Година спілкування у 2 класі «Шануй своїх батьків».
Мета: познайомити дітей з їх обов’язками та обов’язками батьків. Розвивати активність,критичне мислення.Збагачувати мовний словник учнів. Формувати уявлення про загальнолюдські цінності:чуйність,доброту,милосердя. Виховувати любов і повагу до батьків,шану до старших членів родини.
Обладнання: малюнки дітей,фотографії членів родини, казкові герої,сигнальні картки. На дошці-прислів’я, приказки про мам,татусів.
Хід заняття
Вчитель. Діти,відгадайте загадку,яку пропонує нам ось цей єнотик.
Цифра 7 усім говорить скільки днів до тижня входить.
А як поряд стане Я ,то це буде вже …(сім’я).
Бесіда. Кожен з нас живе в своїй родині серед близьких і рідних людей. Тато,мама,діти-це родина. Дід, баба, тітка, дядько-рідня. А вся рідня-це рід.
Рід до роду-то наш народ. Від любові до своєї родини починається велика любов до свого народу,до своєї землі. Пропоную провести мовну розминку.
Мовна розминка.
Оцей пальчик - наш дідусь,
Оцей пальчик - баба,
Оцей пальчик - наш татусь,
Оцей пальчик - мама.
Оцей пальчик – буду я,
От і вся моя сім’я ( Діти повторюють вірш,загинаючи пальці по черзі).
Проблемне завдання
Найрідніша,наймиліша,всіх вона нас пестить,тішить,завжди скрізь буває з нами.Відгадайте, хто це?(Мама)
А хто в домі найсильніший, вміє все - все робити?
І дрова рубати, і ставок перепливти,і яйця смажити, і кораблик змайструвати,і навіть маму підняти. Звичайно,тато,хто ж іще!
Вчитель читає прислів’я:
Тато й мати – два сонечка в хаті.
Ви знаєте,що батьки завжди піклуються про вас,люблять найбільше за всіх. А чи знали ви,що не тільки батьки зобов’язані піклуватися про дітей, а й діти мають обов’язки перед батьками? Про це ми сьогодні і поговоримо.
1.Читання оповідання В.Сухомлинського «Комірчина для дідуся» та обговорення його.
2.Розповідь легенди «Як мати стала зозулею».
-Чи добре діти вчинили з матусею?
-Як би ви зробили на їх місці?
-Як гадаєте, чи пошкодували вони?
-Як би ви вчинили в такому випадку?
3.Розповідь вчителя.
І насправді,кожна людина повинна піклуватися про своїх батьків,це їх обов’язок. Якщо тато чи мама стають старими, немічними,не в змозі виконувати домашню роботу, працювати, діти повинні їм допомагати.
4.Вправа «Продовж речення» .
- Спочатку з’їмо по одній цукерці ,щоб вистачило …
- Бабусю, отой найбільший персик ,то для…
-Мамо , сьогодні посуд …
5.Робота за малюнками на дошці.
-Розділіть обов’язки дітей і батьків.
6.Вправа «Павутинка ласкавих слів».
Сплетемо павутинку ласкавих слів для мами,тата,бабусі,дідуся,братиків чи сестричок.(Лагідна,ніжна,турботлива,мамуся,неня,горличка і.т.д.)
7.Хвилинка поезії.
О. Пчілка «Шана старшим»
«Діти любі»,-каже мати,
Треба старших шанувати.
То дастьГосподь всього світа
Вам прожити довгі літа.
Варт поваги сивий волос,
І старий тихенький голос.
Ви до зморшок придивіться,
Станьте ближче,поклоніться.
8.Хвилинка відпочинку «Хто з ким дружить».(Діти імітують дощик,вітерець,,,)
Хмарка дружить з дощиком,квітка дружить з горщиком.
Вітерець з листочком,бережок з місточком.
Жабенятко з річкою,а я дружу з …(Марічкою,Іванком…- обійми)
9.Вчитель.
Батьків у нас в Україні шанували споконвіку.На згадку про них залишалась їхня мудрість,поради,дерева,які вони посадили,діти,яких вони виплекали.
Одна із заповідей Біблії говорить «Шануй батька й матір свою». З давніх часів велику сім’ю порівнювали з великим деревом, яке міцно тримається за землю своїм корінням,а гілками тягнеться до неба, до сонця. Чим грубіший і товщий стовбур,тим старовинніший рід. Нижні гілки-це лінія дідусів і бабусь,трохи вище - батьки,а на верхніх гілочках-брати і сестри.
Прекрасні діти виростають там, де батьки люблять своїх дітей,одне одного,поважають оточуючих,а діти шанують старших.
10.Вправа «Обери позицію»(Використовують сигнальні картки «Так» ,»Ні»).
Шанувати батьків це:
-Виявляти їм вдячність.
-Вередувати.
-Підкорятися їхній владі.
-Сперечатися.
-Вимагати подарунків.
-Поважати їх.
-Дбати про їхні потреби.
11.Рефлексія.
Вчитель.
Про що ми говорили сьогодні і навіщо? Чого ви навчились? Що нового дізнались ?Чи корисна ця година спілкування і чим ?Які рекомендації надали б іншим дітям щодо поводження з батьками та літніми людьми? Хто хотів би в майбутньому створити свою сім’ю? А хто запросив би до себе жити бабусю чи дідуся?
Дякую за співпрацю,гарного настрою.