Казка Галини Гузовської-Корицької «Лисичка-комерсантка». Продовження опрацювання.

Про матеріал
Конспект до уроку літературного читання у 4 класі складено до підручника "Українська мова та читання. Частина 2 . 4 клас" за авторством О.Савченко, І. Красуцької. У розробці вміщено привітання, порівняльна схема народної та літературної казки, вправи з смайликами та цеглинками, правила поведінки в лісі, руханка. Розробка стане у пригоді під час очного та дистанційного навчання.
Перегляд файлу

Тема: казка Галини Гузовської-Корицької «Лисичка-комерсантка». Продовження опрацювання.

Мета: продовжити роботу над авторською казкою «Лисичка-комерсантка», закріпити знання про жанр казки, їх повчальний характер; вчити порівнювати, аналізувати, співставляти; розвивати вміння характеризувати дійових осіб, оцінювати поведінку героїв; розвивати вміння характеризувати дійових осіб, вдосконалювати навички діалогічного і монологічного мовлення; формувати оцінні судження; збагачувати мовлення дітей; виховувати самокритичність і почуття справедливості; розвивати увагу, мислення; пояснювати вислови, прививати любов до читання казок.

 

Обладнання: мультимедійна дошка, презентація, відео, підручник.

 

Хід уроку:

1.  Привітання:

                              Привітання від днів тижня (матеріали для ранкових зустрічей)

                                           

  •          Я вам бажаю …
  •          Діти, який у нас зараз урок… (ЧИТАННЯ)
  •          А що ми робимо на уроці читання? (… читаємо, переказуємо, висловлюємо свої думки, аналізуємо, обговорюємо….)
  •          І о 9 годині у нас …
  •          ХВИЛИНА МОВЧАННЯ

2.  Актуалізація опорних знань

  •          Над якою казкою працювали на попередньому уроці?

( На попередніх уроках ми опрацьовували казку “Лисичка-комерсантка” сучасного автора Галини Гузовської-Корицької)

  •          Що означає “сучасного автора”?
  •          А які казки бувають? ( Літературні та народні)
  •          Що в них спільного і чим вони відрізняються?

 

Філологічна скринька: П'ятикласникам і п'ятикласницям (література)

  •          То казка «Лисичка-комерсантка» народна чи авторська? Доведіть свою думку.

3. За допомогою смайликів дайте відповіді на запитання («Так-Ні»)

     - Чи сподобалася вам казка?

  •          Автор казки Тарас Шевченко? (Галина Гузовська-Корицька)
  •          Головний герой казки – Білочка? (Лисичка)
  •          Головна героїня вирішила розводити курей? (Вона вирішила виростити гриб)
  •          В цьому їй допомогли звірі? (Лісничиха)
  •          Чи досягла Лисичка своєї мети?

 

4. Аналіз слова «лисичка» (гриб та тварина) Чому гриб дістав таку назву?

-  Закрийте очі і скажіть, що або кого ви уявляєте коли чуєте слово “ЛИСИЧКА”?

( тваринку, грибочок)

- Молодці! Всі відповіді правильні.

- Тому що слово “ЛИСИЧКА”  має декілька значень.

- А де ж можна зустріти наших лисичок? ( Так, в лісі)

- Пропоную пригадати правила поведінки в лісі.

 

 Правила поведінки в лісі :

  •          До лісу завжди іди з дорослими.
  •          Ходи по стежинам! Пам’ятай! У траві багато маленьких мешканців, яких можна ненавмисно роздавити;
  •          Не чіпай плазунів. Вони невід’ємна важлива частина лісового середовища. Коли ідеш по стежині – дивись під ноги;
  •          Не шуми. Крик та гучна музика лякають лісових мешканців;
  •          Не рви рослини! Зірвані квіти та рослини швидко загинуть і не дадуть насіння. Не буде насіння, не буде і рослин.
  •          Не лови метеликів. Вони прикрашають природу і опилюють рослини;
  •          Не руйнуй мурашники! Мурашки довго будують свій будинок. Будь-яку працю треба поважати. Мурашки – лісові санітари;
  •          Їстівні гриби зрізуйте ножем або охайно викрутіть ніжку з грунту, щоб не пошкодити грибницю
  •          Не руйнуйте неїстівні гриби ! Вони теж потрібні лісу. Вони служать їжею  та ліками багатьом тваринам;
  •          Не розпалюй багаття!
  •          Не залишай сміття

Будь-які дії, які шкодять природі, порушують екологічну рівновагу, руйнують гармонію, яка існувала тисячоліттями

 

 – Чи можна зараз ходити до лісу?  

 

- Через повномасштабну війну в Україні ввели заборону на прогулянки та відвідування лісів, зелених зон, гірських маршрутів та водойм.

 

- Військові попереджають, що зелені зони переповнені розтяжками та мінами.

 

- Перевірити актуальну інформацію щодо дозволу чи заборони походів до лісу в конкретному регіоні України можна на офіційному сайті відповідної обласної військової адміністрації та Державного агентства лісових ресурсів України.

 

5. Робота з фразеологізмами

- В казці нам зустрілися цікаві вислови…

- Давайте пригадаємо, як вони називаються…

- А чи знають наші гості, що таке фразеологізми?

 

Фразеологізми – влучні, сталі вислови, які можна замінити синонімами.

Ці вислови надають виразності, яскравості, збагачують та урізноманітнюють наше мовлення

- І зараз ми перевіримо, чи запам’ятали ви їх.

 

наговорила сім мішків гречаної вовни - наговорити дурниць, нісенітниць

зарегочитеся на кутні зуби – плакати

води в рот набрати – мовчати

пійматися на гачок ( спіймати на гачок – перехитрити, ввести в оману

тримати язик за зубами – мовчати

6. Вправа «Актори-Експерти» (діти за бажанням читають слова героїв казки)

 

  •          Покажіть за допомогою цеглинок чи вдалося акторам передати емоції наших героїв?

 

Руханка

https://www.youtube.com/watch?v=K0jKynRlAnU

 

7. Підсумок уроку. Рефлексія. Самооцінювання

 

 

 

Картинки лисы мультяшные - 83 фото - картинки и рисунки: скачать бесплатно                                                                                          

 

Лисичка гриба иллюстрация вектора. иллюстрации насчитывающей штопальщица -  45828955Лисичка гриба иллюстрация вектора. иллюстрации насчитывающей штопальщица -  45828955Лисичка гриба иллюстрация вектора. иллюстрации насчитывающей штопальщица -  45828955Лисичка гриба иллюстрация вектора. иллюстрации насчитывающей штопальщица -  45828955Лисичка гриба иллюстрация вектора. иллюстрации насчитывающей штопальщица -  45828955

 

 

-                                                                                                                                      +                                                 

Grama verde e céu azul ilustração do vetor. Ilustração de verde - 19145746

 

 

8. Домашнє завдання

       Скласти СЕНКАН до слова Лисичка

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 жовтня
Переглядів
56
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку