Виховна година на тему: "Проблеми утилізації та промислові відходи"

Про матеріал

Розробка виховної години на тему: "Підприємства та їх промислові відходи.

Проблема утилізації та переробки відходів", для учнів початкової школи (3-4класи), сприяє розвитку екологічного виховання.

Перегляд файлу

 

                  Підприємства та їх промислові відходи.

   Проблема утилізації та переробки відходів.

 Мета:    підвести до розуміння проблеми промислових відходів та шляхів їх 

                 переробки, ознайомити учнів з поняттям “утилізація”,виховувати

                 громадську відповідальність за стан природи.

 

Хід уроку

  1. Організація класу.

Любі діти, добрий день!

Зичу праці та натхнень.

А ще, друзі, вам бажаю

Сил, здоров'я на весь день.

 

  1. Актуалізація знань.

- Розпочати наш урок, я хочу таким віршем:

Я – природа велич незбагненна 
І можливо у всесвіті єдина
І життя тримаю на планеті, 
І твоє, моє дитя, - людино!
Тільки зараз дихаю я важко
Віки бруду на вбранні святковім.
Роз’їла отрута мене за що, 
Я вже стала непритомна
Дайте ж мені свіжого повітря,
Покладіть в прозоре чисте море,
Дайте мені ліків, бо загину,
А загине неня – буде горе.

  1. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні в  черговий раз ми з вами будемо говорити про забруднення природного середовища, промисловими відходами від підприємств, з'ясуєм чи  в нашій країні існує проблема переробки відходів.

  1.                     Вивчення нового матеріалу

1.Словникова робота.



Утилізація — це перероблення відходів з метою раціонального використання. У цьому випадку відходи є вторинною сировиною.

 Заклик до утилізації має такий значок.

 

2. Розповідь вчителя.

    Відходи - це непридатні для виробництва даної продукції види сировини, її невикористані залишки або виниклі в ході технологічних процесів речовини (тверді, рідкі, газоподібні) й енергія, що не піддані утилізації в даному виробництві.

   Відходи поділяють на побутові, промислові, виробничого споживання, а також небезпечні (токсичні) і радіоактивні. Всі промислові відходи поділяють на тверді, рідкі, газоподібні, каналізаційні.

      До твердих відносять відходи металу, дерева, пластмас, пилу мінерального й органічного походження, промислового сміття тощо. До рідких відходів належать осади стічних вод після їх обробки, шлами пилу мінерального й органічного походження в системах мокрої очистки газів тощо. Газоподібні відходи - це викиди підприємств, які поступають через димові труби в атмосферу. Основними забруднювачами повітря є оксиди нітрогену, сульфуру, карбону, вуглеводні, озон. Каналізаційні відходи - це шлам, який утворюється в процесі очистки стічних вод на станціях водоочищення. Він збагачений органічними речовинами та біогенними елементами. Джерелами радіоактивних відходів є підприємства та лабораторії ядерного циклу.

      В Україні надзвичайно гостро постає проблема відходів у промислових регіонах Донбасу і Придніпров’я. У районі Донбасу, де сконцентровані найрізноманітніші промислові підприємства, відбувається нашарування відходів, що призводить до деградації регіональних екосистем. Десятки тисяч гектарів земель є місцями складування твердих промислових відходів. Сотні мільйонів метрів кубічних брудних стоків щорічно скидається в річкові мережі. Загальна кількість викидів тільки підприємств енергетики становить близько 2,5 млн т на рік. У викидах цементних заводів концентрація пилу у 5-10 разів більша за гранично допустимі концентрації.

  Основні  тверді відходи від виробництв:

1. Органічні речовини — 57%

2. Деревина — 2%

3. Папір та картон — 8%

4. Скло — 7,5%

5.Пластмаси — 7,5%

6. Метали — 3,5%

7. Небезпечні відходи — 1%

8. Інертні відходи — 6%

9. Комплексні відходи — 3,5%

10. Інші відходи — 4%

 


 

3. Фізкультхвилинка.

1.Якщо ти не рвеш великих букетів квітів – сплесни руками над головою.

2. Якщо ти ніколи не залишаєш сміття лісі – тупни ногою.

3.Якщо ти не ламаєш гілок з дерев – підстрибни.

4.Якщо ти саджаєш і доглядаєш квіти , дерева, кущі – підніми руки.

5.Якщо ти доглядаєш вазони  - посміхнись.

6.Якщо до твоєї кімнати залетіла якась комаха і ти намагаєшся випустити її на волю – змахни руками.

7.Якщо ти переконаний , що кожній людині потрібно піклуватися про природу, про все живе – простягни руку сусідам і візьми їх за руки.

4. Опрацюваня казки.

Жив-був смітник

   В парку, на головній алейці між дерев поруч з лавочкою встановили смітник.
Металева урна поки що сяяла чистотою на сонці.
Тьотя-прибиральниця застелила його сміттєвим пакетом, щоб легше було сміття діставати і рушила далі прибирати паркові алеї.
Спочатку до блискучого і нового прибіг собака -понюхав, лизнув... і побіг вперед.
За ним йшов господар, тримаючи в одній руці поводок, в іншій - залишки цигарки. Її й кинув до нової урни.
Цигарка ще тліла, тому й пакет загорівся.
Зовсім скоро він загас, але місцями прилип до смітника.
   Та й смітник, бідолаха, обгорів трохи.
Підбігли сюди дві панянки з печивом та соком. Посиділи, погомоніли. А, коли викидали сміття, не дивились. Тому коробочки біля урни залишились.
   Аж тут недалеко прибігли кілька дітлахів з крейдою.
Сіли поруч з лавочкою (там трішки пізніше їхні матусі присіли відпочити) і малюють. Хто човника на воді, хто сонечко і дерева, а хто великого джипа.
   Набридло малюкам малювати, тут же в класики почали грати, витерли ручки серветками - а до смітника через упаковки від соку й печива дістатися не змогли, кинули поруч.
Зовсім похнюпилась урна - мало того, що зсередини брудна, сміття й зовні стільки, що незабаром її видно не буде.
Та звечоріло, парк опустів, і втомлений першим днем смітник, заснув.
Вранці його розбудив незнайомий гуркіт.
Поруч на газоні у всі боки розбрискувалась вода, а по алеї їхав сміттєвіз.
Тьотя-прибиральниця спочатку зібрала сміття поруч з урною.
Навіть протерла боки, що ті знову засвітились у сонячному промінні.
Та тільки вона спробувала дістати пакет зсередини, як той геть розвалився.
Жіночка акуратненько діставала все розсипане, розлите. Де-не-де і щіткою махнула, щоб почистити смітник, тоді постелила новий пакет, поправила і рушила вперед, наспівуючи.
Але за якусь годину піднявся вітер.
Він хотів забрати з смітника пакет, та хазяйновита прибиральниця добре його одягла.
   Небо вкрили важкі сірі хмари і почався дощ. Крапля за краплею падали на землю, обмивали листя на деревах і струмочком котилися вниз.
То там, то тут утворювались калюжі.
Неприкрита урна теж була до половини залита водою.
Поодинокі відвідувачі парку кудись поспішали і поспішали...
Та раптом до смітника кинули клаптик паперу.
Той спочатку, наче кораблик, плавав з краю до краю, але, коли змок, пішов на дно.
   Дощ припинився аж вночі. Хмари розійшлись і небо, засіяне зірками, запрошувало землян до сну.
Тільки моркому смітнику не спалось.
Ранок підкрався непомітно.
Вже знайома тітонька вилила воду, поправила пакет, сонечко засяяло, висушуючи і зігріваючи...
Аж тут тишу порушили троє молодиків. Голосно розмовляли, ще голосніше сміялись. Пташки злякано позлітали з дерев, шукаючи тиші, кудись полетіли.
Хлопці рушили до лавочки, пострибали на ній, тоді разом підійшли до доволі нового і пустого смітника, вдарили його ногами.
Та так сильно, що йому захотілось плакати. Навіть кут відламався.
Пораненого, втомленого смітника тьотя-прибиральниця зняла.
Згодом приїхала машина, на яку його поклали. І повезли...
У приміщенні були люди, щось іскрилось.
Урну спочатку поклали збоку, а тоді почали нагрівати і склеювати.
І, коли її цілу відклали вбік, можна було й поспати.
А прокинутись серед співу пташок у рідному парку було великою радістю.
Над смітником прикріпили дашок, щоб не заливав дощик.
А збоку намалювали ротик і дописали: "Я хочу їсти -- нагодуй мене".
З того часу всі відвідувачі парку старанно годували смітничок.
І парк став ще чистішим.
А наш маленький герой відчував свою потрібність.

-Чи сподобалась вам казка?

- Чи могли б ви собі уявити смітника, як живу істоту, яка хвилюється та засмучується?

- Будемо надіятися, що проблеми утилізації в нашій країні вирішаться найближчим часом і наші смітники будуть виглядати ось так:


 

  1. Підсумок уроку

Життя-сміття

      Життя-сміття – це рима?

      Та ні, скоріше факт:

      За вікнами й дверима –

      Суцільний сміттєбак.

      Давайте не псувати

     Життя навколо нас.

     Про землю рідну дбати

     Я закликаю вас!

     Планету, душу й тіло

     Очистимо разом,

     Щоб серце не боліло

     Від бруду за вікном..

doc
Додано
28 грудня 2018
Переглядів
1254
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку