Виховна година: Не роби іншому того, чого не бажаєш для себе

Про матеріал
Мета: зясувати зв'язок культури поведінки та поняття «мораль» з правами людини; закріпити поняття Міжнародна Конвенція ООН з прав дитини;розвивати вміння уважно слухати, аналізувати й узагальнювати, порівнювати, доказово міркувати; зміцнювати самоповагу учнів: вчити поважати права інших людей і бути толерантними. Виховувати співчуття до людей, сприяти моральному та правовому вихованню згідно з конвенцією ООН про права дитини..
Перегляд файлу

Тема: Не роби іншому того, чого не бажаєш для себе

Мета: зясувати зв'язок культури поведінки та поняття «мораль» з правами людини; закріпити поняття Міжнародна Конвенція ООН з прав дитини;розвивати вміння уважно слухати, аналізувати й узагальнювати, порівнювати, доказово міркувати; зміцнювати самоповагу учнів: вчити поважати права інших людей і бути толерантними. Виховувати співчуття до людей, сприяти моральному та правовому вихованню згідно з конвенцією ООН про права дитини..

Хід

Вчитель

Сьогодні ми з вами зібрались на уроці, тема якого «Не роби іншому того, чого не бажаєш для себе». Для того щоб зясувати зв'язок культури поведінки та поняття моралі, толерантності та правил поведінки,  закріпити поняття МКООН з прав дитини, Конституції, вчити поважати права інших людей і бути толерантними.

Протягом багатьох років, складалися правила про те як людина повинна жити поряд із іншими людьми, щоб усім було добре. Це , навіть, відображено в народних прислів’ях.

Які ви знаєте прислів’я про культуру поведінки?

(відповідають діти)

Вчитель

Молодці!

Кожна людина має почуття, здібності, свій характер. Як же зробити, щоб такі різні люди,  все ж таки жили з повагою один до одного? Для цього і існують правила, які визначають стосунки між людьми. Життя змусило людей багато різних правил.

Так наприклад, заходиш до школи,  а перед тобою «правила поведінки» учнів, ти учень і повинен їх дотримуватись. Або сідаєш в міський транспорт, перед тобою правила для пасажирів- ти тепер пасажир, дотримуюсь правил пасажирів.

А які ви знаєте правила для людей в нашому суспільстві?

(відповіді дітей)

Але є такі правила, що обов’язкові для всіх громадян країни. Ці правила встановлюють порядок у державі, які затверджує  і гарантує наша Конституція.

А чи знаєте ви, що таке Конституція?

(вчитель показує посібник Конституції, а діти дають відповідь)

Молодці

Д\Г

А зараз давайте пограємо. Гра «права та обовязки»,  ставайте в коло і передаючи долоні будемо озвучувати права та обов’язки людини.

Вчитель

Молодці. Сідайте.

(відповіді дітей)

Вчитель

Зверніть увагу на екран (Док. Фільм про Конвенцію ООН)

Про що ми переглянули відеоролик?

То що ж таке Конвенція ООН?

Які права має дитина?

 (відповіді дітей)

Вчитель

Вихована людина, постійно контролює себе, завжди оцінює вчинки, адже саме за поведінкою ми судимо про людину, то як вона виконує свої права та обов’язки. Треба дотримуватися правил, які склалися у стосунках між людьми. Одні з них записані як закони, що надають нам певні права й обов’язки,  інші- як правила поведінки.

Д\Г «Світлофор ввічливості» - на аркуші паперу вам треба зафарбувати зеленим «ввічливо»,  а «не ввічливо» - червоний колір.

(діти заповнюють картки)

Вчитель

А зараз давайте перевіримо.

Фізхвилинка

Вчитель

Як казав великий письменник В.Сухомлинський «Ніколи не забувай, що поряд із тобою думки і почуття інших людей»

А зараз ми перевіримо, як ви розумієте, що таке добре, а що погано Д\Г «Добре/погано» - на партах лежать аркуші з словами добре\погано. Я зачитую ситуацію, а ваша задача підняти потрібне слово.

  1. … співчувати людині, коли з нею трапилась біда.
  2.  … хуліганити, бігати, бешкетувати.
  3.  … заздрити успіху товариша чи однокласника.

Вчитель

Взаємовідносини між людьми формувалися протягом тривалого часу, зі своїми правилами, законами, поняттями…Вони знайшли своє відображення, на сам перед, у – толерантність, мораль.

Пригадуєте, ми з вами проводили анкету, що таке толерантність і мораль.

Мораль?

Толерантність?

(відповіді дітей)

Вчитель

Молодці, а зараз перевіримо наші знання з толерантності.

Д\Г «Квітка толерантності»- познач кожну пелюстку відповідною цифрою – толерантного слова.

Вчитель

В сучасній Новій Українській Школі, ми виховуємо компетентну особистість. Тому зараз, я пропоную вам, пограти в гру, що змусить, не лише пригадувати отриманні знання, а й аналізувати чи прогнозувати події.

Д\Г «Бочка- заморочка» - дістаємо з бочки аркуш паперу з питаннями, і обговорюємо, аналізуємо і прогнозуємо.

Вчитель.

Підводячи підсумок до нашого уроку, гадаю, що ви зрозуміли, що треба дотримуватися правил етикету, ставитись до іншої людини так, якби ви хотіли, щоб ставились до вас…

 

 

docx
Додано
19 лютого
Переглядів
222
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку