Виховна година: "Праця - джерело життя й головна його прикраса"

Про матеріал
Формування предметних компетентностей: сформувати в учнів уявлення, що праця є першоосновою життя; розширити знання учнів про різноманітність професій; виховувати в учнів розуміння ролі праці в житті людини і суспільства, виховувати повагу до праці людей; прищеплювати трудові навички, працьовитість. Формування ключових компетентностей: -Спілкування українською мовою; уміння навчатися впродовж життя, соціальні і громадські компетентності.
Перегляд файлу

Тема: Праця - джерело життя й головна його прикраса.

Формування предметних компетентностей: сформувати в учнів уявлення, що праця є першоосновою життя; розширити знання учнів про різноманітність професій; виховувати в учнів розуміння ролі праці в житті людини і суспільства, виховувати повагу до праці людей; прищеплювати трудові навички, працьовитість. 

Формування ключових компетентностей:

 -Спілкування українськю мовою (  );

уміння навчатися впродовж життя,

 соціальні і громадські компетентності.

Обладнання: кросворд, малюнки представників різних професій, картки с прислів’ями, ноутбук для музичного супроводження, інтерактивна дошка.

                                      

Хід заняття:

Ми працю любимо,

Що в творчість перейшла,

І музику палку,

Що ніжно серце тисне.

У щастя людського

Два рівні є крила –

Троянди й виноград,

Красиве і корисне.

М. Рильський

- Хай ці слова стануть девізом не тільки сьогоднішньої виховної години, але й девізом всього вашого життя.

А про що саме ми сьогодні будемо розмовляти ви дізнаєтеся розгадавши кросворд

1

п

р

а

с

к

а

       2

в

і

т

е

р

 

 

 

 

 

3

к

а

ш

а

4

ц

у

к

о

р

5

с

в

і

т

л

я

ч

о

к

 

1. Любить вона і тканини,
Й сукні, светрики, гардини.
Всі їх складочки знайде!
Розізлиться - пара йде!..(Праска)

2. Є на світі кінь — всьому світу не вдержати. (Вітер)

3. Є перлова, є гречана,

 Рисова, а ще пшоняна.

Заливаєм молоком,

А немає – кип’ятком. (каша)

4.  Солодкий, як мед,

Білий, як сніг

У пошані у всіх;

До рота попав, там і пропав. (Цукор).

5. Прилетів комарик
І приніс ліхтарик,
Щоб стежину відшукати,
Та у лісі не блукати.(Світлячок)

Так вірно. Тема нашої виховної години: «Праця - джерело життя й головна його прикраса»

А чи чули ви таку пісеньку?

 

Ой, чим же я не хазяйка,

Чим не господиня?

Сім день хати не мела,

Сміття не носила.

  • Чи часом ця пісня не про вас? Я також думаю,що серед нас таких немає, бо ви діти працьовиті. А що означає слово «працьовитий»? Так, це той, хто працює. А «праця» - це діяльність людини, яка потребує розумової або фізичної енергії і спрямована на створення матеріальних та духовних цінностей.
  •  Фізична праця вкрай необхідна організму, який росте. Вона розвиває м’язи, зміцнює серце, чудово розвиває координацію рухів, підвищує витривалість, акуратність, самодисципліну. Фізична праця – найкращий засіб від лінощів.

Працюючи людина стає розумнішою, красивішою, здоровішою, її люблять і поважають всі. Все в світі здобувається людською працею. Жодна людина з першого разу не зможе май­стерно, гарно виконати якусь роботу, бо для всякого діла потрібна практика, неодноразове повторення, щоб навчити свої руки. І в процесі навчання можуть виникати у декого певні труднощі: щось не вдається і тому, можливо, здається нецікавим. Але одні на­полегливо вчаться, щоб вдосконалити своє вміння, стараються до сьомого поту, а інші кидають, так і не довівши справи до пуття, бо їм не хочеться, здаєть­ся важким те чи інше заняття. Тому, звичайно, і ре­зультати у кожного різні. З одних виходять майстри своєї справи, а з інших — нічого не виходить. Тому дуже важливо виробити в собі гарну звичку – закінчувати почату роботу. Бо в народі кажуть так: «Не той молодець, що починає, а той, що кінчає».

Продовжіть речення

Читаю початок, а діти по черзі доповнюють:

  • Під лежачий камінь вода не тече.
  • Праця має гіркий корінь, та солодкий плід.
  • Без роботи день стає роком.
  • Бджола мала, а й та працює.
  • Гірко поробиш – солодко з’їси.
  • Хто багато робить, той і багато вміє.
  • Зробив діло – гуляй сміло.
  • Тяжко тому жити, хто не хоче робити.
  • Хто рано підводиться, за тим і діло водиться.
  • Треба нахилитись, щоб з криниці води напитись.
  • Праця і труд все перетруть.
  • Землю сонце прикрашає, а людину праця.
  • Праця людину годує, а лінь марнує.
  • Що посієш, те й пожнеш.
  • За все братись – нічого не зробити.
  • Без труда нема плода.
  • Без трудів не їстимеш пирогів.
  • Хліба лежачого ніде нема.
  • Хто не працює, той не їсть.
  • Хочеш їсти калачі, не сиди на печі.

 

 Діти, а яку основну роботу повинні виконувати сьогодні ви, щоб потім добре жити, досягти великих успіхів у майбутньому?

Сьогодні основне завдання школярів — наполег­ливо та старанно вчитись, щоб мати хороші успіхи та міцні знання, бо вони необхідні кожній людині для того, щоб іти в життя розумним та мудрим. І ні од­нієї хвилинки не можна лінуватись, бо згаяний день і конем не наздоженеш. А крім того, треба ще багато чого навчитись робити власноруч, щоб не пропасти в цьому світі. Бо, як каже народна мудрість: «Тяжко тому жить, хто не хоче робить». Запам'ятайте це на все життя і трудитись учіться змалку, тільки тоді ви виростите роботящими, мудрими й житимете добре. Бо «без труда нема плода».

 У народі кажуть: « Кожна робота легка, коли її охоче робиш», і коли розумієш, що «праця людину годує, а лінь – марнує». Цінувати потрібно кожну хвилинку і не втрачати даремно дні.

ВТРАЧЕНИЙ ДЕНЬ (інсценування)

 У одного батька було троє синів – маленьких хлоп’ят. Якось увечері батько питає хлопчиків:

     -    Розкажіть, як ви прожили сьогодні день.

 Юрко відповів:

-    Я сьогодні посадив дерево.

-    Ти сьогодні добре прожив день.

 Микола відповів:

  • Я сьогодні зайчика намалював.
  • Ти теж непогано прожив день.  

Петрик відповів:

  • Я сьогодні у м’яча грав і морозиво з’їв…
  • У тебе сьогодні втрачений день, - посмутнів батько.

   В. Сухомлинський

Висновок:

Отже, «маленька праця краща за велике безділля».

 

 

Гра «Склади прислів’я»

Умови гри: у грі беруть участь усі бажаючі, хто швидше складе прислів’я із розсипаних слів, той – переможець.

  1. На дерево дивись, як родить, а на людину, як робить.
  2. Щоб людиною стати, треба працювати.
  3. Як вмієш робити, навчишся як жити.
  4. Добрий початок – половина роботи
  5. Щоб рибу їсти, треба у воду лізти.
  1. Не одяг красить людину, а добрі справи.
  2. Тяжко тому жити, хто не хоче робити.
  3. Маленька праця краща за велике безділля
  4. Рання пташка росу п'є, а пізня слізки ллє.
  5. Сонце прикрашає землю, а людину – праця.

Дитячі обов’язки  

-  А чи виконуєте ви домашню роботу, чи є у вас свої обов’язки?

Поміркуйте, навіщо вас, дітей, змалечку привчають до роботи?

Невже батьки, якщо вони вас так люблять і піклуються про вас, не можуть виконати за вас цю роботу?

 Мабуть, щоб з вас не виросли ледарі і нероби, адже такі люди нічого не досягають.

 

 Послухайте усмішку Павла Глазового, в якому він висміює одного ледаря.

  Гарна була мама у дівульки Рити:

  Не веліла доні навіть суп варити.

  Чистячи картоплю, патраючи кури,

  Можна зіпсувати к бісу манікюри.

  У неділю вранці вийшла заміж Рита

  І тоді узялась перший суп варити.

  У каструлю курку поклала з кишками,

  Вкинула картоплю разом з лушпайками.

  У неділю вранці мама Риту била:

  Ой нащо ти, доню, Гриця отруїла?

 

- Хто винен у цій історії – Рита, мама чи Гриць?

 


Учні (по черзі)

Мала бджола, а й та працює!

Тому і ти живи в труді,

Бо труд годує, лінь – марнує,

Працюй – не будеш у біді.

 

Привчай до праці руки, друже,

А голові давай знання.

Майстерності навчайся дужче,

Будь наполегливим щодня.


 


Вихователь

Спитай у тата і у мами,

Які професії у них.

Професій різних є чимало,

Сповна їх вистачить на всіх!

Та є одна поміж професій,

Якої вчаться всі в житті.

Вона для кожного найперша,

Якої вчитимешся й ти!

Учитель, лікар чи геолог,

Письменник, слюсар чи кресляр –

Всі називають головною

Одну професію – школяр!

Бо всім відомо, що без школи,

Без знань, що мусиш там здобуть,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким в дитинстві мрієш буть!  


 

Висновок

Щодня діти ідуть до школи виконувати свою головну роботу.

 

«Калейдоскоп професій»

Щодня ваші батьки поспішать на роботу.  Для чого їм це потрібно?

Уявімо собі життя без роботи: і на виробництві, і в школі ніхто нічого не робить. Що трапилося б? Наприклад, не працює електрик…

Учні. Немає світла. У квартирі темно, не працюють телевізори, холодильники, праски, пилососи.

Не вийшов на роботу пекар…

Учні. Усі залишилися без хліба.

Вирішив відпочити кочегар.

Учні. Буде холодно в школі, вдома, в дитячому садку, в лікарні. Ми не зможемо відвідувати школу, ходити у кіно, до театру, музею.

А якщо всі хлібороби і доярки не вийдуть на роботу?

Учні. Не буде хліба й молока.

 

Правильно, люди кожної професії повинні добросовісно виконувати свою роботу. Та людина, яка робить все із задоволенням, — це людина відповідальна, працьовита. Вона береться з охотою за справу. Хочеш жити добре, бути замож­ним — працюй наполегливо і завзято. Навіть «ма­ленька праця краща за велике безділля», бо вона теж приносить свої плоди й дає хороший результат. Людина привчається до праці, їй без роботи важко всидіти, весь час хочеться щось робити, мати цікаве заняття.

 

Розгадування загадок. (про професії)

1.У пору літню, в час осінній,  навесні — в гарячий час —

Косять, жнуть вони і сіють,  орють лан у котрий раз! (Хлібороби)

 

2.Хто у ліс приходить рано, кожне дерево огляне,

Всякий звір до нього звик? Ну, звичайно ж, це... (лісник).

 

3.Хто розносить нам листи, телеграми і газети?

Ой, важка у нього ноша! Хто він, діти?.. (Листоноша).

 

4.Як рубанком дошку чистить, летить стружка золотиста.

 З-під рук майстра — той же колір. Як цей майстер зветься?.. (Столяр).

 

6.Тільки зуб заболить,

Людина до нього мчить. (Стоматолог)

 

7.Швидко двір він прибере, чисто вулицю мете. (Двірник)

 

8.Він нам, як мама, дорогий, він хоче нас навчити

Любити край чудовий свій. Це мудрий наш... (учитель).

 

9. Срібні сипляться опилки з-під напилка і з-під пилки,

Якщо я за них беруся, недарма ж я звуся... (слюсар).

 

10. Твій одяг вийде, мов картинка. Все по тобі — рукав і спинка.

Тож на примірці, як годиться, стій рівно і не смій крутиться! (Кравець)

 

11.  Є паличка у нього в руках чарівна,
За мить сто машин зупиняє вона.

Ось паличку вгору він прудко підняв —

Одразу «Москвич» як укопаний став! (Регулювальник)

 

12.    Він такий же, як і ми, непомітний між людьми.
А в театрі грає ролі: нині вчителя у школі,
Завтра буде інша роль, то бідняк він, то король. (Актор)

 

Ще всі навколо міцно сплять, а він вже встати встиг,

 Аби духмяним калачем ти смакувати зміг.  (Пекар )

 

Гроші витрачає вміло: він вкладає їх у діло.

Лік грошам він добре знає, їх на вітер не пускає (Бізнесмен)    

 

Хто, як квочка із курчатами, в дитсадку щодня з малятами?

Хто їх пильно доглядає, няньчить, пестить, розважає,

вчить співати й малювати, рахувати і читати? (Вихователька)

 

Хто в лікарні по палаті ходить в білому халаті?

Хто людей з біди рятує, хто хвороби всі лікує?... (лікар).

 

Дітвору він добре знає, її щедро пригощає,

Бо уміє готувати, ще й уміє подавати. (Кухар)


 


 


Розповідь про популярні професії

Як ви вважаєте, діти, чи можна назвати хоча б одну професію найважливішою, найпотрібнішою?

У наш час, коли людина підкорила космос, навчилась із Землі керувати штучними супутни­ками, за допомогою комп'ютера керує роботою на морському дні та робить складні операції на сер­ці, з'явились нові професії: менеджер, програміст, брокер, дилер, оператор мобільного зв'язку, дизай­нер, дистриб'ютор, ді-джей тощо.

Вихователь: Всі професії важливі, вибирай собі на смак. Але знай, дитино мила, праця – це найкращий скарб. Сьогодні основне завдання кожного з вас — наполег­ливо та старанно вчитись, щоб мати хороші успіхи та міцні знання, бо вони необхідні кожній людині для того, щоб іти в життя розумним та мудрим. І ні од­нієї хвилинки неможна лінуватись, бо згаяний день і конем не наздоженеш.

Можливо, коли ви підростете, з'являться й інші важливі ремесла й ви оберегти саме те з них, яке вам найбільше сподобається. Але я бажаю, щоб кожен з вас обрав таку професію, яка приносила б задово­лення не тільки вам, але й багатьом іншим людям. А зараз найголовніша ваша робота — успішно вчити­ся у школі, отримувати глибокі та міцні знання.

 

Гра «Відгадай професію за описом» по парам.

Бібліотекар. Обслуговує читачів, складає каталоги, забезпечує своєчасне поповнення та оновлення фондів, добре знає літературу. 

Вітражист. Людина, яка складає орнаменти із кольорового скла. 

Кондитер. Виготовляє торти, булочки, кекси, печиво. 

Фотограф. Людина яка робить фото людей, тварин, природи. Людину цієї професії запрошують на свята, для отримання фотографий на пам'ять.

Журналіст. Хто перший дізнається усі новини і приносить їх в редакцію. Він подорожує за новинами по всьому світу. Всіх розпитує, все записує в блокнот або на диктофон. Потім розповідає найцікавіші новини по радіо чи телебаченню.

Продавець. Ця людина вміє справно гроші рахувати і товар пропонувати. Весь асортимент знає відмінно і пропонує кожній людини.

Пожежник. Це сміливі і сильні люди. Вони вступають в бій з вогнем, який вирвався з рук необережної людини. Гасять вогонь водою, піском або спеціальною піною.

Геолог. Він подорожує по різних місцях. Глибоко під землею шукає вугілля, нафту, золото, алмази, залізну та мідну руду, сіль і води. Їй доводится жити в наметах і готувати їжу на вогнищі. Ця людина повина бути сильною і сміливою, вміти знаходити дорогу по карті і компасу.

Перукар. Підстригаю людям волосся, роблю зачіски,укладки… Моє завдання покращувати зовнішній вигляд людей.

Двірник. Жодна вуличка,провулочок,площа не може без моєї професії. Я прибираю та підтримую чистоту в населених пунктах. Шик,блиск і красота – це робота ….

Будівельник. Рівно цеглу викладає, дах старанно покриває. Я споруджую нові будинки, магазини, споруди та інше.

Художник . Людина,яка заробляє на життя своїм талантом,тобто малюванням. Працюють в театрах, рекламних фірмах, фабриках, художніх ательє та в компаніях, де потрібна їхня професійна допомога.

Письменник. Людина, яка пише твори, висловлює власні думки у письмовій формі. Це особа, для якої літературна діяльність є професією.

 

Вихователь: Дуже багато професій є в наш час у світі. І кожна професія відкриває свої двері для нових працівників.

Учень :

В країні нашій стільки справ

І все таке цікаве,

А я ще й досі не добрав,

Яка ж найкраща справа?

Учень :

У шахті працювати,

Хліба ростить, сади садить,

Будинки будувати …

Учень :

Просторі стеляться путі,

Навкруг широкий обрій.

Нам все відкрито у житті

Аби учились добре.

 

 


 


                   Пляшка з мріями про професії


Ви дізналися про багато професій. І мабуть замислилися, ким ви будете в майбутньому. Я зараз роздам листочки,на яких Ви повинні вказати своє ім’я та прізвище. А також напишете ким хочете стати в майбутньому. А років так через 12-15, коли ми з вами зустрінемося на вечорі зустрічі випускників. Ми відкриємо з вами цю пляшку і подимимося чи здійснилися ваши мрії і чи ту професію ви обрали, яку хотіли.

 

Вірші, які приготували для всіх учні:


1. Ми всі вчимося залюбки,

Гартуємось, міцніємо,

Читаєм з захватом книжки

І про майбутнє мріємо.

 

2. Пам’ятай, що твої руки

І твій розум потребують:

Підкорились щоб науки,

Всі, які тільки існують.

 

3. Все пізнаю, все я зможу,

Але маю намагатись

Наполегливо навчатись,

Бо життя – моє багатство.

 

4. Не ледачі ростемо,

Діти ми завзяті

Будем справними ми скрізь:

У труді й на святі.

 

5. Ти привчай до всього руки,

Вчись майстерності щоднини,

Пізнавай усі науки,

Бо ж у світі ти – людина.

 

6. Я умію шити, вмію вишивати,

Квіти у кімнаті можу доглядати,

Чисто все прибрати і обід зварити,

То ж хіба на мене можна насваритись?

 

7. Кажуть, що у мене дуже добра вдача,

Я люблю роботу, бо я не ледача.

Як чого не вмію – то завжди навчуся!

Я за всяке діло залюбки беруся!

 

8. Ми – дітвора українська,

Хлопчики й дівчатка.

Хоч слабкі у нас ще руки,

Та душа завзята.

 

9. Бо козацького ми роду,

Славних предків діти.

А у школі ми вчимося

Працювати й жити.

 

10. Ми малі – та всі ми друзі,

Ми – одна родина.

Ну а хто із нас ким стане,

Час іще покаже.


Фанти.

- Гаразд! Якщо ви такі розумні, то спробуйте проявити винахідливість, щоб без слів показати людей різних професій. (Фанти: лікар, учитель, модель, прибиральниця, спортсмен, будівельник).


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Михайленко Светлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 січня 2020
Переглядів
10930
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку