ВИХОВНА ГОДИНА "МИ – ГРОМАДЯНИ УКРАЇНИ, МИ – ГРОМАДЯНИ ВСЕСВІТУ"

Про матеріал

Мета: виховувати патріотичні почуття в учнів; дати поштовх до самовдосконалення людини, здатної гідно існувати і самореалізуватися за складних реалій ХХІ століття; формувати соціально компетентного, активного, відповідального громадянина й патріота України.

Обладнання: мультимедійне обладнання, презентація.

Ногами людина повинна врости в землю своєї Батьківщини, а очі її нехай оглядають весь світ.

Джордж Сантаяна

Перегляд файлу

 

Національно-патріотичне виховання

 

Картинки по запросу Національно-патріотичне виховання для 8 класу

 

 

Похожее изображение

Похожее изображение

ВИХОВНА ГОДИНА

"МИ – ГРОМАДЯНИ УКРАЇНИ, МИ – ГРОМАДЯНИ ВСЕСВІТУ"

Мета: виховувати патріотичні почуття в учнів; дати поштовх до самовдосконалення людини, здатної гідно існувати і самореалізуватися за складних реалій ХХІ століття; формувати соціально компетентного, активного, відповідального громадянина й патріота України.

Обладнання: мультимедійне обладнання, презентація.

 Ногами людина повинна врости в землю своєї Батьківщини, а очі її нехай оглядають весь світ.

Джордж Сантаяна

Хід заходу:

І. Вступне слово вчителя

Ми живемо в глобалізованому світі, де пріоритетне значення надається загальнолюдським цінностям над національними проблемами. Але не применшуючи і не принижуючи. Темою нашої години спілкування є теза: «Ми – громадяни України, ми – громадяни Всесвіту». В якому співвідношенні? Як краще буде для нас, для нашої молодої держави, для планети Земля: бути патріотами чи космополітами, або ж поєднувати ці складові? Саме на ці питання ми з вами спробуємо дати відповіді в ході нашої години спілкування.

Та спочатку давайте звернемося до словника і спробуємо розібратися з такими поняттями: патріотизм та космополітизм.

ІІ. Словникова робота

(Вчитель на дошку прикріплює аркуші, на яких надруковано значення поданих слів)

Патріотизм – любов до Батьківщини, відданість своєму народові, готовність заради нього на жертви і подвиги.

Космополітизм — ідеологія світового громадянства, яка надає пріоритетне значення загальнолюдським цінностям і другорядне  національним проблемам.

 ІІІ. Приклади людей-космополітів та патріотів.

Отож, з’ясувавши значення вищевказаних слів,  давайте спочатку  розглянемо більш відоме  вам поняття «патріотизм».

 

1.     Кого називають патріотом?

2.     Назвіть відомих українців-патріотів?

3.     Чи знаєте ви особисто людей-патріотів?

4.     Як ви відноситесь до патріотизму?

 Таким чином, ми розглянули поняття «патріотизм», кожен з вас висловив власну думку з цього приводу, а висновки ми підведемо вкінці години спілкування.

 Наступне поняття, котре підлягає нашому розгляду – це космополітизм (вчитель пояснює дане поняття).

Космополіт – це людина, яка вважає, що всі люди на Землі є братами, дітьми Божими, створеними за Його образом і подобою.

В українців ставлення до космополітизму склалося переважно негативне. Особливо космополітів не сприймають (а часом просто ненавидять) окремі представники націонал-патріотичних сил. Тим часом, космополітизм не суперечить ні націоналізму, ні патріотизму. Більш того, ці ідеології можуть цілком органічно доповнювати одна одну. За приклад можна взяти більшість українських національних інтелектуалів, діячів культури і мистецтва.

Пропоную Вам визначити: хто зображений на наступних фотографіях і хто, на вашу думку, є ця людина: патріот чи космополіт?

1. Микола Гоголь

Народився в селі Великі Сорочинці на Полтавщині. Дитинство минуло в с. Василівці (тепер Гоголеве). Навчався в полтавському повітовому училищі, в Ніжинській гімназії вищих наук. Згодом живе і працює в Петербурзі. Відвідує Німеччину, Швейцарію, Францію, Італію. Повертається на батьківщину.

 

2. Лідія Забіляста

Народилася й закінчила восьмирічку в Олено-Косогорівці, що на Кіровоградщині. Після закінчення Кіровоградського музичного училища живе в м.Києві: навчається в консерваторії, працює в Національній Опері України. Підкорила найкращі сцени Росії, країн Європи та світу.

 

3. Олег Скрипка

Народився в Таджикистані, здобув освіту в Київському політехнічному інституті. Створив групу “ВВ», жив і успішно гастролював у Франції. Переїхавши в Україну, виступав у Києві, Москві та за кордоном. Активний учасник «помаранчевої революції». Організатор етнічних фестивалів «Країна мрій» та «Рок-січ».

 

4. Анатолій Коротков

Народився в с. Себякіно Орловської області, Росія. Навчався в Орловському ремісничому училищі, працював в м. Омськ. Проходив військову строкову службу в м. Вінниці. Запрошений в м. Кіровоград. Закінчив Кіровоградський  педінститут, створив ансамбль “Пролісок», дитячу школу мистецтв, кафедру хореографічних дисциплін, Кіровоградський облкомплекс.

 

Отож, як ви зрозуміли, космополітизм стоїть поза політикою чи іншими державними вимірами. На першому плані для нього гуманізм, і все, що його стосується.

 

    А як же бути з патріотизмом? Чи, може, ви вважаєте, що патріот не може бути космополітом? Чи ці два поняття поєднуються в одне? (це перше питання дискусії, на яке учні дають відповідь і обговорюють його; саме запитання надруковане на аркуші паперу, який вчитель прикріплює на дошку).

Для відповіді на це запитання, пригадайте, будь ласка події на Майдані у грудні-лютому 2014 року, Небесна сотня, хто вони: люди, які стояли за свою країну і народ в цілому чи за покращення особистого свого життя? Хто ж ці герої: патріоти чи космополіти?Чи, може, ці дві паралелі переплітаються, адже люди хотіли змін для країни вцілому, для всього українського народу, не важливо, де ти жив раніше, що робив, а головне, чи є ти сьогодні ГРОМАДЯНИНОМ України.

Зачитує вчитель.

А сотню вже зустріли небеса…

Летіли легко, хоч Майдан ридав.

І з кров’ю перемішана сльоза....

А батько сина ще не відпускав.

Й заплакав Бог, побачивши загін –

Спереду – сотник, молодий, вродливий,

І юний хлопчик в касці голубій,

І вчитель літній – сивий-сивий.

І рани їхні вже не їм болять…

Жовто-блакитний стяг покрив їм тіло…

Як крила ангела, злітаючи назад,

Небесна сотня в вирій полетіла...

 

Сьогодні ви знаходитесь у інформаційному вимірі, бачите, чуєте, знаєте, що відбувається на сході нашої країни? Як ви можете своїм дитячим поглядом оцінити події, тим паче, що спілкувалися з військовослужбовцем, який перебував на сході країни? (запитання для учнів).

 

    За що боряться наші військові, за що гинуть сотні синів, чоловіків, братів? Хто вони для України і для Всесвіту, космополіти чи патріоти? (це друге питання дискусії, на яке учні дають відповідь і обговорюють його; саме запитання надруковане на аркуші паперу, який вчитель прикріплює на дошку).

 

Висновок вчителя. Космополіти –  це скоріше поняття більш загальнолюдське, індивідуальне, а от патріоти – так, національно спрямованні захищати весь український народ. ГЕРОЇ – так. ГЕРОЇ НЕ ВМИРАЮТЬ!!! Це ще раз і ще раз доводять наші військові. Своїми діями, прагненнями, витримкою, волею до перемоги вони вписують Україну і її народ у загальні масштаби Всесвіту, де країни незалежні, мирні, економічно розвинені поступово піднімаються вверх, залишаючи позаду всі страшні сторінки історії. Сподіваємось, Україна вистоїть у цьому протистоянні!!! Бажаємо сили та духу нашим військовим, а вам  наснаги у навчанні та правильного свідомого вибору у своєму житті, бо ми і зараз вже є частинкою Всесвіту. Ми подолаємо всі перешкоди. СЛАВА УКРАЇНІ!!! ГЕРОЯМ СЛАВА!!!

 ІV. Дослідження учнів класу.

Вчитель. А зараз проведемо дослідження серед учнів класу.

Робота в групах

(Вчитель розподіляє учнів класу на три групи, кожна з груп отримує одне нищеподане запитання, усі члени групи обговорюють дане запитання протягом 2-3 хвилин, потім один представник з кожної групи висловлює загальну думку з того чи іншого запитання).

1. Чи вважаєте Ви себе патріотом України?

2. Наскільки Ви пишаєтеся тим, що Ви – громадянин України?

3. Мешканцем якої території Ви себе вважаєте в першу чергу?

 

Вчитель. Прослухавши, усі ваші судження, я пишаюсь тим, що ви, молоде покоління нашої держави, є справжніми патріотами і громадянами своєї землі.

А зараз ми з вами трохи пограємось. Усі ви бачили телевізійне шоу «Ігри патріотів», саму таку гру ми проведемо сьогодні у класі для того, щоб визначити, наскільки добре, ви знаєте Україну і свій рідний край.

 

V. Ігри патріотів

Умови І туру:

(Учитель розподіляє учнів на дві команди, кожна команда повинна мати свою назву. Дві команди відповідають на 4 запитання, змагаючись у швидкості реакції і даючи конкретні відповіді. Час на підготовку відповідей – 1 хв)

1. Підкреслюючи унікальність людини як суспільної істоти, Аристотель зауважив, що «поза цим людина – або звір, або бог». А поза чим з людиною можливі такі метаморфози?

2. Цей славетний вислів зараз відомий, мабуть, кожній освіченій людині в усіх куточках планети: «Ліберте, егаліте, фратерніте!» Згадайте його українською мовою.

3. Що Загальна декларація прав людини називає «природним і основним осередком суспільства»?

4. У ст.26 Загальної декларації прав людини про неї говориться так:               «... повинна бути спрямована на повний розвиток людської особистості і збільшення поваги до прав людини і основних свобод, ... сприяти взаєморозумінню, терпимості і дружбі між усіма народами, расовими або релігійними групами». Про що мова?

Відповіді: 1. Поза суспільством. 2. Свобода, рівність, братерство. 3. Сім’ю. 4. Про освіту.

Умови ІІ туру:

(Представники кожної з команд по черзі називають афоризми, прислів’я та приказки про Батьківщину. Перемагає команда, яка назве їх більше).

Умови ІІІ туру:

Бліц - турнір «Моя Батьківщина»

(вчитель ставить запитання командам, першою відповідь дає та команда, представник якої перший піднімає руку, якщо ця команда дає неправильну відповідь, тоді відповідає команда суперників)

1.     Як співають і слухають Гімн? (Стоячи.)

2.     Синонім до слова «держава»? (Країна.)

3.     Що зображено на державному Гербі? (Тризуб.)

4.     Яка головна річка України? (Дніпро.)

5.     Які моря є в Україні? (Чорне й Азовське)

6.     Коли святкується День Незалежності України? (24 серпня)

7.     Хто є Президентом нашої держави? (Петро Порошенко)

8.     З якою державою Україна межує на сході? ( З Росією.)

9.      Як називають людину, що любить свою Батьківщину? (Патріот.)

10.   Закінчить прислів’я: «Нема без кореня рослини, а нас людей без …(Батьківщини.)

11. Хто був, є  і залишається в серцях українців Кобзарем? (Т. Шевченко.)

Насамкінець нашого змагання ще одна гра «Кола по воді». (Суть цієї гри полягає в тому, що кожна команда має придумати означення до слова Україна, які починалися б буквами  У, К, Р, А, Ї, Н, А; перемагає та команда, котра назве найбільше означень з усіма буквами).

А зараз я хочу подякувати учасникам за активність, знання про свою країну, свою Батьківщину. Пам’ятайте: Україна у нас одна! Ми всі – її громадяни, космополіти, патріоти!!! Та все ж у кожній грі має бути переможець, тому нагороджується

команда……………… за активну участь в іграх патріотів

команда………………. за перемогу в іграх патріотів

 

VІ. Висновки

На завершення нашої години слілкування хочу сказати, що кожен із нас відчуває себе громадянином України і, певною мірою, громадянином Всесвіту. Дослідження і наша дискусія показали, що ви відчуваєте себе патріотами і прагнете до того, щоб стати справжнім українцем, якому комфортно у Всесвіті.

(відеоролик «Ми – громадяни України, ми – громадяни Всесвіту»)

І  на згадку про наш  урок я хочу вручити кожному поезію (роздруковану) Володимира Сосюри«Любіть Україну», бо

Це наша земля! Це наша країна! Тут наша сім’я! Тут наша родина!
Це ліси, поля, гори й полонини, рідна наша Україна!

 Вчитель. Ми не обираємо Батьківщину, але можемо обрати, як прожити своє життя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20 лютого - День пам`яті Героїв Небесної Сотні

Президент України Петро Порошенко 11 лютого підписав Указ №69/2015 «Про вшанування подвигу учасників Революції гідності та увічнення пам’яті Героїв Небесної Сотні».

Документом встановлено щорічне відзначення подій (листопад 2013 року - лютий 2014 року) – на знак вшанування відваги, сили духу і стійкості громадян, гідного вшанування подвигу Героїв Небесної Сотні, які віддали своє життя під час Революції гідності , захищаючи ідеали демократії, відстоюючи права і свободи людини.

Нормативно - правові документи

Наказ МОНУ від 21.10.2014 № 1232 "Про затвердження плану заходів щодо посилення національно - патріотичного виховання дітей та учнівської молоді"

Лист МОНУ від 27.11.2014 № 1/9-614 "Методичні рекомендації з організації патріотичного виховання"

Указ Президента України "Про концепцію допризової підготовки і військово - патріотичного виховання молоді"

Постанова Кабінету Міністрів України від 30.11.2000 № 1770 "Про положення про допризовну підготовку"

Закон України "Про військовий обов`язок і військову службу"

Лист МОНУ № 1/9-412 від 13.08.2014 "Про проведення уроків мужності"

/Files/images/284fe__herb-1024x654.jpg

Національно-патріотичне виховання є складовою загального виховного процесу підростаючого покоління, головною метою якого є набуття молодими громадянами 14-35 річного віку соціального досвіду, готовності до виконання громадянських і конституційних обов'язків, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин, формування особистісних рис громадянина Української держави, фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної, інтелектуальної, правової, трудової, екологічної культури.

Здійснення системного національно-патріотичного виховання є однією з головних складових національної безпеки України.

Національно-патріотичне виховання включає в себе соціальні, цільові, функціональні, організаційні та інші аспекти, охоплює своїм впливом усі покоління, пронизує всі сторони життя: соціальну-економічну, політичну, духовну, правову, педагогічну, спирається на освіту, культуру, науку, історію, державу, право.

Завдання національно-патріотичного виховання:

- забезпечення сприятливих умов для самореалізації особистості в Україні відповідно до її інтересів та можливостей;

- виховання правової культури, поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки — Герба, Прапора, Гімну України та історичних святинь;- сприяння набуттю молоддю соціального досвіду, успадкування духовних та культурних надбань українського народу;

- формування мовної культури, оволодіння та вживання української мови як духовного коду нації;

- формування духовних цінностей українського патріота: почуття патріотизму, національної свідомості, любові до українського народу, його історії, Української Держави, рідної землі, родини, гордості за минуле і сучасне на прикладах героїчної історії українського народу та кращих зразків культурної спадщини;

- відновлення і вшанування національної пам'яті;

- утвердження в свідомості громадян об'єктивної оцінки ролі українського війська в українській історій, спадкоємності розвитку Збройних Сил у відстоюванні ідеалів свободи та державності України і її громадян від княжої доби, Гетьманського козацького війська, військ Української народної республіки. Січових стрільців, Української повстанської армії до часів незалежності;

- формування психологічної та фізичної готовності, молоді, до виконання громадянського та конституційного обов'язку щодо відстоювання національних інтересів та незалежності держави, підвищення престижу і розвиток мотивації молоді до державної та військової служби;

- відродження та розвиток українського козацтва як важливої громадської сили військово-патріотичного виховання молоді;

- забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, людей похилого віку, турбота про молодших та людей з особливими потребами;

- підтримання кращих рис української нації – працелюбності, прагнення до свободи, любові до природи та мистецтва, поваги до батьків та родини;

- створення умов для розвитку громадянської активності, професіоналізму, високої мотивації до праці як основи конкурентоспроможності громадянина, а відтак, держави;

- сприяння розвитку фізичного, психічного та духовного здоров'я, задоволення естетичних та культурних потреб особистості;

- виховання здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадської діяльності;

- створення умов для посилення патріотичної спрямованості телерадіомовлення та інших засобів масової інформації при висвітленні подій та явищ суспільного життя;

- реалізація індивідуального підходу до особистості та виховання.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кобцева Наталя Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Єрьоменко Олена Євгенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 грудня 2018
Переглядів
16204
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку