Як пояснити першокласнику, що таке толерантність. Ця виховна година, створена за матеріалами з Інтернету, допомогла мені донести до дітей це поняття, бо вони вперше його почули. З великим задоволенням діти грали в різні ігри, переглядали та обговорювали мультфільм, брали участь у референдумі.
ПОДОРОЖ КРАЇНОЮ ДРУЖБА
Мета: розширити і поглибити поняття «дружба»; ознайомти з поняттям «толерантність»; виховувати в учнів звичку уважно ставитися до товаришів; сприяти створенню дружнього дитячого колективу, виховувати чемне ставлення учнів одне до одного.
Обладнання: презентація «Ввічливі слова», мультфільм «Рюкзачок» мікрофон, червоні та зелені фішки, караоке «Справжній друг», букви, казкові герої та оформлення класу.
Хід заняття:
Вчитель.
Вона всім нам дорога,
Вона жити помага.
Коли вона у тебе є,
Життя радісним стає.
Разом можна все зробити,
То ж без неї не прожити.(Дружба)
Інтерактивна вправа « Мікрофон»
(Відповіді дітей: Дружба – це коли люди дружать між собою, підтримують один одного у біді і в радості, разом проводять час, це коли разом весело і цікаво.)
Гра «Мій друг (подружка)»
Гра-розминка «Це мій кращий друг і я!»
«Це все я, це все я, це мій кращий друг і я»
Якщо ні-то мовчимо і тихенько сидимо.
А тепер давайте грати – треба вам відповідати.
Інтерактивна вправа «Мозкова атака»
(доброзичливий, чемний, толерантний, стриманий, добрий, чесний, вірний,
справедливий, надійний, сміливий, щедрий)
- А чому ви не назвали – толерантний?
- А що це?
- Толерантність-це…
* прощення
* повага до прав інших людей
* співробітництво, дух партнерства
* сприйняття інших такими, якими вони є
* повага до людської гідності
* милосердя
* співчуття
* терпимість до думок ,віросповідань,поведінки інших людей
- Чи повинен мати такі якості справжній друг?
Технологія «Знайди пару»
Перегляд мультфільма про дружбу
Прийом «Позитивне-негативне» Гра «яким повинен бути друг?»
*злим *справедливим
*багатим *душевним
*хорошим *наглим
*ледачим *щирим
*заздрісним *відкритим
Гра «Референдум дружби»
У країні Дружби існують свої закони,яких потрібно дотримуватися. Записані вони у документі - Конституції Дружби ( Записати на дошці). Та хто це бігає довкола ? Це ж мишенята, які не вміють дружити. Вони знову щось придумали-підклали зайві сторінки у Конституцію. Наше завдання - визначити, які сторінки зайві. Для цього у вас є червоні і зелені фішки. Ми будемо ними голосувати. Якщо закон підходить, то піднімаємо зелену фішку, якщо ні – червону.
Прийом «Лови помилку»
Закони
Один за всіх,і всі за одного.
Обманюй друга, коли тобі це вигідно.
Розділи з другом і радість, і смуток.
Підтримай друга у біді.
Свого друга ображай, обзивай , зрідка кусай.
Бережи друга , не ображай, не обзивай його.
Поступайтеся один одному.
Будь з другом чесним та відвертим.
-Всі ви дітки молодці! Ми прийняли справжній закон у країні Дружби.
- Чи можна ці закони назвати толерантними?
- Звичайно, бо вони нікого не ображають і не принижують.
Якщо дружить увесь клас,
Успіх буде повсякчас,
Все нам легко удається,
Весело усім живеться.
Море ввічливості
Перегляд презентації
Підсумок заняття
Караоке «Справжній друг»
Джерело: ресурси Інтернету
1