"Рідний край, де я живу, Україною зову"

Перегляд файлу

Тема:   Рідний край , де  я живу , Україною зову

Мета: ознайомити учнів з державними та націо­нальними символами України, формувати у школярів патріотичне ставлення до  своєї держави, розвивати почуття національної свідомості, вміння працювати командою, сприяти розвитку творчої особистості.

Обладнання: географічна карта України, ілюстрації за темою «Моя країна – Україна», плакати «Державні символи України», «Славетні українці», рушники, кетяги калини, таблиці із завданням (кросворд, незакінчені прислів’я ), відеокліпи , мультимедійна презентація

Епіграф:
Любіть Україну у сні й наяву, 
вишневу свою Україну, 
красу її, вічно живу і нову, 
і мову її солов'їну. 
 

Хід заходу

Звучить пісня «Україна – це ми»

Вчитель: -  У кожної людини в житті є щось  сокровенне, найрідніше, без чого вона не може навіть уявити свого життя. Це рідний батьківський край, де вперше дитиною побачила світ, ясне сонечко, дрібні сльозинки дощу на віконному склі, чисту зелену травичку і тисячі різних квітів, які радували серце своїм розмаїттям. 
      Це та земля, по якій ми зробили свої перші кроки, земля наших батьків, дідів і прадідів, і вона найдорожча за все на світі. Вона єдина, де ми почуваємо себе вдома, затишно і привітно. Де б людина не жила потім, а зі своїм краєм вона пов’язана невидимою ниточкою, яка не відпускає від себе, живить рідним теплом і дає наснагу. 
      Тільки в рідному краї  людина почуває себе захищеною, впевненою, бо вона вдома.

     Недаремно відомий поет сказав:

Можна все на світі вибирати, сину,

Вибрати не можна тільки Батьківшину.

                                                         (В.Симоненко)

Сьогодні ми з вами поведемо розмову про найдорожче серцю кожної людини – Батьківщину.

Учениця в українському  костюмі зачитує вірш:

Благословенна Богом в світі є земля,

Де відусюди лине мова соловїна.

Блакитно-жовтий прапор, герб, тризуб,

Це наша рідна ненька….Україна (разом)

Вчитель:

- А зараз я запрошую вас в цікаву подорож –  подорож Україною, ми помилуємося її краєвидами, познайомимося з  найбільшими та найвідомішими  містами України.

Пісня – кліп «Україна»

Діти, а що для вас означає слово «Україна»

Учні створюють асоціативний кущ до слова «Україна» ( верби, тополі, лелеки, соняшники, волошки, пісні, рідний дім, Дніпро, гори Карпати, , Чорне море,)

 Це все – наша велика і могутня Україна.

  • А що ми знаємо про нашу Україну?

Читання віршів про Україну

Вчитель

Кожна країна має свої символи. Україна дуже багата і народними,  і державними символами. Відшукайте слова, які вказують на символи нашої країни.

Гра «Чарівний квадрат» (робота в групах)

К

п

р

а

п

о

р

Л

і

с

г

і

м

н

І

к

а

л

и

н

а

Т

Р

и

з

у

б

ж

м

Р

у

ш

н

и

к

Л

Е

л

е

к

а

о

а

г

е

р

б

я

л

Український народ складає одну велику родину, яка має свої традиції, культуру, надбання. Спливають роки, змінюються часи, але вічно живуть українські народні пісні, казки, приказки. Саме в них оживає вся історії українського народу.

Тож  зараз   перевіримо, як ви знаєте прислів`я, тому пограємо в гру «Розсипанка» - зберіть прислів’я із розсипаних слів (робота в групах):

1 група – ( дерево, родом і народом, міцне, людина, корінням)    „Дерево міцне корінням, людина – родом і народом.”
2 група – (хаті, помагають, у своїй, кутки)     „У своїй хаті кутки помагають.”

1 група – (щоб других , самому вміти , учити, треба )

« Щоб других учити, треба самому вміти)
2 група – (де не є , краще вдома) Де не є добре, а вдома краще»
(Учні збирають прислів`я. Під час виступу пояснюють їх значення)

Звучить пісня у виконанні учнів класу

 « Україна – це ти»

Вікторина

  1. Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Пасхою, як засіб від злих сил. ( Верба)
  2. Кущ, оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. ( Калина)
  3. Чим прикрашали голову українські дівчата? ( Вінок)

4. Національний символ  України матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу(Рушник)

  1. Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято. (Писанка)
  2. Улюблена страва українців?(Сало, борщ,вареники)
  3. Кого в родині називають берегинею? (Матусю)

 

У кожного з Вас є улюблений куточок

Вчитель.   Багато ми знаємо про Україну. А що б ви хотіли побажати нашій країні?

(Учні читають вірші)

Слово вчителя

Діти, ви – майбутнє України. Тож своїми знаннями, здобутками, працею підносьте її культуру! Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте свій народ і свою мелодійну мову!

Ми- Єдина країна! Незважаючи на всі негаразди, що відбуваються зараз, всі ми прагнемо одного миру, спокою, міцної та квітучої держави й чистого неба над головою                                     Учениця читає вірш

Наша славна Україна,

Наше щастя і наш рай,

Чи на світі є країна

Ще миліша за наш край?

І в щасливі й злі години

Ми для неї живемо.

На Вкраїні й для Вкраїни

Буде жити й помремо.

 В. Самійленко

Звучить пісня Гайтани «Україно! Будьмо!»

docx
Додано
16 серпня 2018
Переглядів
1132
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку