Виховна година. Навчально - виховна гра" Ніхто не має права ображати людину"

Про матеріал

Пропонований сценарій виховного заходу допоможе зробити життя дітей у школі більш цікавими, яскравими і такими, що запам'ятається на довгі роки. Він допоможе учням закріпити отримані з навчальних дисциплін знання, виявити свої здібності, навчить нестандартно мислити. Сприятиме розвитку творчих здібностей, мовлення, пізнавальної активності учнів, формуванню в них найкращих людських чеснот, вихованню патріотизму, працелюбності, самостійності, згуртуванню дитячого колективу.

Дані матеріали можуть бути використані учителями початкової школи, вихователями групи подовженого дня

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Навчально-виховна гра

 

 

 

 

 

3 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Тема.  Ніхто не має права ображати людину.    

  Мета: Систематизувати та розширити знання учнів про документи, що 

 гарантують права дитини.   Розвивати звязне  мовлення, мислення через вміння аналізувати ситуації, висловлювати  власну думку, доводити чи спростовувати твердження. Виховувати  людські чесноти і сприяти подоланню недоліків.

Обладнання: сигнальні картки різного кольору, фішки-бали відповідних до

карток кольорів, набір таблиць „ Права дитини ” та „ Казкові герої ”,

 Декларація прав дитини, ілюстрації, костюми казкових героїв, столи з написами “позивач”, “відповідач”, “суддя”, дерев׳яний молоток,    виставка книг та малюнків, заохочувальні призи, магнітофон, грамоти, медалі.

 

       І. Вступна бесіда вчителя:

      ( На  фоні музики звучить вірш Василя Симоненка)
                  ТИ ЗНАЄШ, ЩО ТИ — ЛЮДИНА

Ти знаєш, що ти людина.

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя єдина,

Мука твоя єдина,

Очі твої одні.

 

Сьогодні усе для тебе

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба

Гляди ж не проспи!

 

Бо ти на землі людина,

І хочеш того чи ні

Усмішка твоя єдина,

Мука твоя єдина,

Очі твої одні.

Вч. – Милі мої діти, ви всі такі різні, не схожі один на одного, бо кожен з вас особистість, індивідуальність і неповторність. Саме такої людини, як ви  не було, немає, і ніколи не буде на землі. Але всі діти планети незалежно від кольору шкіри, місця проживання і батьківських статків, мають рівні права на щасливе життя .Ніхто не має права ображати людину! То ж сьогодні   ми будемо говорити не лише про людину, а й про її права, гарантовані законодавством.  

  1. Знайомство з поняттям “право”.
  • Подумайте і скажіть, а що ж таке право? (міркування дітей).

Учень. -  Права   – це певні можливості, які надаються нам, дітям   для того, щоб  ми  могли жити і дорослішати. Тобто те, що ми можете робити, і в чому нам не можуть відмовити, щоб повноцінно жити.

     Вч.-  Життєвий досвід не тільки свідчить , але й вчить, що не буде дітей – не буде й держави. Діти – дзеркало будь – якої держави, її майбутнє. Кожна держава любить і піклується про дітей. І проявом цього була 44 сесія Генеральної асамблеї ООН. У 1959  році було прийнято Декларацію прав дитини.( Показ Декларації) А в 1989 році всі прогресивні країни світу підписали Конвенцію прав дитини.( Показ Конвенції) 27 вересня 1991 року вона набула чинності в Україні і є частиною національного законодавства.

  • Давайте з’ясуємо,що означають слова “конвенція” та “декларація” ?
  1. Словникова робота.

   Декларація -  це документ, у якому викладено важливі правила, обов׳язки для всіх людей.

       Конвенція – лат. слово, що означає угоду, міжнародний договір з певних питань. У даному випадку – з питань прав дитини.

 Вч. - Всі ви добре знаєте ці права, ми говорили про них не один раз.  Давайте зараз їх пригадаємо, 

 

 3.  Провторення   основних прав дитини з опорою на таблицю (обговорення).

- всі діти мають право на життя;( і ніхто не має права його відбирати)

- всі діти мають рівні права;( і в класі, і в школі, і на цілій планеті )

- дитина має право на повноцінне харчування;(дякуючи нашим кухарам, цим правом ми користуємося щодня)

- кожна дитина має право на захист від насильства;( пам’ятайте, в будь – якій ситуації  знайдуться люди,які вас захистять і  допоможуть знайти вихід навіть з безвиході)

- всі діти мають право на дозвілля.( так, але дозвілля має бути організованим і приносити користь)

Вч. У нашій таблиці зазначено тільки 5 прав. А їх всього 40. Тож давайте пригадаємо ,які   ви знаєте   права дітей,  що не зазначені на таблиці,  але зображені на малюнках- схемах.  

 1. Всі діти мають право на любов та піклування з боку батьків та держави.

2. Право на навчання.

3. Право на   медичне обслуговування.

 4. Право на розвиток талантів

 5. Право на інформацію.

 6. Право висловити власну думку (якщо це не загрожує безпеці держави або не порушує прав інших людей).

 7.Право на власність особистих речей

 8. Дитина не повинна бути примушена до тяжкої праці.

 9. Дитина не повинна бути скривджена та зневажена.

Вч.- Ви молодці, добре  знаєте свої права. А, щоб закріпити знання, ми пограємо у  гру « Брейн – ринг».

4. Гра « Брейн – ринг».

 -  Готуючись до виховної години, ми з вами попереднім жеребкуванням поділились на команди і обрали капітанів. Тож давайте привітаємо їх.

За першим ігровим столом Команда «Правда».( Підняли руки) Капітан Матвієнко Катя.

За другим ігровим столом – Команда «Дружба» зі своїм капітаном Шишиною Сніжаною.

До бою готова третя команда «Совість» і її капітан Тарабан Даша.

А за четверти столом команда «Право»  і капітан Цись Максим.

 Вч. –Нагадаю вам правила гри:

  - Відповідь на питання обговорюється всією  командою.  Якщо команда готова дати відповідь, то капітан піднімає сигнальну картку догори. За кожну правильну відповідь команда отримує одну фішку-бал. Перемагає та команда, яка дасть найбільше правильних відповідей і набере максимум фішок-балів.

 - Я впевнена, що всі ви маєте гарні знання і тому   бажаю вам успіхів.  Тож,  розпочинаємо !

Вч. -  І тур гри „ Правознавче відео ”.

   - Пропоную вам розглянути наступні таблиці і спробувати якнайшвидше і найточніше сформулювати наступні   права дітей:

- право на освіту;

- на медичне обслуговування;

- на відпочинок

- право на любов та піклування з боку батьків

( Діти дають відповіді. Отримують фішки)

  Слово вчителя

 - Є ще одне право дітей, про яке я не могла промовчати. Це толерантне ставлення до дітей-інвалідів. На щастя, у нашому класі немає дітей-інвалідів, але в Україні є діти, які за станом здоровя не можуть навчатися у дитячому колективі. Вони користуються правом навчатися за індивідуальною програмою.   

 

         Вч.- ІІ тур  нашої гри - „ Бліц-вікторина ”.

До участі в ній я запрошую капітанів. Наголошую, що участі в обговоренні, команда не бере.

 

                 У якому документі, крім Декларації прав дитини, записані права громадян ? (У Конституції України)

                 Якими правами дитини користуєтеся ви у даний момент ? (Правом на життя та освіту).

                 Хто надає дитині найперше право у житті ? (Мама)

              Якщо ви захворіли. На що ви маєте право?( Право на медичне обслуговування)

          Яким правом  можуть користуватися діти під час  навчання і праці ?

( Правом на відпочинок)

Вч. - Гарне право, яким ми з вами зараз і скористаємось. У нас   -  фізкультхвилинка.

 

                     Фізкультхвилинка. (Рухи  під музику)

 

Вч.  - Відпочили? А у нас на черзі ІІІ тур „Казкова правознавча лотерея „

   Я пропоную вам розглянути ілюстрації до казок. Давайте пригадаємо їх назви, авторів та з’ясуємо, які права героїв було порушено.( Учитель по черзі вивішує ілюстрації на дошку.)

  •  Впізнали, до якої казки ця ілюстрація?( Колобок). Тож увага: запитання!

                  Які права встиг використати Колобок у своєму житті  ?( Право на любов з боку бабусі та дідуся, право на спілкування)

      -  А ця ілюстрація до якої казки?( « Золотий ключик»). А написав її відомий російський письменник Алєксєй Толстой, твори якого ви буде вивчати в старших класах. Тож, команди, увага!

            Чи правильно вчинили поліцейські, схопивши Буратіно, і не давши промовити жодного слова? Яке право вони порушили?( Право висловлювати власну думку). Так, до того ж у цьому випадку Буратіно став жертвою насильства.

  • А до якої казки наша третя ілюстрація? (Української народної казки 

« Царівна – Жаба») Схожі казки є в інших слов’янських народів. Наприклад, російського побратима « Царевна – Лягушка». Тож, увага!    

           Яке право порушив Іван- Царевич у казці « Царівна – Жаба»    ( Право на власність особистих речей)

 . - Подивіться, герої якої казки зображені на ілюстрації? ( « Кирило Кожум’яка» укр. нар. казка) . Увага, запитання:

     Яке право порушував у цій казці змій?( Право на життя)

 Вч. – Багато прав, наданих законом, ми з вами  сьогодні пригадали. Держава може бути більш чи менш демократичною, але змінити ці права вона не може. Вони – твої. А ті хто порушують ці права,   мають відповідати по закону у суді.

     Зараз ми з вами побуваємо в залі суду, де буде розглядатись декілька судових справ з питань порушення прав дітей.

 

      ІV тур  „Судовий процес”

Вч. – Розглядається  СПРАВА № 1 

ПОЗИВАЧ:       Червона  Шапочка

ВІДПОВІДАЧ:  Вовк

   СПРАВУ ВЕДЕ СУДДЯ:            Бойко Євген Григорович

(Діти – герої займають свої відповідні місця: 2 кафедри, стіл судді, деревяний молоток).  

     Червона Шапочка.  Ваша честь! Ідучи  по дорозі через ліс до хворої бабусі, я зустріла Вовка. Він сказав, що він чуйний, добрий, що він теж хоче провідати хвору бабусю. Я йому повірила. Ми вирішили позмагатися: підемо різними дорогами, хто швидше прийде. А сам випередив мене, обманом забрався до хати, зїв бабусю, а потім і мене.

      Суддя.  Відповідач, що ви можете сказати про таку заяву. Це правда?

      Вовк.  Ваша честь!  Це правда! Але я був голодний, а я маю право на повноцінне харчування!

      Суддя.   Все зрозуміло! Навіть немає потреби йти в нарадчу кімнату! Оголошується рішення суду! (удар молотком) Ви, шановний, (до Вовка), порушили головне право дитини – право на життя!

    По – друге, ви незаконно ввірвалися в чужу оселю. Тому Ви вважаєтеся винним у злочині. Суд зобовязує Вас вивчити права дітей і рекомендує харчуватися виключно рослинною їжею. Рішення прийнято! (удар молотком).

    (Виходить Червона Шапочка і Вовк, стають перед дітьми)

    Червона Шапочка.   В майбутньому, я не буду такою довірливою до незнайомих і не буду з ними навіть розмовляти!

   Вовк.  Буду виконувати рішення суду – буду вегетаріанцем!

 

 

  Вч. - Які права дитини порушив вовк?( Право на життя,порушення права незаконного проникнення в чужу оселю)

  • Молодці, мені приємно, що ви були уважними.  

 

 

       СПРАВА №2.

  ПОЗИВАЧ:        Попелюшка.                                  

 ВІДПОВІДАЧ:  Мачуха.

      Попелюшка.  Ваша честь! Життя з моєю Мачухою та її двома доньками стало нестерпним. Вони мене ненавидять. Всю  брудну роботу виконую я : і перу, і прибираю, в той час, коли сестри лише сплять та крутяться перед дзеркалом. Я вбрана в лахміття, а вони в гарних дорогих сукнях. Я сплю на горищі в соломі, а сестри  - в розкішних кімнатах, на пухових перинах.

    Суддя.  Відповідайте, відповідач, що Ви скажете на цю заяву?

    Мачуха.  Це моя сімя і я сама в ній розберусь!

    Суддя.  У Попелюшки є права і Ви їх порушуєте. За це Ви будете відповідати по закону! Відповідайте, чому Ви так поводитесь з пасербицею?

    Мачуха.  Я ненавиджу її за красу! Поряд з нею мої  власні дочки здаються негарними!

   Суддя.  Суду все зрозуміло. Оголошується рішення суду (удар).

У Конвенції ООН про права дитини зазначено: діти мають рівні права, не повинні залучатись до важкої, непосильної праці, мають право на відпочинок, дитина не повинна бути скривджена. А головне – має право на любов та піклування! Ви порушили цілий ряд  прав Попелюшки і визнані винною. Суд зобовязує вас  вивчити права дитини і радить не порушувати їх, інакше, з вами буде те, що з Мачухою із казки “12 місяців” – ви перетворитесь на собаку! Рішення прийнято! (удар).

    (Виходять Мачуха і Попелюшка).

    Попелюшка.  Дорогі друзі! Вивчайте і знайте свої права!

    Мачуха. Я не хочу перетворюватись на тварину, а тому більше ніколи  не буду ображати свою пасербицю Попелюшку!

 

Вч. - Які права дитини порушено в цій судовій справі?( Право рівності  дітей,  право на відпочинок, дитина не повинна бути скривджена і зневажена, дитина не повинна залучатися до непосильної праці, право на любов та піклування)

 

5. Підведення підсумків Брейн – рингу

(Підрахування фішок – балів.  Визначення переможця  Брейн-рингу. Нагородження заохочувальними призами.)

Вч. -  Наша гра скінчилася. Допомогти мені в підведенні підсумків я прошу Вас, любі мої, казкові герої. Прошу оголосити результати.( Казкові герої підходять до столів і підраховують фішки)

Команда  «Дружба» -                     фішок

                 «Правда»  -

                 «Совість» -

                 «Право» –

Вч. - Я вітаю  команди з успішним виступом, і прошу Вас, Євгене Григоровичу, як досвідченого правознавця нагородити наших гравців.

 Почесне 4 місце посіла команда   -    . …….

Бронзові нагороди отримує команда………

Срібним призером стала команда………

А здобула перемогу команда………

 

 Вч. - А ще сьогодні ми хочемо нагородити медалями за увагу, повагу та любов до дітей, команду  наших шановних гостей.( Вручення медалей)

Виходять учні, розповідають вірші

1 учениця ( В руках Декларація)

Декларація - це просто
Оголошення всіх прав.
Є права в людей, звичай,
Треба, щоб усяк їх знав.
Знаймо ж, що усі ми – рівні
Від народження в правах,
І людина - змалку вільна,
Наче в небі синій птах...
Знаймо ж, змалечку, всіх діток
Треба вчить, оберігати,
І ніхто в усьому світі
Нас не сміє ображати.
Треба діткам всього світу
Не сваритись, а дружить,
І по правилах хороших,
По закону треба жить.

 

1 учень :  Хоч ми малі, ще школярі,
                 Та в нас закон є і права.
                 І ми навік запам'ятали
                Із Декларації слова:


2 учень:  «Всі діти вільні і всі рівні,
                 І треба всім нам дружно жить».
                 Тож ми ще змалечку вчимося
                  Всіх поважати і любить.

 

 

  3учень:   Друзі мої!  Права дитини

              Ми мусим вивчити сумлінно!

          Щоб знати добре в наші дні:

           Коли з тобою справедливо

           Вчиняють, а коли і ні.

 

 

  1. учень: То ж прочитай, завчи напамять

           Порадь і друзям прочитай.

           Хай прочитають тато й мама –

          Закони всім потрібно знать!

 

  1. учень:Будь добрим сином чи дочкою,

          Поганим вчинком не зганьби

         Ти роду власного ніколи

              Люби свою сімю і школу

          Свою Вкраїну ти люби!

Підсумок:

 

Вч. – Дорогі мої діти, сьогодні ви у мене не по дитячому дорослі. Ми обговорювали серйозні проблеми, знаходили відповіді на складні запитання, знайомилися з правовими документами. Мені дуже приємно, що ми справилися з цими завданнями. І  я впевнена, що ви знаєте свої права, зможете ними скористатися, не дозволите себе образити.  А у стосунках з оточуючими,  завжди пам’ятатимете, що «Ніхто не має права ображати людину»

  • Я дякую вам за співпрацю, а Вам, шановні гості, за увагу і розуміння.

 

docx
Додано
31 липня 2018
Переглядів
1456
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку