «Складання правил ведення дискусії.» Слайди Пригадаємо Що таке дискусія ?

Читання  притчі «Коло радості» https://kyrios.org.ua/literature/pritchi-ta-istoriyi/19709-pritcha-kolo-radosti.html  підготовленими учнями.

Дискусія :«Чи буває насправді Коло радості 

Білий капелюшок . Відтворення подій на дошці за серією картин видатних художників.

Червоний капелюшок. Моє ставлення до відтворених подій. Навчає, виховує, інформує, переконує, закликає, допомагає, підтримує, заохочує, відволікає, налаштовує,

Жовтий капелюшок. Позитивні сторони, емоції.

Зелений капелюшок. Нові думки.

Чорний капелюшок. Вказівки на негативні сторони, помилки. Прочитати висновок з картки.

Синій капелюшок. Підведення підсумків. Любов — це єдиний скарб, що помножується, це єдиний дар, що росте тоді, коли його роздають.
Любов… Даруй її, розсівай її, випорожнюй свій гаманець, свої кишені… а завтра будеш мати більше, ніж сьогодні.
Слова Ісуса Христа: “І як бажаєте, щоб вам чинили люди, чиніть їм і ви так само”
(Лк. 6, 31).

Попрацюй творчо. Зміни прислів’я за змістом притчі.

Добрі справи , мов весняний день.

Добре слово, мов сонячний ранок.

Слово не стріла , а серце пробиває.

Слово ранить серце, людина страждає.

Говори тільки приємні людям слова, щоб поганими не ранити їхнє серце.

Гарне слово дорожче за гроші.

Добрі справи дорожчі за гроші.

Добрі люди дорожчі за гроші.

Справжні друзі дорожчі за гроші.

Подивіться на малюнки чотирьох фігур. Слайд Кожен якнайшвидше повинен обрати ту, яка в цей момент йому найбільше подобається, потім наступну тощо.

 

Характеристики

Трикутник. Ця фігура символізує лідерство. Найхарактерніша ознака справжнього трикутника – вміння концентрувати увагу на головній меті. “Трикутники” – енергійні, нестримані, сильні особистості, які ставлять точні цілі і, як правило, досягають мети. Вони честолюбні і прагматичні. Намагаються завжди бути першими і тому часто конкурують, змагаються з іншими.

 Квадрат. Дуже організована фігура. Має багато “кутів”, які ускладнюють спілкування з ним. Прагне до лідерства, але часто при цьому не звертає уваги на інших. У міру енергійний і емоційний, честолюбний і прагматичний. Часто досягає мети. Іноді дозволяє собі розслабитися. Може бути лідером.

 Коло. Найбільш доброзичлива з фігур. Володіє високою чутливістю, розвиненою здатністю співчувати, емоційно відгукуватися на переживання інших. Відчуває чужу радість і чужий біль, як свій власний. Радіє, коли всі ладять один з одним. Тому, коли виникає конфлікт, поступається першим. Користується авторитетом і тому може бути неформальним лідером.

 Зигзаг.Ламана Фігура, яка символізує творчість. Комбінування абсолютно різних, не схожих ідей і створення на цій основі чогось нового, оригінального – ось що подобається “зигзагам”. “Зигзаг” – найбільш активний і чутливий з усіх знаків. Коли у нього з’являється нова цікава ідея, він готовий поділитися нею з усім світом! “Зигзаги” – невтомні провідники своїх ідей і можуть захопитися ними. Разом з тим це дуже емоційний і залежний від оцінки навколишніх знань

Існує чудове слово взаємо. Повертаємося на початок розмови Слайд 19

Робимо висновки з теми «Людина серед людей»

  1. Взаємоповага.   
  2. Взаєморозуміння

       3. Взаємодопомога.   

       4. Взаємовідповідальність

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "шість капелюхів"

docx
Додано
13 жовтня
Переглядів
132
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку