Мета:
- познайомити учнів з поняттям «толерантність», «волонтерство» , виявити основні риси толерантності; формувати уміння диференціювати ознаки доброго і злого, сприяти усвідомленню того, що добро слід починати із себе;
- розвивати критичне мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення;
- виховувати почуття людської гідності, бажання духовно вдосконалюватися; розвивати творчу уяву, мислення, пізнавальний інтерес.
Обладнання: наочність, презентація, картки для груп.
Хід заняття
І. Організація класу
Все: із доброго чи злого
Починається з малого.
Листя виросте з листочка,
З нитки витчеться сорочка,
Хліб – з маленької зернини,
Дощ – із чистої краплини.
З літер ми складем слова:
Людина починається з добра.
- Мені потрібно обрати учня, що зіграє роль кошеняти, що заблукало. Кожен по черзі в колі повинен підбадьорити, обійняти, погладити кошеня, зробити йому компліменти. А потім кошеня поділиться своїми емоціями з іншими.
- Тепер, будь ласка, один до одного, покладіть долоні своєму товаришу. Ви відчуваєте тепло його руки. Це тепло, яке ми відчуваємо фізично, а зігріти теплом наші серця, можуть добрі вчинки та слова, компліменти та посмішки. Вони зігрівають наші душі, як ці долоні в яких ми відчуваємо тепло.
ІІ. Основна частина
- Щоб дізнатися тему уроку зіграємо у гру «Розсипані слова». Вам потрібно зі слів зібрати тему уроку. Тема заняття: «Людина починається з добра».
- І на урок до нас завітали волонтери БУР. Вони хочуть розповісти нам про те, як в часи війни допомагають іншим. Вони просять і нас долучатися до волонтерства несли добро та милосердя всім людям. Вони підготували вам завдання, пройшовши які ви зможете стати справжніми волонтерами. Сьогодні ви повинні засвоїти:
- що таке толерантність;
- хто такі волонтери;
- як ми можемо допомагати однокласникам, людям похилого віку та людям з особливими потребами;
Аналіз переглянутого відео.
- Волонтери (добровольці) - це люди, які свій вільний час витрачають на благо суспільства.
- Хто такі волонтери?
- Кому допомагають волонтери?
- Чи доброю сравою вони займаються?
- Що таке для вас добро? Що значить бути до когось добрим?
- Пограємо в гру "Так і ні".
– Бабусі хлопчик помагав,
На допомогу він поспішав.
Він, діти, добрий хлопчик? (Так.)
– Тепер усі скажіть мені:
У сварці жити добре? (Ні.)
–А як немає забіяк,
Тоді усім прекрасно? (Так.)
– А як серця у всіх ясні,
То вам погано, діти? (Ні.)
– Співає хлопчик гарно як!
А вам подобається? (Так.)
– А як обличчя всіх сумні,
Похмурі, злі? Вам добре? (Ні.)
– Кричить, ламає все хлопчак,
Це теж погано, діти? (Так.)
– Тоді іще скажіть мені:
Як діти б’ються, добре? (Ні.)
– Коли вам краще жити:
Коли сміються діти? (Так.)
Звичайно, краще в мирі
І з усіма дітьми дружити,
Щоб всі веселими були,
В добрі і злагоді жили.
- Що таке толерантність? Чи відомий вам цей термін?
- Толерантність (від лат. tolerantia – стійкість, витривалість, терпимість. ) – термін, що означає терпимість до іншого світогляду, способу життя, поведінки і звичаїв.
- Толерантність, вміщує в себе багато якостей людини. Щоб ви краще засвоїли, що означає бути толерантним ми виконаємо вправу «Квітка в моєму серці».
- На кожній парті є пелюстка квітки толерантності. Кожна група підходить та пояснює, слово яке на його пелюстці.
Я знаю, що у ваших серцях, обов’язково, цвіте квітка толерантності. Фізкультхвилинка
- Чим відрізняється хлопчик від інших?
- Чи робить зовнішність, не вміння ходити, його злим?
- А, що спільного у всіх дітей?
- Прикріпіть малюнки в колонку, якій відповідає вчинок на малюнку.
ІІІ. Підсумок заняття.
- І трійка. Яку добру справу я можу зробити в час війни?
- ІІ трійка. Що я можу зробити для людей похилого віку?
- ІІІ трійка. Як у нашій класній сім’ї бути дружніми?
- ІV трійка. Уникати чи дружити з людьми з особливими потребами?
- V трійка. Чим я можу допомагати рідним вдома?
2. Вправа «Дерево добрих справ»
- Зараз учні на сердечках, що у вас на парті напишіть, один добрий вчинок який ви зробили. Повісьте на дерево, та розкажіть про те, що написали. В нас вийде дерево доброти, яке буде збільшуватися та рости, як і добро у ваших серцях .
3. Рефлексія
Я знаю…
Я вмію…
Я можу…