Виховна година на тему "Подорож країною Дружби"

Про матеріал

Як пояснити першокласнику, що таке толерантність. Ця виховна година, створена за матеріалами з Інтернету, допомогла мені донести до дітей це поняття, бо вони вперше його почули. З великим задоволенням діти грали в різні ігри, переглядали та обговорювали мультфільм, брали участь у референдумі.

Перегляд файлу

ПОДОРОЖ КРАЇНОЮ ДРУЖБА

Мета: розширити і поглибити поняття «дружба»; ознайомти з поняттям «толерантність»; виховувати в учнів звичку уважно ставитися до товаришів; сприяти створенню дружнього дитячого колективу, виховувати чемне ставлення учнів одне до одного.

 

Обладнання: презентація «Ввічливі слова», мультфільм «Рюкзачок» мікрофон, червоні та зелені фішки, караоке «Справжній друг», букви, казкові герої та оформлення класу.

 

Хід заняття:

Вчитель.

  • Наш урок я хочу розпочати із загадки. Відгадавши її, ви дізнаєтесь, до якої країни ми сьогодні вирушимо у подорож.

Вона всім нам дорога,

Вона жити помага.

Коли вона у тебе є,

Життя радісним стає.

Разом можна все зробити,

То ж без неї не прожити.(Дружба)

  • Вийдіть діти, у кого на парті літери великі. Складіть слово.
  • То до якої країни ми будемо подорожувати?
  • Так, країна «Дружби» нам відчиняє двері.

Інтерактивна вправа « Мікрофон»

  •  Що таке «дружба»? Як ви розумієте це слово?

(Відповіді дітей: Дружба – це  коли люди дружать між собою, підтримують один одного у біді і в радості, разом проводять час, це коли разом весело і цікаво.)

Гра «Мій друг (подружка)»

  • І нашу подорож відкриває «Ігрова галявина»
  • Хоч ви ще маленькі, проте вже розумієте що таке дружба.
  • У кого з вас є справжній друг у нашому класі? Чудово! Я впевнена, що ви знаєте про свого друга все, його характер, його звички, про його вчинки. 
  • Ви по черзі розповідаєте про своїх товаришів у класі, не називаючи їх імен. Слухачі повинні за описом відгадати ім'я друга.

Гра-розминка «Це мій кращий друг і я!»

  • Друзів ви відгадали, тому пограємо разом. Гра називається «Це мій кращий друг і я!»
  • Якщо відповідь про вас, промовляєм хором враз:

«Це все я, це все я, це  мій кращий друг і я»

Якщо ні-то мовчимо і тихенько сидимо.

А тепер давайте грати – треба вам відповідати.

  • Рано – вранці хто піднявся?
  • А хто сонечку всміхався?
  • Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?
  • Хто з вас працею своєю прикрашає дім і клас?
  • Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?
  •  Хто  уміє берегти ручки, зошити й книжки?
  • А хто граючи в футбол у вікно заб’є нам гол?
  • Хто веселу вдачу має і усім допомагає?

Інтерактивна вправа «Мозкова атака»

  • В цій країні живуть мешканці, які вміють дружити. Яким же повинен бути справжній друг? Назвіть слова, які характеризують справжнього друга.

(доброзичливий, чемний, толерантний, стриманий, добрий, чесний, вірний,

 справедливий, надійний, сміливий, щедрий)

- А чому ви не назвали – толерантний?

- А що це?

- Толерантність-це…

* прощення

*  повага до прав інших людей

* співробітництво, дух партнерства

* сприйняття  інших такими,  якими вони є

* повага до людської  гідності

* милосердя

* співчуття

* терпимість до думок ,віросповідань,поведінки інших людей

- Чи повинен мати такі якості справжній друг?

Технологія  «Знайди пару»

  • В ігри ми погралися, то ж рушаємо далі. Наступна наша зупинка «Будиночок друзів»
  • На дошці казкові герої. Вам потрібно зєднати друзів із казок.
  • Крокодил Гена та …….(Чебурашка)
  • Іван Царевич та …………( Сірий Вовк)
  • Дюймовочка та ………..(ластівка)
  • Котик та……..(Півник)
  • Карлсон та …….(Малюк)

Перегляд мультфільма про дружбу

  • Але не завжди друзі розуміються. Бувають випадки, коли дружбі заважають образи, злість, заздрощі та інші неприємні речі. Один з таких випадків розповіли жителі країни «Дружби». Вони нас запрошують у свій кінозал.
  • Дивіться мультфільм уважно і скажете, яка ж неприємність стала з героєм?
  • Хто ж головний герой казки?
  • Яка ж прикрість стала з Рюкзачком в один осінній день?
  • Яка риса характеру заважала Рюкзачку дружити:
  • пихатість чи доброзичливість;
  • впертість чи доброта?
  • терпимість чи нестриманість?
  • Чи можна Рюкзачка назвати толерантним?

Прийом «Позитивне-негативне» Гра «яким повинен бути друг?»

  • Давайте допоможемо Рюкзачку вибрати ознаки дружніх стосунків.
  • Отже, яким повинен бути друг?
  • Якщо ознака підходить, ви оплесками її ловите, якщо ж ні, то мовчите. *добрим                   *правдивим

*злим                       *справедливим

*багатим                   *душевним

*хорошим                  *наглим

*ледачим                   *щирим

*заздрісним                *відкритим

Гра   «Референдум дружби»

У країні Дружби існують свої закони,яких потрібно дотримуватися. Записані вони у документі - Конституції Дружби ( Записати на дошці).  Та хто це бігає довкола ? Це ж мишенята, які не вміють дружити. Вони знову щось придумали-підклали зайві сторінки у Конституцію. Наше завдання - визначити, які сторінки зайві. Для цього у вас є червоні і зелені фішки. Ми будемо ними голосувати. Якщо закон підходить, то піднімаємо зелену фішку, якщо ні – червону.

Прийом «Лови помилку»

Закони

Один за всіх,і всі за одного.

Обманюй друга, коли тобі це вигідно.

Розділи з другом і радість, і смуток.

Підтримай друга у біді.

Свого друга ображай, обзивай , зрідка кусай.

Бережи друга , не ображай, не обзивай його.

Поступайтеся один одному.

Будь з другом чесним та відвертим.

 

-Всі ви дітки молодці! Ми прийняли справжній закон у країні Дружби.

- Чи можна ці закони назвати толерантними?

- Звичайно, бо вони нікого не ображають і не принижують.

Якщо дружить увесь клас,

Успіх буде повсякчас,

Все нам легко удається,

Весело усім живеться.

Море ввічливості

  • Інколи заважають дружити не тільки риси характеру, але й грубість і неввічливість. Тому ми робимо нашу зупинку у «Морі ввічливості».
  • Скажіть, будь ласка, які ви знаєте слова ввічливості?
  • Коли ви їх говорите?
  • А зараз перегляньте презентацію про ввічливість, а потім назвете слова ввічливості, які ви пропустили.

Перегляд презентації

  • Які слова-вітання ви запамятали?
  • А слова прощання?
  • А які слова ми говоримо в їдальні?
  • Слова-вибачення?

Підсумок заняття

  • Що ж наша мандрівка країною дружби скінчилася. Товаришувати можна з багатьма дітьми, а дружити лише з одним чи кількома. Адже друзів пов’язує велика довіра, повага один до одного, терпимість, співпраця.
  • А ще виховано і чемно ми маємо ставитись до всіх.
  • А ще пам’ятайте, діти! Є такий документ в Україні «Декларація прав дитини». У ньому написано: «Ніхто не має права ображати іншу людину, принижувати її і жорстоко поводитись з нею. Всі народжуються вільними і рівними.»

Караоке «Справжній друг»

  • А зараз я хочу, щоб ви повернулися один до одного, взялися за руки, посміхнулися і…. ніколи не сварилися.
  • А щоб закріпити наші дружні стосунки, ми заспіваємо караоке «Справжній друг»

 

 

Джерело: ресурси Інтернету

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пов’язане зображення 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пов’язане зображення

 

 

 

Пов’язане зображення

 

D:\1 клас\Виховна робота\Фото Виховна_година_Дружба\PC080051.JPG

 

1

 

docx
Додано
26 липня 2018
Переглядів
1100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку