Казка Галини Гузовської-Корицької «Лисичка-комерсантка». Продовження опрацювання.

Про матеріал
Конспект до уроку літературного читання у 4 класі складено до підручника "Українська мова та читання. Частина 2 . 4 клас" за авторством О.Савченко, І. Красуцької. У розробці вміщено привітання, порівняльна схема народної та літературної казки, вправи з смайликами та цеглинками, правила поведінки в лісі, руханка. Розробка стане у пригоді під час очного та дистанційного навчання.
Перегляд файлу

Тема: казка Галини Гузовської-Корицької «Лисичка-комерсантка». Продовження опрацювання.

Мета: продовжити роботу над авторською казкою «Лисичка-комерсантка», закріпити знання про жанр казки, їх повчальний характер; вчити порівнювати, аналізувати, співставляти; розвивати вміння характеризувати дійових осіб, оцінювати поведінку героїв; розвивати вміння характеризувати дійових осіб, вдосконалювати навички діалогічного і монологічного мовлення; формувати оцінні судження; збагачувати мовлення дітей; виховувати самокритичність і почуття справедливості; розвивати увагу, мислення; пояснювати вислови, прививати любов до читання казок.

 

Обладнання: мультимедійна дошка, презентація, відео, підручник.

 

Хід уроку:

1.  Привітання:

                              Привітання від днів тижня (матеріали для ранкових зустрічей)

                                           

  •          Я вам бажаю …
  •          Діти, який у нас зараз урок… (ЧИТАННЯ)
  •          А що ми робимо на уроці читання? (… читаємо, переказуємо, висловлюємо свої думки, аналізуємо, обговорюємо….)
  •          І о 9 годині у нас …
  •          ХВИЛИНА МОВЧАННЯ

2.  Актуалізація опорних знань

  •          Над якою казкою працювали на попередньому уроці?

( На попередніх уроках ми опрацьовували казку “Лисичка-комерсантка” сучасного автора Галини Гузовської-Корицької)

  •          Що означає “сучасного автора”?
  •          А які казки бувають? ( Літературні та народні)
  •          Що в них спільного і чим вони відрізняються?

 

Філологічна скринька: П'ятикласникам і п'ятикласницям (література)

  •          То казка «Лисичка-комерсантка» народна чи авторська? Доведіть свою думку.

3. За допомогою смайликів дайте відповіді на запитання («Так-Ні»)

     - Чи сподобалася вам казка?

  •          Автор казки Тарас Шевченко? (Галина Гузовська-Корицька)
  •          Головний герой казки – Білочка? (Лисичка)
  •          Головна героїня вирішила розводити курей? (Вона вирішила виростити гриб)
  •          В цьому їй допомогли звірі? (Лісничиха)
  •          Чи досягла Лисичка своєї мети?

 

4. Аналіз слова «лисичка» (гриб та тварина) Чому гриб дістав таку назву?

-  Закрийте очі і скажіть, що або кого ви уявляєте коли чуєте слово “ЛИСИЧКА”?

( тваринку, грибочок)

- Молодці! Всі відповіді правильні.

- Тому що слово “ЛИСИЧКА”  має декілька значень.

- А де ж можна зустріти наших лисичок? ( Так, в лісі)

- Пропоную пригадати правила поведінки в лісі.

 

 Правила поведінки в лісі :

  •          До лісу завжди іди з дорослими.
  •          Ходи по стежинам! Пам’ятай! У траві багато маленьких мешканців, яких можна ненавмисно роздавити;
  •          Не чіпай плазунів. Вони невід’ємна важлива частина лісового середовища. Коли ідеш по стежині – дивись під ноги;
  •          Не шуми. Крик та гучна музика лякають лісових мешканців;
  •          Не рви рослини! Зірвані квіти та рослини швидко загинуть і не дадуть насіння. Не буде насіння, не буде і рослин.
  •          Не лови метеликів. Вони прикрашають природу і опилюють рослини;
  •          Не руйнуй мурашники! Мурашки довго будують свій будинок. Будь-яку працю треба поважати. Мурашки – лісові санітари;
  •          Їстівні гриби зрізуйте ножем або охайно викрутіть ніжку з грунту, щоб не пошкодити грибницю
  •          Не руйнуйте неїстівні гриби ! Вони теж потрібні лісу. Вони служать їжею  та ліками багатьом тваринам;
  •          Не розпалюй багаття!
  •          Не залишай сміття

Будь-які дії, які шкодять природі, порушують екологічну рівновагу, руйнують гармонію, яка існувала тисячоліттями

 

 – Чи можна зараз ходити до лісу?  

 

- Через повномасштабну війну в Україні ввели заборону на прогулянки та відвідування лісів, зелених зон, гірських маршрутів та водойм.

 

- Військові попереджають, що зелені зони переповнені розтяжками та мінами.

 

- Перевірити актуальну інформацію щодо дозволу чи заборони походів до лісу в конкретному регіоні України можна на офіційному сайті відповідної обласної військової адміністрації та Державного агентства лісових ресурсів України.

 

5. Робота з фразеологізмами

- В казці нам зустрілися цікаві вислови…

- Давайте пригадаємо, як вони називаються…

- А чи знають наші гості, що таке фразеологізми?

 

Фразеологізми – влучні, сталі вислови, які можна замінити синонімами.

Ці вислови надають виразності, яскравості, збагачують та урізноманітнюють наше мовлення

- І зараз ми перевіримо, чи запам’ятали ви їх.

 

наговорила сім мішків гречаної вовни - наговорити дурниць, нісенітниць

зарегочитеся на кутні зуби – плакати

води в рот набрати – мовчати

пійматися на гачок ( спіймати на гачок – перехитрити, ввести в оману

тримати язик за зубами – мовчати

6. Вправа «Актори-Експерти» (діти за бажанням читають слова героїв казки)

 

  •          Покажіть за допомогою цеглинок чи вдалося акторам передати емоції наших героїв?

 

Руханка

https://www.youtube.com/watch?v=K0jKynRlAnU

 

7. Підсумок уроку. Рефлексія. Самооцінювання

 

 

 

Картинки лисы мультяшные - 83 фото - картинки и рисунки: скачать бесплатно                                                                                          

 

Лисичка гриба иллюстрация вектора. иллюстрации насчитывающей штопальщица -  45828955Лисичка гриба иллюстрация вектора. иллюстрации насчитывающей штопальщица -  45828955Лисичка гриба иллюстрация вектора. иллюстрации насчитывающей штопальщица -  45828955Лисичка гриба иллюстрация вектора. иллюстрации насчитывающей штопальщица -  45828955Лисичка гриба иллюстрация вектора. иллюстрации насчитывающей штопальщица -  45828955

 

 

-                                                                                                                                      +                                                 

Grama verde e céu azul ilustração do vetor. Ilustração de verde - 19145746

 

 

8. Домашнє завдання

       Скласти СЕНКАН до слова Лисичка

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 жовтня
Переглядів
7
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку